میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اعلام کرد: نشست استادان همیار فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شیراز برگزار شد.
جهان بین در این نشست با اشاره به وظایف اساتید و با تأکید بر نقش و جایگاه اساتید همیار فرهنگ گفت: تربیت و ظرایف آن را فقط در محضر استاد میشود فرا گرفت و اگر به این بُعد در دانشگاه توجه نشود، آرام آرام آموزشهای غیر رسمی جای آموزشهای رسمی را خواهد گرفت.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: محبت از طریق هوش مصنوعی قابل انتقال نیست و دمیدن کرامت و شأن انسانی در نسل جوان باید به واسطه تعلیم و تربیت بلافصل انسانی، یعنی از طریق استاد به شاگرد صورت پذیرد.
وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت مهارتی که عبور از حافظه محوری به یادگیری عمیق و کاربردی است و توانایی حل مسائل جدید با استفاده از داشتههای موجود را به دانشجویان میآموزد، باعث تغییر ذهن نقلی به ذهن تحلیلی خواهد شد که این همان مهارت حل مسئله است که در رویکرد جدید دانشگاه با توسعه بحث مهارت آموزی به آن پرداختهایم.
جهان بین تعلیم و تربیت اجتماعی را از دیگر نکات قابل تأمل در این بحث برشمرد و افزود: بر اساس نظریه درهم تنیدگی که اخیراً در دنیا مطرح شده و برای همه عوامل مختلف از جمله عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... جایگاه و وزن خاصی قائل است، میتوان دیدگاه تعلیم و تربیت اجتماعی را با این نظریه تطابق داد، زیرا این نوع پیچیدگیهای مطرح شده در نظریه در هم تنیدگی و آموختن آن باید زیر دست استاد صورت پذیرد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر وجود تفاوت بین مدیریت فرهنگی و مدیریت فرهنگ گفت: مدیریت فرهنگی عبارت از مدیریت امور فرهنگی جامعه است، اما مدیریت فرهنگ، مدیریت عوامل موثر بر فرهنگ است، بر این اساس فرهنگ را نمیتوان بدون توجه به اقتصاد یا سیاست تصحیح کرد.
وی نهاد دانشگاه را نهادی برای تعلیم و تربیت جامعه نامید و توضیح داد: تعلیم و تربیت جامعه جز با محوریت و نقش آفرینی استاد نمیتواند اتفاق بیافتد، یا به عبارتی تربیت از درون تعلیم میگذرد، لذا هر طرحی که بین تربیت و تعلیم فاصله بیاندازد یا به عبارت دیگر فرهنگ را از آموزش جدا کند، این طرح حتماً عقیم خواهد ماند.
جهان بین با تاکید بر نیاز به باز تعریف دانشگاه، اظهار کرد: نیاز به بازتعریف دانشگاه آنگاه مشهود است که بدانیم در این باز تعریف کنشگر اصلی، نهادهای دانشجویی و فعالیتهای عمومی فرهنگی رایج در دانشگاه نخواهد بود، بلکه مهمترین قطب اثرگذار در باز تعریف دانشگاه؛ استاد خواهد بود لذا مدیریت دانشگاه باید به نقش آفرینی استاد کمک شایانی کند.
در ادامه این نشست استادان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
منبع : خبرگزاری مهر
دستور رئیس جمهور به مرکز ملی فضای مجازی در خصوص فیلترینگ
شاخصهای اقدام ملی سند راهبردی کشور در امور نخبگان طراحی می شود
صندوق نوآوری میزبان دانشجویان جدید رشتههای مدیریت فناوری میشود
باتریهای ال جی موشک اسپیس ایکس را به مریخ می رساند
نتایج آزمونEPT دانشگاه آزاد هفته آینده اعلام خواهد شد
تولید یک جوهر زیستی برای کمک به بهبود آسیب بافت قلب
برگزاری مسابقه اینترنتی برنامهسازی دانشجویی در دانشگاه شریف
این بیماریها در سنین پایین مشکل قلبی ایجاد میکند
ضعف و سستی با خطر زوال عقل مرتبط است
اولین جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با رئیس دانشگاه خوارزمی
جامعه خیران حوزه های علمیه خواهران تشکیل میشود
بیش فعالی بر وزن کودک اثر میگذارد
ضد آفتاب کیفیت برنج را بهبود می دهد
اقیانوسی از آب در اورانوس وجود دارد
دورههای نماز و مهدویت ویژه مدیران، اساتید، کارکنان و کادر درمان
نشست شوراهای صنفی دانشگاهها با معاون وزیر علوم
هزینه ۲۳۰۰ میلیاردی بیماران خاص در استان تهران
باید آماده ظهور ویروسهای جدید باشیم
دستور ظفرقندی برای شناسایی قاتل متخصص قلب
انعقاد ۲تفاهم نامه در حاشیه رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد
حسگری برای تشخیص سریع بیماری کلیوی ساخته شد
جمعی از نمایندگان مجلس با رئیس دانشگاه آزاد گفتگو کردند
۱۰۰ میلیون یورو صرفه جویی با تقویت حوزه عصاره گیری گیاهان دارویی
اطلاعیه دانشگاه خواجه نصیر در مورد فوت نودانشجوی دانشگاه
جزییات صدور معافیت تحصیلی دانشجویانی که با مدرک دیپلم پذیرش گرفتند
پیشنهادات زالی برای افزایش نرخ باروری
بانوی طلبه خوزستانی یک منزل مسکونی به جبهه مقاومت اهدا کرد
افزایش نرخ حقالزحمه استادان حقالتدریس دانشگاه ملی مهارت
ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور آغاز شد
شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه صنعت گلخانه حمایت میشوند