میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در دهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور گفت: فضای امور بانوان باید در حد فعالیتهای یک سازمان باشد. ما این دغدغه را داریم که ظرفیت مردمی بانوان را فعال کنیم و حتی یک قدم جلوتر برویم اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی «شبکه نهضت پیشرفت بانوان» را ایجاد کرد که ۱۵۰۰ نفر اعضای ستاد نهضت پیشرفت استانی و شهرستانی در این شبکه فعالیت میکنند.
وی گفت: در پویش «حرف آورد» که توسط اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شد تا کنون ۱۰۰ هزار کنش از بانوان دریافت شده است همچنین برای طرح «رفیقانه» این اداره کل که ویژه جوانان و نوجوانان است تاکنون هزار اثر فرهنگی هنری برای شبکههای اجتماعی تولید شده این در حالی است که در سال گذشته از ۲۰۰ حوزه مردمی گفتوگو تهیه شده است. این آمار و فعالیتها حاکی از این است که سازمان تبلیغات در حوزه بانوان فعال است.
سعیدی نژاد گفت: ما زمانی در حوزه امور بانوان شروع به کار کردیم که از تمام نهادها مانند بسیج و حوزه علمیه عقب تر بودیم اما امروز در نهضت پیشرفت بانوان فعالتر از مابقی هستیم.
وی افزود: ما در نهضت پیشرفت بانوان نگاه آسیب شناسی داشته و از دو سال پیش نهضت تبیین بانوان را آغاز کردیم اما امروز ما باید نهضت تبیین گران را فعال سازیم. دغدغه ما در اولین روزهای فعالیت این اداره کل همراهی مبلغان و تشکلها بود اما امروز خودمان دست به کار شدیم و فراخوان همکاری با نیروهای داوطلب را در پاییز سال ۹۹ صادر کردیم.. از آن به بعد متوجه شدیم به نیروی داوطلب بانوان باید بیشتر فکر کرد.
وی به مسائل اعتباری امور بانوان پرداخت و گفت: ما باید جایگاه بانوان در تشکلها و بانوان مبلغ و مداح را احیا کنیم. همچنین امروز در تلاشیم تا اداره کل بانوان در استانها و شهرستانها یک کارشناس داشته باشد.
سعیدی نژاد به ماجرای نهضت تبلیغ پرداخت گفت: مهمترین کار رسیدگی به مسائل فناوری و فرهنگی بود. مقام معظم رهبری در خصوص حلقههای میانی صحبت کردند اما باید به این نتیجه و این فهم برسیم که منظور از حلقه میانی چیست، طبق بررسیهایی که انجام دادیم یک و نیم ملیون فعال فرهنگی در حوزهها و دانشگاهها وجود دارند اما باید این سوال مطرح شود که چرا امروز که در محاصره تبلیغات دشمن هستیم، فعالان فرهنگی ما منفعل هستند.
مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: فعال سازی اقشار مستعد تبلیغ میتواند به ما کمک کند چراکه تبلیغ باید از انحصار روحانیون خارج شود یعنی شکست انحصار تبلیغ لذا اگر راهبری محیط پیرامون تبلیغات؛ توسط بانوان مذهبی انجام شود اثرگذاری زیادی را شاهد خواهیم بود.
وی در پایان سخنان خود از برنامهها و پیشنهادات امور بانوان سازمان تبلیغات سخن گفت و از مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور در خواست همکاری بیشتری داشت.
منبع : خبرگزاری مهر
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد