میرنیوز
بهگزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشار آمار رسمی موسسه سینما شهر از مخاطبان سینماهای سراسر کشور نشان میدهد 12 فیلم از مجموع فیلمهای درحال اکران پرمخاطبترینهای آدینه گذشته شناخته شدهاند که این تعداد فیلم در روز یاد شده مجموعاً نظر 168464 نفر را به خود جلب کرده است.
این درحالی است که بررسی دقیقتر جدول دوازده ردیفی منتشر شده از سوی موسسه سینما شهر نشان میدهد در این روز پرمخاطبترین فیلم، هتل با 103955 مخاطب بوده است. به صورتی که با توجه به مجموع مخاطبان دوازده فیلم هتل، بچهزرنگ، فسیل، گیجگاه، شهرهرت، نارگیل2، جنگل پرتقال، هولیا، سرهنگثریا، اختالرضا، ستارهبازی و آهو، سهم هتل از مجموع مخاطبان رقمی معادل 61.70 درصد و یازده فیلم باقی مانده تنها توانستهاند نظر 38.3 درصد مخاطبان روز جمعه سینماهای سراسر کشور را به خود جلب کنند.
نکته جالب توجه در جدول منتشر شده ورود یک فیلم جنجالی با موضوع گروهک تروریستی منافقین به نام سرهنگ ثریا است که اکران آن از دهمین روز آبان 1402 آغاز شده و در این مدت 36 ساعته پایانی هفته گذشته، سرهنگ ثریا توانسته مجموعاً 2604 بلیت با درآمدی معادل یک میلیارد و 297 میلیون و 525 هزار ریالی را در کارنامه خود ثبت کند.
اما جالبتر از آن تفاوت قابل ملاحظه فروش فیلم سینمایی هتل با انیمیشن بچهزرنگ روی پردههای سینمایی است، چون براساس همین آمار فیلم سینمایی هتل آدینه گذشته توانست کمی بیشتر از 5 برابر نسبت به انیمیشن بچهزرنگ نظر مخاطبان را به خود جلب کند و هیاهوی هتل به نوعی مانع از دیده شدن شلوغکاری بچهزرنگ شد.
از سوی دیگر عملکرد ضعیف آهو که کمی بیشتر از یک هفته است روی پردهها رفته عاملی بوده تا این فیلم با مجموع مخاطب 2375 نفر و درآمدی معادل یک میلیارد و 90 میلیون و 525 هزار ریال از ابتدای اکران با 2 پله نزول نسبت به روز قبل در جایگاه دوازدهم قرار گیرد.
هرچند برخی برآوردها و گمانهزنیها درباره فیلم اختالرضا بیانگر این نکته است که اگرچه فیلم یاد شده از زمان آغاز اکرانش که نوزدهم مهرماه بوده تا امروز توانسته تنها نظر 15570 نفر را به خود جلب کند، اما با درنظر گرفتن آغاز اکران سیار این فیلم و استقبال خارجی، جایگاه بهتری در جدول مخاطبان سینما در انتظارش خواهد بود.
چهخبر از عملکرد روزانه فیلمها؟
اما بررسی عملکرد انفرادی فیلمها در دوازدهمین روز از دومین ماه پاییز 1402 نشان میدهد که فسیل با مجموع 103955 مخاطب یعنی سهم کمی بیشتر از 61 درصد مخاطبان این روز و درآمدی معادل 53 میلیارد و 463 میلیون و 710 هزار ریال در صدر جدول قرار گیرد و به دنبال آن بچهزرنگ با فروش 19653 بلیت و درآمدی معادل هشت میلیارد و 696 میلیون و 580 میلیون جایگاه دوم را در اختیار گرفت.
از سوی دیگر فسیل نیز روز جمعه با جلب نظر 16156 نفر و درآمدی معادل هشت میلیارد و 86 میلیون و 525 هزار ریال جایگاه سوم را به نام خود کرد تا گیجگاه با درآمد 5 میلیارد و 527 میلیون و 555 هزار ریالی و 10287 مخاطب به چهارمین رتبه جدول پرمخاطبهای آدینه گذشته رضایت دهد.
شهر هرت هم که از خردادماه گذشته روی پرده رفته اگرچه تاکنون توانسته مجموعاً نظر 1706435 نفر را به خود جلب کند اما جمعه گذشته تنها 5989 نفر را پذیرایی کرد تا با درآمد سه میلیارد و 62 میلیون ریالی جایگاه پنجم را به دست آورد و بعد از آن نارگیل 2 با درآمد دو میلیارد 668 میلیون و 475 هزار ریالی برای 5550 بلیت فروخته شده ششمین ردیف جدول را در اختیار گرفت.
جنگل پرتقال هم که از سومین روز آبان اکرانش آغاز شده با 1933 مخاطب برای روز جمعه و درآمد یک میلیارد و 91 میلیون و 275 هزار ریالی به جایگاه هفتم بسنده کرد تا هولیا محصول مشترک ایران و ترکیه با فروش 1591 بلیت و درآمد 841 میلیون و 375 هزار ریالی جایگاه هشتم را به نام خود کند.
اما سرهنگثریا تازهوارد فهرست اکران پاییزه سینماهای سراسر کشور که از دهمین روز آبان ماه روی پردهها رفته سه روزه مجموعا 2604 بلیت فروخته و درآمدی معادل یک میلیارد و 297 میلیون و 525 هزارریال در کارنامه خود ثبت کرده تا با توجه به عملکرد روز جمعه گذشته خود که 1088 بلیت فروخته شده و درآمدی معادل 572میلیون و 450 هزار ریال است در جدول پرفروشهای این روز به جایگاه نهم بسنده کند.
دهمین جایگاه هم به اختالرضا که اخیرا اکران سیارش آغاز شده رسید تا با جلب نظر 1584 مخاطب در آدینه گذشته و درآمدی معادل 474 میلیون و 200 هزار ریال جایگاه دهم را به نام خود کند و یازدهمین رتبه هم به محصول مشترک ایران و آمریکا یعنی فیلم ستارهبازی با 404 مخاطب و درآمدی 244 میلیون و 400 هزار ریالی رسید.
این درحالی است که آهو که اگران خود را همزمان با جنگل پرتقال آغاز کرد از ابتدای اکران تا جمعه گذشته تنها 2375 بلیت فروخته و درآمدی معادل 30 میلیارد و 506 میلیون و 475 هزار ریال داشته است اما آهو آدینه گذشته توانست تنها نظر 274 مخاطب را به خود جلب کند تا درآمد این روز یعنی رقم 150 میلیون و 350 هزار ریال جایگاه دوازدهم جدول پرمخاطبها را به نام خود کرده باشد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
کییرکگور معتقد است نمیشود انسان را بدون شناخت خداوند شناخت
بخشی از اقدامات در حوزه جهاد تبیین به صورت تشکیلاتی قابل اعمال است
دبیر جشنواره نوآوری های تبلیغی «جنات» منصوب شد
ارتباط میان علم عصبشناسی با فرهنگ چیست؟
پدیدههای فرهنگی ایران معاصر، موضوع فرهنگپژوهی نبوده است
دومین رویداد «راویان افتخار» برگزار می شود
چهارمین اجلاس مهدویت و انقلاب اسلامی فراخوان مقاله داد
سازماندهی و توانمندسازی جلسات خانگی قرآن مورد توجه است
بخشی از اقدامات در حوزه جهاد تبیین به صورت تشکیلاتی و برخی دیگر به طرق دیگر قابل اعمال است
اصول و روشهای ابلاغ پیامهای الهی با بهره گیری از هنر قرائت قرآن کریم
پیوند وجودی قاری با قرآن کریم چگونه رقم می خورد؟
در نظام اسلامی، حاکمیت در تبلیغ دین وظایف جدی دارد
حاج ابوالقاسم: «مصعب بن عمیر» فردی شاخص در امر تبلیغ دین بود
صالحی : دیپلماسی قرآنی را باید فعالتر کرد
باباخانی: بیش از ۸۰ درصد مردم با هیئت ها در ارتباط اند
حجت الاسلام ارباب سلیمانی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد شد
ابوترابیفرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران خواهد بود
حجتالاسلام ابوترابیفرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران خواهد بود
مقوله غنا در تلاوت قرآن کریم تبیین و بررسی شد
فرهنگ میتواند نقد را از حالت انفعال و انحصار در آورد
خاموشی: ترویج سبک زندگی قرآنی عمده ترین هدف مسابقات قرآن است
نماهنگ «نحن حزب الله» با صدای ذاکرین اهل بیت (ع) منتشر میشود
همایش «میانداران جهاد ۴» ویژه شبکههای تخصصی هیئت برگزار می شود
اختتامیه مسابقات قرآن بسیج با حضور عوامل «محفل» برگزار شد
خاموشی: باید خلأها و پیشرفتها در حفظ موقوفات و افزایش منافع آنها بررسی شود
قمی: طرح «زندگی با آیهها» امسال باید گستره بیشتری از مردم را دربرگیرد
معرفی آموزههای امام علی(ع) از اهداف برنامه های ایام میلاد نور است
قمی: امسال طرح «زندگی با آیهها» باید گستره بیشتری از مردم را دربرگیرد
خاموشی: باید خلاها و پیشرفتها در حفظ موقوفات و افزایش منافع آنها بررسی شود