میرنیوز

دغدغه هر زن و مرد انقلابی باید فعال‌کردن زنان در تمدن‌سازی باشد/دموکراسی غربی دیکتاتوری محض است

دغدغه هر زن و مرد انقلابی باید فعال‌کردن زنان در تمدن‌سازی باشد/دموکراسی غربی دیکتاتوری محض است 2022-12-24T11:31:30+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با فعالان و کنشگران فرهنگی و اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری که در قالب اردوی آموزشی زیارتی مکتب حاج قاسم سلیمانی به مدت چهار روز از ۲۹ آذر تا دوم دی ماه در کرمان برگزار شد به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای این جلسه، سؤالاتی پیرامون حضرت زهرا (س) و الگوبودن ایشان با این مضمون که آیا می‌توانیم حضرت زهرا (س) را در زمانه امروز به‌عنوان الگو قرار دهیم؟ چگونه می‌توانیم الگوی جدیدی متناسب با شخصیت حضرت زهرا (س) برای دختر امروز تعریف کنیم؟ آیا الگو وابسته به مقتضیات زمان و مکان است؟ عصمت حضرت زهرا (س) انتسابی بوده یا اکتسابی؟ و … مطرح شد.

سعیدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و الگوبودن شخصیت ایشان برای بانوان و آقایان اشاره کرد و گفت: هنر امروز ما استفاده جدی از شخصیت حاج قاسم سلیمانی متناسب با جامعه کنونی است و اینکه این شهید بزرگوار از چه جنبه‌ای می‌تواند برای بانوان و نوجوانان الگو باشد مهم است. باید ببینیم امروز جامعه ما چه نیازی دارد؟ ایران برای قوی‌شدن و حرکت به سمت پیشرفت با چه گره‌هایی مواجه است؟ این شهید بزرگوار چه کمکی می‌تواند به ما کند که از این گره‌ها عبور کنیم؟ و ما امروز برای رقم‌زدن ایران قوی باید چکار کنیم؟

وی اظهار کرد: یکی از اصول مهم و مبانی جدی انقلاب اسلامی که از آن نمی‌تواند تخطی کرد، بحث مردمی‌بودن آن است که اتفاقاً امروزه مورد سوال است. نقش مردم در انقلاب اسلامی یکی از حرف‌های مهم و مترقی جمهوری اسلامی است. انبیا و اولیا آمدند تا مردم برای قسط و عدل قیام کنند و همان طور که می‌دانید در مقدمه قانون اساسی آیه «و لقد أرسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم النّاس بالقسط» ذکر شده و در این مقدمه آمده که جمهوری اسلامی برای تحقق این آیه شریفه آمده است. درواقع این انقلاب آمده تا کمک کند مردم هم برپادارنده قسط شوند و خیلی در حق جمهوری اسلامی اجحاف است که بگوییم ما بحث دموکراسی را از غرب یاد گرفتیم، در حالی که دموکراسی آنها دیکتاتوری محض است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با نگاه توحیدی و با فهمی که از نگاه اسلام دارد یک تقریر ویژه از اسلام است، افزود: بحث مردمی‌شدن حرف مهمی است و بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی سیر تحولی دارد که شامل انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی، دولت اسلامی، نظام اسلامی و جامعه اسلامی است. ما اکنون در لایه جامعه‌سازی هستیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این فضا یک نظریه با عنوان شکل‌دهی حلقه‌های میانی مطرح کردند.

وی عنوان کرد: بیانیه گام دوم، مانیفست انقلاب اسلامی است و مسیر چله دوم انقلاب را مشخص می‌کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق بیانیه گام دوم مسیر تعیین کرده‌اند و آن شکل دادن حلقه‌های میانی است که نهاد مردمی مسأله‌محور به شمار می آیند و کمک می‌کند جریان هم‌افزا بین هسته‌های آتش به اختیار و جریان‌های مردمی شکل پیدا کند.

سعیدی نژاد به شبکه تربیتی به عنوان یکی از ظرفیت‌های فعال از شبکه‌های انقلابی اشاره کرد و گفت: ما ۱۴ میلیون دانش‌آموز و تعداد زیادی اقشار مذهبی داریم که به عنوان دغدغه‌مندان تربیتی در مدارس فعالیت می‌کنند، اما مجموع این اتفاق‌ها نتوانسته نیاز جامعه اسلامی و به نوعی نظام اسلامی را در آموزش و پرورش حل کند، مانند خیلی اوقات که فعالیت می‌کنیم، اما نیاز همچنان وجود دارد، به نظر می‌رسد دلیل اصلی این باشد که در مسائل مختلف، یک نقشه از بالا نسبت به صحنه نداریم و نمی‌توانیم یک الگوی هم‌افزایی بین فعالان موجود ایجاد کنیم. کار حلقه میانی همین است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود کمک می‌کند و یک مسیری را برای حل واقعی مسأله تدارک می‌بیند.

ضرورت حضور زن در ساحت ولایت اجتماعی

وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی به نوعی یک حلقه میانی بود. حلقه میانی، گاهی در ارتباط با مردم و گاهی در اتصال با حاکمیت تعریف می‌شود. در اینجا مهمترین اتفاق، داشتن نگاه حل مسأله است. حاج قاسم سلیمانی امنیت فرامرزی را بر عهده گرفت و پای امنیت کشور ایستاد. امروز ما باید چشم حلقه میانی‌یاب داشته باشیم. امثال حاج قاسم کم نیستند. امروز شما می‌توانید انتخاب کنید که پای یک مسأله بایستید. افرادی که می‌بینید در پزشکی یا نانو فعال هستند، همین‌‎گونه پای مسأله آمده‌اند و من و شما باید به خوبی آنها را ببینیم. آنها حاج قاسم‌های عرصه خودشان هستند. همانقدر که عرصه نظامی در پیشرفت مهم است، عرصه‌های علم و فناوری هم در ایران قوی عرصه مهمی است. نه تنها باید این عرصه را برای خود پیدا کنید، بلکه باید چشم حلقه میانی‌یاب داشته باشید.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه ما در مسیر نظم جهانی هستیم که پلتفرم‌ها آینده ما را روشن می‌کنند و راهبری در دست آنهاست، عنوان کرد: ما این ظرفیت را داریم برای اینکه خودمان تعیین‌کننده معادلات جهانی باشیم. باید باور کنیم و جدی بگیریم که ما با یک جهش بزرگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فاصله‌‎ای نداریم. مهم این است که خود را ببینیم و دشمن به دنبال این است که دچار خطای محاسباتی شویم.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین بر روایت درست از واقعیت‌های خودمان تأکید دارد، افزود: ما امروز در میانه راه هستیم و شما باید ظرفیت‌ها و توان‌هایی که پای کار انقلاب آمده و راه خود را پیدا کرده‌اند را جدی بگیرید، تقویت کنید و به هم‌افزایی برسید.

سعیدی نژاد به نقش بانوان در ساحت ولایت اجتماعی به عنوان یکی از بحث‌های خوبی که در این جمع مطرح شد اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «ما در موضوع زن، مطالبه‌گر هستیم»، اوج ادعای ما که خوب است ترسیم کنیم، همین حضور زن در ساحت ولایت اجتماعی است و در این راستا خوب است که نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی را به کنگره هفت هزار شهیده را مطالعه کنید که عنوان الگوی سوم برای اولین بار آنجا مطرح شده و این نگاه به حضور زن، اوج کمال‌خواهی در حوزه زن را نشان می‌دهد.

وی افزود: ما یک ولایت عرضی و یک ولایت طولی داریم. ولایت طولی، نسبت ما با اولیاء‌الله و پیامبران است. در ولایت عرضی، دو پدیده مهم است، یکی پدیده خاندان و دیگری محله که با اثرگذاری جدی بانوان قابل تأمین است. در نظام‌سازی دینی دو نسبت، مهم است، یکی نسبت بین ارحام و صله رحم و دیگری نسبت بین همسایه است. در نظام‌سازی دینی، هویت‌دهی به محله و خاندان مهم است و موضوعیت دارد. مثلاً در آسیب‌های اجتماعی مواردی مثل طلاق، اعتیاد، بیکاری و غیره را دارید که این مسائل عمدتاً در یک خاندان پویا و محله فعال قابل برطرف شدن است. این موضوع بر اساس کار پژوهشی ثابت شده است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: زمینه ولایت اجتماعی در همین پیوندها و اتصالات در ولایت عرضی کاملاً قابل رؤیت است. زنان قدرت این جنس اثرگذاری‌ها را دارند. اگر امروز دغدغه ما گسست اجتماعی است، در این فضا زنان و ارتباط آنها با نوجوانان و جوانان و توسعه چتر حمایتی آنها نقش بسیاری دارد.

وی عنوان کرد: جامعه توحیدی، جامعه‌ای است که با کثرت وحدت حرکت می‌کند و ولی کسی است که تعداد نفوس بیشتری را بتواند در خود جای دهد. قله این ولایت، حضرت زهرا (س) است. امام حسن عسگری (ع) می‌فرمایند ما حجت خداییم و حضرت فاطمه (س) حجت خداست برما؛ یعنی زمینه وحدت تکوینی را وجود حضرت زهرا (س) ایجاد کرده است و این برای ما افتخار است که شخصیتی مثل حضرت زهرا (س) که چنین جایگاهی را در دین دارد به عنوان یک زن، الگوی ماست. همین که ما بتوانیم حضرت زهرا (س) را به درستی روایت کنیم، بزرگترین حرفی است که می‌تواینم در جهان داشته باشیم.

سعیدی نژاد بیان کرد: ما در چله دوم انقلاب اسلامی هستیم. انقلاب‌ها در هر دهه فرایندهای خاصی را پیش رو دارند. اولین مسأله امنیت، بعد سیاست، سپس اقتصادی است و اگر جامعه خوب پیش برود به مسائل فرهنگی و تمدنی می‌رسند و اینکه در چله دوم انقلاب به مسأله زن برسیم، مسأله طبیعی است، زیرا مسأله زن، مسأله دیریابی است.

وی عنوان کرد: نگاه به زن نباید جنسیتی باشد، وقتی امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «اگر حضور زنان نبود، این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید»، نگاه ایشان به زن یک نگاه توحیدی است و زن را رهبر تمدن‌سازی توحیدی می‌دانند. امروز دغدغه این نیست که احیای حقوق زن داشته باشیم و مسأله جنسیت نیست.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما در سخت‌افزار تمدن‌سازی خوب پیش رفته‌ایم، اما در نرم‌افزار مانده‌ایم و نرم‌افزار چیزی مانند سبک زندگی است. معمار سبک زندگی، زنان هستند و دغدغه ما تمدن‌سازی است، بنابراین حتی دغدغه هر مرد انقلابی هم باید فعال کردن زنان در تمدن‌سازی باشد. این مسأله انقلاب است و حرف جنسیت نیست.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که زن را مسأله دیده‌اند در حالی که نگاه ما در انقلاب اسلامی این است که زن، حلال مسائل است. ما برای رسیدن به تمدن توحیدی اگر بتوانیم نقش زنان را بازیابی کنیم و عرصه‌های نقش‌آفرینی برای زنان ایجاد کنیم، زنان به هویت لازم می‌رسند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)