میرنیوز

انیمیشن «بچه زرنگ» در راه اکران/ خبرهای تابستانه‌ای که کانون پرورش فکری داد

 انیمیشن «بچه زرنگ» در راه اکران/ خبرهای تابستانه‌ای که کانون پرورش فکری داد 2023-06-20T15:01:07+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست رسانه‌ای تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان 1402، با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون و گروهی از اصحاب رسانه برگزار شد.

18 تیر همراه با جشن اهدا و ارسال کتاب

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدای این نشست ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای همراهی در امر اطلاع‌رسانی عملکرد کانون گفت: در آستانه فرا رسیدن تابستان کانون پرورش فکری همه امکانات و ظرفیت‌های معنوی و مادی خود را برای فراهم‌سازی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیج کرده است. هرچند که معتقدیم اوقات فراغت مختص تابستان نیست و در طول زندگی یک کودک و نوجوان در سراسر سال این اتفاق می‌افتد و باید در طول سال برنامه داشته باشیم که البته تدابیری هم در نظر گرفته شده است. این فرصت مناسبی است برای پایه‌ریزی اتفاق‌های فرهنگی در سراسر کشور.

او ادامه داد: اعضا و مخاطبان مستقیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر حدود نیم میلیون نفر و مخاطبان غیرمستقیم کانون نیز بالای 2میلیون نفر هستند. تعداد مراکز ثابت، سیار و پستی ما نیز 1هزار و 39 مرکز در کل کشور است که در 31 استان و 2هزار و 500 روستا فعال هستند. در مناطق عشایری نیز کتابخانه‌ها و گروه‌های سیار ما حضور دارند. مساحت کتابخانه‌های ما در سراسر کشور 40 هکتار با حدود 9میلیون جلد کتاب است که از این تعداد 3هزار عنوان کتاب از تولیدات خود کانون است که 18 تیر مصادف با روز ملی ادبیات  کودک و نوجوان جشن اهدا و ارسال کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور را خواهیم داشت.

آغاز فعالیت تابستانه کانون با عنوان «در مسیر قله»

مدیرعامل کانون همچنین اظهار کرد: فعالیت‌های تابستانه کانون با عنوان «در مسیر قله» و با شعار «ایمان، امید و دانایی» در سراسر کشور برگزار می‌شود. در استان‌ها و اداره‌های کل استان‌های ما بیش از 4هزار مربی در حوزه ادبی و فرهنگی فعالیت دارند و پذیرای کودکان و نوجوانان هستند. برای نخستین بار امسال طرح مراکز الگوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در مراکز استان‌ها خواهیم داشت که براساس سه رویکرد تقویت مهارت فکر و اندیشه، مسائل تربیتی و سلامت ذهنی و جسمی برگزار خواهد شد.

علامتی در ادامه به برگزاری کارگاه‌های کانون اشاره کرد و افزود: تمام فعالیت‌های کانون در سطح یک شامل کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، معرفی مشاغل، شخصیت‌ها، وقایع، سرود، نمایش خلاق و... به شکل رایگان انجام خواهد شد و کارگاه‌های آموزشی، مهارتی، تربیتی نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. برگزاری بیش از 12هزار کارگاه را در سراسر کشور در این مدت پیش‌بینی کردیم که در سطح دو انجام خواهد شد و هر کارگاه در طول تابستان بین 8 تا 10 جلسه خواهد بود. پیش‌بینی ما این است که در هر روز تابستان به صورت متوسط 4هزار و 500 فعالیت از سوی مربیان کانون برگزار خواهد شد. در بخش اداره خدمات آموزشی نیز به شکل مجازی 160 کارگاه در سایت کانون به صورت برخط برگزار می‌شود و به صورت آفلاین نیز 13 کارگاه خواهیم داشت. برگزاری کارگاه‌های «حال خوش زندگی» در قالب مهارت‌های هشت‌گانه خودباوری، امیدواری، خوش‌بینی، معنویت، شادی، نشاط، روابط مثبت، هوش هیجانی و جرات‌مندی خواهد بود، که هر کدام در سطوح مختلف تعریف شده‌اند.

همراه با «یک قاچ کتاب»

او همچنین به مسابقه «یک قاچ کتاب» اشاره کرد و گفت: این مسابقه در بستر برنامه شاد در نظر گرفته شده است. برنامه شاد بستر امنی برای خانواده و دانش‌آموزان است و این مسابقه نیز در قالب یک کتاب کودکانه و یک کتاب نوجوانانه برای همه بچه‌ها به شکل ملی برگزار خواهد شد.

علامتی در ادامه این نشست به اجرای طرح «یاری گران زندگی» نیز اشاره کرد و توضیح داد: با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای حمایت از کودکانی که در معرض اعتیاد هستند یا خانواده‌هایشان درگیرند در قالب آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری انجام دادیم که در مراکز منتخب کانون این طرح اجرا می‌شود.

او گفت: امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها را نیز به سبد فعالیت‌های کانون وارد کردیم. چرا که معتقدیم امر تربیت اگر چند ضلع داشته باشد اصلی‌ترین ضلع آن خانواده است. بنابراین برای مادران و پدران نیز برنامه‌هایی را برای اولین بار در نظر گرفته‌ایم که طرح «خانواده آگاه» به صورت برنامه‌های آموزشی حضوری در سطح مراکز و به صورت مجازی در برنامه شاد اجرایی خواهد شد. تولید محتوا، برگزاری کلاس‌های مختلف، آموزش‌های برخط برای خانواده‌ها و حتی کتاب‌های مختلف به لحاظ مهارتی و تربیتی از جمله برنامه‌های ما در این طرح است.

150 عنوان اولی

علامتی همچنین به تولیدات کانون در حوزه کتاب و فیلم اشاره کرد و افزود: در بخش تولید ما 500 عنوان کتاب چاپ کرده‌ایم که 150 عنوان آن چاپ اول هستند. همچنین در حدود 350 عنوان نیز تجدید چاپ شده‌اند معیار برای تجدید چاپ یک اثر در وهله اول پرمخاطب بودن آن اثر است و در مرحله بعد تأیید شدن ازسوی گروه کارشناسان ما. در حوزه فیلم و پویانمایی نیز سال گذشته دو فیلم ما در جشنواره فیلم فجر سه سیمرغ بلورین را در بخش‌های مختلف از آن خود کردند. اولی فیلم «در آغوش درخت» که با موضوع آسیب‌های اجتماعی ساخته شد و درصدد هستیم تا به‌زودی اکران شود. علاوه بر این انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» را نیز داشتیم که از آثار فاخر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و توانست سیمرغ بلورین را در حوزه پویانمایی به خود اختصاص دهد که با محوریت محیط زیست و مذهب ساخته شده است، برنامه‌های متنوعی برای اکران این اثر داریم و به احتمال زیاد شهریورماه این فیلم به اکران عمومی خواهد رسید. همچنین انیمیشن کوتاه «سمپاش» نیز از دیگر تولیدات کانون بود که 142 جایزه ملی و بین‌المللی را از آن خود کرده است.

او در ادامه اظهار کرد: مراکز تئاتر ما با همت معاونت تولید فعال شده است و هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان به یاری ما آمده‌اند که از بوستان لاله تا مراکز استان‌ها را در بر می‌گیرد. ثبت ملی «قصه‌گویی» به نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به تازگی انجام شده است و بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز فعالیت خود را همزمان آغاز کرده است که فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون ریاست این دوره از جشنواره را به عهده دارد و به شکل ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین در ادامه به فعالیت‌های کانون زبان اشاره کرد و گفت: زبان‌های عربی، فرانسه، اسپانیایی، چینی، روسی، ایتالیایی و انگلیسی درحال حاضر در کانون زبان آموزش داده می‌شوند و امسال در صدد هستیم زبان فارسی را نیز برای خارجیان مقیم ایران آموزش دهیم که با همراهی بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی اجرایی خواهد شد.

یادآوری می‌شود در این نشست، مدیرعامل و معاونان تولید و فرهنگی کانون به سوال‌های خبرنگاران رسانه‌های گروهی پاسخ دادند.

در پایان این نشست از کتاب «بازی، شادی، خلاقیت» نوشته فاطمه آرام‌جان و سیدمیثم هاشم‌زاده رونمایی شد.

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)