میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در دیدار با حجت الاسلام الهیزاده با اشاره به شکلگیری مردمی جریان تدبر در سالیان گذشته این جریان را مصداق آیه وَ مَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ دانست و اضافه کرد: امروز باید این جریان جان تازهای بگیرد تا بخش انتهایی آیه فَاسْتَوی عَلی سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الْکُفَّار محقق شود.
وی با اشاره به ایجاد این فهم در بین همه قرآنیان کشور که باید به سمت فهم و تدبر در قرآن کریم برویم، تلاشهای حجت الاسلام الهیزاده در این مسیر را بسیار راهبردی دانست و او را شخصیت مورد قبول از جانب همه جریانهای تدبری کشور معرفی و اضافه کرد: مدیریت جریان تدبر که یک جریان علمی نیز محسوب میشود نیازمند جلوداری یک عالم وارسته است که مورد قبول همه جریانهای تدبری نیز باشد که این امر آشکار و برجسته در شما وجود دارد.
رئیس سازمان دارالقرآن تربیت مربیان و مدرسان شبکه تدبر در قرآن را یکی از کارهای اساسی دانست و از ایشان برای ایجاد این شبکه درخواست همفکری و همکاری کردند.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام الهی زاده با تأکید بر اولویت مردمیسازی جریان قرآنی کشور گفت: دیوان سالاری در فضای قرآنی هیچ تحولی ایجاد نخواهد کرد و جریان تدبر با جریان مردمی پیش خواهد رفت. اگر حاکمیت هم در حمایت این جریان مردمی نیاید، کار پیش خواهد رفت و اگر بیاید تاج سری برای خودش میشود. امروز به هیچ وجه نگاه حاکمیتی از بالا به پایین جواب نمیدهد و باید جهادی و مردمی وارد میدان شد تا بتوان از نظام پشتیبانی کرد.
حجت الاسلام الهی زاده در ادامه افزود: جایگاه سازمان دارالقرآن الکریم در درجه اول برای خود سازمان تبلیغات است. باید همه ظرفیتهای ساختاری و انسانی و … سازمان تبلیغات در خدمت قرآن بیاید. امروز سازمان دارالقرآن جدا افتاده است. محتوا را باید این سازمان تأمین کند. شما به جای شورای توسعه و سندنویسی و کارهای اینچنینی باید به حرکتهای مردمی نگاه کنید و سازمان تبلیغات در هئیت ها و تشکلها، مساجد، جلسات و مؤسسات قرآنی با این شبکه وسیع مردمی ارتباط دارد. رویکرد سازمان باید همین ظرفیت باشد. با این نگاه کل کشور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما نباید مسیر شورای توسعه را بهتر و دقیقتر و حرفهایتر بروید بلکه باید به مردم برگردید و از قاعده اجتماع شروع کنید.
وی ماه مبارک رمضان را ماه کار قرآنی دانست و شروع سال سازمان را ماه مبارک دانست و اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان میتوانیم ۵۰۰ جلسه جدید قرآن تولید کنیم که در ادامه سال هم ۴۰۰ جلسه دیگر به آن بیافزاییم. این کار، آسان و بسیار پرثمر است. مشکل ما در رابطه با روزه نگاه فردی به آن است که اهل بیت تلاش کردند از راههای مختلف این نگاه فردی را از روزه بگیرند. اسلام فردی اسلام آمریکایی است و اسلام حقیقی، اسلام سیاسی اجتماعی است.
در انتها ایشان اضافه کرد: بسیار به تقویت بحث تدبر در دورهی جدید سازمان امیدوارم و از هر گونه کمکی که از دست بنده بر بیاید دریغ نخواهم کرد.
منبع : خبرگزاری مهر
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد