میرنیوز

پاسخ زنده بنیامین بهادری به حواشی آهنگ کودکانه

 پاسخ زنده بنیامین بهادری به حواشی آهنگ کودکانه 2020-05-04T10:48:28+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکشنبه شب 14 اردیبهشت 1399، بنیامین بهادری تلاش کرد تا به حاشیه‌های پیش آمده درباره اثرِ «کودکانه» یا همان «بوی عیدی» پاسخ دهد. البته این پاسخگویی نه در یک فضایِ آزاد، که بر اساسِ سناریویی از پیش تعیین شده و با حذفِ بسیاری از خبرنگاران و منتقدان انجام شد.

بنیامین بهادری از طریق صفحه اینستاگرامش و به صورت زنده صحبت می‌کرد. این صحبت‌ها از ساعت 22 و 35 دقیقه‌ی دیشب شروع شد و چند ساعتی ادامه داشت.

از همان ابتدای حضور بنیامین بهادری، استرس و اضطرابِ این خواننده در مقابل دوربین مشهود بود. شیوه پیش رفتنِ برنامه نشان می‌داد که همه چیز طبق سناریویی از پیش تعیین شده، پیش می‌رود.

این ماجرا از نوروز امسال و حضورِ بنیامین بهادری در برنامه «دورهمی» شروع شد. این خواننده در این برنامه آهنگ «کودکانه» یا همان «بوی عیدی» را اجرا کرد. این اجرا با واکنش‌های منفی از سوی مخاطبان و البته واکنش‌هایی تند از سوی شهیار قنبری - ترانه‌سرای اصلیِ این آهنگ و اسفندیار منفردزاده - آهنگساز این اثر مواجه شد.

 حضرت بنیامین! و تصفیه حساب با مدیربرنامه سابق

نخستین انتخابِ بهادری، شخصی بود از رسانه‌ی «تی وی پلاس» که البته نیم ساعتی طول کشید تا او به لایوِ بهادری بیاید. این شخص تا به لایو وارد شد، خواننده جوان را «حضرت بنیامین» خطاب کرد و از بهادری پرسید که یادت هست چه کسی اینگونه خطابت می‌کرد.

بنیامین هم به مدیربرنامه سابقش یعنی محسن رجب‌پور اشاره کرد.

از همین جا مشخص بود که این برنامه زنده بخش‌هایی هم برای تصفیه حساب با مدیربرنامه سابق خواهد داشت.

بنیامین در پاسخ به این پرسش که «برخی می‌گفتند که محسن رجب‌پور باعث شده که نتوانی در این چند سال گذشته کنسرت برگزار کنی؟» گفت: ممکن است که او هم نقش داشته باشه اما فکر نمی‌کنم کل این ماجرا به این شخص برگردد. دو سالش را خودم آمادگی نداشتم. چون ایده جدید و آهنگ جدیدی نداشتم. در این دو سال روی کارهای جدیدتری تمرین می‌کردیم.

وی ادامه داد: او (اشاره به محسن رجب‌پور) پُست گذاشته بود که ما از بنیامین پولی نگرفتیم و اجازه دادیم از قطعه‌هایمان روی صحنه استفاده کند. من برایش کامنت گذاشتم که اگر می‌توانید جلوی اجراهای من را بگیرید.

چرا بنیامین استرس داشت

یکی از نکات مهمی که شب گذشته در صحبت‌های زنده‌ی بنیامین بهادری مشهود بود، استرس و عصبی بودنِ این خواننده بود. مخاطبانِ این صحبت‌ها بارها و بارها کامنت‌هایی گذاشتند و ابراز نگرانی کردند از این عصبی بودن و استرس داشتنِ بهادری. کسانی هم که به لایو او دعوت شدند، بارها به این نکته اشاره کردند و از او می‌خواستند آرام باشد.

شهیار قنبری: باید قانونی دنبال کنیم

بنیامین بهادری در ادامه به واکنش‌های تندِ شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده نسبت به خودش پرداخت و گفت: اجازه بدهید که این چالش هنری که در عین تندی‌اش قشنگ است، همه بارش روی دوش من باشد. خیلی دلم می‌خواست که روز اول این لایو را بگذارم و حرف‌هایم را بگویم.

تمام عمر کاری و هنری من به نوعی مدیون آثار این دو بزرگوار(قنبری و منفردزاده) است و می‌خواستم ادای دِینی به فرهاد و این دو هنرمند بزرگ داشته باشم و حاصل آن را در قالب یک تز و پایان نامه ارائه کنم. خودِ استاد فرهاد هم این کارها را کرده و در شعر برخی شاعران تغییر ایجاد کرده و آثار دیگران را خوانده است. چرا در این یک ماه اخیر هیچ کسی به این موارد اشاره نکرد.

این خواننده جوان تاکید کرد: پس از حضورم در برنامه «دورهمی» به شهیار قنبری کامنت دادم و خودم را معرفی کردم. پیامی طولانی و با احترام به آقای شهیار قنبری دادم. این پیام را در ساعات اولِ پس از برنامه دورهمی برایش نوشتم. آقای قنبری گفتن که برای اینکه برای همه مشخص شود ماجرا چیست، باید قانونی کار را دنبال کنیم.

طبق قواعدی که در ادبیات هست، ترانه سرا یا شاعر می‌تواند با استفاده از برخی قواعد مانند «استقبال» یا «تضمین» از شعر شاعر دیگری استفاده کند. سراینده‌ی اثری که بنیامین بهادری خوانده، فرید احمدی است. احمدی هم به طور حتم با قواعدِ ادبی آشنایی دارد و احتمالِ اینکه تغییرش در این اثر طبق این قواعد بوده باشد، بسیار زیاد است.

مجوز آهنگ «کودکانه» را شرکت ترانه شرقی گرفته است

بنیامین بهادری در ادامه صحبت‌هایش باز هم سراغِ محسن رجب‌پور رفت و گفت: سال 1388 کمپانی ترانه شرفی مجوز این قطعه(کودکانه یا همان بوی عیدی) را گرفته است. ما حدود هفت سال با هم کار کردیم (اشاره به دوران همکاریش با شرکت ترانه شرقی با مدیریت محسن رجب‌پور). هفت سال است که باید همه چیز را جدا می‌کردیم. اما او این کار را نکرد و هر جا نشست با هر «ب» خاطره بنیامین را زنده کرد.
حالا چرا شما حرف نمی‌زنید که مسئولیت انتشار این قطعه با شما بوده است(این جمله خطاب به محسن رجب‌پور است).

ترانه‌ای که مجوز شورای شعر ارشاد را گرفته، اثر اصلی در آن ذکر شده است (اشاره به سروده‌ی فرید احمدی بر روی ترانه‌ای از شهیار قنبری). نوشته شده که ما از چه آرایه و صنعتی استفاده کرده‌ایم تا به این ترانه رسیده‌ایم. هر کجا که عینِ عبارتِ ترانه‌ی اصلی آمده از آکولاد (در اینجا منظورش گیومه است) استفاده کرده‌ایم.

حال همین برگه‌ای که به دفتر موسیقی داده‌ایم، گفته‌اند که این برگه در دسترس نیست؛ یعنی مسئول ارشاد هم در این میان به بنیامین لگد می‌زند. یکی از خبرگزاری‌ها تیتر کرد که این کار مجوز ندارد (اشاره‌ی این خواننده به خبری است که از زبان مدیرکل دفتر موسیقی منتشر شد).
در روزهای آینده ازشون قول گرفتم (از اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری) که گفت و گوهایی با هم داشته باشیم.

اعتراض به سانسورِ 20 دقیقه‌ای در «دورهمی» / چرا بنیامین دست به حذفِ منتقدان زد؟

بنیامین بهادری گفت: برنامه «دورهمی» حدود 20 دقیقه از مصاحبه من را حذف کرد. تلویزیون زد حرف من را ترکوند. برنامه ساز قرار بود هر تغییری که قرار است رخ دهد به من بگوید اما این کار را نکرد.

سال گذشته هم همین مسئله را با تلویزیون داشتم. رسما از من دعوت کردند. دو تهیه کننده بزرگ گفتند که بیا و کار کن، آنها از من شناخت داشتند. ما با برنامه ریزی دقیق و درست می‌خواستیم به استقبال برنامه برویم که در نهایت با تیتری که یک روزنامه علیه ما زد، نشد.

این خواننده جوان در حالی به سانسورِ حرف‌هایش در صدا و سیما اعتراض می‌کند، که خودش در همین برنامه‌ی دیشب، به طور ضمنی تمام منتقدانش را حذف کرد و به هیچ کدامشان اجازه نداد تا پرسش‌هایشان را با او مطرح کنند.

تتلو را ترور شخصیتی کردند

تتلو را اذیت کردند. اصطلاحا ترور شخصیتش کردند. بزنند بکشند او را بهتر است.

خودم را  امین‌ترین فرد به اسفندیار منفردزاده می‌دانستم/ منفردزاده به امین‌ترین فردش چه واکنشی داشت؟

بنیامین بهادری گفت: گفتند چرا اسم خودت را به عنوان آهنگسازِ اثرِ «کودکانه» ثبت کرده‌ای؟ خب اسم چه کسی را بگذارم؟ مگر وزارت ارشاد اجازه می‌داد که اسم اسفندیار منفردزاده را به عنوان آهنگساز در فُرم‌های درخواست مجوز بگذارم؟
اسم خودم را گذاشتم چرا که کسی را از خودم امین‌تر نمی‌دیدم به این بزرگان (اشاره به اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری است).

البته بنیامین نگفت که اگر او امین‌ترین شخص بوده، پس چرا با آن واکنشِ تند از سوی اسفندیار منفردزاده مواجه شد. منفردزاده با لحنی بسیار تند، بنیامین بهادری را خطاب قرار داده بود که چرا اثری که آهنگسازش من هستم را اینچنین بد خوانده‌ای و با چه اجازه‌ای این کار را کرده‌ای.

شوخی در لایوِ بنیامین

نخستین کسی که در لایوِ بنیامین بهادری حاضر شد، در پایان صحبت‌هایش سوالِ عجیبی از این خواننده کرد. او خطاب به بنیامین بهادری گفت: آن زمان کسی نبود بر روی نامِ آلبوم‌هایت نظارتی داشته باشد.

بنیامین پرسید: مگر نام آلبوم‌هایم مشکلی داشته است؟

آن شخص پاسخ داد: اولین آلبومت که نام خوبی نداشت؛ ... .

بنیامین پرسید: چرا؟ مگه این اسم ایرادی داره؟

آن شخص هم توضیح بیشتری نداد و رفت.

وقتی حمید را با بهمن اشتباه می‌گیرد/ شما حالت خوبه قربان!

شخص بعدی که به لایوِ بنیامین بهادری دعوت شد، بهمن بابازاده بود. جالب اینکه بهادری، بهمن را با حمید (شخص دیگری که قرار بود به لایو بیاید) اشتباه گرفت و او را حمید صدا کرد.

بابازاده هم گفت: بهمن هستم. شما حالت خوبه قربان!

باید از دست مدیر موسیقی مملکت فرار کنم و پیشِ شهیار قنبری بروم

بنیامین بهادری حرف‌هایش را اینگونه ادامه داد: مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد تلفنم را یک ماه جواب نداد. امروز که فهمیدند قرار است صحبت‌هایی به صورت زنده داشته باشم، از بعدازظهر شروع کردن به تماس گرفتن.

من باید از دست مدیر موسیقی این مملکت فرار کنم و بروم پیشِ شهیار قنبری. همین آقای مدیر موسیقی مصاحبه کرده که شاعر این ترانه شهیار قنبری و آهنگسازش اسفندیار منفردزاده و خواننده‌اش فرهاد است. گفتم چه خوب. این فضا ایجاد شد که اسم این هنرمندان بیاید.
همین که ما فهمیدیم مدیرکل دفتر موسیقی از ما بیشتر به شهیار قنبری ارادت دارد، خودش خیلی خوب بود.

من خودم را امین ترین شخص به اسفندیار منفردزاده می‌دانستم. من عاشق این آدم هستم. این ادای دین ما به این سه استاد بزرگ بوده است. از آنها معذرت خواهی می‌کنم.

من در همه کنسرت‌های خارج از کشور اسم هر سه این بزرگان(قنبری، منفردزاده و مهراد) را گفته‌ام. در کنسرت‌های داخلی اسمشان را نمی‌بردم چون ممکن بود برایم مشکل ایجاد کنند.

اجازه اجرای این قطعه‌ها را از خانواده فرهاد مهراد داشتم

بنیامین بهادری: خانم گلفام همسر فرهاد مهراد اجازه اجرای این قطعه را به ما داده بود. وقتی می‌خواستیم درخواست مجوز بدهیم مسئول ترانه شرقی گفت اگر مستقیم یا غیر مستقیم با شهیار قنبری یا اسفندیار منفردزاده تماس بگیریم برایت مشکل ایجاد می‌شود.
آن زمان بعد از چهار سال که دو آلبوم منتشر کرده بودم، داشتم کنسرت‌هایم را برگزار می‌کردم.

وقتی معروف شده بودم با ترانه شرقی همکاریم را آغاز کردم

بنیامین بهادری: من سرِدست مردم پدیده شدم. وقتی آثار من در ایران منتشر شد و همه شنیدند، تازه با ترانه شرقی صحبت کردم. سال 1385 قرار نبود ترانه شرقی باشد. همان اول که دیدمش از او خوشم نیامد(اشاره به محسن رجب‌پور). با آقای علم شاهی بسته بودیم.

10 سال پیش کودکانه را خوانده‌ام

بنیامین بهادری: 10 سال پیش این اثر را خوانده ام. بزرگترین موزیسین‌ها در این اثر هم در اجرای استودیو و هم اجرای صحنه‌ای حضور داشته‌اند.

در اینجا این پرسش مطرح می‌شود که اگر بنیامین بهادری آهنگِ «کودکانه» یا همان «بوی عیدی» را 10 سال پیش خوانده، چرا در این همه سال یک بار هم به فکرِ صحبت کردن و کسب اجازه از شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده نیفتاده است؟
شاید 10 سال پیش ارتباط گرفتن با این عزیزان دشوار بود، اما در چند سال گذشته این ارتباط به لطفِ شبکه‌های اجتماعی راحت شده است.

رضا صادقی: منفردزاده و قنبری فهمیدند که با جوانی گستاخ طرف نیستند

یکی از کسان دیگری که در پخش زنده اینستاگرامیِ بنیامین بهادری برای دقایقی حاضر شد، رضا صادقی بود.

رضا صادقی گفت: من خودم ماجرای اینچنینی با اردلان سرفراز داشتم (اشاره به شکایتِ اردلان سرفراز از صادقی و چند هنرمند دیگر). من با این درایت عمل نکردم. کمی طولانی شد و تنها نبودم. دو سه نفر دیگر هم درگیر آن ماجرا بودند. ما کارمان به دادگاه کشید.

این عزیزان(اشاره به آهنگسازان و ترانه سرایانِ قدیمی) آشنایی چندانی با فضای مجازی ندارند وحق هم دارند. این در دسترس نبودن این عزیزان کار را سخت می‌کند.

منفردزاده و قنبری هم فهمیدند با چه کسی طرفند. فهمیدند که با یک جوان گستاخ طرف نیستند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)