میرنیوز

رویگری: در کوچه و خیابان "کیان" صدایم می‌زنند/ چرا فقط به هنگام دیدن "مختارنامه" یادم می‌افتند؟

 رویگری: در کوچه و خیابان "کیان" صدایم می‌زنند/ چرا فقط به هنگام دیدن "مختارنامه" یادم می‌افتند؟ 2020-08-30T10:21:25+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از نقش‌هایی که در سریال "مختارنامه" دیده شد بعد از بازیگران بخش اشقیا، حتماً نقش کیان ایرانی یا کیسان ابوعمره است. این نقش را رضا رویگری  ایفا کرده و این روزها در بستر بیماری است؛ کیسان ابوعمره معروف به کیان ایرانی از اهالی کوفه و یاران نزدیک مختار ثقفی که کنیه او ابوعَمْرَه بوده‌است. مختار پس از تسلط بر کوفه، او را به سرپرستی نگهبانان (شُرطه) این شهر گماشت. او قاتلان امام حسین(ع) را به مختار معرفی می‌کرد و عمر بن سعد و بنا به قولی شمر بن ذی‌الجوشن به دست او کشته شده‌اند و همچنین خولی بن یزید اصبحی به دست او اسیر گشته‌ است.

این ایام خصوصاً شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) وقتی با او صحبت کردیم خودش هم بیننده سریال "مختارنامه" بود؛ خدا را شکر می‌کرد که توانست با این ایفای نقش نوعی ادای دین به امام حسین(ع) داشته باشد؛ بسیار علاقه‌مند شخصیت حضرت عباس(ع) است.اما ناراحت است که چرا به هنگام پخش سریال "مختارنامه" به بهانه نقش کیان با او تماس می‌گیرند و پس از آن دوباره خبری نمی‌شود. خوشحال است که این نقش آنقدر در ذهن و دل مردم جا باز کرد که هنوز هم در کوچه و خیابان با او مواجه می‌شوند، "کیان" صدایش می‌زنند. 

وقتی امروز دوباره به همه اتفاقات "مختارنامه" نگاه می‌کنم می‌بینم که چقدر همه‌چیز درست کنار هم قرار گرفتند؛ خصوصاً انتخاب بازیگران که چقدر بر مبنای اصول جلو رفت و به اعتقاد من "مختارنامه" جزو سریال‌های کم‌نظیر تلویزیون است. بازیگران دوست دارند با افتخار کنار میرباقری باشند، چون او از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند تا به صحنه‌ها و میزانسن‌های منطقی و سازگار با محیط برسد. این توجه به ظرافت‌ها و موشکافی در کار همه را حیرت‌زده می‌کند تا با او کار کنند.  او شخصیت ها را به صورت پیچیده ترسیم می کند تا در عمل بهترین نتیجه به دست آید. 

رضا رویگری خیلی مثل گذشته اهل صحبت کردن نیست؛ احتمالاً دوری از صحنه تئاتر و سینما و تلویزیون آنقدر آزارش داده که از همه چیز و همه‌کس دلخور است. اما خودش می‌گوید که آن‌چیزی که روحیه می‌دهد و انگیزه‌اش را بالا می‌برد توجه مردم است که او را در کوچه و خیابان به نام کارهای ماندگارش خصوصاً "کیان" به یاد می‌آورند. امیدوار است که مشکل جسمانی‌اش برطرف شود هرچه زودتر به صحنه هنرمندی و هنرنمایی برگردد. 

برای او در این روزهایی که نام امام حسین(ع) بیش از زمان‌های دیگر فریاد می‌شود و همه برای غربت اهل‌بیت، اقامه عزا می‌کنند یاد او و خیلی از هنرمندان تلاشگر در این عرصه می‌افتیم. کیانِ "مختارنامه" دوست دارد به کار برگردد، توجه ببیند و به مشکلاتش رسیدگی کنند. اما نه متولیان امر سری به او می‌زنند و نه مثلِ گذشته دوستانش سراغی از او می‌گیرند؛ آرزویش بازگشت سلامتی است تا اینکه بتواند دوباره سرحال، دغدغه‌هایش را بازی کند.

فیلمی را می‌‌خواست بسازد که بودجه‌اش فراهم نشد و هنوز نتوانسته به روال عادی‌اش برگردد. حالش بهتر شده اما عصا دستش می‌گیرد تا به قولِ خودش تعادلش را حفظ کند. رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون این روزها حال و روزِ مساعدی ندارد، دوست دارد دوباره جلوی دوربین حاضر شود. 

 به خبرنگار خبرگزاری تسنیم می‌گوید: واقعاً انگار برای کسی مهم نیستیم دست‌اندرکاران و متولیان امر سراغی نمی‌گیرند؛ آنهایی که وظیفه‌شان است می‌دانند از هیچ‌کدامشان خبری نیست. بازیگران هم خبری نمی‌گیرند اما برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

رویگری در جریان این گفت‌وگوی کوتاه آرزو کرد تا دوباره سلامتی‌اش را مثل قبل بدست آورد تا خیلی از نقش‌هایی که بازی نکرده را بتواند ایفا کند.  

انتهای پیام/

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح‌بن عدی" در کربلا

 با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح‌بن عدی" در کربلا
2020-09-29T20:05:40+03:30
گفت: "وای بر من که مولایم را تنها گذاشتم!"، طِرمّاح ناله ‏کرد و نالید، به اشک و ناله گفت: از درد و سوز این حسرت، به سیدالساجدین گفتم؛ "مولای ...

پیشنهادات عملی رهبر انقلاب برای مبارزه با خطر تحریف دفاع مقدس+اینفوگرافیک

 پیشنهادات عملی رهبر انقلاب برای مبارزه با خطر تحریف دفاع مقدس+اینفوگرافیک
2020-09-29T20:05:39+03:30
پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر فرزانه انقلاب اینفوگرافیک جدید خود را با محور مرور پیشنهادات عملی معظم‎له برای مبارزه با خطر فراموشی و تحریف دفاع مقدس منتشر کرد.

کتاب‌های لاتین نمایشگاه تحویل ناشران شد/ آیا کتاب‌ها با دلار ۳۰ هزار تومانی فروش دارند؟

 کتاب‌های لاتین نمایشگاه تحویل ناشران شد/ آیا کتاب‌ها با دلار ۳۰ هزار تومانی فروش دارند؟
2020-09-29T20:05:39+03:30
وزارت ارشاد خبر از تحویل دادن سه هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب لاتین به ناشران خبر می‌دهد؛ کتاب‌هایی که برای عرضه در نمایشگاه کتاب وارد ایران شده بود اما حالا گفته ...

آیا زمان کافی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن وجود دارد؟

 آیا زمان کافی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن وجود دارد؟
2020-09-29T20:05:38+03:30
تقریباً ۵ ماه تا زمان اعلام‌شده سازمان اوقاف برای برگزاری مسابقات بین‌المللی وقت باقی مانده اما نحوه برگزاری آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دلیل گرانی کاغذ چاپ و تحریر چیست؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل

 دلیل گرانی کاغذ چاپ و تحریر چیست؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل
2020-09-29T20:05:38+03:30
دلایل بسیاری برای گرانی کاغذ در هفته اخیر برشمرده می‌شود، اما همچنان تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی عامل اصلی است. با این حال خریداران همچنان به تولید دا...

چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است؟

 چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است؟
2020-09-29T20:05:38+03:30
ادای دِین سریال "ایل‌دا" به دفاع‌مقدس قابل تقدیر است اما ادا نشدن گویش و لهجه کاراکترهایش انتقادهایی را به همراه داشته و این سؤال جدی را به‌وجود م...

آیت الله تسخیری امتی از مردان و لشگری از لشگران حق و عدالت بود

آیت الله تسخیری امتی از مردان و لشگری از لشگران حق و عدالت بود
2020-09-29T18:38:56+03:30
جابرالجابری گفت: آیت الله تسخیری علم و عمل را در کنار هم داشت و در کنار آن از ادب و فرهنگ بهره می‌برد، به زبان ملت‌ها آشنا و امتی از مردان و لشگری از لشگران ...

آیت الله تسخیری افراط و تفریط را نمی پذیرفت و طرفدار اعتدال بود

آیت الله تسخیری افراط و تفریط را نمی پذیرفت و طرفدار اعتدال بود
2020-09-29T18:25:36+03:30
حجت الاسلام شهریاری در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری»گفت: آیت‌الله تسخیری افراط و تفریط را نمی پذیرفت و پیوسته همه را به ...

هدف آیت الله تسخیری جمع کردن و امت واحده بود نه تفرقه افکنی

هدف آیت الله تسخیری جمع کردن و امت واحده بود نه تفرقه افکنی
2020-09-29T18:12:17+03:30
شیخ خالد الملا گفت:آیت الله تسخیری در کنفرانس‌های اسلامی به نشر رسالت اسلام می‌پرداخت؛ رسالتی که هدفش جمع کردن و امت واحده بود، نه تفرقه افکنی.

رونمایی از کتابی با موضوع اندیشه های آیت‌ الله تسخیری

رونمایی از کتابی با موضوع اندیشه های آیت‌ الله تسخیری
2020-09-29T16:12:16+03:30
کتاب «سرو نستوه» مروری بر زندگانی، اندیشه‌ها و ویژگی‌های آیت‌ الله تسخیری در جریان برگزاری وبینار «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت ‌الله تسخیری» رونمایی شد.

قرآن در زندگی علمی آیت ‌الله تسخیری تبلور یافته بود

قرآن در زندگی علمی آیت ‌الله تسخیری تبلور یافته بود
2020-09-29T15:58:56+03:30
صالحی گفت: آیت ‌الله تسخیری برای وحدت و ارتباط  به تنهایی یک امت بود و شخصیتی قرآنی داشت و قرآن در زندگی علمی‌اش تبلور یافته بود.

منوچهر آشتیانی درگذشت

منوچهر آشتیانی درگذشت
2020-09-29T15:45:36+03:30
منوچهر آشتیانی، جامعه‌شناس و مترجم پس از یک‌دوره طولانی بیماری درگذشت.

آیت الله تسخیری اخلاق گفتگو را به خوبی می‌دانست

آیت الله تسخیری اخلاق گفتگو را به خوبی می‌دانست
2020-09-29T14:25:36+03:30
حداد عادل گفت: آیت الله محمد علی تسخیری مجهز به اخلاق گفت‌وگو بود و اخلاقی که آیت الله تسخیری داشت برای گفت‌وگو مناسب بود.

آیت الله تسخیری در گفت‌وگو به جای اثبات به دنبال اقناع بود

آیت الله تسخیری در گفت‌وگو به جای اثبات به دنبال اقناع بود
2020-09-29T14:12:16+03:30
ابراهیمی ترکمان گفت: آیت الله تسخیری در گفت‌وگو به جای اثبات به دنبال اقناع بود و پیام را به گونه‌ای عرضه می‌کرد تا مخاطب بپذیرد و همواره در کنار نعمت، توجه ...

آیا شیء نجس با بخارشوی پاک می‌شود؟

 آیا شیء نجس با بخارشوی پاک می‌شود؟
2020-09-29T13:52:18+03:30
رهبر معظّم انقلاب به استفتائی دربارۀ حکم پاک کردن شیء نجس به وسیله بخارشوی پاسخ فرمودند.

"معمای اسکله یک"؛ رمزگشایی از عدم آبادانی خرمشهر

 "معمای اسکله یک"؛ رمزگشایی از عدم آبادانی خرمشهر
2020-09-29T13:52:18+03:30
مستند "معمای اسکله یک" دست‌های پنهان و آشکار و موانع و مشکلات در راه آبادانی خرمشهر و پاکسازی اروند را کارشناسانه به نمایش گذاشته است.

موضع قاطع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی + عکس

 موضع قاطع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی + عکس
2020-09-29T13:52:18+03:30
مراجع تقلید به استفتای دبیرکل مجمع جهانی تقریب در موضوع عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی: نگارش درست تاریخ، مانع از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس می‌شود

 حجت‌الاسلام محمدحسنی: نگارش درست تاریخ، مانع از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس می‌شود
2020-09-29T13:52:18+03:30
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را تحریف انقلاب و دفاع مقدس برشمرد و گفت: نگارش درست تاریخ مانع از تحریف واقعیت‌های...

مجیدی: امیدوارم در ایران هیچ بچه کاری نباشد

 مجیدی: امیدوارم در ایران هیچ بچه کاری نباشد
2020-09-29T13:52:18+03:30
کارگردان فیلم "خورشید" در مراسم تجلیل از این اثر سینمایی، گفت: بسیاری از این مسائل را نمی‌توان با قانون عوض کرد بلکه باید فرهنگسازی کرد؛ امیدوارم ...

چرا کاغذ چاپ و تحریر گران شد؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل

 چرا کاغذ چاپ و تحریر گران شد؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل
2020-09-29T13:52:18+03:30
دلایل بسیاری برای گرانی کاغذ در هفته اخیر برشمرده می‌شود، اما همچنان تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی عامل اصلی است. با این حال خریداران همچنان به تولید دا...

چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است

 چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است
2020-09-29T13:52:18+03:30
ادای دِین سریال "ایل‌دا" به دفاع‌مقدس قابل تقدیر است اما ادا نشدن گویش و لهجه کاراکترهایش انتقادهایی را به همراه داشته و این سؤال جدی را به‌وجود م...

موضع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی و تحریم روابط با رژیم صهیونیستی

موضع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی و تحریم روابط با رژیم صهیونیستی
2020-09-29T13:32:17+03:30
مراجع عظام تقلید استفتاء حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در موضوع عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را پ...

آخرین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم برگزار شد

آخرین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم برگزار شد
2020-09-29T13:32:16+03:30
چهاردهمین و آخرین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم صبح امروز(سه شنبه ۸ مهر) با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوط برگزار شد.

اجرای ویژه برنامه چلچراغ درجوار مزار شهدای گمنام غواص حوزه هنری

اجرای ویژه برنامه چلچراغ درجوار مزار شهدای گمنام غواص حوزه هنری
2020-09-29T12:58:57+03:30
ویژه برنامه «چهل چراغ» به همت فرهنگسرای خانواده فردا (چهارشنبه ۹ مهرماه) در جوار مزار شهدای گمنام غواص حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

نماهنگ "آروم خیالم" با صدای حامد علیزاده منتشر شد

 نماهنگ "آروم خیالم" با صدای حامد علیزاده منتشر شد
2020-09-29T12:25:55+03:30
نماهنگ "آروم خیالم" زمزمه‌ای به زبان شعر و موسیقی با حضرت حسین ابن‌علی علیه‌سلام است.

با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح بن عدی" در کربلا

 با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح بن عدی" در کربلا
2020-09-29T12:25:55+03:30
گفت: وای بر من که مولایم را تنها گذاشتم! طِرمّاح ناله ‏کرد و نالید. به اشک و ناله گفت: از درد و سوز این حسرت، به سیدالساجدین گفتم؛ مولای من! این چه مصیبتی ا...

سروده‌هایی تقدیم به شهدای دفاع مقدس/ "پیکرت گرچه برنگشت اما، همه گفتند "آسمانی" شد"

 سروده‌هایی تقدیم به شهدای دفاع مقدس/ "پیکرت گرچه برنگشت اما، همه گفتند "آسمانی" شد"
2020-09-29T12:25:55+03:30
چند سروده از شاعران آیینی کشورمان به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌شود.

چله عزت| انفجار مین ضد تانک دلیل جدایی پدر از پسر

 چله عزت| انفجار مین ضد تانک دلیل جدایی پدر از پسر
2020-09-29T12:25:55+03:30
یک مین ضد تانک منفجر شد. دوتایی کنار هم بودند. بچه‌ها نتوانستند بیاورندشان عقب. عراقی‌ها معبر را شناسایی کردند.

مداحان در ایام اربعین در ایران می‌مانند یا می‌روند؟

 مداحان در ایام اربعین در ایران می‌مانند یا می‌روند؟
2020-09-29T12:25:55+03:30
به دنبال اظهارنظر مسئول کارگروه برنامه‌ریزی مراسم اربعین حسینی ستاد مرکزی اربعین، برخی از مداحان از حضور در کاوران ستاد اربعین انصراف دادند و برخی نیز گفته‌...

درسگفتار پرسش‌های مهم در فلسفه دین برگزار می‌شود

درسگفتار پرسش‌های مهم در فلسفه دین برگزار می‌شود
2020-09-29T11:38:59+03:30
درسگفتار پرسش‌های مهم در فلسفه دین با تدریس سید امیر اکرمی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به زبان انگلیسی و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.