میرنیوز

گزارشی از میهمانی شب قدر شهدا/ "گلزار شهدا" پلی از بهشت زهرا تا رضوان خدا

 گزارشی از میهمانی شب قدر شهدا/ "گلزار شهدا" پلی از بهشت زهرا تا رضوان خدا 2022-04-27T13:54:06+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صدای صدای «الغوث، الغوث» همه جای شهر را فرا گرفته، هر عاشقی گوشه‌ای از این زمین خاکی را انتخاب کرده و حرف دل خود را با معبود خویش در میان می‌گذارد؛ انگار توی این شب‌ها آسمان به زمین نزدیک‌تر شده، انگار فرشته‌‌ها و ملائک خصوصی پایین آمده تا دعای بنده را بشنوند و برای اجابت به آسمان ببرند... .

حکایت این شب‌ها با شب‌های دیگر متفاوت است، شب‌ها که به عنوان زمان استراحت از آن یاد می‌شود، اما در چند شب‌ جای خود را به ناله، گریه و شب‌بیداری داده... بیداری نه از نوع نخوابیدن؛ بلکه بیداری از خواب‌های غفلتی که در طول سال‌ها و ماه‌ها نسبت به خداوند متعال داشته‌ایم... برای همین مکرراً «خلّصنا» می‌گوییم تا از این غلفت‌ها رهایی یابیم.

یقیناً خداوند در این شب‌ها می‌خواهد دستگیر بنده‌های خود باشد و دست‌های خالی که به سوی رب خود پر کشیده را پر از عشق و محبت و مغفرت کند.

برخی از مردم به حرم ائمه اطهار (علیهم السلام) و برخی دیگر نزد امامزادگان رفته تا آنها را شفیع خود در محضر باری‌تعالی قرار دهند اما در این میان جمعی از مردم میان «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» رفته‌اند که نه تنها آنها نمرده‌اند بلکه زنده‌اند و هنوز فریادرس ملت ایران و انقلاب اسلامی هستند.

شهید , گلزار شهدا , دفاع مقدس ,

* گلزار شهدا؛ پلی از بهشت تا خدا

گلزار شهدا، میعادگاه بسیاری از عاشقان و دلدادگان به حضرت حق است که در این شب‌های قدر و اجابت دعا، مردم را در آغوش خود گرفته تا پلی از بهشت تا خدا بسازد؛ پلی که دست‌های شهدا ستون‌های آن است و آمین‌‌های آنها مسیر را هموار می‌کند.

برای درک بیشتر این فضا، شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان عزم رفتن به گلزار شهدای بهشت زهرا(س) را کردم. ترافیک سنگین اتوبان شهید هاشمی و خیابان‌های منتهی به بهشت زهرا(س) حکایت از حضور پرشور مردم در گلزار شهدا دارد؛ پس از گذشت دقایقی از ترافیک رهایی پیدا کردم و خودروی خود را در انبوهی از ماشین‌ها پارک کردم. در اولین نگاه، سفره‌ نان و سبزی و فلاکس‌های چای بیانگر آن است که برخی از افراد، افطار را هم در جوار شهدا بوده و از همان زمان منتظر اجرای مراسم شب‌های قدر هستند.

فضا خیلی متفاوت‌تر از روزهای قبل بود؛ هر خانواده‌ای زیراندازی برای خود پهن کرده و هرکدام شهیدی را برگزیده و در کنار او در حال تلاوت قرآن و قرائت زیارت‌نامه بودند، برخی هم کاغذهایی را در دست داشتند. از نگاه‌های آنها می‌توان خواند که درد و دل‌های خود را با شهدا می‌نویسند. برخی هم لیوان خود را لبریز از چای می‌کنند و به ادامه عبادت خود می‌پردازند. ایستگاه‌های صلواتی هم مداحی پخش می‌کنند و با توزیع شربت، چای و غیره از میهمانان شهدا پذیرایی می‌کنند.

شهید , گلزار شهدا , دفاع مقدس ,

* زندگی بدون شهدا سخته...

در این خیل جمعیت فردی را دیدم که به همراه همسر و سه فرزند خود در قطعه 26 نشسته و فضای کودکانه زیبایی را برای کودکان خود مهیّا کرده‌ است. کنارش رفتم تا جویا شوم چرا گلزار شهدا آمده‌؟ پس از احوالپرسی و قبولی طاعات می‌گوید: «تمام زندگی خود را مدیون شهدا هستیم، اینکه الآن به سادگی می‌توانیم مراسم شب قدر را برگزار کنیم به برکت خون همین شهداست... اونها نزد خدا درجات عالی دارن، ما اومدیم، خدا را به جایگاه و مقام این شهیدان قسم بدیم تا از گناهان ما هم بگذرد و سال جدید را برامون شهادت و زندگی شهدایی رقم بزند». هنوز صحبت‌هایش به پایان نرسیده بود که بغضش را فروخورد و حواسش را به کودکش که روی پا نشانده بود، پرت کرد. من هم سکوت کردم تا ادامه صحبت‌هایش را بشنوم؛ اندکی نگذشته بود که گفت «بیایید برای هم دعا کنیم تا عاشقان شهادت هم به آرزوشون برسند.» اشک‌هایش روی گونه و صورتش غلت می‌خورد، نگاهم را تغییر دادم و از همسرش پرسیدم سخت نیست با سه بچه در این فضای کرونایی؟ همسرش یک خانم جوان حدوداً 30 - 35 ساله است، چادرش را پایین‌تر می‌کشید که چهره‌اش را از دوربین‌های عکاسی ما مخفی کند. صدایش را صاف کرد و گفت: «زندگی بدون شهدا سخته... اینکه آنها را فراموش کنیم و بر اساس خواسته آنها زندگی نکنیم سخته... سختی اصلی را آنها کشیده‌اند که جانشان را گذاشتند تا ما در آرامش و آسایش زندگی کنیم.»

سخنانش ذهنم را خیلی درگیر کرد. واقعاً در طول شبانه‌روز چقدر به شهدا و نوع زندگی آنها می‌اندیشیم؟ روزمرگی ما فارغ از شهدا عبور می‌کند؛ در حالی که ما نفس‌هایمان را هم مدیون شهدا هستیم، صحبت‌های این مادر، مرا به یاد جملات حاج قاسم انداخت که باید هر ایرانی، یک عکس شهید در منزل خود داشته باشد...

* اومدم پیش رفیقام تا بگم یادتون هستم

تعدادی شکلات در جیب داشتم و به کودکان این خانواده خوشبخت دادم و رفتم. به سختی می‌توانستم قدم بردارم، چراکه هر قسمت از این گلزار مملو از جمعیت بود. در میان دو سنگ قبر شهید، یک زیرانداز کوچک پهن شده بود یک خانم و آقایی میانسال حدوداً 40 تا 45 ساله نشسته بودند؛ درون تاریکی شب، نور گوشی این آقا نگاهم را جلب کرد، جلوتر رفتم دیدم درحال خواندن زیارت عاشورا است و همسرش هم قرآن کوچکی را در دست دارد و زمزمه می‌کند.

به این فراز رسیده بود "اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ"، هنوز از این فراز عبور نکرده بود که دلیل حضورش را در گلزار شهدا پرسیدم. گفت: «اینجا نمی‌آمدیم، کجا می‌رفتیم؟ اینا رفیق ما هستند یه روزی ما با هم بودیم». دستش را روی سنگ مزار سمت چپ خود گذاشت و ادامه داد: من و حسین با هم بچه‌محل بودیم، کلی با هم بازی می‌کردیم، اما اون زرنگ بود و رفت ما ماندیم و این زندگی...»

با این حرفش نگاهم بیشتر به صورتش دوخته شد. به نظر خیلی جوان می‌آمد که رزمنده دفاع مقدس باشد، برای همین پرسیدم همرزم هم بوده‌اید؟ زیر چشمی نگاهم کرد و گفت: اگر خدا قبول کند... کمی بیشتر که گپ زدیم یَخِش باز شده بود و از شوخی‌های شب‌های عملیات و روزهای سخت دفاع مقدس می‌گفت. دیگر مرجع گفت‌وگو تغییر کرده و حالا او از من سؤال می‌پرسید: «اگر اینجا نمی‌آمدم، کجا می‌رفتم؟ اومدم پیش بچه‌ها بگم من شما رو یادم نرفته، شما هم ما رو یادتون نره... یادتون نره ما رو شفاعت کنید.»

شهید , گلزار شهدا , دفاع مقدس ,

* تناقض‌‌؛ قضاوت‌؛ اما شهدا...

صدای آغاز جوشن کبیر بلند شد برای اینکه بیشتر از این زحمت نداشته باشم، جمع دوست‌داشتنی آنها را ترک کردم و با زحمت جایی را پیدا کردم تا زیراندازم را پهن کنم. دعا را هنوز شروع نکرده بودم که جواب‌هایی که از مردم شنیده بودم، افکارم را از متن دعا پَرت می‌کرد. کم‌حجابی، فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود، زیست غربی برخی از مردم، روزه‌خواری علنی و غیره مثل فیلم سینمایی از جلوی چشمانم می‌گذشت؛ از طرفی این خیل جمعیت که به مزار شهدا آمده‌اند را می‌دیدم از طرف دیگر این تصاویر را تداعی می‌کردم. علت این تفاوت در چیست؟

در همین افکار بودم که یک زوج جوان اجازه خواستند تا در زیراندازی که پهن کرده‌ام، بنشینند، با افتخار آنها را راهنمایی کردم، پرسید کدام فراز جوشن کبیر است؟ همین که آمدم جوابش را بدهم، تتو 6975 روی دستش حواسم را به خود جلب کرد... گفتم 17....

دل تو دلم نبود که از او هم بپرسم چرا گلزار شهدا را انتخاب کرده‌اند؟ بطری آب را که همراه داشتم را مقدمه کردم تا بیشتر بتوانند با او و همسرش گفت‌وگو کنم. هنوز در حال سر و سامان دادن وضعیت خودشان بودند که گفتم خبرنگار هستم. آمده‌ام اینجا در خصوص حضور مردم در گلزار شهدا گزارش تهیه کنم، بلافاصله سؤالم را پرسیدم اما ظاهراً سؤالم به مذاقشان خوش نیامد، نگاهی به من کرد و گفت «مگر ما چمونه؟» دیدم منظورم را متوجه نشده‌اند. گفتم یعنی چرا میان این همه مکان برای مراسم‌های شب‌های قدر به گلزار شهدا آمده‌اید؟ ادبیاتش خیلی جالب بود و با اون لحن کوچه‌بازاری خود گفت «آهان؛ شهدا هستن دیگه، دعوت می‌کنن؛ ما رو هم دعوت کردن.»

خانمش که ظاهری امروزی دارد، رشته کلام را از همسرش گرفت و گفت «چرا شما فکر می‌کنید شهدا فقط مال شما هستند؟ من خودم بارها و بارها از شهدا حاجت گرفته‌ام، اینها، انسان‌های بسیار شریفی هستند.» تبسمی همراه با تعجب در صورتم نمایان شد.

- «من هم مثل همه عاشق ابراهیم شدم، ابراهیم هادی. شاید سر و وضع من، مورد رضایت شهدا نباشه، اما عاشق آقا ابراهیم هستم. من همه شهدا را نمی‌شناسم اما از زمانی که کتاب ابراهیم هادی و عارفانه -زندگی شهید نیری- رو خوندم واقعاً عاشق شهدا شدم. هر چند روم سیاهه اما امشب اومدم خدا را به این آدم‌های پاک قسم بدم.... »

همسرش که بعداً متوجه شدم اسمش مجید است گفت «من تا چند سال پیش اصلاً قطعه شهدا را نمی‌شناختم اما از زمانی که توی اینستاگرام و کتاب‌ها، زندگی اونها را می‌خونم خیلی باهاشون حال می‌کنم برای همین شب‌های قدر و سال تحویل اینجا می‌آیم، حالمون رو با شهدا خوب کنیم.»

روضه درد و دل‌های امیرالمومنین(ع) با چاه شروع شد، از طرفی عمق دلدادگی به شهدا از هر نوع سلیقه‌ای و فرهنگی را می‌دیدم، از طرف دیگر قضاوت‌هایی که ما از مردم داریم و این پاسخ‌های شنیدنی... ملت ایران بارها و بارها مثل تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حججی، شهدای غواص و شهدای گمنام نشان دادند که همچنان پای کار شهدا هستند و به ندای این عزیزان لبیک می‌گویند و تجمعات شب‌های قدر و سال تحویل و غیره فقط نمونه‌ای از این ارادت و عشق آنهاست.

به محل کار آمدم تا گزارش را تکمیل کنم با یک سرچ کوتاه تصاویر شب گذشته را جستجو کردم نه تنها در بزرگترین گلزار شهدای خاورمیانه یعنی بهشت زهرا(س)، بلکه خیل جمعیت در کهف‌الشهدا، سر مزار شهید قاسم سلیمانی و تمام گلزار شهدای سراسر کشور مردم تصاویر خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشته‌اند.

----------------------------------------------------------

گزارش از محمد کربلایی اسماعیل

----------------------------------------------------------

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)