میرنیوز

مقدم‌فر: سردار سلیمانی می‌گفت "برای این مردم جان بدهیم، جا دارد" / هنرمندان با "زبان بین‌المللی هنر" حاج‌قاسم را بشناسانند

 مقدم‌فر: سردار سلیمانی می‌گفت "برای این مردم جان بدهیم، جا دارد" / هنرمندان با "زبان بین‌المللی هنر" حاج‌قاسم را بشناسانند 2022-01-05T14:56:44+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین بزرگداشت دومین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی تحت عنوان «تشییع نور» در خانه شعر و ادبیات برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت آیات قرآن شروع شد، رئیس سازمان نوسازی عباس آباد و نادعلی عضو شورای شهر تهران به سخنرانی پرداختند. همچنین صرافان شاعر آیینی ابیاتی را که در وصف شهید سلیمانی سروده بود خواند. 

در این برنامه مرتضی آل‌کثیر، نفیسه‌سادات موسوی، هادی‌ جان‌فدا، میلاد عرفان‌پور شعرای این مراسم بودند که به خواندن اشعار و سروده‌های خود پرداختند. همچنین المیرا شریفی‌مقدم گوینده خبر به بیان خاطرات خود درباره حضور مردم در تشییع حاج قاسم سلیمانی و مزار این شهید پرداخت. در پایان حاج محسن عرب خالقی نیز به مداحی و ذکر مصیبت حضرت زهرا و گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

حمیدرضا مقدم‌فر دبیر دومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی ضمن سخنانی در این مراسم تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در دو  جا، مردم دنیا را متحیر کرد؛ یکی به مراسم یادبود یکی از شهدای مدافع حرم در شمال کشور برمی‌گردد که با اقتدار اعلام کرد تا سه ماه دیگر داعش از این کره خاکی حذف خواهد شد. ابتدا این‌ها فکر کردند این حرف یک لاف است؛ اما دیدند ایشان سر وعده‌ای که دادند محقق شد. دنیا از این اقتدار متحیر ماند که چطور در آن زمان‌بندی دقیق داعش نابود شد. این هم در عرصه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی خیلی متعارف نیست. اما حاج قاسم دنیا را متحیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: جای دوم در مراسم تشییع ایشان بود که هم حماسه و هم  آن یوم‌الله بود؛ یوم‌الله یعنی روزی که خداوند خودش را نشان می‌دهد. روزی که دستِ خدا به عنوان کمک و عملی که خدایی است و کار بشر نیست، نشان می‌دهد. روز تشییع، بی‌سابقه بود؛ جمعیت کمّی و هم کیفی بود؛ جمعیتی که ده‌ها میلیونی چه در عراق و ایران و پنج استان و چه کیفیت این جمعیت قشری، ظاهری، اعتقادی، قومی و مذهبی، همه بودند. این جمعیت کمّی و کیفی با دلدادگی و با عشق حضور داشتند و اینجا هم دنیا متحیّر شدند.

دبیر دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: هنوز هم برخی نمی‌توانند هضم کنند که چه اتفاقی افتاد و چه شد. مقام معظم رهبری فرمودند این ناشی از صداقت و اخلاص این مرد بوده و این سنت الهی است. اگر کسی با این رویه جلو رفت خداوند محبوبیتش را در دلِ مردم قرار می‌دهد. این سنت الهی است؛ «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا » اگر کسی مؤمن بود و اگر عملش هم عمل خالصی بود خداوند حبّش را در دل مردم قرار می‌دهد.

او همچنین با اشاره به اینکه ما معدود آدمی مثلِ حاج قاسم داریم و باید قرن‌ها بگذرد، افزود: آن چیزی که ما در زیارت امین‌الله آرزو می‌کنیم «مَحْبُوبَةً فِی أَرْضِكَ وَ سَمَائِكَ» از این دریچه خداوند به انسان می‌دهد و به محبوب دل‌ها تبدیل می‌شود و آسمانی‌ها بیشتر او را درمی‌یابند و از حضورش بهره می‌برند. ما حاج قاسم را هنوز نتوانستیم خوب بشناسیم و شاید سال‌ها طول بکشد. یکی از زبان‌هایی که می‌توان حاج قاسم را خوب معرفی کرد؛ زبانِ هنر و شعر است. شاید بتوان یک کتاب را با یک بیت شعر حرف زد و در واقع یک کتاب را از لحاظ مفهوم و معنا و محتوا با یک بیت شعر معرفی کرد. چون ما معدود آدمی مثلِ حاج قاسم داریم و باید قرن‌ها بگذرد.  نه حاج قاسمی که دست یافتنی نیست بلکه حاج قاسمی که دست‌یافتنی است. 

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: چند روز پیش وقتی با ستاد حاج قاسم سلیمانی به محضر رهبر انقلاب رسیدیم ایشان فرمودند که من درباره «حاج قاسم» گفتم مکتب! این مکتب دو رکن دارد صداقت و اخلاص. اگر می‌خواهیم حاج قاسم شویم باید به این دو رکن برسیم. البته رسیدن به این دو رکن ساده نیست. چرا که منظور از صداقت راست گفتن نیست راست عمل کردن هم هست. راست عمل کردن تا کجا می‌رسد، کسی محبت به اهل بیت‌ دارد. سردار ادعا دارد که عاشق حضرت زهرا(س) است. در زندگی‌اش یک خانه در کرمان دارد وقفِ حضرت زهرا(س) می‌کند. دهه فاطمیه که در قید حیاتِ دنیایی‌ بودند این جلسه را برگزار می‌کردند و این خانه به بیت‌الزهرا(س) تبدیل شد. چند خانه کناری را هم خیرین خریداری و وقف کردند و  مردم چه در دوران حیاتِ دنیایی و بعد از شهادت ملجأ و پناهی برای عاشقان اهل‌بیت است که هیئت برگزار می‌کنند. 

وی با اشاره به عبارت قرآنی «نعم‌العبد انه أواب»  به مردم‌داری و نعم‌العبد بودن حاج قاسم اشاره کرد و گفت: یک عبارت قرآنی داریم که برای دو نفر، ویژه است مختص یک قوم و فرد. بعضی از آیات هست مثلاًٌ آیه داریم «نعم العبد ۖ إنه أواب»؛ این دو جا در قرآن به کار رفته برای دو نفر. معنی‌اش این است خیلی بنده خوبی است نعم العبد. خداوند می‌فرمایند خیلی سراغ ما می‌آید و یاد ما می‌کند. این عبارت قرآنی یکی درباره حضرت سلیمان نبی و یک آیه هم درباره حضرت ایوب(ع) است. به خاطر ویژگی‌هایی که این دو نفر دارند. حاج قاسم جنسش از همین جنسِ «نعم العبد» بود. صداقت و اخلاص با خدا و صداقت و اخلاص با مردم؛ واقعاً خوب مردم‌داری می‌کرد نه فقط امنیت و آرامش در مقابل تهدیدات داعش بلکه در سیل و زلزله هم حضور مؤثر حاج قاسم را داشتیم؛ جایی هم تواضع و فروتنی می‌کرد.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین ادامه داد: امسال می‌خواستیم شعار انتخاب کنیم بررسی کردیم و دیدیم همان شعار «مرد میدان» خیلی خوب است و به دلِ مردم نشسته است. هر سال این شعار را به ذهن برسانیم. پیشنهادهای متعددی آمد. سردار جمله‌ای دارند و تکیه‌کلام‌ و تکیه رفتارهایی؛ جایی جمعیتی بود بلند می‌شد که برود می‌گفت حلالم کنید. یک تکیه‌کلام با مسئولین هم داشت که می‌گفت ما مدیون ملت ایرانیم. این مردم را قدر بدهیم که خوب مردمی‌اند. جان بدهیم برای این مردم جا دارد. نگاه بلندی نسبت به مردم داشت. می‌گفت کل ایران حرم است و این حرم شکست بخورد و فرو بریزد و همه مردم ایران را انقلابی می‌دید و افقِ بلندی داشت. با مردم صادق بود و آنچه می‌گفت عمل می‌کرد. اخلاص هم داشت، مخلص نه در شعار! اخلاصش را در عمل ثابت کرد.

وی افزود: اخلاص و صداقت با خدا، با مردم و با ولایت. ولایتمداری حاج قاسم با امثال ما فرق داشت. یک جمله مکرر از سردار پخش می‌شود که از شئونات عاقبت بخیری این است دوست داشته باشید این حکیم فرزانه و نائب امام عصر و به ایشان عشق بورزید. واقعاً خودش به این حرف‌ها عمل می‌کرد. می‌دانست که حضرت آقا این نظر را دارد برای او حجت بود. دیگر تقسیم‌بندی مولوی و ارشادی و حکم و فتوا، ندارد. ولایتمداری و تبعیتش ویژه بود. با ولایت عشق‌ورزی می‌کرد. حضرت آقا هم به ایشان عشق می‌ورزیدند. دیدید که امسال در دیدار با خانواده شهید سلیمانی، حضرت آقا به هنگامِ نقل یک خاطره، چطور بغض کردند. نشان داد که حضرت آقا هنوز در این مصیبت بغض دارند. نه فقط در تشییع و نمازی که برای ایشان خواندند؛ هنوز داغدارند و این عشق دو طرفه است.

مقدم‌فر به وجوه دیگر سردار سلیمانی در مبارزه با دشمن پرداخت و گفت: از دیگر وجوه سردار سلیمانی صداقت نسبت به دشمن بود. این خیلی نوبر است. دشمن می‌دانست حاج قاسم به هیچ وجه اعتمادی به او ندارد. خنده و گریه و اخم دشمن هیچ تأثیری روی او ندارد. دلِ سردار با نصرت الهی گرم است. دشمن را چیزی حساب نمی‌کرد. من چند سال پیش خدمت سیدحسن نصرالله در لبنان رسیدم. ایشان می‌گفت یک چیزی که من می‌گویم به مقام معظم رهبری و حاج قاسم، این صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی خیلی جدّی می‌گیرند. من تهدید می‌کنم حیفاء را می‌زنیم و یا تهدیدات دیگری داریم بلافاصله مردمش به پناهگاه می‌روند و به آن باور دارند. مثلاً‌ نتانیاهو و رهبران‌شان چیزی می‌گویند مردم به صداقت‌شان شک دارند و می‌دانند شاید آنها عملیات روانی می‌کنند اما حرف‌های ما را جدّی می‌گیرند. حاج قاسم می‌گوید سه ماه دیگر داعش نابود خواهد شد می‌دانند راست می‌‌گوید. این حرف از جنسِ همان حرف‌هایی است که حضرت آقا می‌فرمایند 25 سال دیگر اسرائیلی وجود ندارد، راست می‌گویند و محقق خواهد شد. 

وی افزود: حتماً شنیده‌اید در نقل‌ها؛ ایشان فرمانده لشکر 41 ثارالله بود و در زمان امنیت جنوب شرق، شرورترین اشرار که جنایت‌‌هایی را مرتکب شده بود که زبانزد بود. حاج قاسم با یک فریبی او را دستگیر کرد. به او وعده داد که اگر می‌خواهی دست از سر تو برداریم و به تو حمله نکنیم اینجا پناهنده شو و امان‌نامه می‌دهیم. بعد که ایشان گزارشِ دستگیری را خدمتِ مقام معظم رهبری ارائه می‌دهند و می‌گویند که بالأخره این شرور را گرفتیم. حضرت آقا سؤال می‌کنند چطوری او را دستگیر کردید؟ توضیح می‌دهند یک امان‌نامه دادیم و او هم آمد. حضرت آقا فرمودند سریع آزادش کنید. سردار پرسیدند چرا؟ معظم‌له فرمودند برای اینکه شما به او وعده دادید. دشمن است و فرقی نمی‌کند وعده دادید باید صداقت داشته باشید. حاج قاسم در مکتب مقام معظم رهبری آموخته که باید با دشمن هم صادق باشد. وعده می‌دهد باید عمل کند و شروری که حکمش اعدام بود، آزاد می‌شود. 

دبیر دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: این برکات حاج قاسم هنوز ناشناخته است و در دومین سالگرد این سردار بزرگِ اسلام از شما شاعران و هنرمندان کمک می‌خواهیم که بیایید با زبانِ هنر، حاج قاسم را بشناسانیم. زبان هنر و شعر، زبان بین‌المللی است. نباید از این زبان و ابزارِ مهم انتقال مفاهیم و محتوا، غفلت کنیم. حاج قاسم خیلی شعر دوست داشت و اهل مطالعه بود. در کوچک‌ترین زمان‌ها و فرصت‌ها کتاب دست‌شان بود و بیشترین مطالعات‌شان هم رمان بود و به شعر هم علاقه ویژه‌ای داشت. عاشق‌ها همین ویژگی‌ را دارند. حاج قاسم هم عاشق خدا و ولایت و اهل‌بیت بود. از این مکتبی که حضرت آقا فرمودند عقلانیت، تدبیر و حکمت، جزو مدیریت و فرماندهی حاج قاسم بود. اما در کنار همه این‌ها عاشق دلباخته بود که خیلی‌ها نمی‌توانند حاج قاسم را هضم کنند. اما چه کنیم در بحثِ عقل و عشق. عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی؛ عشق داند که در این دایره سرگردانند. همچنان که خود او می‌گفت قبل از اینکه شهید بشوی باید شهید باشی و شهیدانه زندگی کنی. 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)