میرنیوز

ضرورت تسریع در احداث «معشوره»/ تنگناهای معیشتی مردم رفع شود

ضرورت تسریع در احداث «معشوره»/ تنگناهای معیشتی مردم رفع شود 2022-10-14T14:52:05+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمود تقوا به این است که هر جایی که خداوند دستور داده است، در آنجا حضور پیدا کنید و هر جا نهی فرموده آنجا حاضر نباشید، هر جا امر کرده به آن عمل کنید و هر جایی که نهی کرده از آن فاصله بگیرید اظهار داشت: از حضور در مجالسی که موجب گناه و معصیت است باید فاصله گرفت، در مساجد، حضور در نماز جمعه، در مراسم‌های دینی و مذهبی و… حضور پیدا کنیم، دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از راه شهدا، مستحکم در راه آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و دینی به معنای تقوا است، هم خودم و هم شما نمازگزاران را به انجام واجبات، ترک محرمات و پرهیز از شبهات فرا می‌خوانم.

وی با اشاره به ولادت امام جعفر صادق (ع) گفت: ایشان در عرصه‌های علمی، جهادی، مدیریتی و تشکیلاتی بی نظیر عمل کردند.

ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در لرستان نیازمند توجه است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به شهادت شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی در روز شنبه ۲۳ مهر ماه گفت: شهادت این عالم خدمت گذار را به مقام معظم رهبری و همه شما نمازگزاران تسلیت عرض می گویم و برای این عالم عارف و خدمتگذار علو درجات را درخواست دارم.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید گفت: این عزیزان در امور اشتغال، مسکن، مناسب سازی معابر، مسائل درمانی و پزشکی و ورزشی نیازمند توجه بیشتری هستند و دستگاه‌های مرتبط باید توجه بیشتری در رسیدگی به این نابینایان و کم بینایان به عمل آورند.

وی گفت: در وجود بعضی از اینها استعدادها و توانایی‌هایی وجود دارد، به موفقیت‌هایی هم نائل شده اند که افراد بینا نتوانسته اند به این موفقیت‌ها نائل شوند، البته نیکوکاران و خیران گرامی هم می‌توانند در این عرصه به این قشر از انسان‌های فهیم و فرهیخته کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به روز پارالمپیک و تربیت بدنی بیان داشت: ورزشکاران و مدیران ورزشی و حضور آنها در میادین ورزشی با پایبندی به مسائل دینی و مذهبی، در کشور ما و حضورشان در مسابقات بین المللی نمایان و مشهود است که مقام معظم رهبری به آن هم اشاره کردند، ورزش قهرمانی و پیروزی ورزشکاران مایه افتخار برای کشور ما است و سبب خشنودی مردم می‌شود و سبب می‌شود مردم به سمت ورزش قهرمانی و همگانی و نشاط جسم و روح روی آورند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: در استان ما هم ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در سطح کشور، آسیا و… نیازمند توجه بیشتری است، به کار گیری افراد دارای دانش، تجربه، خوشنام و متدین و سپردن امور به آنها در موفقیت و پیشبرد کارها تأثیر مهمی دارد.

وی بیان داشت: پیگیری و تشویق قهرمانان کشوری، آسیایی، المپیک و پارالمپیک نیازمند توجه بیشتری است و باید در رسیدگی به این قهرمانان و پهلوانان جدیت بیشتری به عمل آید.

لزوم تسریع در ساخت سدهای «معشوره»، «زیبامحمد» و «مخملکوه»

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از سد «معشوره» طی این هفته عنوان کرد: سد «معشوره» سدی است که می‌تواند در تأمین آب آشامیدنی، کشاورزی، تولید برق و… استان ما را متحول کند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر تسریع در ساخت این سد و همچنین رساندن زمین‌های دیم استان به حد متوسط کشور گفت: به دنبال آن شبکه آبیاری باید احداث شود تا آب این سد به زمین‌های کشاورزی منتقل شود، چرا که شهرهای مختلف کوهدشت، پلدختر، معمولان، چگنی و… از این سد بهره مند خواهند شد.

وی بیان داشت: آب آشامیدنی را تأمین می‌کند، تولید برق خواهد کرد، تولید اشتغال می‌کند، از وزارت نیرو و معاونت اجرایی ریاست جمهوری درخواست می‌کنیم که احداث این سد تسریع شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به دو سد «زیبا محمد» و «مخملکوه» که آب آشامیدنی خرم آباد را تأمین می‌کنند گفت: اینها در حال ساخت هستند و هنوز ساخته نشده اند و نیاز ضروری این شهر هستند تا در چند سال آینده با مشکلاتی مواجه نشوند.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: احداث این دو سد برای این شهر ضروری است تا مشکلاتی که در این تابستان برای برخی از استان‌ها به وجود آمد برای لرستان و شهر خرم آباد به وجود نیاید.

به سمت اقتدار رسانه‌ای در درون کشور حرکت کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این رویدادهایی که به وقوع پیوست برای همه ما پیام‌هایی دارد، گفت: اینها نشان داد که رسانه‌ها فقط وسیله‌ای برای انعکاس رویدادها نیستند بلکه می‌توانند وسیله‌ای برای تحمیل راهبردهای نظام سلطه باشند، از این رو می‌طلبد که کانال‌های داخلی تقویت شوند تا در انعکاس اخبار واقعی نقش خود را ایفا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: هزاران دروغ از این رسانه‌ها در این روزها انتشار پیدا کرد، جا دارد که به این امر توجه شود.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با تقدیر از عموم مردم به خصوص بانوان در سراسر کشور و استان که حمایت خود را از انقلاب اسلامی، حجاب، عفاف، شرافت و کرامت با حضورشان اعلام کردند، گفت: ما به این حضور و هوشیاری بانوان همچنان نیازمند هستیم.

وی افزود: وقت آن رسیده که همانطور در بازدارندگی دفاعی و نظامی ما خودکفا شده ایم، در قدرت نرم و نگاه به درون کشور به سمت اقتدار رسانه‌ای در درون کشور حرکت کنیم، از این طریق با تقویت کانال‌های داخلی، کسب و کار مردم از رونق کافی برخوردار شوند تا فضیلت‌های اخلاقی هم در جای خودشان محفوظ باشند.

مردم به لحاظ معیشتی در تنگنا هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که مانع پیشرفت علمی ما شود، به نظم و امنیت ما آسیب بزند، معیشت مردم را مورد هدف قرار داده است، این تحریم‌ها هم بر سر همین موضوع است، بنا بر این توجه کامل به معیشت مردم یک امر مهمی است، مردم در چند ماه اخیر به لحاظ معیشتی در تنگنای فراوانی قرار گرفته اند، کالاهای مورد نیاز آنها بیش از حد گران شد، میزان افزایش یارانه‌ها با گرانی کالاها تناسبی ندارد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: البته دستگاه‌های مسئول تلاش کرده اند، با احتکار و گرانی مقابله کرده اند، پرونده قضائی تشکیل دادند، اما سختی معیشت مردم همچنان پابرجاست، بنابراین هر برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا شود باید دقت شود که اجرای آن سفره مردم را کوچک نکند، این گرانی‌ها جو روانی و بستری را فراهم می‌کند برای کسانی که بخواهند سو استفاده کنند.

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت‌ها و جبران سهل انگاری‌های گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، عده‌ای وام گرفته اند، اما الان کارخانه‌های تعطیل را روی دست مردم گذاشته اند، جلسات متعددی هم برگزار شد، این خدمت گذار شما در آن جلسات بوده و هستم و خواهم بود، اما توجه شود که باید این نشست‌ها روزی به اتمام برسد، این کارخانه‌ها کارشان را شروع کنند، دولت و قوه قضائیه زمانی را برای اتمام این نشست‌ها معین کنند، زمانی را برای شروع این کارخانه‌ها تعیین کنند، اگر صاحبان این کارخانه‌ها تمکین نکردند، آنها را به کسانی واگذار کنند که اهلیت لازم را دارند، مردم ما در این جهت آسیب‌های زیادی دیده اند، طلاق‌هایی که مشاهده می‌شود، لطمه دیدن کانون خانواده‌ها، مهاجرت به استان‌های دیگر و… همه ناشی از تعطیلی این کارخانه‌ها است، باید با راه اندازی کارخانه‌ها راه را بر روی دسیسه‌های دشمن ببندیم.

نیاز به بازسازی اداری داریم

وی افزود: بازسازی اداری و دادن مسئولیت‌ها در همه سطوح از بالا به پایین به افراد دانا، توانا، متعهد، وظیفه شناس، وفادار به انقلاب و ولایت فقیه باید مورد توجه قرار گیرد، اشراف مدیران به زیرمجموعه‌های خود، مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مؤسسات فرهنگی و دانشگاهی، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان که جز ستون‌های انقلاب اسلامی بوده اند، هزاران شهید تقدیم انقلاب کرده اند، می‌دانند میان انتقاد و آشوب گری و خسارت جانی و مالی به ملت فاصله است، انتقاد سبب سازندگی می‌شود، باعث پیشبرد امور می‌شود، اما آشوب و اغتشاش گری و ضرر زدن به بیت المال، ضرر جانی و مالی، امری خلاف منطق، شرع و قانون است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)