میرنیوز

حسین حقیقی "جوشن" را برای "سردار سلیمانی خواند

 حسین حقیقی "جوشن" را برای "سردار سلیمانی خواند 2022-10-01T08:09:45+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» شب گذشته (پنج‌شنبه 7 مهر) از شبکه 5 سیما پخش شد. حسین حقیقی خواننده و سیداخوان خاقانی از زندانیان سیاسی در دوران پهلوی مهمان این برنامه بودند.

خاقانی ضمن بیان خاطرات خود از روزهایی که در زندان پهلوی حضور داشته است، گفت: من اهل استان اردیبل، روستای تولون هستم. 22 ساله بودم که وارد فضای مبارزاتی شدم. اولین بار در سال 1344 به علت پخش اعلامیه امام خمینی در شهرستان مرند دستگیر شدم و مرا به تبریز و سازمان ضداطلاعات بردند.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها، بنده به همراه چند نفر دیگر از ارتشی‌ها هم‌عقیده بودیم و برای آگاه‌سازی مردم درباره لایحه کاپیتولاسیون که به آمریکایی‌ها مصونیت قضایی بخشیده بود دست به کار شدیم. اعلامیه‌های امام را به صورت دست‌نویس پخش می‌کردیم و آقای حسینعلی طاهرزاده ما را همراهی می‌کرد.

او با اشاره به دستگیری مجدد خود گفت: دومین بار در مراغه دستگیر شدم و مرا به عنوان زندانی سیاسی به تهران آوردند. نیروهای مسلح را در زندانی نزدیک به میدان حر زندانی می‌کردند و به همین دلیل به آنجا رفتیم. در آن زمان آقای طاهرزاده را هم دستگیر کرده بودند. مرا پیش او بردند و گفتند: «او را می‌شناسی؟» باید بگویم که این قدر او را شکنجه کرده بودند که چهره‌اش تغییر کرده بودند. در همین زندان‌ها مرا این قدر شکنجه کردند که چشم چپم را به دلیل برخورد سرم به دیوار از دست دادم.

موسیقی , تلویزیون , سردار سلیمانی ,

برخوردخشن مأمور پهلوی فرزند 2 ماهه‌ام را از من گرفت

خاقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطره‌ای تلخ از روزهای دستگیری‌اش را بیان کرد: 6 ماه بود که در سلول انفرادی زندانی بودم و خانواده‌ام هم نمی‌دانستند که در کجا زندانی‌ام. در آن روزها همسرم حامله بود و بدون اینکه من پیش او حضور داشته باشم، بچه را به دنیا آورد و نامش را محمد گذاشت. روزی، همسر و مادرم با مراجعه به ارتش تبریز پیگیر اوضاع من می‌شوند تا بدانند که آیا زنده‌ام یا خیر؟ وقتی به اداره می‌روند، ماموری در آنجا با طعنه خطاب به آنها می‌گوید: «تو مادر یک پسر جاسوس هستی.» هم‌چنین او را هل می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود که فرزند 2 ماه‌ام از دستش زمین بخورد و از بین برود. این خاطره تلخ را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم.

موسیقی , تلویزیون , سردار سلیمانی ,

حسین حقیقی خواننده دیگر مهمان شب فیروزه‌ای بود. او از قطعه جدیدی با عنوان «جوشن» رونمایی کرد و درباره آن توضیح داد: قطعه «جوشن» برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود و با افتخار به حاج قاسم و یارانش تقدیم می‌کنیم. این اثر با شعری از قاسم صرافان و تنظیم و آهنگسازی علی وانیار آماده شده است.

وی ادامه داد: به نظرم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید آن جایی که هستیم را مرکز جهان بدانیم و از همان‌جا کار خود را شروع کنیم. در حقیقت، هر کاری که از دستمان برمی‌آید را باید انجام دهیم. از کسی مثل حاج قاسم، کنار زدن داعش و از بین بردن این پدیده شوم برمی‌آید و از من هم برمی‌آید تا آن چیزی که اعتقاد دارم را بلند بخوانم و فریاد بزنم.

حسین حقیقی دو قطعه دیگر نیز خواند. «جان جهان» با شعری از شهریار و تنظیم حسین نظری برای پیامبر مکرم اسلام و قطعه «درمانا» که برای امام زمان آماده شده بود. جُنگ «شب فیروزه‌ای» در گروه تهران و شهروندی شبکه پنج تولید شده است و شب گذشته با اجرای محمدحسین مولایی پخش شد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

«پاورقی»؛ پای نقد «برای زین‌أب» نشست

 «پاورقی»؛ پای نقد «برای زین‌أب» نشست
2022-12-09T11:11:45+03:30
نقد و بررسی کتاب «برای زین‌أب» پرداختی به زندگی شهید « محمد بلباسی» نوشته « سمیه اسلامی » و «فاطمه قنبری» در حوزه هن...

مستندهای بخش ملی "سینما حقیقت" را بشناسید

 مستندهای بخش ملی "سینما حقیقت" را بشناسید
2022-12-09T10:25:08+03:30
مستندهای کوتاه، نیمه بلند و بلند بخش ملی شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت معرفی شدند.

کدام مستندها به بخش آوینی "سینما حقیقت" رسید؟

 کدام مستندها به بخش آوینی "سینما حقیقت" رسید؟
2022-12-09T10:25:07+03:30
۱۲ مستند به بخش شهید آوینی شانزدهین جشنواره سینما حقیقت راه یافتند.

جعفری‌جوزانی؛ کارگردانی مهم با نوستالژیِ «در چشم باد»

 جعفری‌جوزانی؛ کارگردانی مهم با نوستالژیِ «در چشم باد»
2022-12-09T10:25:07+03:30
سریال «در چشم باد» اثری تاریخی بود که این روزها دوباره از تلویزیون پخش می‌شود؛ مسعود جعفری‌جوزانی کارگردانِ‌آن، به نسبت به دیگر فیلمسازان کم‌کار ا...

نشست رئیس بنیاد شهید با دانشجویان دانشگاه آزاد ‌قم با چاشنی "بی‌اخلاقی و توهین"/ قاضی‌زاده از حقش گذشت!

 نشست رئیس بنیاد شهید با دانشجویان دانشگاه آزاد ‌قم با چاشنی "بی‌اخلاقی و توهین"/ قاضی‌زاده از حقش گذشت!
2022-12-09T09:05:05+03:30
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم حضور یافت و به سؤالات دانشجویان پا...

در دومین اجلاس مجمع طلاب و فضلای فرزند شاهد چه گذشت؟

 در دومین اجلاس مجمع طلاب و فضلای فرزند شاهد چه گذشت؟
2022-12-09T09:05:05+03:30
دومین اجلاس مجمع طلاب و فضلای فرزند شاهد با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امام جمعه قم و جمعی از مسئولان در ‌‌پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) قم برگزا...

تحول در سینما با چک لیست پر کردن ممکن نیست/ به نظریه‌پردازی علمی نیاز داریم

 تحول در سینما با چک لیست پر کردن ممکن نیست/ به نظریه‌پردازی علمی نیاز داریم
2022-12-09T09:05:04+03:30
ما برای تحول در سینما با اصلاح مبادی علوم انسانی که مطالبه رهبر انقلاب است، بیشتر چک لیست پر کرده‌ایم تا کار راهبردی مانند نظریه‌پردازی در سینما. جایزه پژوه...

وزیر ارشاد: گروهی گزاره‌های غلط می‌دهند تا سیاست‌گذاران خطای محاسباتی کنند

 وزیر ارشاد: گروهی گزاره‌های غلط می‌دهند تا سیاست‌گذاران خطای محاسباتی کنند
2022-12-09T09:05:03+03:30
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری تلاش می‌کنند با ارائه گزاره‌های غلط درباره واقعیت‌های جامعه، تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران را دچار خطای محاسباتی کنند.

نگاهی به برنامه‌ای در شبکه نسیم/ با «میشه که بشه» سرکار برید

 نگاهی به برنامه‌ای در شبکه نسیم/ با «میشه که بشه» سرکار برید
2022-12-09T08:38:25+03:30
تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «میشه که بشه» می‌گوید: با دیدن مشکلات مختلف بر سر راه شغل پیدا کردن، تصمیم گرفتیم برنامه‌ای متفاوت ساخته و تجربه کردن ...

پیوند ملت‌های مسلمان در «خون شریک»

 پیوند ملت‌های مسلمان در «خون شریک»
2022-12-09T08:38:25+03:30
چاپ دوم کتاب «خون شریک»، نوشته مریم علی‌بخشی منتشر شد؛ کتابی که تلاش دارد از زاویه جدیدی به پیوندها میان ملت‌های مسلمان بپردازد.

رویکرد نوین دولت مردمی در تدوین احکام برنامه هفتم توسعه

 رویکرد نوین دولت مردمی در تدوین احکام برنامه هفتم توسعه
2022-12-09T08:25:03+03:30
محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در بخش فرهنگ می بایست با رویکردی نوین تدوین شود، گفت: دولت مردمی رویکرد جدیدی نسبت به تدوین برنامه هفتم تو...

زاکانی: ما مسئولان با کار مضاعف از حضور حماسی مردم تشکر کنیم

 زاکانی: ما مسئولان با کار مضاعف از حضور حماسی مردم تشکر کنیم
2022-12-09T08:25:03+03:30
شهردار تهران گفت: دشمنان ما ناکام شدند، اما این کافی نیست بلکه باید ریشۀ مشکلات را در کشور خشک کرد. مردم با دشمن همراهی نکردند؛ این مسئله بار مسئولیتمان را ...

قاضی‌زاده: قلب‌های خانوادۀ شهدای امنیت باید به مردم انقلابی خود قرص باشد

 قاضی‌زاده: قلب‌های خانوادۀ شهدای امنیت باید به مردم انقلابی خود قرص باشد
2022-12-08T23:18:24+03:30
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خانواده شهدای امنیت گفت: قلب‌ خانوادۀ شهدای امنیت به مردم انقلابی خود قرص باشد.

حداد عادل: رسانه‌های نیابتی و اغتشاشگران با دست خود آبروی خودشان را بردند

 حداد عادل: رسانه‌های نیابتی و اغتشاشگران با دست خود آبروی خودشان را بردند
2022-12-08T23:18:24+03:30
حداد عادل آنها در مراسم پاسداشت شهدای مدافع امنیت گفت: رسانه‌های نیابتی در قضایای اخیر اذعان داشتند که با دروغ‌پراکنی به دنبال بر هم زدن امنیت هستند. ا...

آمارهای معنادار فروش سینما و غفلت از یک موضوع مهم

 آمارهای معنادار فروش سینما و غفلت از یک موضوع مهم
2022-12-08T15:58:20+03:30
در شرایطی که نفس‌ها در فروش فیلم‌های سینمایی به شماره افتاده و به روایت آمارها ضریب اشغال صندلی‌های سینمایی ۲.۵ درصد برآورد شده است، غفلت از یک موضوع مهم بی...

سرگذشت خواننده هزار سرود از زبان خودش / بابک بیات چگونه شاگرد اسفندیار قره‌باغی شد

 سرگذشت خواننده هزار سرود از زبان خودش / بابک بیات چگونه شاگرد اسفندیار قره‌باغی شد
2022-12-08T15:58:19+03:30
اسفندیار قره‌باغی خواننده‌ای بود که علاوه بر سرودهای ماندگاری که در موسیقی ایران به جا گذاشت، شاگردان بسیاری را هم برای هنر ایران تربیت کرد.

۳۸ زن "جیمز توباک" را به سوء رفتار جنسی متهم کردند

 ۳۸ زن "جیمز توباک" را به سوء رفتار جنسی متهم کردند
2022-12-08T14:51:49+03:30
دوشنبه گذشته بیش از ۳۸ هنرپیشه زن در هالیوود از "جیمز توباک" کارگردان مشهور به دلیل آزار جنسی شکایت کردند.

پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت اسفندیار قره‌باغی

 پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت اسفندیار قره‌باغی
2022-12-08T13:58:19+03:30
وزیر فرهنگ در پیامی درگذشت اسفندیار قره‌باغی هنرمند پیشکسوت کشورمان و صاحب اثر معروف "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" را تسلیت گفت.

دیکتاتوری رسانه‌ای عامل عدم اعلام آثار جشنواره حقیقت/ جام‌جهانی روزهای جشنواره را کمتر کرد

 دیکتاتوری رسانه‌ای عامل عدم اعلام آثار جشنواره حقیقت/ جام‌جهانی روزهای جشنواره را کمتر کرد
2022-12-08T13:05:03+03:30
حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره سینما حقیقت درباره جزئیات ۵ روز فعالیت مستندسازان ایران در پردیس سینمایی ملت و همچنین ماجرای فیلم‌های انصرافی و جایزه ویژه‌ای به پیش...

چراغ جشنواره "سینما حقیقت" رسماً روشن شد / رشد ۱۷ درصدی آثار در بخش شهید آوینی

 چراغ جشنواره "سینما حقیقت" رسماً روشن شد / رشد ۱۷ درصدی آثار در بخش شهید آوینی
2022-12-08T12:11:47+03:30
با آغاز نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، رسماً چراغ جشنواره "سینما حقیقت" در تهران روشن شد.

چراغ جشنواره "سینما حقیقت" روشن شد / رشد ۱۷ درصدی آثار در بخش شهید آوینی

 چراغ جشنواره "سینما حقیقت" روشن شد / رشد ۱۷ درصدی آثار در بخش شهید آوینی
2022-12-08T11:18:34+03:30
با آغاز نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، رسماً چراغ جشنواره "سینما حقیقت" در تهران روشن شد.

چراغ جشنواره "سینما حقیقت" روشن شد / رشد ۱۷ درصدی اثار در بخش شهید آوینی

 چراغ جشنواره "سینما حقیقت" روشن شد / رشد ۱۷ درصدی اثار در بخش شهید آوینی
2022-12-08T11:05:07+03:30
با آغاز نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، رسماً چراغ جشنواره "سینما حقیقت" در تهران روشن شد.

۱۰۰ قاعده سینمایی که تمام سینماگران باید بدانند

 ۱۰۰ قاعده سینمایی که تمام سینماگران باید بدانند
2022-12-08T10:38:27+03:30
کتاب صد صحنه – صد قاعده روایت سینمایی ( ۱۰۰ قاعده سینمایی که تمام سینماگران باید بدانند) در ۲۶۴ صفحه منتشر شده است. این کتاب نوشته جنیفر ون سی جل و ترجمه مس...

خواننده "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" فردا در تبریز تشییع می‌شود

 خواننده "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" فردا در تبریز تشییع می‌شود
2022-12-08T10:38:26+03:30
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر خواننده "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" فردا در تبریز برگزار می‌شود.

آیا «آی تیکت» می‌تواند مخاطبین را به سینما برگرداند؟

 آیا «آی تیکت» می‌تواند مخاطبین را به سینما برگرداند؟
2022-12-08T10:38:26+03:30
سامانه جدیدی که توسط یکی از مؤسسات وابسته به سازمان سینمایی در حال کار است، سامانه‌ای را طراحی کرده که به‌نظر می‌رسد تنها مزیتش همکاری با نرم‌افزارهای پرکار...

برگزاری دومین نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی مراکز فرهنگ‌پژوهی کشور

 برگزاری دومین نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی مراکز فرهنگ‌پژوهی کشور
2022-12-08T10:24:58+03:30
آخرین دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حوزه فرهنگ و هنر و نیز تازه‌های کتاب پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با تخفیف ۳۰ تا ۷۰ درصد ویژه استادان و...

استفتاء از آیت‌الله خامنه‌ای؛ حکم شرعی گرفتن پرنده زینتی که صاحبش مشخص نیست

 استفتاء از آیت‌الله خامنه‌ای؛ حکم شرعی گرفتن پرنده زینتی که صاحبش مشخص نیست
2022-12-08T10:24:57+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «پیدا کردن پرنده زینتی» پاسخ گفتند.

پاسخ ایمانی‌پور به نماینده شورای اسقفان کاتولیک درباره وقایع اخیر ایران

 پاسخ ایمانی‌پور به نماینده شورای اسقفان کاتولیک درباره وقایع اخیر ایران
2022-12-08T10:11:37+03:30
نماینده شورای اسقفان کاتولیک با طرح شبهاتی در خصوص وقایع اخیر ایران و مسئله حقوق زنان، خواستار تبیین وقایع از سوی هیأت ایرانی شد.

پیکر خواننده "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" فردا در تبریز تشییع می‌شود

 پیکر خواننده "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" فردا در تبریز تشییع می‌شود
2022-12-08T10:11:37+03:30
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر خواننده "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" فردا در تبریز برگزار می‌شود.

ایران و ترکیه در حوزه ترجمه و نشر همکاری می‌کنند

 ایران و ترکیه در حوزه ترجمه و نشر همکاری می‌کنند
2022-12-08T09:31:46+03:30
مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی و انتشارات دارالامام رضا(ع) ترکیه در حوزه ترجمه و نشر با محوریت معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) همکاری می‌کنند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)