میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه با اشاره به دیدگاههای مکتبهای باطل اظهار داشت: مکتبهای باطل و مخرب بسیاری در طول حیات انسان به وجود آمد که برخی از آنها تا کنون از بین رفته و بعضی ضعیف و تعدادی هم همواره در جهان امروزی حیاتی برای جولان دارد.
وی افزود: این مکتبها برای فریب انسان از لعاب علمی به فرهنگ خویش زدند اما این لعاب علمی سبب نشد این مکتبها استوار و ریشه دار شود. بنده با سران مکاتب دیگر صحبت کرده ام و به این نتیجه رسیدم که هم مکتبهای آنان پوچ و فریبنده است و همه آنان بر اساس همان مطالبی است که قرآن کریم میفرماید همه افکار، بیان و وسوسههای این مکتبها شما را به آتش دوزخ دعوت میکند.
انصاریان با بیان اینکه مکاتب باطل هرگز نمیگویند که ما شما را به آتش دوزخ دعوت میکنیم عنوان کرد: پیروی از این مکاتب همه خسارت و ضرر است اما دعوت پروردگار نتیجه اش بهشت میشود. خداوند انسانها را دعوت میکند تا همه گناهان و اشتباهات آنان را ببخشد کاری که از دست هیچ کسی بر نمیآید. پروردگار به پیامبر فرموده برای انسانها درخواست عفو و بخشش کن تا من آنان را ببخشم؛ خداوند متعال به انبیا فرموده که به انسانهای گناهکار سخت نگیرند و آنان را از رحمت الهی ناامید نکنند.
این استاد حوزه علمیه با بیان روایتی از پیامبر اکرم گفت: حضرت میفرمایند امت من حقی بر گردن من دارند که این حق چهار رشته دارد که دو رشته آن این است که پروردگار میفرماید به گناهکاری که توبه کرده عشق داشته باش و او را دوستش بدار؛ کسی که توبه کرده در اصل راه خویش را از ابلیس جدا و در مسیر الهی گام نهاده است. دلیل اینکه خداوند میفرماید توبه کننده را دوست بدار این است که خداوند عاشق توابین است.
وی افزود: پیامبر اکرم میفرمایند آراسته به اخلاق نیکو شوید؛ پیامبر اکرم حکم اعدام کعب بن زهیر را داد چرا که او بسیار ظالمانه عمل کرده بود و از بت پرستان مکه محسوب میشد برای همین حضرت دستور داد هر کجا او را دیدید این فرد را اعدام کنند. اما زهیر در دل شب خودش را به مدینه رساند و در تاریکی به درب خانه امام علی رفت و در زد، حضرت در را باز کرد و فرمود تو محکوم به اعدام هستی و من باید تو را اعدام کنم، زهیر گفت می دانم اما برای یکبار بیا و مرا به درب خانه پیامبر ببر و واسطه شو، چنانچه حضرت دستور داد که مرا باید اعدام کنی همانجا اعدام کن، امام علی فرمود صبح بیا، صبح شد و حضرت زهیر را به مسجد برد و او خطاب به پیامبر گفت من می دانم بد عمل کردم اما پشیمان هستم و توبه میکنم حال اگر میخواهی مرا بکش، پیامبر فرمودند نه تو را نخواهم کشت چرا که خداوند توبه تو را قبول میکند. کسانی که هنوز عشق و محبت ورزی پیامبر را نشناختند باید بدانند ایشان رحمت للعالمین است.
انصاریان اضافه کرد: ما باید همه جهانیان را درک کنیم تا بدانیم رحمت للعالمین به چه معنا است. این رحمت در وجود مقدس پیامبر در جریان است. حضرت میفرمایند خداوند صد رشته رحمت دارد که یک رشته آن را در دنیا ریخته است تا مادران با فرزندان و مردم با هم به واسطه این رشته محبت ارتباط تنگاتنگ دارند اما نود و نه رشته محبت را برای آخرت گذاشته شده تا به داد مردم برسد.
این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مکتبهایی که انسانها انتخاب میکنند باید دقت کنند که این مکتبها آنها را به سوی جهنم هدایت نکند مکتب اسلام انسان را به سوی بهشت هدایت میکند. پیامبر اسلام میفرمایند گاهی اوقات گناهکار فراموش میکند توبه کند و این حق برگردن مؤمنان است که آنان به جای او توبه کنند تا خدا از گناه او بگذرد؛ بنابراین مؤمنان باید برای دیگران از خداوند طلب استغفار کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
نماز جمعه کرمانشاه به امامت حجتالاسلام غفوری برگزار میشود
مجلس عزای حضرت زهرا(س) با مداحی مهدی رسولی برگزار شد
بزرگترین لیگ دانش آموزی کشوری شروع به کار کرد
برنامه های شیخ حسین انصاریان در دهه سوم جمادی الاول اعلام شد
آیین «گلریزان لبنان در پناه امام رئوف (ع)» برگزار شد/ کمک ۲۵ میلیارد تومانی خادمیاران رضوی
مشارکت سنت اندیشه ایرانی در شکل گرفتن یک اهتمام تاریخی در فلسفه
موفقیت شیخ حسین انصاریان به دلیل پیروی از الگوی طبیبانه تبلیغ است
بحرالعلوم: هفتمین دوره شورای ارزیابی حافظان قرآن آغاز به کار کرد
حریزاوی: اجرای دقیق طرح زندگی با آیهها موجب تحقق جهاد تبیین است
قمی: میتوانیم از ظرفیت دختران نوجوان،در فضاهای تربیتی بهره بیشتری ببریم
تقویت حمایت از نخبگان قرآنی و ارتقاء برنامههای حمایتی از حافظان
حریزاوی:اجرای دقیق طرح زندگی با آیهها موجب تحقق جهاد تبیین است
«بازیهای دیجیتال و امکان چرخشهای فرهنگی» بررسی میشود
از تازه های نشر مجمع جهانی اهل بیت(ع) رونمایی می شود
صالحی: باید رونق بیشتر مساجد و حضور پرشور نسل جوان را محقق کنیم
«وضعیتشناسی مهاجران افغانستانی در ایران» بررسی میشود
نظر کانت درباره حرکت و سکون چیست؟
جامعه شناسی وقتی تبدیل به فن شود تداوم اخباری گری است
کمک ۲۲ میلیاردی هیئتیهای استان فارس به مردم لبنان
نوبت اجرای راهیافتگان به مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم تعیین شد
نقد عقل محض کانت تفسیری سنجش ناپذیر از نظامهای فلسفی می دهد
مستندی پیرامون ترویج گفتگوهای فلسفی به سه زبان فارسی،مالایی و انگلیسی ساخته شد
سعیدی نژاد: هر بانوی ایرانی میتواند یک کارآفرین باشد
«نشست ابونصر فارابی» در کانون رسالت برگزار می شود
گردهمایی خیرین قرآنی برگزار می شود
آخوند رهبر:کشورهای عرب می توانند مقابل منافع رژیم اسرائیل بایستند
آیا برای ازدواج می توان استخاره گرفت؟
برگزاری نشستهای بررسی تولید آثار سینمایی بر مبنای اندیشه اسلامی
مسابقات بینالمللی قرآن امسال در مشهد مقدس برگزار میشود
نشست علمی نوآوری و ابداعات علامه طباطبائی در فلسفه برگزار میشود