میرنیوز

برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان با رعایت بهداشت در استان تهران

برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان با رعایت بهداشت در استان تهران 2020-07-29T11:22:15+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت‌وگو، ضمن عرض تبریک عید سعید قربان و تشکیل سالروز نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: روز عرفه را هم باید یک عید دانست چرا که این روز هم به یک نوعی روز عید بوده و روز برگرفته شدن بنده‌های خدا از هواهای نفسانی است.

وی افزود: برنامه‌های شاخصی برای عید قربان که روز بندگی خدا است و جایگاه ویژه‌ای دارد در نظر گرفته شده که یکی از سنت‌های مؤکد نماز عید قربان است؛ در روزهایی که عید قربان با روز جمعه مصادف است نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان تهران با تاکید بر اینکه دعای شریف عرفه در بسیاری از شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: در سطح استان تهران محل‌هایی که نماز جمعه را با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌کردند در صبح روز جمعه نماز عید قربان را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام محمودی گفت: دعای عرفه و عید قربان جلوه‌های معنوی هستند که باید استفاده کرده و بتوانیم به خداوند متعال نزدیک شویم و خانواده‌هایی که تمکن مالی دارند باید شرایط مواسات و کمک‌های مومنانه برای مردمی که امروز نیازمند کمک هستند انجام دهند چرا که با این کار هم به هم وطنان خود کمک کرده و هم این موضوع رفع بلا می‌کند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

محرم و صفر یک فرصت مهم برای گفتمان سازی انقلاب اسلامی است

محرم و صفر یک فرصت مهم برای گفتمان سازی انقلاب اسلامی است
2020-08-10T16:30:53+04:30
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: محرم و صفر یک فرصت مهم برای گفتمان سازی انقلاب اسلامی است و باید از فرصت محرم و نسبت‌گیری هیئات مذهبی، برای گفتمان سازی جهادی...

سریال‌های بدون سلبریتی هم پربیننده می‌شوند!/ "سریال ملی" سیاست ساختمان شیشه‌ای

 سریال‌های بدون سلبریتی هم پربیننده می‌شوند!/ "سریال ملی" سیاست ساختمان شیشه‌ای
2020-08-10T15:04:15+04:30
وقتی آمارِ سریال‌های آپارتمانی بالا رفت، همه‌چیز مثل هم ساخته می‌شد و کمتر مخاطب تلویزیونی به تفاوتی می‌رسید، رئیس صداوسیما سیاستگذاری‌هایی را به ساختمان شی...

بنت الهدی صدر، بانویی که در جهان اسلام تأثیرگذار بود

بنت الهدی صدر، بانویی که در جهان اسلام تأثیرگذار بود
2020-08-10T14:30:53+04:30
زهرا حائری، شاگرد شهیده بنت الهدی صدر گفت: هیچ وقت نمی‌گفتند نماز بخوانید روزه بگیرید، بلکه حب دین را در دل‌مان می‌کاشتند و اسلام را به معنای واقعی در رفتار ...

"جشنواره کارآفرینی" تلویزیون چندین میلیارد سرمایه را به سمت کارآفرینان سرازیر کرد

 "جشنواره کارآفرینی" تلویزیون چندین میلیارد سرمایه را به سمت کارآفرینان سرازیر کرد
2020-08-10T14:37:34+04:30
برنامه "جشنواره کارآفرینی" سیما از شنبه تا چهارشنبه به صورت زنده روی آنتن است فرصت‌های تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی و از بینندگان تل...

ترجمه عربی «شهید علم» منتشر شد/ مرور خاطرات دانشمند هسته‌ای در عراق و لبنان

 ترجمه عربی «شهید علم» منتشر شد/ مرور خاطرات دانشمند هسته‌ای در عراق و لبنان
2020-08-10T14:37:34+04:30
ترجمه عربی دفتر اول از سری کتاب‌های «شهید علم» درباره دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر مجید شهریاری توسط انتشارات «تمکین» عراق و با همکاری انت...

ممنوعیت‌ها در عزاداری محرم از زبان استاندار تهران

 ممنوعیت‌ها در عزاداری محرم از زبان استاندار تهران
2020-08-10T14:37:34+04:30
استاندار تهران در برنامه تلویزیونی "در انتهای الوند" شبکه دو سیما درباره آخرین تصمیم‌گیری‌های اجرای مراسم عزاداری دهه محرم توضیحاتی داد.

۳ ویژگی شیعیانِ عصر غیبت که مورد تحسین امام کاظم (ع) قرار گرفت

 ۳ ویژگی شیعیانِ عصر غیبت که مورد تحسین امام کاظم (ع) قرار گرفت
2020-08-10T14:37:34+04:30
در شرایطی که از یک سو مدعیان دروغین مهدویت بر طبل فتنه می‌کوفتند و از دیگر سو ائمه را با مصداق منجی اشتباه می‌گرفتند، امام کاظم (ع) شیعیان خویش را از انحراف...

دیر رسیده بودیم، حرم را با خاک یکسان می‌کردند/دنبال شهادت نروید، به فکر انتقام باشید

 دیر رسیده بودیم، حرم را با خاک یکسان می‌کردند/دنبال شهادت نروید، به فکر انتقام باشید
2020-08-10T14:37:34+04:30
فرمانده و مجری عملیات شکست حصر سامرا بود. این عملیات را چنان دقیق و هوشمندانه طرح‌ریزی کرده بود که نتیجه داد. شهید حسین‌پور در این‌باره می‌گوید :«اگر ی...

روی خوش ناشران به آثار ترجمه، ذائقه نویسندگان ایرانی را تغییر می‌دهد/ بازار بی‌ضابطه کتاب کودک و نوجوان

 روی خوش ناشران به آثار ترجمه، ذائقه نویسندگان ایرانی را تغییر می‌دهد/ بازار بی‌ضابطه کتاب کودک و نوجوان
2020-08-10T14:37:34+04:30
نویسنده «تونل سوم» معتقد است، تمایل ناشران به انتشار کارهای ترجمه در حوزه نوجوان، سبب شده تا برخی از نویسندگان از دنیای تألیف فاصله گرفته و به سمت...

فرهنگسراها میزبان مراسم عزاداری محرم می‌شوند

فرهنگسراها میزبان مراسم عزاداری محرم می‌شوند
2020-08-10T13:37:34+04:30
حجت الاسلام امرودی از آمادگی فرهنگسراها برای عزاداری محرم خبر داد و گفت: برای محرم امسال، فضاهایی منطبق باپروتکل‌های بهداشتی برای هیئت‌های تهران توسط سازمان ...

پاسخ به شبهه امامزاده نبودن برخی از مدفونین در بقاع متبرکه دماوند

پاسخ به شبهه امامزاده نبودن برخی از مدفونین در بقاع متبرکه دماوند
2020-08-10T13:10:53+04:30
حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف نسبت به شبهه امامزاده نبودن برخی از مدفونین در بقاع متبرکه در محدوده دماو...

اشعاری در وصف امام کاظم (ع) | در عرش و فرش واسطه فیض و رحمتی/ بر دوش توست پرچم باب الحوائجی

 اشعاری در وصف امام کاظم (ع) | در عرش و فرش واسطه فیض و رحمتی/ بر دوش توست پرچم باب الحوائجی
2020-08-10T13:05:25+04:30
به مناسبت ولادت امام موسی کاظم (ع) سروده‌هایی از شاعران آیینی کشورمان تقدیم می‌شود.

یک بام و دو هوایی "نمایش‌خانگی" بالأخره تا چه زمانی ادامه دارد؟

 یک بام و دو هوایی "نمایش‌خانگی" بالأخره تا چه زمانی ادامه دارد؟
2020-08-10T13:05:25+04:30
صحبت‌های روز گذشته رئیس سازمان سینمایی ما را به این فکر انداخت که مگر تکلیف روشن نشده‌ و مجوزهای جدید را مرجعِ مربوط به سازمان صداوسیما صادر نمی‌کند؛ پس چرا...

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه درگذشت

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه درگذشت
2020-08-10T12:04:13+04:30
کرمانشاه- ماموستا ملامحمد محمدی امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه صبح امروز درگذشت.

هشتمین کنفرانس علمی دانشجویی در گرجستان برگزار می‌شود

هشتمین کنفرانس علمی دانشجویی در گرجستان برگزار می‌شود
2020-08-10T12:04:13+04:30
دانشگاه بین‌المللی قفقاز گرجستان با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، فراخوان مقاله هشتمین کنفرانس علمی بین‌المللی کارشناسی، کارشناسی ارشد...

ماجرای احسان علیخانی و امیر آقایی چه بود؟/ اولین واکنش تهیه‌کننده آقازاده به انتقادات

 ماجرای احسان علیخانی و امیر آقایی چه بود؟/ اولین واکنش تهیه‌کننده آقازاده به انتقادات
2020-08-10T12:10:54+04:30
تهیه‌کننده سریال "آقازاده" به انتقادها، ماجرای سانسور و حضور مجری شناخته‌شده به جای امیر آقایی و بحث‌های دیگریی که درباره این مجموعه نمایش‌خانگی و...

اثر جدید مسعود نجابتی به مناسبت میلاد امام موسی کاظم(ع)+عکس

 اثر جدید مسعود نجابتی به مناسبت میلاد امام موسی کاظم(ع)+عکس
2020-08-10T12:10:54+04:30
به مناسبت میلاد نورانی امام کاظم(ع)، تازه‌ترین اثر هنری مسعود نجابتی هنرمند شناخته شده عرصه هنرهای تجسمی منتشر شد.

باکس آفیس | «مأمور مالیات» در سینمای خلوت آمریکا ۳۱۷ هزار دلار کسب کرد

 باکس آفیس | «مأمور مالیات» در سینمای خلوت آمریکا ۳۱۷ هزار دلار کسب کرد
2020-08-10T12:10:54+04:30
فیلم‌های دست چندم آمریکایی در روزهای کرونایی فروش ناچیزی را تجربه می‌کنند.

کرونا نگاری‌های هنرمندان تجسمی به نمایش درمی‌آید

 کرونا نگاری‌های هنرمندان تجسمی به نمایش درمی‌آید
2020-08-10T11:57:36+04:30
آثار هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در دوران خانه‌نشینی ناشی از شیوع ویروس کرونا در قالب نمایشگاه مجازی «تصویری از یک تجربه» به نمایش گذاشته می‌شود.

اتحادیه چاپخانه‌داران مرجع تأییدکننده واردات دستگاه‌های چاپ ماقبل ۲۰۱۰ شد

 اتحادیه چاپخانه‌داران مرجع تأییدکننده واردات دستگاه‌های چاپ ماقبل ۲۰۱۰ شد
2020-08-10T11:57:36+04:30
پس از انتقادات بسیار صنعت چاپ به بخشنامه جدید وزارت صمت مبنی بر حذف معافیت و ممنوعیت واردات دستگاه‌های چاپ ماقبل ۲۰۱۰ ، اتحادیه چاپخانه‌داران مرجع تأییدکنند...

باکس آفیس | «مأمور مالیات» در سینمای خلوت آ مریکا ۳۱۷ هزار دلار کسب کرد

 باکس آفیس | «مأمور مالیات» در سینمای خلوت آ مریکا ۳۱۷ هزار دلار کسب کرد
2020-08-10T11:17:45+04:30
فیلم‌های دست چندم آمریکایی در روزهای کرونایی فروش ناچیزی را تجربه می‌کنند.

داستان قیام شهید «فخ» و اندوه امام کاظم از شهادت وی/ ماجرای فردی که با ادعای مهدویت فتنه آفرید

 داستان قیام شهید «فخ» و اندوه امام کاظم از شهادت وی/ ماجرای فردی که با ادعای مهدویت فتنه آفرید
2020-08-10T11:17:44+04:30
رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) ضمن بیان ماهیت و علت شکل‌گیری قیام‌های علویان علیه حکومت عباسیان، درباره ماجرای قیام شهید «فخ» و اندوه امام ...

پیام تسلیت مدیر عامل بنیاد دعبل در پی درگذشت پیرغلام اهل بیت(ع)

پیام تسلیت مدیر عامل بنیاد دعبل در پی درگذشت پیرغلام اهل بیت(ع)
2020-08-10T10:17:33+04:30
مدیر عامل و هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی در پی درگذشت حاج فیروز زیرک کار پیرغلام اهل بیت(ع) پیام تسلیتی صادر کردند.

امام کاظم(ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله(ع) را برپا نگه‌داشت؟

 امام کاظم(ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله(ع) را برپا نگه‌داشت؟
2020-08-10T10:24:15+04:30
حضرت امام موسی‌بن جعفر(ع) به‌رغم شرایط خفقان زیاد که در نتیجه آن، امام و بسیاری از اصحاب بازداشت و زندانی شدند، با راهکارهایی پرچم حضرت اباعبدالله(ع) را برپ...

هشدار امام کاظم(ع) دربارۀ استفاده صحیح از سرمایۀ عمر

 هشدار امام کاظم(ع) دربارۀ استفاده صحیح از سرمایۀ عمر
2020-08-10T09:57:51+04:30
امام کاظم(ع) می‌فرماید: خسارت‌دیده و ورشکسته کسى است که عُمْر خود را هر چند به مقدار یک ساعت هم که باشد بیهوده تلف کرده باشد.

آئین بزرگداشت مجازی ارتحال سیدعباس موسویان برگزار می‌شود

آئین بزرگداشت مجازی ارتحال سیدعباس موسویان برگزار می‌شود
2020-08-10T09:10:53+04:30
آئین بزرگداشت مجازی ارتحال حجت الاسلام سیدعباس موسویان، امشب۲۰ مردادماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

محدث: دوست دارم نقش شهدای دفاع مقدس را بازی کنم

 محدث: دوست دارم نقش شهدای دفاع مقدس را بازی کنم
2020-08-10T09:17:36+04:30
فرزین محدث بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است که خلق اثر هنری درباره ادوران دفاع مقدس مستلزم درک عمیق هنرمند از تاریخ جنگ است.

منافی‌پور: مراسم شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود

 منافی‌پور: مراسم شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود
2020-08-10T09:04:15+04:30
همایش شیرخوارگاه حسینی امسال ٣١ مرداد در ورزشگاه ١� � هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

امام کاظم (ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله را برپا نگه داشت؟

 امام کاظم (ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله را برپا نگه داشت؟
2020-08-10T09:04:15+04:30
امام کاظم (ع) به‌رغم شرایط خفقان زیاد که در نتیجه آن، امام و بسیاری از اصحاب بازداشت و زندانی شدند، با راهکارهایی پرچم اباعبدالله را برپا نگه داشت و توصیه‌ه...

خاطره‌بازی با فریده سپاه منصور: وقتی لبنیاتی به خانم بازیگر شیر نمی‌فروخت/ بد بازی کردن را خیانت به مردم می‌دانم

 خاطره‌بازی با فریده سپاه منصور: وقتی لبنیاتی به خانم بازیگر شیر نمی‌فروخت/ بد بازی کردن را خیانت به مردم می‌دانم