میرنیوز

فریبکاری های صهیونیسم در فضای جهانی و مکر خدا در نبرد غزه

 فریبکاری های صهیونیسم در فضای جهانی و مکر خدا در نبرد غزه 2023-12-10T12:18:36+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دکتر محمدحسن زورق تحلیلگر مسائل سیاسی و نویسنده کتاب «اسلام و سکولاریسم؛ از آغاز تا امروز» طی یادداشتی با عنوان  «فلسطین، مکر خدا و مکر آمریکا» به تحلیل اندیشه ای ماجرای این روزهای نبرد غزه و طوفان الأقصی پرداخت که در ادامه می خوانید: 

خداوند در قرآن و در آیۀ 54 سوره آل عمران از «مکر یهود» علیه حضرت عیسی(ع) و متقابلاً عکس العمل آن مکر که «مکر خدا» در برابر مکر آنان است، سخن به میان آورده است.

آیات سوره آل عمران،  از آیه 33 تا آیه 54 در باره نوح(ع) و آل ابراهیم و آل عمران سخن به میان آورده و تولد مریم سلام ‌الله علیها و نشو و نمای او و بالاخره معجزه تولد عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام را مطرح می‌کند و پیامبریِ عیسی علیه‌السلام و ستیزش و مخالفت ارتجاع یهود با بعثت و پیامبری مسیح  که تا مرز به شهادت رسانیدن او در جاده کین توزی  و حق ستیزی به پیش تاختند را بر می‌شمرد و آنچه از آنان برای برای خاموش کردن نور هدایت الهی و دعوت مسیحی سرزد، را باز می‌نمایاند، تا آنجا که می‌فرماید: «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرین»؛ آنان مکر کردند و خدا هم مکر کرد و خداوند بهترین مکر کنندگان است.

مکر ارتجاع یهود دسیسه چینی و زمینه سازی برای به صلیب کشیدن حضرت مسیح بود و خدا مکرشان را باطل کرد و به گزارش قرآن مجید، مسیح هرگز  به صلیب کشیده نشد. مقصود از «ارتجاع یهود»، همه یهودیان نیستند بلکه یهودیانی هستند که در مقابل حرکت انبیای الهی به مخالفت و ستیزه جویی برخاستند و گرنه بودند کسانی که از قوم یهود به پیامبران خدا نیز ایمان آوردند و از اصحاب پیامبران خدا شدند، هرچند اندک بودند.

مکر در لغت هم به معنی فریب و نیرنگ آمده و هم به معنی تدبیر و چاره. آنچه از ارتجاع یهود سر زد، نیرنگ و فریب بود و آنچه خدا برای مسیح در مقابل مکر یهود تقدیر کرد، تدبیری ربانی برای کیفر مکر یهود بود.

امام هشتم در صفحه 126 جلد اول عیون اخبار الرضا(ع) می‌فرماید: «مراد از مکر خدا در آیه «کیفر مکر» است وگرنه خداوند اهل فریب و نیرنگ نیست.

ارتجاع یهود که امروز با نام و نشان صهیونیسم در مقابل حرکت انبیاء بزرگ تاریخ یعنی حضرت موسی و حضرت مسیح و حضرت خاتم الانبیاء قیام کرده و کین توزی جاهلانه خود نسبت به پیروان راستین حضرت خاتم الانبیاء و پیامبران پیش از ایشان را با کشتار بی رحمانه مردم غزه و کرانه باختری رود اردن در مقابل چشم تاریخ به نمایش نهاده، به گمان خود با فریب و نیرنگ می‌تواند اهداف ضدانسانی خود را محقق کند، در حالی که تدبیر قهرآمیز الهی در مقابل فریب ضد انسانی آنها نقش آفرین جغرافیای سیاسی آیندۀ آسیای غربی و آفریقای شمالی خواهد بود.

تأسیس اسرائیل از بنیاد بر اساس مکر و فریب بود و بر همین اساس  این پدیده دوام و قوام یافت. این فریب در چهارفضای عبری و عربی و غربی و عمومی بین المللی، شکل گرفته است که اینک به توضیح این فریب در آن چهار فضا می‌پردازیم:

1-فریب صهیونیسم در فضای عبری:

در فضای عبری و یا در محیط  جامعۀ یهودی، این فریب بر بنیان استفاده از اعتقادات دینی یهودیان به نفع استقرار و استمرار استعمار در این منطقه با توجه به اهمیت چاه های نفت برای اقتصاد صنعتی غرب شکل گرفته است.

امپریالیسم از برخی ویژگی های احساسی و فرهنگی و اعتقادی در مذاهب و ادیان مختلف برای بهره برداری های سیاسی استفاده می‌کند و پیدایش مذاهب استعماری بر این بنیان های عاطفی و فرهنگی استوار شده است.

امروز یهودیانی که احساس می‌کنند با تشکیل کشور اسرائیل سپر بلای امپریالیسم شده اند کم نیستند، اظهارات بایدن رئیس جمهور آمریکا که تأسیس اسرائیل را یک ضرورت برای منافع آمریکا دانسته و گفته اگر هم اسرائیل وجود نداشت باید آن را می‌ساختیم، می‌تواند بر این احساسات بیفزاید و بر آن دامن بزند.

تعداد یهودیان حقیقی روزافزون می شود

از طرف دیگر، فرار ده ها هزار اسرائیلی از سرزمین اشغال شده فلسطین و فرار دسته جمعی سربازان از ارتش اسرائیل و حتی وجود گزارشاتی مبنی بر خودداری تعداد انگشت شماری از خلبانان اسرائیل که حاضر به بمباران مردم غیر نظامی در غزه نشدند و به همین دلیل بازداشت شدند، حکایت از این واقعیت دارد که کسانی که یهودی هستند، ولی نمی خواهند بیش از این در جنایات صهیونیست ها سهیم باشند روز افزون است.  

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از کانال 10 تلویزیون دولتی اسرائیل فرار دسته جمعی سربازان از ارتش اسرائیل موجب بروز اختلافات  بین مقامات کشوری و لشکری اسرائیل شده است. برخی از صاحبنظران، فرار اسرائیل ها از اسرائیل را، فرار بزرگ نامیده اند. شرایط در فضای اجتماعی یهودیان به گونه ای است که آمریکا به دلیل ملاحظات مربوط به این فضا  و روحیه ضعیف ارتش اسرائیل، خود مستقیماً در غزه وارد جنگ با حماس و جنبش جهاد اسلامی برای آزادی فلسطین شده است.

2-فریب صهیونیسم در فضای عربی: 

فریب اعراب در طول 75 سالی که از تاسیس رژیم صهیونیستی می‌گذرد بر اساس محور های زیر استوار بوده است:

1-ترویج مکاتب ناسیونالیستی و سوسیالیستی به عنوان تکیه گاه اعتقادی در مبارزه با رژیم صهیونیستی.

2-ترویج اندیشۀ سازش در میان نخبگان سیاسی عرب با این تأکید که همان طور که یهودیان با لابی صهیونیستی توانسته اند بر سیاست های آمریکا به نفع اسرائیل اثر بگذارند، اعراب نیز می‌توانند با لابی، روی مقامات تأثیرگذار در آمریکا و انگلیس تأثیر گذاشته و آنها را به سمت دوستی با اعراب متمایل کنند، در حالی که سیاست های کشور های غربی از ملاحظات ژئوپولوتیک و ژئو اکونومیک ناشی می‌شود و لابی گری اعراب بر آنها تأثیری ندارد.

3-تأسیس و ترویج گروه های تروریستی نظیر داعش و القاعده و جبهه النصره و... و نیز منحرف کردن جوانان عرب از مبارزه با صهیونیست ها به سوی مبارزه با برخی دولتهای مترقی عرب نظیر دولت سوریه.

4-سرازیر کردن بخشی از پول نفت به برخی از کشورهای کوچک عربی به منظور نوسازی آنها و فریب راهبردی مردم عرب و ساختن راه های بدیل در مقابل آنها مبنی بر اینکه به جای مبارزه با غرب [همچون حزب الله لبنان و انصارالله یمن] می‌توانید از راه همکاری و شراکت با غرب به مقصد برسید، آنچنان که قطر و امارات متحده عربی و سعودی رسیده اند و ایجاد انصراف در میان آنها   از راه مبارزه با غرب به سوی هم پیمانی و انقیاد در مقابل غرب. این در شرایطی است که برخی از کشورهای عربی نظیر مصر و سودان و سومالی احتیاج جدی به کمک های خارجی و بازگشت دلار های نفتی به داخل کشور خود دارند و این قبیل کمک ها یا اصلاً به آنها نمی رسد و یا اگر هم چیزی برسد، بسیار کمتر از نیاز آنهاست و این کمک ها به اندازه لازم به آنها نمی رسد.

3-فریب صهیونیستی در فضای غربی:  

در فضای غربی، فریب صهیونیستی بر محورهای زیر استوار شده است:

1-اسرائیل تنها دموکراسی موجود در خاورمیانه است و بقیه کشورهای این منطقه از نعمت دموکراسی و آزادی بی بهره اند و از نظر رشد تاریخی در اندازه ای نیستند که قابلیت تجربه آزادی و دموکراسی را داشته باشند.

2-اسرائیل از نظر سبک زندگی، فرهنگ و تمدن یک کشور غربی است که در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است و داشتن رابطه ویژه با اسرائیل به دلیل همین قرابت فرهنگی و سنخیت تمدنی ضروری است.

3-ما برای ترویج دموکراسی در خاورمیانه عربی باید از کمکهای قطره چکانی کشوری نظیر آمریکا به کشوری نظیر مصر از یک طرف و چماق اسرائیل که در جنگهای 1948 و 1967 و 1973 (جنگ اکتبر یا جنگ رمضان) بر سر اعراب خورد، استفاده کنیم.

4-برای اروپا بهتر است از تکرار تنشهای تاریخی که بین مسیحیان و یهودیان از دیر باز وجود داشته خود داری کند و این تنشها را به منطقه دیگری نظیر خاورمیانه منتقل کند.

4-فریب صهیونیستی در فضای عمومی بین المللی:

در فضای عمومی بین المللی  یا فضای جهانی، فریب صهیونیستی بر محورهای زیر استوار بوده است:

1-آمریکا پرچمدار آزادی و دموکراسی در جهان است و باید از دموکراسی ها در مقابل مردمی که از دموکراسی بهره ای و از آزادی درکی نیافته اند، استفاده کند و اگر تمام کشور ها رو بسوی دموکراسی بیاورند، هزینه در دفاع از آزادی و دموکراسی کاهش خواهد یافت و نیازی به گشت زنی ناوهای هواپیمابر آمریکا در سراسر کره زمین نخواهد بود.

2-آمریکا از تمام دموکراسی ها به یک اندازه حمایت کرده و می‌کند. حمایت از بهار پراگ در سال 1968 در چکسلواکی و بیداری اسلامی در سالهای 2010 تا 2012 در شمال آفریقا و خاورمیانه عربی و سایر حرکت های دموکراتیک به همین دلیل صورت گرفته است.

3-بنیاد گرائی اسلامی موجبات حرکتهای تروریستی نظیر 11 سپتامبر و پیدایش  گروه هایی نظیر طالبان، القاعده، داعش، جبهه النصره و... فراهم آورده است در این شرایط مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی مذهبی و حمایت از کشورهای دارای  دموکراسی، برای حفظ ثبات و صلح جهانی ضروری است.

مکر خدا در جنگ سرنوشت ساز غزه:

مکر خدا، فریب و نیرنگ نیست بلکه تحقق اراده الهی از طریق قوانینی است که بر هستی حاکم است. از جمله قوانین هستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-قانون سست بودن ولایت ماسوی الله:

کسانی که ولایت هر چه غیر از ولایت خداست را اتخاذ می‌کنند به بنیادی پناه برده اند که چون خانه عنکبوت سست و بی بنیان است. لانه عنکبوت سست ترین لانه هاست. بنیان لانه های کفر و نفاق نیز این چنین بی بنیاد است. خداوند در آیه 41 سوره عنکبوت می‌فرماید:

مَثَلُ الَّذینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُون‏.

داستان کسانی که غیر از خدا اولیائی اختیار کرده اند، همچون عنکبوت است که خانه ای برای خود ساخته و در حقیقت اگر می‌دانستند سست ترین خانه ها، خانه عنکبوت است.

2-قانون انتصار الهی:

این یک قانون الهی است که اگر به یاری دین خدا برخیزید، اراده خداوند بیاری شما تعلق خواهد گرفت. در آیات 7 و 8 سوره محمد(ص) می‌خوانیم:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُم * وَ الَّذینَ کَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ وَ أَضَلَّ أَعْمالَهُم‏.

ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر(دین) خدا را یاری کنید (او نیز) شمارا یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌گرداند وکسانی که کفر پیشه کردند را نگون بختی خواهد بود و(خدا) عمل هایشان را تباه می‌کند.

3-قانون تخریب موجودیت نیروهای کفر به دست خودشان و به‌دست مومنین:

نیروهای کفر و شرک به دست خود بنیاد هستی خود را بر باد می‌دهند و نیز به دست نیروهای مؤمن. خداوند در آیه 2 از سوره حشر چنین می‌فرماید:

یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدیهِمْ وَ أَیْدِی الْمُؤْمِنینَ فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصار.

خانه هایشان را بدست خودشان خراب می‌کنند و به دست مؤمنین پس ای صاحبان بصیرت، عبرت گیرید.

4-قانون بیهودگی تلاش در مبارزه با دین خدا:

دشمنان راه خدا و انسانهای ناخودآگاه و ناخداآگاه که به ستیزش با دین خدا برخاسته اند، می‌کوشند تا نور هدایت الهی را بگمان خود خاموش کنند در حالی که خداوند نور هدایت خود را کامل می‌گرداند هرچند که آنها را ناخوش آید.

در آیه 8 سوره صف چنین می‌خوانیم:

یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‏.

می خواهند نور خدا را با (دم) دهانهایشان خاموش کنند و حال آنکه خدا، اگرچه کافران را ناخوش آید، نور خود را کامل خواهد گردانید.

مکر خدا و طوفان الاقصی

حال شرایط اسرائیل در جنگ غزه را باهم مرور کنیم.

در قانون اول با این حقیقت روبروییم که ولایت پذیری از «ماسوی الله» مانند پناه بردن به لانه ای به سستی لانه عنکبوت است و این چنین پناهگاهی، به همان اندازه لانه عنکبوت، فروریختنی و زایل شدنی است.

وای به کسانی که به لانۀ عنکبوت اسرائیل پناه برده اند

در مورد مسئله فلسطین، دولتهای مرتجع عرب و دار و دسته محمود عباس و تشکیلات خودگردان به ولایت و دوستی آمریکا و اسرائیل پناه برده اند، و به دست فراموشی سپرده اند که در جنگ هایشان با اسرائیل به بنیادهای عنکبوتی ناسیونالیسم وسوسیالیسم پناه برده بودند. تجربۀ عملیات طوفان الاقصی نشان داد که اسرائیل خود یک لانۀ عنکبوت است و وای به حال آنان که به این لانه عنکبوتی ویا سایر لانه های عنکبوتی پناه برده و یا پناه آورده اند تا برای خود لانه امنی بیابند و در آن بیاسایند. در این عملیات ظرف مدت کوتاهی همۀ حصارهای امنیتی اسرائیل فرو ریخت و زمامداران غرب برای جلوگیری از فروریزی کامل رژیم صهیونیستی به تل آویو شتافتند تا جلوی فروریزی بیشتر آن را بگیرند، غافل از اینکه تمام حیثیت جهانی آنها زیر آوار کمک به این رژیم جنایتکار در حال فروریختن است. 

 

 

یاری دین خدا مساوی با برخورداری از نصرت خدا

بر اساس قانون دوم، کسانی که به یاری دین خدا بر می‌خیزند، از یاری خداوند برخوردار می‌شوند. اگر نصرت الهی نبود، چه زمانی مردم ایران می‌توانستند در طول چهل سال گذشته هشت جنگ بزرگ را پشت سر بگذارند که کوتاه ترین آنها، جنگ تحمیلی هشت ساله بوده است. جنگهای روانی، نظامی، تروریستی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ساختاری و اجتماعی که بر مردم ایران در این چهل سال  تحمیل شده، هر یک به تنهایی می‌توانستند یک کشور را از پای در آورند و از طرف دیگر نصرت الهی سبب ناکامی همه دشمنانی شد که شب و روز در پی انهدام جنبش انقلابی حزب الله لبنان بودند و یکی از این دشمنان، رژیم صهیونیستی بود که یک جنگ تمام عیار را علیه حزب الله تحمیل کرد و نهایتاً شکست خورد.

چه نیرویی قلوب مردم جهان را نسبت به مردم غزه نرم کرد؟

 در یمن نیز نصرت الهی سبب پیروزی انصارالله و انقلاب اسلامی مردم یمن به رهبری سید عبدالملک حوثی شد. نصرت الهی در مواقع متعدد شامل حماس و جهاد اسلامی فلسطین شده است و آشکارتر از همیشه، این نصرت را در جنگ اخیر غزه می‌بینیم. چه کسی قلوب مردم جهان از توکیو تا تورنتو را متوجه مردم غزه کرده است؟ چه نیرویی مردم سراسر جهان را به خیابان ها آورده تا مظلومیت و حقانیت و دادخواهی و خونخواهی مردم غزه را فریاد کنند و کار را به جایی برسانند که زمامداران غرب را با یک چالش جدی در افکار عمومی روبرو کنند؟ چه نیرویی قلوب مردم جهان را نسبت به مردم غزه نرم و نسبت به دشمنانشان خشم آگین کرده است؟ آیا جز نیروی الهی، نیروی دیگری توانایی چنین تحول بزرگی را داشته است؟

امروز فضای مجازی علیه غرب به کار افتاده اند

بر اساس قانون سوم، دشمنانِ راه خدا و مردم به دست خود و نیز به دست مردم مؤمن و خداجو خانه های خود را تخریب می ‌کنند. غرب بی شک فضای مجازی را، اینترنت را و رسانه ها را از نقاط قوت امپراطوری خبری خود می‌دانست، ولی امروز همین ابزار ها علیه استیلاجوئی غرب به کار افتاده اند و مردم سراسر جهان به بیداری و هشیاری لازم برای جستجوی راه نجات از زنجیر استبداد غربی رسیده و با اعلام مظلومیت مردم غزه همه ادعاهای دروغین غرب در باره دموکراسی و آزادی و حقوق بشر و... به چالش کشیده اند.

 

 

بر اساس قانون چهارم، اگر چه دشمنان خدا و مردم می‌کوشند تا نور الهی را خاموش کنند و راه خدا را بروی مردم ببندند، اما خدا نور هدایت خود را کامل می‌کند هرچند که دشمنان خدا را خوش نیاید.

از زمان طوفان الأقصی توجه به اسلام و قرآن بیشتر شده است

از زمانی که  عملیات آزادی بخش طوفان الاقصی آغاز شده، به موازات آن، توجه به اسلام و قرآن مجید در سراسر جهان افزایش یافته است. مردم جهان متوجه دینی شده اند که نتیجه تعالیم آن پیدایش انسانهای آزادی خواه و با اراده ای مانند مردم غزه است که در شرایطی که دشمن تمام داشتنی های آنها را از آنها گرفته، اما نمی تواند آزادگی را و اراده را و شجاعت را و اصالت انسانی آنها را از آنها بگیرد.

می بینیم مکر الهی که همان قوانین تردید ناپذیر آفرینش است [و هرگز به معنی فریب و دروغ نیست] سبب شده تا اسرائیل و متحدانش با جنگ ناجوانمردانه ای که در غزه به راه انداخته اند، خود به دست خود، گور خود را در تاریخ حفر کنند؛ فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصار.

انتهای پیام/ 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)