میرنیوز

اوحدی: خدمات درمانی بیمه دی به‌روز شده است/ مهم‌ترین معضل بنیاد شهید موضوع اشتغال است/ از برخی دستگاه‌ها گله‌مندیم

 اوحدی: خدمات درمانی بیمه دی به‌روز شده است/ مهم‌ترین معضل بنیاد شهید موضوع اشتغال است/ از برخی دستگاه‌ها گله‌مندیم 2021-03-10T11:13:26+03:30

خبرگزاری تسنیم: سعید اوحدی فارغ التحصیل مهندسی برق از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است. او در دوران دفاع مقدس در عملیات والفجر مقدماتی به اسارت رژیم بعث درآمد و 8 سال در اسارت بود. برادرش شهید مسعود اوحدی در همین دوران به شهادت رسید.

مسئولیت در سازمان سیاحتی بنیاد مستضعفان، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، عضو گروه صنعتی و رئیس هیأت مدیره «مینو» بوده، عضویت در هیأت مدیره‌ گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) و ریاست سازمان حج و زیارت از جمله سوابق مدیریتی اوست.

در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ریاست روحانی هر بار که زمزمه عزل و نصب یا استعفای مدیریت در بنیاد شهید بالا گرفت، اوحدی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی از جانب ایثارگران برای تصدی ریاست بنیاد به رئیس جمهور پیشنهاد می‌شد. اما 7 سالی طول کشید تا این خواسته ایثارگران در دولت محقق شود و نهایتا در سال پایانی دولت دوازدهم یعنی در خرداد 1399 با استعفای مرحوم حجت‌الاسلام شهیدی، اوحدی ریاست بنیاد شهید را بر عهده گرفت.

سعید اوحدی به دلیل اینکه خود یکی از اعضای جامعه بزرگ 3 میلیونی ایثارگران است، مورد توجه جامعه ایثارگر است. پیش از این نیز بسیاری از گروه‌های ایثارگری و تشکل‌های مختلف جانبازان معتقد بودند اوحدی با توجه به سوابق مدیریتی و سوابق ایثارگری‌اش می‌تواند گزینه خوبی برای مدیریت بنیاد شهید باشد. هرچند او پیش‌تر با وجود سوابق متعدد و متنوع در حوزه‌های مختلف کاری در بنیاد شهید مسئولیتی نداشته است، اما امید ایثارگران این بود که اوحدی به خاطر لمس مشکلات ایثارگران و داشتن انرژی مدیریتی در این فضا بتواند کاری در راستای کم کردن مشکلات جامعه ایثارگری انجام دهد. 

و البته چند ماه عملکرد او در بنیاد شهید نشان داد، ایثارگران شناخت و تحلیل خوبی برای گزینه‌های ریاست در بنیاد شهید دارند. بسیاری از تشکل‌های ایثارگری که سال‌هاست معترض سیاست‌های بنیاد شهید هستند، این روزها با رضایت از عملکرد این مدیر پرکار او را در خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگر یاری می‌کنند. بخش اول گفت‌وگوی تفصیلی تسنیم با سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه می‌آید:

* تسنیم: با توجه به شناختی که از فضای رسانه‌ای کشور دارید و نقش خاص رسانه در معادلات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی؛ فضای خبرگزاری تسنیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

امروز به دلایل مختلفی موضوع رسانه به ویژه فضای مجازی نقش مؤثری نه فقط در جامعه ما بلکه در همه جوامع ایفا می‌کند. در این شرایط نیاز است که خبرگزاری‌ها آن رسالت واقعی خود را که امانت‌داری و شفافیت و بعد مطالبه‌گری است؛ حتما در شرایط خاص خود ایفا کنند که خبرگزاری تسنیم در این زمینه موفق بوده است.

از ویژگی‌های بارز خبرگزاری تسنیم این بوده که همیشه چارچوب مشخصی برای خودش داشته است. توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ شأن و منزلت جامعه ایثارگری و خانواده معظم شهدا، جانبازان و خانواده آزادگان همیشه سرلوحه کارش بوده است. شفافیت، صراحت و مطالبه‌گری خبرگزاری تسنیم جزء ویژگی‌هایی است که یک خبرگزاری حرفه‌ای حتما باید میان شاخص‌های اصلی‌اش باشد.  

در فرمایش قرآن که می‌فرمایند: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» چهار پنج کلیدواژه زیبا دیده می‌شود. این فرمایش قرآن یکی از قانون‌مندی‌های نظام خلقت است که خداوند توأم با امید به جامعه بشریت در طول تاریخ می‌دهد. این آیه امیدواری بزرگی به بشریت می‌دهد که مسیر و روند تکاملی رشد و کمال انسان‌ها همچنان در طول عالم خلقت پایدار است.

خداوند این قانون‌مندی قطعی و حتمی را نوید می‌دهد که انسان‌های بزرگی در طول تاریخ هستند که ویژگی مهم‌شان داشتن صداقت بر عهد و میثاقی که با خدا بستند، است. دین اسلام؛ کمال دین است. کمال رشد و آرمان‌های انسان. میثاق با خداوند همین اهدافی است که پیامبر اسلام زمانی که به پیامبری مبعوث شدند؛ به عنوان آرمان های خودشان گفتند.

از این رو در طول تاریخ انسان‌هایی هستند که در تأسی به پیامبر و ائمه معصوم(ع) صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ هستند. در طول تاریخ انسان‌های بزرگ بودند که برای حفظ این میثاق الهی و حفظ ارزش‌های پیامبر گرامی اسلام و آرمان‌هایش کوشیده‌اند. حتما خبرگزاری تسنیم هم همین‌طور است که در جهت توسعه و ترویج ارزش‌های شهدا که همان تجلی و تحقق میثاق با خداوند است، کوشیده است.

حاج قاسم 40 سال در جنگ حضور داشت؛ 40 سال بر میثاق با ارزش‌های امام، شهدا، پیامبر، حضرت سیدالشهدا(ع) و رهبری ماند و تغییر هم نکرد. تا اینکه زمانش فرا رسید و حاج قاسم ارمغان دیگری در صفحات زرین انقلاب و ارزش‌ها آفرید.

* تسنیم: با توجه به اینکه بیش از یک سال است که ایام کرونا را سپری می‌کنیم؛ در مورد عملکرد بنیاد شهید برای سلامت ایثارگران و خانواده‌هایشان در این ایام و همین‌طور واکسیناسیون جانبازان و ایثارگران بگویید.

بخش زیادی از جامعه هدف بنیاد شهید؛ در دسته‌بندی بخش عمده گروه‌های پرخطر جامعه محسوب می‌شوند که زمینه یا بیماری زمینه‌ای دارند. به همین دلیل این موضوع از ابتدا می‌توانست بستری برای سرایت بیماری کرونا باشد. اما معاونت بهداشت و درمان در حوزه فضای مجازی و به دنبال آن در فضای حقیقی دستورالعمل مشخصی را تعریف کردند. در قالب فیلم‌های ویدئویی آموزشی در اختیار بنیاد استان ها قرار دادند. همچنین فیلم‌ها را روی سایت بنیاد گذاشتند. به همین علت در مجموع می‌توانیم بگوییم کارنامه بنیاد در حوزه مقابله با بیماری کرونا مثل کارنامه نظام درمانی کشور قابل قبول بوده است.

 

بیمارستان‌های تحت پوشش بنیاد شهید مثل خاتم الانبیاء، ساسان، شهید مصطفی خمینی، یا مجموعه مراکز توان‌بخشی و 10 بیمارستان اعصاب و روان که در سراسر کشور تحت پوشش بنیاد داریم، همه بسیج شدند که پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان را در جهت پایش جامعه هدف و رصد بیماری میان ایثارگران اجرا کنند. آماری که از شیوع کرونا در جامعه ایثارگری داریم تقریبا با درصدی کمتر از آمار ابتلا در کل کشور تبعیت می‌کند. یعنی اگر در جامعه می‌گوییم 3  درصد مبتلایان فوت شده اند؛ در جامعه ایثارگری درصد فوتی کمتر بود.

خوشبختانه در بخش جانبازان قطع نخاع که می‌توانست این بیماری به صورت حادتری خودش را نشان دهد؛ کمترین آثار و عوارض را داشتیم. آن هم به این علت بود که خیلی تلاش شد که به این عزیزان هم در بخش آموزش هم در بخش رسیدگی توجه جدی شود. بیمارستان‌ها هم بسیج شدند و امروز اگر از بیمارستان خاتم الانبیاء آمار بگیرید، می‌بینید که عمده بخش‌هایش درگیر رسیدگی به کرونا شد. میزان درصد فوتی‌ها در این بیمارستان به مراتب نسبت به بیمارستان‌های دیگر کمتر بود.

 

در کنار این؛ کار جدی را در جهت تجهیز و توسعه ظرفیت‌های درمانی خود شروع کردیم. پنجشنبه عید مبعث است و به مناسب روز شهید ما از 320 تخت جدیدی که به ظرفیت تخت‌های بیمارستان تحت پوشش بنیاد اضافه می‌شود، بهره‌برداری خواهیم کرد. 53 طرح به دست آقای رئیس جمهور در روز مبعث افتتاح می‌شود. 260 تخت در بیمارستان خاتم الانبیاء؛ 80 تخت در بیمارستان فجر تبریز، تعدادی تخت هم در بخش مراقبت‌های ویژه اضافه می‌شود.

 

کار ارزشمندی هم آقای بختیاری ریاست محترم کمیته امداد انجام دادند. یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های استان خوزستان یعنی بیمارستان آیت الله کرمی اهواز را ظرف دو هفته پیش از طریق تفاهم‌نامه‌ای؛ به بنیاد شهید هبه (هدیه) کردند. ما هم کار جدی شروع کردیم که آنجا در سطح استاندارد بیمارستان خاتم الانبیاء بتواند خدمات درمانی را به بخش جنوب کشور ارائه کند.

در خصوص واکسیناسیون ایثارگران هم وزارت بهداشت برای خود پروتکلی تعریف کرده است و طبق آن اولویت‌بندی صورت گرفته که بخش‌های آسیب‌پذیر در جامعه نسبت به کرونا در اولویت دریافت واکسن باشند. مثلا خود کارکنان حوزه درمان کشور باید ابتدا واکسیناسیون شوند. بعد گفتند افراد مسن که دارای بیماری زمینه‌ای ریوی هستند. جانبازان شیمیایی جزء این دسته آسیب‌پذیر ریوی هستند که از بیماری غیر ریوی هم رنج می‌برند.

 

از این رو بر اساس پروتکل وزارت بهداشت، جانبازان شیمیایی و بعد جانبازان نخاعی و بعد هم والدین معظم شهدا که معمولا سن‌شان بالای 80 سال است، در اولویت دریافت واکسن هستند. آمار را از ما گرفتند و بعد از تکمیل شدن کادر درمانی کشور؛ به ترتیب اولویت؛ برای جانبازان شیمیایی واکسیناسیون را شروع کردند. بنیاد شهید استان‌های مختلف با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت هماهنگی را دارند.

* تسنیم: خوشبختانه با شروع مدیریت شما در بنیاد شهید رضایت خوبی از طرف ایثارگران و گروه‌های ایثارگری در رابطه با عملکرد شما ایجاد شده؛ بخشی از اعتماد از دست رفته ایثارگران به بنیاد در حال بازیابی است. خودتان دلیل اصلی این رضایت بخشی را در کدام بخش از عملکرد خود ارزیابی می‌کنید؟

بنیاد شهید دو رسالت و مأموریت مهم دارد؛ یک مأموریت در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است که مأموریت اصلی ما می‌شود. این رسالت بسیار بزرگ انتقال سینه به سینه ارزش‌ها تا نسل‌های بعدی است و کار بسیار سنگینی است. ما در جلوگیری از تحریف و ثبت و ضبط آثار باید تلاش کنیم. تا امروز 12 میلیون سند و اثر از شهدا، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان در بنیاد است که از این تعداد کار مستندسازی و دیجیتال 9 میلیون سند تمام شده و آن را بدون هیچ محدودیتی در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهیم.

 

یک مأموریت دیگر ما بحث خدماتی است که وظیفه بنیاد شهید است. در بخش اول با قوت و قدرت در میدان می‌آییم و هر کار هم می‌کنیم باید اعلام کنیم که این کار در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است. مردم احترام و جایگاه و منزلت زیادی برای جامعه ایثارگری قائل هستند که هر آنچه ما بر اساس قانون و فراقانون در مورد جامعه ایثارگری انجام دهیم، قطره‌ای در مقابل عظمت کاری که آنها کردند هم نیست.

ما چند خانواده 9 شهید در کشور داریم؛ از عظمت روحی مادری که 9 فرزندش را تقدیم کرده است چه درکی داریم؟ هنوز مادر هفت شهید ما در قید حیات است. چه می‌توانیم در مقابل این مادر انجام دهیم که گوشه‌ای از حقش را ادا کرده باشیم؟ اگر همه عالم خلقت و مادیاتش را به عنوان مابه‌ازایی در کفه ترازو بگذاریم، برای فرزند شهیدی که بعد از شهادت پدر به دنیا آمده نمی‌توانیم بگوییم با یک شب محبت پدر داشتن، برابری کند. ما نمی‌توانیم این را درک کنیم.

امروز به فردی بگوییم در این شهر برج‌ها را به تو می‌دهیم تو از کمر قطع نخاع بشو؛ کسی حاضر است این کار را بکند؟ چه بدهیم که برای آن جانباز قطع نخاع گردنی ما ما‌به‌ازا باشد که 37  سال درازکشیده و سقف را نگاه می‌کند؟ من مسئول بنیاد شهید یک بار به منزل ایشان می‌روم و می‌آیم. چه درکی از زندگی‌ای دارم که برای این افراد در حال تکرار است؟ در بیمارستان اعصاب و روان نیایش؛ چه می‌گذرد؟ مگر فرزندان این جانبازان دوست ندارند پیش پدرانشان باشند؟ یا درمورد آزادگان چه بدهیم که بتوانیم دوران اسارت اینها را جبران کنیم؟ این یک دِین بزرگ به گردن نظام و همه و بنیاد شهید به عنوان مسئول این خدمات است.

 

وقتی وارد بنیاد شهید شدم، نگاهم بر این بود که دو سه معضل و گرفتاری بزرگ در بنیاد وجود دارد که آن را حل کنم. یکی در حوزه درمان؛ در حوزه مسکن و در حوزه اشتغال.

زمانی که وارد بنیاد شهید شدیم 1800 میلیارد تومان مطالبات درمانی از سال گذشته رسوب کرده بود. از 8 هزار مرکز طرف قرارداد بنیاد شهید 6 هزار و 200مرکز با بنیاد قطع رابطه کردند. جانباز مراجعه می‌کرد و آنها جواب نمی‌دادند. اولویت اول ما رسیدگی به این موضوع بود. شرایط درمانی جزء وظایف اصلی بنیاد بود. شعبات بیمه دی را در شهرستان‌ها ایجاد کردیم. بیش از  80 شعبه بیمه دی ایجاد شده است.

با تمهیداتی که فراهم شد امروز خدا را شکر می‌کنیم و ادعا می‌کنیم خدمات درمانی بیمه دی ما در هیچ دوره‌ای از تاریخ مثل شرایط فعلی به‌روز نبوده است. حالا هر عزیز جانباز؛ آزاده یا خانواده شهیدی حتی اگر به مراکز درمانی طرف قرارداد هم مراجعه نکند؛ جای دیگر به بخش خصوصی مراجعه کند ظرف 48 تا 72 ساعت باید هزینه‌هایش از طرف بیمه پرداخت شود. این اتفاق خوبی در بنیاد بود.

 

* تسنیم: یکی از موارد اثرگذار عملکرد شما فکر می‌کنم سفرهای استانی با بازدهی قابل قبول برای ایثارگران در شهرهای مختلف است که شما در این مدت هر هفته داشتید؛ در مورد این سفرها بیشتر توضیح دهید.

از ابتدای فعالیت در بنیاد شهید عهد کردیم به استان‌ها برویم تا از نزدیک مسائل و مشکلات را به چشم ببینیم و با ظرفیتی که در استان وجود دارد؛ بخشی از مشکل بزرگ مسکن و بیکاری را در استان‌ها حل کنیم. اعتقادم این است که مثلا مشکل مسکن جامعه ایثارگری استان سیستان و بلوچستان که نباید در تهران حل شود باید در همان سیستان و بلوچستان زمین بدهیم. یا استان آذربایجان غربی را در خود استان باید زمین بدهیم و همان‌جا حل شود. در طول این 9 ماه و نیم  29 استان رفتیم؛ هر هفته یک استان؛ به هر علت یک هفته نتوانستیم برویم قضایش را به جا آوردیم و هفته بعدش به دو استان سفر کردیم.

با همکاری استانداران و پشتیبانی نمایندگان ولی فقیه امروز خداوند توفیق داده است 71 هزار مورد زمین برای تأمین مسکن 71 هزار نفر را فراهم کنیم. تفاهم‌نامه‌ای با آقای مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امضا کردیم؛ به دلیل اینکه آنها باید آماده‌سازی را انجام دهند؛ طبق تفاهم‌نامه تا پایان امسال برای 20 هزار نفر تأمین مسکن امضا شد؛ در اعتبار آنها اصلا چنین چیزی وجود نداشت. از برنامه‌های ویژه ما در این روزها واگذاری این 20 هزار زمین به جامعه ایثارگری است که فرایند ساخت را شروع می‌کنیم.

 

* تسنیم: در طرح مسکن ایثارگران به آنها واحد مسکونی ارائه می‌شود؟

خیر؛ ما زمین را می‌دهیم. البته کار به دو شکل است. در برخی شهرستان‌ها که مشکل تأمین زمین وجود نداشته؛ زمین را یا یک واحدی یا دو واحدی واگذار می‌کنیم. در برخی مراکز استان‌ها که مشکل زمین وجود دارد به صورت تجمعی واگذار می‌کنیم. به صورت بلوک‌های چهار یا پنج واحدی. قبلش آئین‌نامه‌ای را آوردیم در دولت مصوب شد. 50 هزار فقره وام برای پشتیبانی ساخت این مسکن؛ در جاهایی که به صورت تجمیع است، در نظر گرفته شد.

در البرز و استان مرکزی یک الگو داشتیم که مناقصه‌ای توسط خود اداره مسکن راه و شهرسازی آنجا گذاشته می‌شود و بر اساس آن انبوه‌سازانی که خوشنام و شرایط احراز داشته باشند، ورود پیدا می‌کنند. کل این وام در اختیار انبوه‌ساز در قالب قراردادی قرار می‌گیرد. وقتی 70 یا 80 درصد کار پیش رفت، شروع می‌کنند به واگذار کردن و اقساط را می‌گیرند. این یک الگوی موفقی بوده است. فرایند آماده‌سازی مسکن، برگزاری مناقصه، تخصیص وام مسکن (با 4 درصد کارمزد) و بعد فرایند ساخت صورت می‌گیرد. این هفته 20 هزار مورد بعضی به صورت انفرادی و برخی به صورت تجمیعی واگذار می‌شوند و در استان مرکزی هم 264 واحد که ساخته شده؛ واگذار خواهیم کرد.

* تسنیم: یکی از وعده‌های خوبی که دادید در رابطه با استخدام فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 70 درصد تا پایان امسال است. ظاهراً در این مسیر یکسری مشکلات و سنگ‌اندازی‌هایی از جانب برخی داشته‌اید؛ از این مشکلات بگویید.

در احکام برنامه ششم که به تصویب مجلس شورای اسلامی هم رسید؛ تأکید شده که دولت مکلف است همه فرزندان عزیز شهدا و فرزندان جانبازان بالای 70 درصد را تا پایان برنامه ششم به استخدام درآورد. یک سال از برنامه ششم مانده و معمولاً یک سال هم تمدید می‌کنند. 2 سال تقریباً از برنامه ششم مانده است. از این طرف ما مشکل بزرگ بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان را داریم. امروز مهم‌ترین معضل برای بنیاد شهید موضوع اشتغال است. حتی مسکن را در رتبه دوم می‌توانیم قرار دهیم.

 

مکاتبات و پیگیری‌هایی شد. در جلسه هیئت دولت مسئله مطرح شد. خوشبختانه آقای دکتر روحانی حدود یک ماه پیش دستوری صادر کردند که جذب این عزیزان تا پایان سال 1399 انجام گیرد. قانون می‌گفت تا پایان برنامه ششم اما ایشان تأکید کردند تا پایان سال 1399 کار انجام شود.

برای فرایند جذب ابتدا آماری که داشتیم 20 هزار نفر بود. این 20 هزار نفر را باید بین 50 دستگاه قرار می‌دادیم. پست‌های بلاتصدی باید اعلام می‌شد؛ پست‌هایی که باید ایجاد شود نیز باید در این دستگاه ها مشخص می‌شد. به دنبال آن محل‌ها باید مشخص می‌شد. افراد متقاضی شغل به تفکیک شهرستان‌ها، استان‌ها و رشته‌های تحصیلی و ... مشخص می‌شدند. ما به دلیل سامانه سجایا که در بنیاد شهید داریم این آمار تقریباً خیلی زود جمع‌آوری شد. دستوری که آقای رئیس جمهور دادند برای 12 هزار نفر بود.

ما 16 فرزند شهید در مجلس یازدهم داریم. در فراکسیون شاهد با معاون اول رئیس جمهور دکتر جهانگیری نشستیم؛ آقای جهانگیری در آن جلسه تأکید کردند عین احکام برنامه ششم بند ج ماده 87 باید محقق شود. یعنی همه فرزندان باید جذب شوند. محدود به 12 هزار نفر نباشد.

 

با سازمان امور استخدامی کشور مکاتبات را انجام دادیم. فرایندش کمی پیچیدگی دارد آن نکته‌ای که شما فرمودید برخی سنگ‌اندازی‌ها ممکن است باشد؛ نه با این تلقی؛ اما شاید این نوع رفتار مدیریت جهادی که بخواهد کار سنگینی در مقطع زمانی کوتاهی انجام شود در برخی دوستان دیده نشد. برخی دوستان در ساختار اداری نتوانسته بودند خودشان را با این نوع رفتار تطبیق دهند. در صورتی که خواسته ما کاملاً مشخص است. می‌گوییم رئیس جمهور دستور دادند تا پایان امسال این حکم باید اجرا شود.

این جذب با توجه به رأی دیوان عدالت اداری باید در قالب آزمون انجام شود. آزمون اختصاصی بین خود فرزندان شهدا؛ مثلا اگر فرضا 10 فرزند شهید داریم برای پست در وزارت نفت این 10 فرزند شهید دو سه گزینه را انتخاب کنند و بر اساس رقابت بین خودشان به پست مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

سازمان سنجش خیلی قوی جلو آمد. اگرچه سازمان سنجش دو آزمون برگزار کرده بود ولی آقای دکتر غلامی، وزیر علوم دستور اکید دادند که همه امکانات بسیج شود. سازمان سنجش این قول را مکتوب به ما اعلام کرده است. اگر سازمان امور اداری استخدامی کشور این پست محل‌ها؛ پست‌های بلاتصدی و ظرفیت هر دستگاه را اعلام کند، ما سه روز بعدش آمادگی برگزاری آزمون را داریم. دفترچه را سه روز بعد می‌دهند. پنج روز بعد هم آزمون را برگزار می‌کنند.

 

سازمان امور اداری استخدام کشور مکاتباتش را با همه دستگاه‌ها انجام دادند. مقداری در برخی دستگاه‌ها نمی‌خواهم بگویم تعمد اما متأسفانه آن رفتار مدیریت جهادی را ندیدیم. برخی دستگاه‌ها تا به امروز پاسخ سازمان امور اداری استخدام کشور را کامل ندادند. این نقص جدی است و ما گله‌مندیم. دیروز من با دکتر انصاری مجدداً صحبت کردم. ایشان فرمودند تا به امروز از ظرفیت‌های پست‌های بلاتصدی 7300 تا 7400 مورد را اعلام کردند که اصلاً پاسخگوی ما نیست. پیشنهادی بود که آزمون را برای اینها برگزار کنیم ما گفتیم به هیچ وجه قبول نمی‌کنیم. حقی که متعلق به همه است را چرا باید جداسازی کنیم؟

پیش‌بینی خود من این است که با تمهیداتی که فراهم می‌شود و دستوری که آقای انصاری معاون رئیس جمهور خواهند داد،  ان‌شاءالله این درخواست پست‌ها از دستگاه‌ها سرعتی بگیرد و حتی اگر به هر علتی بدبینانه نگاه کنیم که خدایی نکرده دستور آقای رئیس جمهور تا آخر سال اجرایی نشود، مصرانه پیگیریم که در اولین روزهای اجرایی بعد از سال حتماً این اتفاق بیفتد.

 

مکاتبه‌ای را اخیراً با دفتر آقای رئیس جمهور داشتم. آقای واعظی هم دستور اکید دادند حتماً باید این دستور محقق شود. در دوره قبل سابقه نداشته که در چنین موضوعی رئیس جمهور ورود پیدا کند و خودش دستور بدهد. تشکل‌های فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد هم مطالبات مختلفی کردند و نامه زدند جزء مطالبات اصلی جامعه ایثارگری برگزاری آزمون است.

ادامه دارد...

تهیه و تنظیم: نجمه السادات مولایی

انتهای پیام/

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)