میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستیگ انجینرینگ، محققان بخش های مختلف موتور را آزمایش کردند تا نشان دهند ابزار قادر به تولید یک مگاوات برق است.
با توجه به تمرکز رهبران جهان برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای تا ۲۰۵۰ میلادی، صنعت هوانوردی باید از حداکثر نوآوری های موجود در دستیابی به این هدف استفاده کند. هواپیماهای بزرگ که مسافر و بار حمل می کنند، دی اکسید کربن زیادی تولید می کنند. این درحالی است که هنوز برقی کردن صنعت هوانوردی در ابتدای مسیر است و نمی توان آن را در موتورهای بزرگ جت ها به کار برد.
این درحالی است که موتور های ابداعی فقط می توانند چند صدکیلووات برق تولید کنند. اما هواپیماهای بزرگ نیازمند بازده بیشتری از موتورهایشان هستند بنابراین مهندسان MIT دست به کار شدند تا یک موتور برقی یک مگاواتی بسازند.
برای تولید موتور برقی یک مگاواتی نخست باید شیوه عملکرد موتور برقی را درک کرد. به طور معمول موتورهای برقی از انرژی الکتریکی برای تولید میدان مغناطیسی استفاده می کنند. این روند به طور معمول با ارسال جریان از طریق سیم پیچ های مسی انجام می شود.
یک آهنربا نزدیک سیم پیچ ها و در جهت ایجاد میدان مغناطیسی قرار می گیرد که یک پروانه یا پیشرانه را به حرکت در می آورد. برای تولید برق بیشتر باید از سیم پیچ های مسی بزرگ تر استفاده کرد. با این وجود گرمای ناشی از این فرایند نیز بیشتر می شود و در نتیجه باید عناصر خنک کننده به سیستم اضافه کرد.
تمام این تجهیزات وزن موتور را افزایش می دهند و در نتیجه استفاده از آن برای مقاصد هوایی نیز سخت تر می شود.
محققان ام آی تی یک موتور ابداع کردند که از یک پروانه پرسرعت در آن استفاده شد که آهنرباهایی روی آن قرار گرفته اند که قطب هایشان در جهت های مختلف است و همچنین یک استاتور فشرده نیز داخل پروانه قرار می گیرد اما با مجموعه ای پیچیده از سیم پیچ های مسی در داخل پر شده است. همچنین محققان یک سیستم الکترونیک توزیع برق را با کمک ۳۰ صفحه مدار سفارشی ساختند تا دقیقاً جریان برق را از طریق سیمپیچهای مسی در فرکانسهای بالا تغییر دهند.
صفحه مدارها نزدیک به موتور قرار دارند تا میزان خسارت حین انتقال را کاهش دهند و از سوی دیگر با یک مبدل گرما یکپارچه شده اند تا هنگامیکه قطعات در حال کار هستند، هوا را خنک کنند. در حال حاضر محققان این قطعات را به طور جداگانه آزمایش کرده اند و معتقدند طراحی سیستم می تواند یک مگاوات بازده را تولید کند.
قرار است در ماه های آینده قطعات سرهم بندی و موتور به طور کامل تست شود. محققان اطمینان دارند که موتور می تواند انرژی مورد نیاز یک هواپیمای منطقه ای را تامین کند.
منبع : خبرگزاری مهر
اظهارات وزیر علوم درباره انتصابات و آمار دانشجویان اخراجی و تعلیقی
سه فاکتور خطر سکته مغزی/ آسانترین راهکار کاهش استرس و اضطراب
قدیانی: دانشجویان بسیجی باید پرچمدار مراکز تحقیقاتی باشند
دانشجویان بسیجی باید پرچمدار مراکز تحقیقاتی باشند
نحوه ارائه خدمات پیامک انبوه برای کاهش شکایت کاربران بررسی شد
همکاری دانشگاههای شهیدبهشتی و شریف در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک
مشکلات رزیدنتها بررسی و رفع خواهد شد
شرایط پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه شریف اعلام شد
ثبتنام دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه علم و صنعت تمدید شد
نوجوانان استرالیایی در آستانه محدودیت استفاده از شبکههای اجتماعی
ظفرقندی: موافق درمان رایگان سالمندان نیستم
افزایش ۲۰ درصدی مسمومیت با مونوکسید کربن در سال جاری
هر ایرانی صاحب شناسنامه سبک زندگی میشود
رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویان از امروز
افزایش ۲۰ درصدی مسمومیت با مونوکسید کربن در سال جاری/ کاهش ۱۴ درصدی فوتیها
برخی داروهای دیابت می توانند آسم را مهار کنند
ایران میتواند الگوی ادغام طب سنتی و مکمل در منطقه باشد
گسترش همکاری علمی بین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و شریف
حمایت بنیاد ملی علم از طرحهای پژوهشی و رسالههای مرتبط با فلسطین
ابلاغ هرگونه آییننامه و بخشنامه منوط به تأیید حقوقی وزارت علوم شد
دانشگاه علامه تقویت وفاق با همسایگان را بررسی می کند
پیشنهاد افزایش ۵۴ درصدی تعرفه پزشکی
پیام تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت هفته بسیج
کلید مدیریت بهتر بیماریهای کلیوی
گاز رادُن دومین عامل ابتلا به سرطان ریه است
کاهش چشمگیر مصرف آب، برق و گاز در وزارت علوم
نتایج آزمون EPT دانشگاه آزاد اعلام و ثبتنام آذرماه آغاز شد
تجلیل از دستیاران برتر آزمون تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی ایران
مشکل پرداخت وام شهریه دانشجویان حل شد