میرنیوز

خدمت رسانی مواکب اوقاف از ۲۱ لغایت ۹ شهریور به زائران اربعین

خدمت رسانی مواکب اوقاف از ۲۱ لغایت ۹ شهریور به زائران اربعین 2024-08-16T10:43:30+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ستاد اربعین حسینی با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان مواکب و محورها در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت الاسلام عادل طی سخنانی در این مراسم گفت: در حوزه اجرای نیات واقفان با توجه به ظرفیت‌هایی که در بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان اعتاب فرهنگی و اجتماعی وجود دارد نمی‌شود شاهد یک رویداد بزرگ در جامعه که همه جامعه و ارکان کشور حضور پررنگ دارند باشیم و امامزادگان نقشی در این رویداد نداشته باشند. بنابراین می‌طلبد که سازمان اوقاف در این برنامه حرکت جدی داشته باشد بر همین اساس ستاد اربعین سازمان شکل گرفته و همه بزرگواران و مدیران در مجموعه‌ها و ادارات اجرایی و متولیان موقوفات با تاکیداتی که ریاست محترم سازمان اوقاف در این موضوع داشتند یک سهم قابل توجهی را در ایام اربعین بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین از کمیته‌های تخصصی شکل گرفته و مسئولان کمیته‌ها در این ستاد حضور پیدا می‌کنند به عنوان مثال کمیته بهداشت و درمان مسئولیت بهداشت و درمان زائران را برعهده دارد که مسئولیت آن با وزارت بهداشت و درمان است. کمیته پذیرایی از زائران را ستاد عتبات بر عهده دارد و چند نهاد به صورت مستقل آنجا حضور دارند.

حجت الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به سه دستور جلسه این نشست، شامل گزارش آخرین اقدامات صورت گرفته در کمیته‌ها، بحث توضیح مالی و ارائه احکام به مسئولان کمیته‌ها اشاره کرد.

رضا معممی مقدم، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئول محور سامرا گفت: اخذ مجوز مواکب توسط ادارات اوقاف استان‌ها در بازه زمانی تیر و مرداد انجام شد. جمع‌آوری اقلام مورد نیاز مواکب و تهیه مقدمات امر اعزام کامیون‌ها و نیروهای پیش قراول از ۱۶ مرداد (اول ماه صفر) آماده سازی مواکب طی بازه زمانی ۱۷ لغایت ۲۰ مرداد انجام شد.

وی با بیان اینکه مواکب از تاریخ ۲۱ مرداد لغایت ۹ شهریور به ارائه خدمات می‌پردازند اظهار کرد: سه نانوایی صنعتی، ایجاد سایبان، دستگاه‌های یخ ساز و کباب زن و کولر برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.

طبخ ۳۶ هزار غذا در هر روز

معممی مقدم همچنین از حضور بیش از ۱۵۰ نفر از هیئت امنای امامزادگان و همکاران جهت ارائه خدمات به زائران خبر داد و عنوان کرد: هر روز ۳۶ هزار غذا طبخ می‌شود و پذیرایی با شربت از زائران با هدف کاهش گرمازدگی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: بخش فرهنگی در این محور با تعامل با امور مبلغان بسیار پررنگ است. اقامه سه نوبت نماز جماعت در دستور کار است و غرفه نقاشی و عکاسی ویژه کودکان و اهدای هدایا از سوی مواکب ایرانی به مواکب عراقی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

محمدعلی رمضانی، معاون اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئول محور کربلا گفت: ۳۲ موکب اوقاف در کربلا مستقر هستند که ۱۸ موکب برای امامزادگان هستند و ۱۴ موکب اداره اوقاف مستقر است یا از سوی اوقاف حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری پویش در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته از مواکب بازدید کردیم و لوکیشن ها را احصاء کردیم. اکنون اغلب مواکب، لوکیشن دارند و برای گرفتن گزارش روزانه از مواکب با همکاری مرکز فناوری، سامانه‌ای با عنوان بانک اطلاعات مواکب طراحی شد و به مواکب اعلام شد که اطلاعات در سامانه ثبت کنند و اکنون ۳۷۰ موکب آمار داریم برخی مواکب اطلاعات را وارد کرده‌اند و بقیه باید وارد کنند.

رمضانی بیان کرد: موکب داران زیرساخت‌ها و خدماتی که ارائه می‌کنند در این سامانه وارد می‌کنند تا جمع بندی از امکانات و ظرفیت مواکب در دسترس قرار گیرد.

وی افزود: در کربلا اصلی‌ترین دغدغه بحث اسکان است سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر شب اسکان داشتیم. حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شد و ۲۸۰۰ خادم داشتیم که امسال نیز به مواکب اضافه می‌شود.

کرمی، مسئول محور نجف اشرف گفت: طی هماهنگی صورت گرفته از هفته جاری مواکب اوقاف فارس و قزوین مستقر شده‌اند و قزوین از روز شنبه آماده پذیرایی است و عمده اقدامات برای امسال پذیرایی و اسکان است و با توجه به گرما و ازدیاد زائران، برنامه‌ریزی شده بیشترین بهره برده شود و افراد بیشتری اسکان داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا اربعین، مواکب مستقر در نجف دایر هستند، عنوان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اقامه نماز در دستور کار است و مواکب استان فارس ارائه خدمات بهداشتی دارند.

حجت الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: مرز مهران یکی از شلوغ‌ترین مرزهای کشور است و روز گذشته ۱۰۷ هزار نفر از مهران عبور کرده‌اند که ۷۰ درصد این جمعیت رفته‌اند و ۳۰ درصد بازگشته‌اند. یعنی ما موج بازگشت هم داریم.

وی اظهار کرد: در خدمت ۶ استان اصفهان، گیلان، گلستان، خراسان شمالی، سمنان و ایلام در مرز مهران هستیم و همکاری خوبی بین مواکب صورت گرفته است. تقسیم بندی کار صورت گرفته، دو سال پیش در مرز مهران آشپزخانه صنعتی ساخته شد. سردخانه نیز داریم و مسجد برای اسکان در نظر گرفته شده است. خدام آستان امامزاده هلال بن علی (ع) در حال حاضر در آشپزخانه روزی ۴ هزار سیخ جوجه کباب می‌پزند.

حجت الاسلام نوروزپور افزود: زائران بهتر است برنامه سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که بعدازظهر و غروب به مهران برسند و از خنکی شب استفاده و عبور کنند. در ۵ مرکز دیگر در اطراف مهران با هیئت امنای بقاع متبرکه ایلام هماهنگی صورت گرفته و در امامزاده سید عباس (ع) نرسیده به مهران روزانه پذیرایی صورت می‌پذیرد.

وی عنوان کرد: در شهر ایلام دو محل برای پذیرایی از زائران وجود دارد که یکی از آنها تکیه حضرت ابوالفضل (ع) است و موکب امامزاده علی صالح (ع) هم ارائه خدمت دارد در مجموع در روزهای گذشته روزی ۷ هزار پرس غذا پخته شده که به ۲۰ هزار پرس غذا نیز می‌رسد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف افزود: استان آذربایجان غربی نیز ارزیابی و خرید انجام می‌دهند و در نیمه دوم حضور پیدا می‌کنند. برنامه‌ریزی شده که مدیران هریک دو روز بیشتر مستقر نشوند تا از مسئولیت‌های خود در استان‌ها باز نمانند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته با پدافند هوایی ارتش، آشپزخانه جدیدی آماده شده که در امامزاده غذا می‌پزند و به زائران خدمات ارائه می‌دهند و زائران را حمل و نقل می‌کنند. همچنین در پایانه، موکب ۶۰ متری برای فعالیت فرهنگی برپا شده است که مأموریت استان‌های گلستان و خراسان شمالی است.

محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: در مرز خسروی تردد خوبی صورت گرفته بر اساس آمار روزی ۲۸ هزار نفر از مرز خارج شده‌اند و فعالیت فقط در مرز نیست از مرز شروع می‌شود تا منظریه ادامه دارد. در مرز خسروی دو موکب وجود دارد و تا وقتی زائر وجود دارد در خدمتشان هستیم.

وی اظهار کرد: سعی می‌کنیم پذیرایی سبک انجام شود. نانوایی و دستگاه کباب زن داریم. در شهر اسلام آباد و بیستون موکب داریم و تمام امامزاده‌ها در مسیر ارائه خدمت می‌کنند. زنجان هم فردا در مرز خسروی مستقر می‌شوند.

زائران از افغانستان، پاکستان و هندوستان از مرز سیستان وارد می‌شوند

ضیایی، مسئول محور سیستان گفت: ۱۰ روز است که مواکب در حال آماده سازی است. برخی استان‌ها حمایت کردند. در رابطه با برخی زائران پاکستانی که نیاز مالی دارند حمایت‌هایی صورت می‌پذیرد. اقدامات خوبی در دوره‌های قبل صورت گرفته و زائرسراها تجهیز شده، زائرسرای امام رضا (ع) بهترین موکب سیستان است. حدود سه هزار نفر ظرفیت پذیرایی داریم و روزی ۳۰۰ اتوبوس وارد زائرسرا می‌شود. اقدامات فرهنگی نیز صورت گرفته است. از تهران، خراسان رضوی، کرمان، مازندران، زنجان و مرکزی و متولیان همکاری خوبی جهت خدمت به زائران اربعین داشته‌اند.

محسن اشرفیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: زائران از افغانستان، پاکستان و هندوستان از مرز سیستان وارد می‌شوند و در طول سال از زائران امام رضا (ع) و امام حسین (ع) در زائرسرا پذیرایی می‌کنیم و در زمان ماه صفر در خدمتشان به صورت ویژه هستیم و ۱۰ مبلغ از سوی اداره کل خراسان رضوی اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه هرشب پخش زنده از موقوفه زائرسرا و عزاداری‌ها داریم، اظهار کرد: سال‌های گذشته مشکلاتی وجود داشت که برطرف شده، سرویس‌های بهداشتی و حمام سیار در نظر گرفته شده است و ۷ هزار ورودی زائر از اول صفر تاکنون داشته‌ایم.

حجت الاسلام هادی شفیع زاده، مسئول کمیته تبلیغ و ترویج ستاد اربعین گفت: در حوزه تبلیغ یکی از اتفاقات، هماهنگی و برگزاری نشست هم اندیشی کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور به میزبانی سازمان اوقاف بوده که بیش از ۹ جلسه تاکنون برگزار شده است.

وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با توجه به ظرفیتی که در بحث اربعین وجود دارد، کمیته فرهنگی و تبلیغی هرسال یک نوآوری داشته باشد. در کنار ۴۰۵ مبلغ بومی که به مواکب اعزام می‌شوند امسال از وعاظ و مادحین دعوت به عمل آمد و جلسات متعدد برگزار شد این در حالی است که تنها متولی این موضوع در کشور هیئت رزمندگان است.

حجت الاسلام هادی شفیع زاده با بیان اینکه این برنامه در سال آینده گستره بیشتری خواهد یافت، عنوان کرد: همایش قدم‌های آسمانی ۱۸ مرداد برای سومین سال متوالی برگزار شد و بازتاب رسانه‌ای خوبی داشت.

حمید مجیدی مهر، مسئول کمیته قرآنی ستاد اربعین گفت: جنس کار کمیته قرآنی، کار کیفی است و امسال با هماهنگی خوبی که بین مجموعه‌های مختلف انجام شد، هیچ نهادی کاروان قرآنی اعزام نمی‌کند مگر در قالب قرارگاه قرآنی سازمان اوقاف، به همین منظور بیش از ۱۰۰۰ برنامه قرآنی در محورهای مختلف برگزار می‌شود و فهرست خوبی از مواکب در اختیار کمیته قرآنی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌ها در حوزه فرهنگی باید فعال شوند، اظهار کرد: طی روزهای آتی برنامه ما تقریباً کامل خواهد شد. چیدمان قاریان که چه ساعتی در کدام محفل در کدام محور و در کدام موکب حضور پیدا کنند صورت گرفته است.

مجیدی مهر عنوان کرد: اگر مسئولان مواکب فکر می‌کنند ظرفیتی دیگر غیر از این وجود دارد که در اختیار ما قرار نگرفته، ارتباط بگیرند تا برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در ارائه خدمات قرآنی به مواکب وجود ندارد، افزود: یک قاری در طول یک روز چهار برنامه برایش پیش بینی شده با توجه به نوع فضای اربعین به ۵ یا ۶ برنامه هم می‌شود ارتقا داد. اوج محافل در حرم سیدالشهدا (ع) با هماهنگی عتبه حسینی برگزار می‌شود و بعد هم در حرم حضرت عباس (ع) و در نجف هم محافل قرآنی برنامه‌ریزی شده است. در سامرا نیز محافل قرآنی در امامزاده سیدمحمد (ع) برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته قرآنی ستاد اربعین تصریح کرد: به نظر می‌رسد امسال برنامه‌های پرباری در حوزه فعالیت‌های قرآنی در اربعین داشته باشیم، ضمن اینکه در حوزه رسانه با شبکه قرآن و نسیم و پلتفرم‌ها توافقی انجام شده است.

در ادامه این نشست، گزارشات مالی و حراست ارائه شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

اجتماع علی حب النبی(ص) در «غزه» و «تهران» به صورت همزمان برگزار شد

اجتماع علی حب النبی(ص) در «غزه» و «تهران» به صورت همزمان برگزار شد
2024-09-18T17:58:20+03:30
چهارمین اجماع بزرگ محفلی‌ها امروز بصورت همزمان در تهران و غزه و با شعار «علی حب النبی (ص) حامی فلسطینم» برگزار شد.

زکات عامل همبستگی اجتماعی، همدلی و تألیف قلوب است

زکات عامل همبستگی اجتماعی، همدلی و تألیف قلوب است
2024-09-18T13:11:43+03:30
مدیر کل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت :زکات عامل همبستگی اجتماعی، همدلی و تألیف قلوب است

ویژه برنامه ولادت پیامبر(ص)در مرکزاسلامی امام علی(ع)برگزار می شود

ویژه برنامه ولادت پیامبر(ص)در مرکزاسلامی امام علی(ع)برگزار می شود
2024-09-18T13:11:43+03:30
مراسم جشن باشکوه میلاد آن دو نور بزرگ الهی، روز شنبه برابر با ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی در سالن اجتماعات مرکز اسلامی امام علی (ع)استکهلم سوئد برگزار خواهد شد.

نصب کتیبه های میلاد پیامبر اعظم(ص) در حرم امیر المومنین(ع)

نصب کتیبه های میلاد پیامبر اعظم(ص) در حرم امیر المومنین(ع)
2024-09-18T13:11:42+03:30
در آستانه ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) حرم مطهر امیر المومنین (ع) در نجف با نصب کتیبه هایی مزین به نام و کنیه پیامبر(ص) آراسته شد.

برنامه دروس خارج فقه حوزه علمیه امام رضا(ع) اعلام شد

برنامه دروس خارج فقه حوزه علمیه امام رضا(ع) اعلام شد
2024-09-18T11:38:24+03:30
برنامه دروس خارج فقه حوزه علمیه امام رضا علیه السلام با تدریس آیت الله رشاد و دیگر اساتید اعلام شد.

سنجش عیار شیعیان در عرصه ظهور مورد بررسی قرار می گیرد

سنجش عیار شیعیان در عرصه ظهور مورد بررسی قرار می گیرد
2024-09-18T11:11:47+03:30
سلسله نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی در آستانه ولادت پیامبر اعظم و امام صادق علیهم السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی برگزار می‌شود.

کتاب «سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه» روانه بازار نشر شد

کتاب «سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه» روانه بازار نشر شد
2024-09-18T11:11:46+03:30
کتاب «سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه (گفتارهایی از آیت الله جوادی آملی)» به اهتمام شریف لک‌زایی منتشر شد.

اگر اتحاد بین کشورهای اسلامی رخ می‌داد،در غزه شاهد نسل کشی نبودیم

اگر اتحاد بین کشورهای اسلامی رخ می‌داد،در غزه شاهد نسل کشی نبودیم
2024-09-18T11:11:45+03:30
دبیرکل جامعه اهل بیت(ع) هندوستان گفت: اگر اتحاد و اتفاق بین کشورهای اسلامی، با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به آیات نورانی محقق می‌شد، امروز در فسلطین و غزه...

ایران نقشی سترگ و تعیین کننده در ایجاد وحدت در جهان اسلام دارد

ایران نقشی سترگ و تعیین کننده در ایجاد وحدت در جهان اسلام دارد
2024-09-18T10:58:23+03:30
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: در ایام میلاد رسول اکرم(ص) هستیم. ما به عنوان جامعه اسلامی باید دست به دست هم برای پیشبرد اهداف اسلام ناب قدم برداریم و ...

سیاست ایران در حمایت از مردم فلسطین، مقاومت اسلامی را به جلو برد

سیاست ایران در حمایت از مردم فلسطین، مقاومت اسلامی را به جلو برد
2024-09-18T10:58:22+03:30
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت:سیاست راهبردی موفق و مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین، مقاومت اسلامی را به سمت جلو پیش برد.

تنها راه فراگیر مقابله با دسیسه‌ دشمن،حفظ وحدت است/دشمن به هرشکلی در نظر دارد اختلاف به راه بیندازد

تنها راه فراگیر مقابله با دسیسه‌ دشمن،حفظ وحدت است/دشمن به هرشکلی در نظر دارد اختلاف به راه بیندازد
2024-09-18T10:58:22+03:30
وحدت و اتحاد، بازدارندگی واقعی دارد و می تواند جلوی آسیب و تجاوزات دشمن را بگیرد، بر ما مسلمانان واجب است تا در یک صف متحد شده و با یکدیگر برادر باشیم.

طرح امام،سپردن کار به دست مردم و حرکت در چهارچوب شریعت بود/مخالفین مردم سالاری دینی در ایران

طرح امام،سپردن کار به دست مردم و حرکت در چهارچوب شریعت بود/مخالفین مردم سالاری دینی در ایران
2024-09-18T10:45:04+03:30
حجت الاسلام قنبریان به موضوع ۲ طیف مخالفین نظام مردم سالاری دینی در کشور سخن گفته و به تشریح وضعیت این دو گروه می پردازد.

همه مشکلات را باید در کمبود اخلاق دید/بسیاری از طلاق ها به دلیل فقدان اخلاق است

همه مشکلات را باید در کمبود اخلاق دید/بسیاری از طلاق ها به دلیل فقدان اخلاق است
2024-09-18T10:45:03+03:30
شیخ حسین انصاریان گفت:بسیاری از خانواده‌ها که در آستانه طلاق هستند و یا به طلاق کشیده می‌شوند به دلیل فقدان اخلاق در یکی از زوجین یا هر دو زوج است.

وجود انسان بهایی جز بهشت ندارد،آن را به غیر بهشت نفروشید/فلسفه تشبیه مواهب دنیا به لقمه جویده شده

وجود انسان بهایی جز بهشت ندارد،آن را به غیر بهشت نفروشید/فلسفه تشبیه مواهب دنیا به لقمه جویده شده
2024-09-18T10:45:02+03:30
شهید بهشتی جمله‌ای دارد که برگرفته از حکمت ۴۵۶ نهج البلاغه است و می‌گوید بهای جان‌های شما بهشت است خود را به کمتر از بهشت نفروشید.

حضور بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان درسومین نمایشگاه رصتا

حضور بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان درسومین نمایشگاه رصتا
2024-09-18T10:31:42+03:30
سومین نمایشگاه «رصتا» به همت ساترا (سازمان‌ تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شده است.

همایش «صلح و گردشگری» به مناسبت روز ملی گردشگری برگزار می‌شود

همایش «صلح و گردشگری» به مناسبت روز ملی گردشگری برگزار می‌شود
2024-09-18T10:31:42+03:30
همایش مردمی صلح و گردشگری به مناسبت روز جهانی گردشگری در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

آیه ۲۹ سوره فتح آیه محوری هفته وحدت انتخاب شد+ موشن‌گرافی

آیه ۲۹ سوره فتح آیه محوری هفته وحدت انتخاب شد+ موشن‌گرافی
2024-09-18T10:31:41+03:30
دبیرخانه زندگی با آیه ها پیرو سیاست انتخاب آیات در مناسبت ها، آیه ۲۹ سوره فتح را به عنوان آیه محوری هفته وحدت انتخاب کرد.

رسالت پیامبر اعظم(ع) رسالتی جهانی و جاودانه است/پیامبر(ص)؛الهام بخش وحدت برای جامعه بشری

رسالت پیامبر اعظم(ع) رسالتی جهانی و جاودانه است/پیامبر(ص)؛الهام بخش وحدت برای جامعه بشری
2024-09-18T08:31:44+03:30
حرف پیامبر (ص) حرفی جهانی است که حتی برای کسی که دینی ندارد اما اشتراکات عقلانی مثل ظلم ستیزی، صداقت، وفای به عهد و پیمان دارد قابل توجه است.

جشن بزرگ خانوادگی هفته وحدت در مصلای تهران برگزار می شود

جشن بزرگ خانوادگی هفته وحدت در مصلای تهران برگزار می شود
2024-09-17T16:18:22+03:30
مراسم جشن خانوادگی هفته وحدت با اجرای گروه‌های سرود و مولودی خوانی مداحان اهل بیت علیهم السلام شامگاه پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(ره) تهران بر...

جشن بزرگ خانوادگی هفته وحدت در مصلی تهران برگزار می شود

جشن بزرگ خانوادگی هفته وحدت در مصلی تهران برگزار می شود
2024-09-17T15:51:50+03:30
مراسم جشن خانوادگی هفته وحدت با اجرای گروه‌های سرود و مولودی خوانی مداحان اهل بیت علیهم السلام شامگاه پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(ره) تهران بر...

وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی می‌تواند دنیای اسلام را احیا کند

وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی می‌تواند دنیای اسلام را احیا کند
2024-09-17T15:51:50+03:30
رئیس مرکزمهدویت هرات براین باوراست که باید در بین جوامع اسلامی روحیه ایثارگری و شهادت طلبی را گسترش داد.

باید با هم متحد شویم و استعمار جهانی را به زانو درآوریم

باید با هم متحد شویم و استعمار جهانی را به زانو درآوریم
2024-09-17T15:51:48+03:30
رئیس مؤسسه منهاج الحسین(ع) پاکستان تصریح کرد: امام خمینی(ره) روز آخر ماه مبارک را به عنوان روز قدس اعلام کرد و جان تازه‌ای به مسئله فلسطین بخشید.

سکوت جوامع اسلامی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی نابخشودنی است/لازم است که جهان اسلام متحد شود

سکوت جوامع اسلامی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی نابخشودنی است/لازم است که جهان اسلام متحد شود
2024-09-17T15:51:47+03:30
رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان تصریح کرد: شکی در این نیست که سکوت جوامع اسلامی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، جرمی نابخشودنی است.

کمال اسلام در یاری مظلوم است/مردم غزه مصداق بارز مظلوم هستند

کمال اسلام در یاری مظلوم است/مردم غزه مصداق بارز مظلوم هستند
2024-09-17T15:51:47+03:30
استاد دانشگاه از کشور تاجیکستان گفت: کمال اسلام در یاری مظلوم بوده و این یاری در تقابل ظلم و دشمنی، رویارویی با ظالم و همکاری در عدل و عدالت است.

مبارزه با ظلم و آراسته شدن به عدل از شرایط رسیدن به اخوت اسلامی است

مبارزه با ظلم و آراسته شدن به عدل از شرایط رسیدن به اخوت اسلامی است
2024-09-17T15:51:46+03:30
بانوی پژوهشگر لبنانی تاکیدکرد: مسئله فلسطین امروز و در همه زمان‌ها معیار حق و باطل بوده و کره زمین امروز به دو بخش تقسیم می شود؛ فلسطین و حامیان آن و صهیونیس...

چگونه انسان می تواند عمر طولانی داشته باشد؟

چگونه انسان می تواند عمر طولانی داشته باشد؟
2024-09-17T15:51:45+03:30
رئیس ستاد اقامه نماز در پاسخ به سوال چگونه انسان می تواند عمر طولانی داشته باشد به تفسیر آیه ۲۵۹ سوره بقره پرداخت و گفت: این آیه امکان معاد را در قالب سرگذشت...

محمدرضا طاهری در جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) مولودی خوانی می کند

محمدرضا طاهری در جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) مولودی خوانی می کند
2024-09-17T15:38:23+03:30
مراسم جشن میلاد حضرت پیامبر اکرم محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و امام جعفر صادق علیه السلام با مداحی محمد رضا طاهری در هیئت مکتب‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزا...

کاربردی‌سازی الهیات در نشستی به بحث و نظر گذاشته می‌شود

کاربردی‌سازی الهیات در نشستی به بحث و نظر گذاشته می‌شود
2024-09-17T15:38:23+03:30
نشست «علمای جهان اسلام و کاربردی‌سازی الهیات» با حضور پژوهشگران این حوزه برگزار می‌شود.

امروز تمرکز ما باید بر مسئله فلسطین باشد تا امت واحدی باشیم/ وحدت امت طرحی بزرگ، جامع و قرآنی است

امروز تمرکز ما باید بر مسئله فلسطین باشد تا امت واحدی باشیم/ وحدت امت طرحی بزرگ، جامع و قرآنی است
2024-09-17T15:38:22+03:30
مبلغی گفت: وحدت امت طرحی بزرگ، جامع، مهم، اساسی و قرآنی است که بسیاری دیگر از طرح‌های قرآنی مبتنی بر این طرح است و تا این طرح را عملی نکنیم، نمی‌توانیم طرح‌ه...

«نهضت قرآنی بانوان»رسما فعالیت خود را آغاز کرد

«نهضت قرآنی بانوان»رسما فعالیت خود را آغاز کرد
2024-09-17T13:51:43+03:30
نفیسه حبیبی، مسئول امور بانوان سازمان دارالقرآن الکریم، از آغاز دور جدید فعالیت بانوان تحت عنوان «نهضت قرآنی بانوان » خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)