میرنیوز

روایت ۲۵ سال زندگی عاشقانه با فرمانده با صلابت و مقتدر اطلاعات سیستان و بلوچستان

 روایت ۲۵ سال زندگی عاشقانه با فرمانده با صلابت و مقتدر اطلاعات سیستان و بلوچستان 2023-10-01T11:02:13+03:30

خبرگزاری تسنیم،نجمه السادات مولایی، سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی متولد 1357 از شهر کرمان بود. او با نام عملیاتی سید علی موسوی، فرمانده اطلاعات استان سیستان و بلوچستان بود که هشتم مهرماه 1401 در اغتشاش و درگیری‌های زاهدان مورد اصابت گلوله تروریست‌ها قرار گرفته و به شهادت می‌رسد. او هشت سال در واحدهای عملیات و اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان فعالیت داشت. پیش از این در معاونت عملیات نیروی زمینی خدمت می‌کرد و بعد هم با توجه‌ به اینکه مأموریت جنوب شرق کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شد؛ برای امنیت پایدار جنوب سیستان و بلوچستان راهی این منطقه شد. عملیات‌های بسیاری در جهت مبارزه با تروریست‌ها انجام شد و شهید هاشمی بارها در راس عملیات‌ها شخصا حضور داشت.

همسر او بعد از 25 سال زندگی مشترک با شهید، امروز حرف‌های ناگفته زیادی دارد. او از زندگی عاشقانه‌ با یک سردار نظامی صحبت می‌کند که قلب رئوفش در خانه برای همسر و در بیرون از خانه برای مردمی می‌تپد که در جغرافیای مناطق محروم زاهدان برای امنیت شهرشان به او و امثال او تکیه می‌کنند. همسر شهید هاشمی از صلابت مردی سخن می‌گوید که در گمنامی اگرچه یکی از حساس‌ترین سمت‌های اطلاعاتی کشور را عهده‌دار بود اما شجاعانه جلوتر از زیر دست‌هایش در قلب تمام عملیات‌ها شخصا حضور داشت و به مدیریت پشت میزنشینی عادت نداشت.

همسر شهید سید حمیدرضا هاشمی پس از گذشت یک سال از شهادت مرد امنیت زاهدان، در نخستین گفتگوی رسانه‌ای خود تلاش دارد بخشی از خصوصیات این شهید امنیت را بازگو کند. مشروح سخنان خانم هاشمی در گفتگو با تسنیم در ادامه می‌آید:

* تسنیم: خانم هاشمی! از آشنایی و ازدواج با همسرتان بگویید.

آقا سید من را قبلا دیده و پسندیده بود و ماجرا را به مادرش گفته بود. مادرش خواستگاری‌ام آمد. آن روز که برای اولین بار به خواستگاری‌ام آمدند، میلاد حضرت زهرا(س) بود و نیمه شعبان هم تاریخ عروسی‌مان بود. یعنی تمام مراحل ازدواج از خواستگاری تا عروسی کمتر از یک ماه و نیم طول کشید. سال 1376 در کرمان ازدواج کردیم حالا هم چون آقا سید در کرمان دفن شده است، من هم در کرمان هستم. به خاطر او هرجایی نمی‌توانم بمانم. باید به او نزدیک باشم.

* تسنیم: شهید هاشمی را با چه خصوصیاتی برای دیگران معرفی می‌کنید؟

خیلی آدم خوب و ولایت مداری بود. نماز اول وقتش ترک نمی‌شد و دائم الوضو بود. آنقدر مرد خوبی بود که توصیفش سخت است. در تمام مدتی که با هم زندگی کردیم، پیش نیامد که یک روز کامل بگذرد اما او به من ابراز علاقه نکند. پیش نیامده بود مسافرت برود. حتی یک سفر یک روزه و چیزی برای من به عنوان سوغاتی نخرد. بعضی اوقات غافلگیرم می‌کرد. گاهی در را که باز می‌کردم، می‌دیدم یک دست گل زیبا جلویم گرفته است. می‌دانست من عاشق گل نرگسم. گاهی یک دسته گل بزرگ نرگس می‌گرفت.

ولی الان یک سال است که برایم گل نگرفته. شاید اطرافیان گل آورده باشند اما این کجا و آن کجا. یک سال است نه صدایش را شنیدم و نه خودش را دیده‌ام. دعا می‌کنم آدم‌هایی که خیلی خوب هستند، شهید شوند ولی خیلی دیر. همسر من خیلی زود رفت. برای من واقعا سخت است. خنده‌ها، حرف زدن‌ها و رفتارهایش از خاطرم نمی‌رود.

 

* تسنیم: گاهی بنظر می‌رسد کسانی که در رده‌های مسئولیت‌های نظامی هستند افراد خشک و درون گرا و بسیار جدی هستند. ابراز علاقه‌های شهید هاشمی که باعث عمیق شدن روابط عاطفی بین شما می‌شد و نشان از زلالی عشق و علاقه طرفین داشت با شغل و موقعیت اجتماعی همسرتان که یک مرد نظامی با مسئولیت اطلاعاتی بود مغایرت نداشت؟

نه بخاطر اینکه جزو کسانی بود که وقتی از سر کار به منزل می‌آمد کارهای اداره را پشت در می‌گذاشت و وارد خانه می‌شد و نگرانی‌ها و خستگی‌هایش را با خود نمی‌آورد. خنده‌رو  و بشاش وارد منزل می‌شد. آنقدر عاشقانه همدیگر را دوست داشتیم که من از این مسئله می‌ترسیدم. می‌ترسیدم اگر آقا سید را زیاد دوست داشته باشم او را از دست بدهم که این اتفاق هم افتاد. زندگی خیلی خوبی داشتیم.

ما 25 سال بود که ازدواج کرده بودیم ولی بچه‌دار نشدیم. اما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم باید برویم دنبال بچه یا به خاطر بچه باید دکتر برویم و بفهمیم که چرا بچه‌دار نشدیم. اصلا راجع به آن فکر هم نمی‌کردیم چون آنقدر همدیگر را کامل می‌کردیم که فکر نمی‌کردیم نیازی به بچه داشته باشیم. گاهی آدم فکرش را می‌کند، می‌بیند چقدر از‌ آدم‌ها به خاطر بچه‌ نداشتن گریه می‌کنند. نذر و نیاز و تلاش می‌کنند. ولی ما اصلا این کارها را نکردیم. واقعا آنقدر من از زندگی‌ام راضی بودم که نداشتن بچه را کمبود زندگی نمی‌دانستم. با وجود اینکه هردوی ما بچه‌ها را دوست داشتیم اما از اینکه من یا ایشان بچه‌ای را بغل کرده و به او محبت کند ناراحت نمی‌شدیم.

شهید امنیت , اغتشاشات 1401 , اغتشاشات ایران , استان سیستان و بلوچستان , استان کرمان , شهدای ترور , شهدای مدافع وطن ,

* تسنیم: شده بود از شهادت حرفی بزند؟

او زیاد از شهادت صحبت می‌کرد. این آخری‌ها به من می‌گفت: «اگر من شهید بشوم چه می‌کنی؟» گفتم: «به یک شرط راضی به شهادتت هستم و آن اینکه بلافاصله بعد از 40 روز قول بدهی بیایم پیش تو.» او هم می‌گفت: «بله قول می‌دهم.» اما به این قولش عمل نکرد. در 40 روز اول بعد از شهادتش من خوشحال بودم که بعد از 40 روز می‌روم پیش آقا سید ولی الان یک سال گذشته و من نرفتم. گاهی در خواب هم او را می‌‌بینم. اوایل خیلی از دستش عصبانی بودم به خاطر اینکه زود رفت. واقعا حضورش را لازم داشتم.

* تسنیم: از خطرات شغلش آگاه بودید؟

از خطرات شغلش باخبر بودم و می‌دانستم با موضوعات خطرناکی دست و پنجه نرم می‌کند. اما من با صدقه دادن و دعاهایی که می‌کردم و رد کردنش از زیر حلقه یاسین تلاش می‌کردم خطر و بلا را از او دور کنم. می‌دانستم که یک روز شهید می‌شود ولی فکر نمی‌کردم به این زودی باشد. روزی که می‌خواست به شهادت برسد، اصلا باورم نمی‌شد که چنین اتفاقی برایش بیفتد جالب اینجاست که آن روز جزو روزهایی بود که اصلا فرصت نشد دعایی بخوانم و بدرقه‌اش کنم و هیچ کاری برایش نکردم.

* تسنیم: آن روز چه اتفاقی افتاد؟

آن روز من و آقا سید با هم بودیم وقتی با همسرم تماس گرفتند و از شلوغی منطقه مطلع شد گفت باید برود سر کار و به حضورش نیاز است. من را به خانه رساند و خودش راهی شد و آخرین باری بود که از در بیرون رفت و دیگر به خانه برنگشت. مدت زمانی گذشت و دیدم تماس نگرفت. با او تماس گرفتم که جواب نداد. پیام داد: «سلام عزیزدلم الان جلسه ام.» نیم ساعت دیگر با من تماس گرفت. پرسیدم: «خوبید؟ بچه‌هایتان(نیروهایتان) چطورند؟» گفت: «همه خوبند هیچ مشکلی برای کسی پیش نیامده است. خیالت راحت باشد» بعد از‌ آن مکالمه تلفنی به نیم ساعت نکشید که خبر دادند همسرم تیر خورده است. بعد از‌ آن هم براثر اصابت همین گلوله به شهادت رسید.

 

متاسفانه همسرم را از قبل شناسایی کرده بودند و در این غائله زیر نظرش داشتند. یکی از بچه‌هایش که در صحنه درگیری‌ها تیر خورده بود، اوضاع خوبی نداشت که آقا سید می‌رود تا او را در آمبولانس بگذارد و همانجا به او تیراندازی می‌شود. در این معرکه آقا سید به نیروهایش گفته بود کسی به سمت مسجد تیراندازی نکند. مسجد حرمت دارد و به شدت هوای بچه‌هایش را داشت. همین کسی که در غائله تیر خورده بود و توسط همسرم راهی آمبولانس شده بود بعد از دو سه ماه حالش خوب بود به من زنگ زد و گفت کاش من آن روز رفته بودم اما برای آقا سید اتفاقی نیفتاده بود.

شهید امنیت , اغتشاشات 1401 , اغتشاشات ایران , استان سیستان و بلوچستان , استان کرمان , شهدای ترور , شهدای مدافع وطن ,

* تسنیم: یک سال از آن روزها گذشته. امروز خواسته و دغدغه‌تان در رابطه با آن اتفاق تلخ چیست؟

تنها چیزی که می‌خواهم این است که کسانی که این کار را کردند و همسرم را به شهادت رساندند دستگیر شوند. تنها آرزویم این است که نه تنها کسی که تیراندازی کرد بلکه مسببان این جنایت به سزای عملشان برسند.

* تسنیم: نیروهای آقا سید و همکارانش از ایشان چه خصوصیات و ویژگی‌های بخصوصی را نام می‌برند؟

آقا سید یک مسئول مقاوم و ثابت قدم بود. در امور مختلف هم اینطور نبود که خودش عقب بایستد یا پشت میز بنشیند و به نیروهای زیردستش دستور بدهد. همیشه خودش جلو می‌رفت و بچه‌ها را با خود می‌برد حتی وقتی در خانه بود و مثلا می‌خواستیم کارهای خانه مثل خرید را انجام بدهیم دو نفری می‌رفتیم و خرید می‌کردیم. از آن دست مسئولینی نبود که چهار نفر را دنبال خودش راه بیندازد که یکی خرید کند، یکی از او محافظت کند و یا امور شخصی‌اش را انجام دهد. خودش به تنهایی در همه امور پیشقدم بود.

 

صلابت و اقتدار از تمام رفتارش هویدا بود. ما هفت یا هشت سال زاهدان بودیم. آقا سید تمام این مدت جزو کسانی بود که خودش را به دل خطر می‌زد و هیچ وقت به دنبال دوری از خطر نبود. مردم محلی زاهدان هم با او خیلی خوب بودند و دوستش داشتند. آقا سید پسرعمه‌ای داشت که خیلی بزرگتر از او بود و او را دوست داشت و به شهادت رسیده بود. اسمش سیدعلی موسوی بود. به همین دلیل ایشان هم همین نام را به عنوان نام عملیاتی خود انتخاب کرد و در زاهدان به سیدعلی موسوی معروف بود.

شهید امنیت , اغتشاشات 1401 , اغتشاشات ایران , استان سیستان و بلوچستان , استان کرمان , شهدای ترور , شهدای مدافع وطن ,

می‌توانست در تهران خدمت کند و یا مناطق کم خطرتری را انتخاب کند. آنقدر به او مسئولیت‌های مختلف در تهران و دیگر جاها پیشنهاد شده بود که خدا می‌داند. اما او خدمت در زاهدان را انتخاب کرده بود. یک بار به او گفتم من دیگر خسته شده‌ام و اینجا نمی‌مانم. حتی یک شب سر این موضوع با هم بحثمان شده بود که من می‌گفتم خسته شدم من مال اینجا نیستم و دیگر نمی‌توانم بمانم اما بعدش از بحثمان ناراحت شدم. فردای آن روز وقتی سر کار بود برایش پیام دادم: «آقا ناراحت نباش! شما هر کجا هستید من هم پشت شما هستم. اصلا نیازی نیست که جای دیگری بروید. هرکجا باشید من هم هستم.» در جوابم پیام خیلی قشنگی فرستاد. می‌گفت: «از انتخابی که کردم خیلی خوشحالم و از اینکه تو در کنارم هستی دلگرم...» البته همیشه از این حرف‌ها می‌زد.

 

* تسنیم: برخورد مردم با شما بعد از شهادت همسرتان چگونه بوده است؟

برخورد مردم بعد از شهادتش هم با من خیلی خوب بوده است. به من محبت داشتند. مردم خیلی احترام می‌گذارند. هیچ واکنش منفی از جانب مردم درباره شهادت همسرم ندیدم. همه می‌گفتند حیف شد که دیگر آقاسید را نداریم و او شهید شده است چون واقعا مرد میدان بود. حتی بعضی‌ها به من می‌گفتند وقتی آقا سید شهید شد امنیت هم از آن منطقه رفت.

من همسایه‌های خیلی خوبی دارم. یک سری جانماز برای آقاسید دوختم که خیلی زیبا هستند و به دلیل سیادت ایشان تصمیم گرفتم جانمازها را به عنوان عیدی در روز عید غدیر هدیه بدهم. بیش از 300 جانماز دوختم و بین مردم پخش کردم. همه اطرافیان از این کار حمایت کردند. از زمانی که آقا سید شهید شد با کمک همین مردم روضه خانگی دارم مثل کاری که پدر و پدربزرگم انجام دادند. هر پنج شنبه در خانه‌ام روضه می‌گیرم و درباره حکمت‌های نهج البلاغه صحبت می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)