میرنیوز

برخی به دنبال جلوگیری از ترویج فرزندآوری هستند/ اختلالاتی که پیامد تبلیغ فمینیسم است

برخی به دنبال جلوگیری از ترویج فرزندآوری هستند/ اختلالاتی که پیامد تبلیغ فمینیسم است 2019-12-28T11:33:47+03:30

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، دوازدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری در سالن همایش‌های غدیر مجتمع یاوران مهدی(عج) قم آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان مشاور بنیاد ملی نخبگان در این مراسم با بیان اینکه دشمن جنگ خود را در دو حوزه خانواده و اقتصادی دنبال می‌کند، اظهار کرد: برخی از اسناد وجود دارد که نشان می‌دهد برخی در داخل با توطئه‌افکنی به دنبال آسیب‌رساندن به بنیان خانواده هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی همچنان در کشور به دنبال جلوگیری از ترویج فرزندآوری هستند، اضافه کرد: تاکنون هیچ حرکت خاصی در حوزه فرزندآوری رخ نداده و ما ۱۸ سال است که زیر نرخ جایگزینی ۱/۲ قرار گرفته‌ایم.

مدیر حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما در حوزه ازدواج مشکل اقتصادی نیست، عنوان کرد: با ترویج جریان فمینیستی، تغییر در مفهوم سعادتمندی رقم خورده و این تغییر مشکلات مختلفی را در حوزه ازدواج به وجود آورده است چراکه امروز درس خواندن و رسیدن به ثروت و جایگاه به‌جای سعادتمندی به هدف نهایی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اکنون موج‌های چهارم و پنجم تغییر در مفهوم سعادتمندی در کشورهای غربی قابل مشاهده است که یک وضعیت افتضاح‌آور را رقم زده و ایران درحال گذراندن موج‌های اول و دوم این تغییر است.

قاسمیان خاطرنشان کرد: شایسته سالاری حرف نادرستی است چراکه همیشه و در هر مکانی مرد شخصیت اصلی خانواده است و خانواده نمی‌تواند از محوریت مرد خارج شود.

مشاور بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه فرزندآوری موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود، گفت: بخش قابل توجهی از آمار طلاق به زوج‌هایی اختصاص دارد که زیر پنج سال بچه‌دار نشده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه منازل به مکانی فقط برای استراحت محدود شده است، عنوان کرد: خانه مؤمن باید محل عبادت و نزدیک شدن او به خداوند متعال باشد؛ قرائت قرآن کریم و ترویج آموزه‌های دینی در منازل باید در دستور کار قرار گیرد و هیأت‌های مذهبی و هیأتی‌ها به‌عنوان جامعه پیشرو باید در این راستا الگوبخش اقشار دیگر باشند.

تربیت مدیر هیأت باید از تربیت مدیر خانواده آغاز شود

حجت‌الاسلام  محمدرضا عابدینی استاد سطوح عالی حوزه علمیه در این همایش با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های جهان هستی ظهور معانی اسماء الهی است، عنوان کرد: انسان مظهر جمال و جلال الهی است و معنای جمال الهی در زنان و جلال الهی در مردان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: خداوند متعال در نظام خلقی، مرد و زن را به صورتی خلق کرده که به یکدیگر نیاز دارند و هیچکدام وجود استقلالی ندارند و مرد یا زن به تنهایی بقا ندارند و بقا با وجود زن و مرد محقق می‌شود و لذا مرد و زن هیچکدام برای قیاس با یکدیگر نمی‌توانند اصل قرار گیرند چراکه اساس نمایش جلال و جمال الهی در زن و مرد در کنار یکدیگر یا همان خانواده معنی پیدا می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه زن و مرد در خانواده هر کدام در یک جایگاه خاصی قرار دارند، مطرح کرد: برای اینکه بنیان خانواده مستحکم باشد نیازمند رحمت و عطوفت مادر و صبر و ایستادگی پدر هستیم.

وی با اشاره به اینکه نظام هیأت نیز همانند نظام خانواده نیازمند حضور مرد و زن است، تصریح کرد: اگر هیأتی فقط بر اساس نگاه مردانه شکل گیرد و نقش زن در این هیأت نادیده گرفته شود نمی‌توانیم به کارکرد اصلی هیأت برسیم.

عابدینی یادآور شد: فردی می‌تواند ادعای محبت اهل‌بیت(ع) را داشته باشد که قبل از آن، در رابطه خانوادگی و دینی خود موفق باشد و اگر فرد در رابطه خانوادگی و دینی خود موفق نباشد در رابطه اهل‌بیتی خود نیز با مشکل روبرو خواهد بود.

وی گفت: اگر به دنبال این هستیم که رابطه خود را با نظام ولایی و اهل‌بیت(ع) تقویت کنیم باید در مرحله نخست به دنبال تقویت رابطه خانوادگی خود باشیم و نظام خانواده را بنیان بخشیم چراکه ضعف بنیان خانواده در یک جامعه موجب متلاشی شدن نظام دینی جامعه می‌شود.

این کارشناس دینی با تاکید بر اینکه نقش مرد و زن به‌عنوان نقش مکمل باید در نظام خانواده به شیوه مطلوب مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر فردی در حوزه خانواده خود موفق نباشد در حوزه هیأت نیز نخواهد توانست موفق باشد و برای تربیت مدیران آینده هیأت نیازمند باید کار را از تربیت مدیر موفق در خانواده آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقش بانوان در هیأت باید به سمت نقش بانوان در خانواده سوق داده شود، عنوان کرد: ما در هیأت‌های مذهبی خود باید به دنبال تربیت زن و مردی باشیم که بتواند در خانواده نیز به نقش خود به درستی عمل کند.

عابدینی با تاکید بر اینکه فاعل در هیأت ولایت است، گفت: قدرتی که این هیأت باید پیدا کند متکی بر ولایت است به همین علت برای خادم هیأت، معرفت نسبت به ولایت از اهمیت بسیاری برخودار است.

وی با اشاره به اینکه مجالس اهل‌بیت(ع) همانند زیارتگاهی برای علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: در هیأت‌های مذهبی رسالت تکریم زائر بر عهده خادمان هیأت است و ما باید تلاش کنیم تا به شیوه مطلوب زائر را به معرفت و معنویت برسانیم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه احیای امر اهل‌بیت(ع) توجه ویژه داشته باشند، عنوان کرد: افرادی که اکنون در حال خدمت در هیأت‌های مذهبی هستند باید نسبت به توفیق به دست آمده قدردان باشند و به واسطه این جایگاه به تعالی برسند.

مدیران هیأت باید پدرانه، به استقبال مسائل حوزه خانواده بروند

محمدحسین طاهری دبیر همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با اشاره به اهمیت موضوع هیأت و خانواده، اظهارکرد: در این حوزه نیازمند گفتمان عمیق بوده و بحث‌های مختلف این عرصه باید مورد مطالبه‌گری قرار گیرد.

وی از تاکید مقام معظم رهبری نسبت به موضوع خانواده یاد کرد و گفت: در آستانه سالگرد این تاکید مقام معظم رهبری هستیم و باید پاسخ مناسب و گزارش عملکرد خودمان را برای ایشان آماده کنیم.

دبیر همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با بیان اینکه به اعتقاد بسیاری از متخصصان خانواده، مقام معظم رهبری اشراف و تسلط بسیاری در حوزه مسائل زن و خانواده دارند، مطرح کرد: رهبری عقیده دارند خانواده سلول تشکیل دهنده جامعه است و اگر این سلول آسیب ببیند، جامعه نیز با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمت به خانواده، خدمت به نظام اسلامی است، عنوان کرد: مدیر هیأت باید یک نگاه پدری به اعضای هیأت خود و مردم داشته باشد و در این راستا نباید از هیچ اقدامی کوتاهی کند.

مسئول دفتر خانواده جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: در این عرصه از دولت نیز باید توقع دقیق و به‌جا داشته باشیم چرا که دولت یک نهاد حاکمیتی بوده و وظیفه تصدی‌گری و تسهیل‌گری دارد و نمی‌تواند نقش نهاد دین یعنی هیأت و مسجد را در این مسیر پیاده کند.

وی با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ظرفیت مطلوبی برای فعالیت در حوزه خانواده است، خاطرنشان کرد: اگرچه مباحث متعددی در حوزه خانواده وجود دارد ولی با استفاده از نظریات استادان و خبرگان این عرصه می‌توانیم به یک راهکار موثر و اساسی پیرامون عملیات هیأت در حوزه خانواده دست پیدا کنیم.

طاهری با اشاره به اینکه امیدواریم بحث خانواده در کشور به تجلی و تعالی برسد و مسائل مرتبط با این حوزه به حداقل ممکن برسد، تصریح کرد: جامعه ایمانی مشعر نیز تمام تلاش خود را با استفاده از ظرفیت‌های هیأت بکار می‌گیرد تا این مهم هرچه زودتر تداعی شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بانوان برای حل مسائل نظام مختلف باید استفاده کنیم، یادآور شد: تاکنون آن طور که باید و شاید نتوانسته‌ایم از ظرفیت بانوان در هیأت بهره لازم را ببریم و به همین دلیل همایش بانوان فعال در عرصه هیأت باحضور بیش از ۴۰۰ از مدیران هیأت‌های بانوان و مسؤول بخش خواهران هیأت‌های محوری کشور همزمان با این همایش در حال برگزاری است.

خانواده بزرگ هیأت، توانایی حل مشکلات خود و کشور را دارد

براساس این گزارش، رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این همایش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن ایام فاطمیه(س) شکل گرفته است، اظهار کرد: حضور پرشور مدیران هیأت‌ها از نقاط مختلف کشور باتوجه به تمام مشکلات اقتصادی موجود، نشان‌دهنده اهمیت و تاثیر این موضوع است.

وی با بیان اینکه خانواده بزرگ هیأت، توانایی حل مشکلات خود و کشور را دارد، عنوان کرد: اجتماع مؤمنانه و ایمانی هیأت‌ها به عنوان دست همراهی ولی‌فقیه است و فلسفه وجود ما نیز پیروی از مقام معظم رهبری برای زمینه‌سازی ظهور صاحب الزمان(عج) است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه تجمع ما بدین منظور است که به مقام معظم رهبری بگوییم ما هستیم، مطرح کرد: در جهنم دنیای مدرنیته، هیأت‌ها بهشت جامعه هستند و خانواده نیز رکن اصلی این بهشت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه جریان هیأت باید در مدار اخلاق و عقل حرکت کند، خاطرنشان کرد: در یک چارچوب منظم و معقول باید به وظایف خود عمل کنیم و در مسیر باید از ادای بصیرت دوری کنیم.

آبفروش با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی و مراکز خیریه هیأت‌ها فعالیت‌های خود را دو چندان کنند، تصریح کرد: فضاسازی بخش خواهران هیأت‌ها باید به‌طور ویژه و با سرعت فراهم شود و اگر این اقدامات با قدرت پیش نرود جریانات آخرالزمان ما را نیز با خود خواهد برد.

وی با بیان اینکه بازخورد اشکالات و اختلالات اجتماعی به ما بازخواهد گشت، یادآور شد: هیأت‌ها در این زمینه‌ها و در راستای حل مشکلات باید علمدار بوده و نقش پیشتاز را عملیاتی کنند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: در حوزه خانواده و زنان باید طرح‌های کاربردی خود را در کارگروه‌های تخصصی ارائه کنیم تا بتوانیم به یک راهکار موثر برسیم.

وی افزود: هیأت‌ها به عنوان یک خانواده باید تلاش کنند، حسینیه‌هایی که در حوادث اخیر خسارت دیده و غالباً سوخته‌اند را برای مراسم ایام فاطمیه(س) احیا کنند.

خطاب بایدها در بیانیه گام دوم خانواده‌ها هستند

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی پژوهشگر حوزوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اهمیت و ارزش هر نامه و نوشته‌ای بستگی به جایگاه نویسنده آن دارد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصیتی است که رهبران بزرگ دنیا به دانش و علم ایشان اذعان داشته‌اند و علمایی همانند علامه حسن‌زاده به اهمیت تبعیت از ایشان اشاره داشته‌اند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله ۲۲ بهمن‌ماه نامه‌ای را خطاب به ملت می‌نویسند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نوشتن بیانیه گام دوم یک ماه زمان گذاشتند که به تعبیر ایشان این بیانیه نیازمند تبیین است.

این پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری نیز تاکید دارند دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای همگان به ویژه جوانان معرفی شود و سخنرانان به‌عنوان شخصیت‌های تاثیرگذار باید در سخنرانی‌های خود دستاوردهای نظام را تشریح کنند.

وی از جوانان به‌عنوان مخاطب بیانیه گام دوم نام برد و تصریح کرد: در اسلام، نفر جایگاهی ندارد بلکه موضوع‌های مختلف با محوریت خانواده دنبال می‌شود و جوانان باید در قالب خانواده‌ها دیده شوند.

راجی با تاکید بر اینکه خطاب بایدها در بیانیه گام دوم خانواده‌ها هستند، مطرح کرد: دستورات اصلی برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی توسط رهبری در بیانیه گام دوم مطرح شده است که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری در بیانیه گام دوم تاکید دارند گذشته باید به درستی برای نسل جوان بیان شود، متاسفانه با قیاس امروز و دوران شاه ،شاهد مطرح شدن شبهات مختلف هستیم به عنوان نمونه برخی می‌گویند در دوران شاهنشاهی همه بر سر یک سفره بودیم اما امروز نه؛ بر اساس گزارش سازمان ملل، میزان دزدی شاه فقط در سال ۵۷ بیش از ۳۵ میلیارد دلار بوده درحالی‌که کل بودجه نفتی ایران ۳۱ میلیارد دلار است.

راجی ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: رژیم بعثی در ابتدای جنگ تحمیلی، ۳۳۲ مورد هوایپما داشت که تا پایان جنگ با کمک کشورهای مختلف دنیا این آمار به بیش از ۵۰۰ مورد رسید اما ایران ۴۴۵ هواپیما داشت که فقط ۱۰۰ مورد آن‌ها قابل استفاده بود و این آمار نابرابر در مورد تسلیحات مختلف نظامی و بودجه جنگ صدق می‌کرد اما در نهایت ایران اسلامی به پیروزی رسید به همین علت می‌توان از دفاع مقدس به‌عنوان معجزه انقلاب نام برد که این معجزه باید برای اقشار مختلف تبیین شود.

وی با بیان اینکه در دورانی ایران ناامن‌ترین کشور دنیا بوده است، مطرح کرد: اکنون ایران به امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین منطقه دنبال تبدیل شده است و از حقوق کشورهای مظلومان حمایت می‌کند.

این کارشناس اجتماعی با تاکید بر اینکه ملت جاهل بازیچه دست دشمن خواهد شد، تصریح کرد: اکنون استکبار جهانی به دنبال این است که مردم را به سمت جهل و نادانی هدایت کند تا بتواند بر افکار حکومت کند و رسالت جبهه انقلابی روشن‌گری و افزایش بصیرت مردم است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش بانک جهانی رسمی جمهوری اسلامی افراد فقیر را از زیر خط فقر به بالای خط فقر رسانده است، عنوان کرد: امروزه در شرایطی هستیم که دشمن با القای افکار منفی به دنبال ناامیدوار کردن مردم است و تلاش می‌کند تا تفکر ما نمی‌توانیم میان مردم ترویج شود.

شعار مشترک هیأت‌ها در ایام فاطمی اعلام شد

براساس این گزارش، در این همایش و در آستانه «ایام فاطمیه و همچنین ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها» با اولویت‌سنجی محورهای ‌محتوایی این ایام و هم‌چنین تأکیدات مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به نقش خانواده و همچنین نظر به در پیش بودن انتخابات و اهمیت جریان‌سازی هیأت‌ها در این زمینه‌ها، با مشارکت ‌و هم‌اندیشی جامعه ‌بزرگ ‌فعالان ‌هیأت، شعار «مدیون لطف مادر این خانواده‌ایم» به ‌عنوان شعار مشترک هیأت‌های مذهبی در ایام منتسب به حضرت زهرا سلام الله علیها، انتخاب شد.

براساس این گزارش، جامعه ایمانی مشعر از هیأت‌ها خواسته است، ضمن حفظ آرم و نشان‌، علم‌ و بیرق، شعار و استقلال‌ خود، این شعار را هم در حاشیه محصولات (پوستر و فضاسازی هیأت، محتوای منبر و ستایشگری) خود درج کرده و در محتوای هیأت مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)