میرنیوز

خزاعی: با رویکرد عدالت اجتماعی شرایط استفاده همه مردم را از سینما مهیا کنیم

 خزاعی: با رویکرد عدالت اجتماعی شرایط استفاده همه مردم را از سینما مهیا کنیم 2021-10-26T12:35:46+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در این دیدار پس از اظهارات و درخواست‌های اعضای انجمن سینماداران گفت: لازم است راهکارها و پیشنهادات به صورت مکتوب ارائه شود و  این راهکارها تنها، از منظر بخش خصوصی نباشد.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: قطعاً، شما توقعات و سلایق جامعه را بهتر می‌شناسید. خیلی وقت‌ها ما درگیر حواشی سینما هستیم و عدم اعتماد مردم و مسئولین به سینما باعث شده تا به سینما نگاه جدی نشود. بنابراین، با ارائه برنامه‌های واقع بینانه‌ای قابلیت اجرایی شدن آن را تضمین کنید.

وی با اظهار امیدواری به اینکه برخی مشکلات سینما در شورای عالی سینما برطرف ‌شود، بیان داشت: به عنوان مثال، باید بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم از معافیت مالیاتی گمرک برای وارد کردن وسائل و تجهیزات سینمایی استفاده کنیم.

خزاعی تصریح کرد: سینماداری باید از شیوه سنتی خود خارج شود. شایسته است با طراحی برنامه‌های جانبی و سطح‌بندی، پیش بینی کارت‌های مخصوص، ایجاد باشگاه مخاطبان، بکارگیری مدل‌های بازاریابی و تبلیغات مناسب، درجه بندی سینماها و ... از الگوی سنتی مدیریت سینماداری فاصله بگیریم.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: خانواده‌ها اغلب به دنبال سینماهای مجهز و مدرن هستند. باید دید راهکارهای علمی برای جذب مخاطب به جز شیوه‌های تدوین شده و کلاسیک چیست؟.

خزاعی ادامه داد: نیاز است از طریق تعامل و تفاهم با برخی از مراکز و دستگاه های آموزشی و اجرایی کشور مانند:  آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارتخانه‌ها و ادارات گروه مخاطبان هدف را گسترش بدهیم. ایجاد باشگاه مخاطبان و تعریف ضریب‌های تشویقی و مخاطبان خاص هم می‌تواند از جمله راهکارها باشد.

به گفته وی باید با رویکرد عدالت اجتماعی امکان استفاده از خدمات سینماها را برای همه اقشار جامعه مهیا کنیم تصریح کرد: سینما نباید متعلق به قشر خاصی باشد. باید شعار "سینما برای همه" را سرلوحه کار قرار دهیم و با کارشناسی و مطالعه به طرح جامعی برسیم که شرایط عادلانه برای بهره مندی گروه‌های کم بضاعت جامعه و اقشار ضعیف‌تر فراهم شود.

خزاعی یادآور شد: سینما نباید صرفاً، سرگمی و تفریح مرفهین باشد و منافع آن باید برای همه مردم باشد.

رئیس سازمان سینمایی کشور همچنین بیان داشت: حتی، با توجه به هزینه بالای سالن سازی می‌توان به سمت سینماهای سیار برویم. در خیلی از کشورها سینماهای سیار شبیه اتوبوس‌های بزرگ طراحی و ساخته شده و جایگزین سینماها شده است. می‌توان در شهرستان‌هایی که سالن ندارند از این روش استفاده کرد.

خزاعی با بیان اینکه بودجه‌ای برای کمک به سینماداران درنظر گرفته شده است، افزود: بودجه‌ای را قطعی کرده‌ایم که تا نوروز به سالن‌های سینما تزریق شود البته این بودجه شامل سینماهای خصوصی می‌شود زیرا سینماهای دولتی زیرمجموعه نهادها و دستگاه‌هایی هستند که به آنها رسیدگی می‌شود اما سینماهای خصوصی به هیچ جا امیدی ندارند به همین دلیل ما از آنها حمایت می‌کنیم به شرط آنکه سالن‌های سینما بسته نشوند و فیلم‌ها را اکران کنند.

وی ادامه داد: در مورد اکران فیلم‌های خارجی باید آیین‌نامه مشخصی داشته باشیم و نکته مهم این است که حق کپی رایت آنها پرداخت شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه باید برای سالن‌های مخروبه فکری کرد، گفت: شما باید پیشنهاد دهید که چه کارهای برای سالن‌های مخروبه انجام بدهیم تا با گفتگو با  مسئولان شهرداری بخشی از مشکل را حل کنیم. من اجازه تخریب سالن نمی‌دهم مگر اینکه در ازای آن مکان فرهنگی دیگری به عنوان معوض به کشور اضافه شود و برای این امر باید برنامه مدونی به ما بدهید و لازم است از سرمایه معنوی و وجهه نوستالژیک این سینماها فکر کنیم.

رئیس انجمن سینماداران: در خانه سینما جایی نداریم

در این دیدار محمد صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران گفت: بزرگترین دستاوردی که هیات مدیره انجمن سینماداران ایران در سال‌های گذشته داشت این بود که اجازه نداد انجمن به عنوان قدیمی‌ترین و تنهاترین صنفی که یکپارچه است، دچار چند دستگی شود و آسیب ببیند.

محمدقاصد اشرفی رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران نیز  عنوان کرد: تنها صنفی که در دو سال گذشته به شدت آسیب دید سینماداران بوده است اما سعی کردیم این صنف را یکپارچه نگه داریم.

مدیر سینما ماندانا با اشاره به اینکه در این مدت به جای اینکه سرمایه گذاری‌مان رشد کند، تنزل پیدا کرده است، بیان داشت:  متأسفانه درحال حاضرسالن‌های کشور وضعیت خوبی ندارند و 34 سینما تقاضای تغییر کاربری دارند که این موضوع، هشداری است که کمک کنیم تا این اتفاق نیافتد. معتقدم سالن‌هایی که استفاده نمی‌شوند و سوددهی هم ندارند و باید تغییر کاربری داده شوند تا سرمایه مرده، زنده شود و به اقتصاد کشور کمک کند.

اشرفی با اشاره به بدهی سینماداران به دفاتر پخش، گفت: اغلب سینماها به دفاتر پخش بدهی داشتند به همین دلیل وام کم‌بهره به آنها تعلق گرفت اما باز هم قادر به پرداخت آن نیستیم و تقاضای بنده و اکثر سینماداران  بخشودگی در پرداخت وام است. خانه سینما اسمش از سینما آمده اما ما در این خانه جایی نداریم و همچنین در صندوق هنر.

مدیر سینما ماندانا ادامه داد: تهران از نظر ساخت سالن اشباع شده است این درحالیست که  برخی شهرستان‌ها هنوز سینما ندارند و باید به آنها کمک شود.

فیلم‌های خارجی را منطبق با ارزش‌های خودمان نمایش دهیم

در ادامه سجاد نوروزی نماینده انجمن سینماداران در شورای صنفی نمایش نیز گفت: در شرایطی که وضعیت رشد قیمت‌ها اصلاح نشود با بلیت 30 هزار تومانی دیگر سینما قابل اداره کردن نیست.

وی ادامه داد: به دلیل بیماری کرونا مجبور شدیم توسعه زیرساخت‌ها در سینما آزادی را متوقف کنیم و همه اندوخته‌هایمان را صرف دادن پایه حقوق به نیروی انسانی کنیم و از توسعه فنی و عمرانی عقب افتاده‌ایم.

وی ادامه داد: برای نجات سینما دو راهبرد بیشتر وجود ندارد؛ حمایت از زیرساخت و تولید مخاطب محور. در سال 98 اگر یکی از فیلم ها نمی فروخت ما باید با سالن سینما خداحافظی می‌کردیم. در دو سال گذشته تنها 9 فیلم به فروش بالای 10 میلیارد دست پیدا کردند.

مدیر سینما آزادی با اشاره به اینکه در مورد نمایش فیلم‌های خارجی نباید به شکل تابو به آن برخورد کنیم، گفت: اگر بتوانیم فیلم خارجی منطبق با ارزش‌های کشور نمایش دهیم موجب تحرک در وضعیت تولید می‌شود. درحال حاضرسینماهای بخش عمومی غیردولتی سینماهایی که حکومتی هستند و دولتی نیستند ماهیتا، با بخش خصوصی تفاوتی ندارند.

عبد الله علیخانی بازرس انجمن سینماداران نیز گفت: درخواست ما از شما این است که از افرادی که تخصص دارند استفاده کنید و از آنها راهکار بخواهید. در سینمای فعلی برخی از آدم‌ها از مسئولین، فیلمنامه نویس‌ها و کسانیکه پروانه ساخت و نمایش می‌دهند نگاه بسته دارند.

وی ادامه داد: قطعاً اگر همسان‌سازی در طول این سال‌ها انجام می‌شد امروز مخاطب برای بلیت 30 هزار تومان اعتراض نمی‌کرد. در سینمای ایران فیلم خارجی از مخاطب گرفته شده به همین دلیل مخاطب به سمت ماهواره کشیده شد. باید توجه داشته باشیم جایی که رقابت نباشد فساد بوجود می‌آید. باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد تا فیلم‌های خارجی نمایش داده شوند و فیلمسازهای ایرانی با آنها رقابت کنند.

یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی،  محمدقاصد اشرفی رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران و مدیر سینما ماندانا، محمدرضا فرجی دبیر، سخنگو و عضو هیات مدیره انجمن سینماداران، عبدالله علیخانی بازرس انجمن سینمادارن و مدیر سینما عصر جدید، سجاد نوروزی نماینده انجمن سینماداران در شورای صنفی نمایش و مدیر سینما آزادی و شهرام مهرآسا مدیر سینما درود از جمله افرادی بودند که در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)