میرنیوز

حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دستورکار دانشگاه/ طراحی نظام مبتنی بر هدایت هدایتگری دانشجویان

حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دستورکار دانشگاه/ طراحی نظام مبتنی بر هدایت هدایتگری دانشجویان 2023-01-10T09:40:44+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشست توسعه و بسط حمایت از فرهنگ ایثارگری و شهادت در دانشگاه، با حضور اعضای هیئت رئیسه و دکتر بهمن خطیبی مشاور استاندار در امور ایثارگران، گفت: این جلسه زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در مجموعه دانشگاه و حوزه سلامت خواهد بود.

وی از جذب، به‌کارگیری و تسهیل فرآیند گزینش و استخدامی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دانشگاه خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه جذب اساتید و اعضای هیات علمی نیز با حداکثر ظرفیت و توان اجرایی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین از کسب رتبه‌های برتر ملی و دانشگاهی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه خبرداد و تاکید کرد: حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دستورکار هیئت رئیسه دانشگاه است.

وی با اشاره به طراحی نظام مبتنی بر منتورشیپی دانشجویان شاهد و ایثارگر توسط معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه و برگزاری اولین المپیاد ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه، کسب رتبه‌های برتر توسط این دانشجویان پرتلاش را نشان از تلاش و توانمندی بالای این دانشجویان دانست.

مشارکت بیشتر بیمه‎‌ها در تامین هزینه‌های درمان و ارایه خدمات باکیفت‌تر به اعضای خانواده‌های شاهد و ایثارگر از دیگر مواردی بود که دکتر زالی بر ضرورت توجه به آن تاکید کرد.

وی از بالاترین رشد انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر از مبادی قانونی و همچنین تدوین تفاهم‌نامه‌ای در قالب توجه به ابعاد مختلف درمانی خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

بهمن خطیبی مشاور استاندار در امور شاهد و ایثارگر نیز در این جلسه، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را یکی از پیشروترین مراکز علمی کشور در حوزه خدمت‌رسانی و بکارگیری اعضای خانواده‌های شاهد و ایثارگر عنوان کرد و استمرار و ارایه خدمات به شاغلین در ادارات با هدف ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را خواستار شد.

وی با بیان این‌که شهید سلیمانی به عنوان الگوی ایثار و شهادت، مکتب جدیدی از ایثارگری در دنیا خلق کرد، گفت: تقویت روحیه ایثارگری در کشور راهکار موثری برای ارتقای جایگاه کشور و عبور از بحران‌هاست.

مشاور استاندار در امور شاهد و ایثارگر از تلاش‌های مسئولان دانشگاه با هدف ارایه خدمات باکیفیت به اساتید، کارکنان و دانشجویان عضو خانواده شاهد وایثارگر در دانشگاه قدردانی کرد.

وی با اشاره به بندهای دوازده‌گانه سیاست‌های راهبردی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضرورت توجه و اجرای بی‌کم و کاست این مهم را ضروری عنوان کرد.

خطیبی با بیان این‌که ایثارگری مدافعان حوزه سلامت در بحران کرونا قابل چشم‌پوشی نیست، روحیه ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان و مردم را برای مقابله با این بحران عالم گیر ستودنی توصیف کرد.

مشاور استاندار در امور شاهد و ایثارگر با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی بدون روحیه شهادت و ایثارگری نمی‌توانست بر دسیسه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان داخلی و خارجی فائق آید، توجه و رسیدگی به مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را خواستار شد.

دکتر حسن پیری مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در امور شاهد و ایثارگران و مدیر حوزه ریاست دانشگاه در گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: دفتر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران در زمینه های گوناگون مالی، اداری، فرهنگی و در راستای دیدار از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و برگزاری مراسم تکریم از ایشان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ اقدامات مبسوطی انجام داده است.

پاسخگویی مناسب به ایثارگران به‌صورت مراجعه حضوری و غیر حضوری(در زمان شیوع کرونا با استفاده از فضای مجازی وایمیل و تماس تلفنی)، تکمیل بانک اطلاعاتی ایثارگران، پیگیری کلیه بخشنامه‌های امور ایثارگران تصویب شده درسال ۱۴۰۰ خصوصا تبدیل وضعیت ایثارگران معزز شرکتی و قرار دادی، پاسخگویی و راهنمایی کارکنان شرکتی و قراردادی در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی بخشی از این اقدامات است.

همچنین پاسخگویی به کلیه مکاتبات ارسالی از دفتر امور ایثارگران وزارت بهداشت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری، معرفی ایثارگران برای مشاوره و امور اداری و استخدامی و فرهنگی و مشاوره روزانه ایثارگران دانشگاه به صورت حضوری و در ایام شیوع کرونا به طور مداوم از فضای مجازی با هدف مشاهده درخواست‌ها بخش دیگری از گزارش مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در امور شاهد و ایثارگران را به خود اختصاص داد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در امور شاهد و ایثارگران ادامه داد: مکاتبه و پیگیری امور رفاهی و پیگیری امور درمانی مراجعان ایثارگر شاغل و بازنشسته در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه و همچنین ارایه خدمات رایگان درمانی به این افراد درحداقل زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام شده است.

معرفی جانبازان و خانواده‌های شان به دانشکده دندانپزشکی و مرکز دندانپزشکی بهفر برای انجام رایگان خدمات عمومی و ۵۰ درصد تخفیف خدمات تخصصی دندانپزشکی از دیگر خدمات دانشگاه به خانواده‌های ایثارگران و شاهد است که دکتر پیری به آن اشاره کرد.

وی از انجام مکاتبات و پیگیری تبدیل وضعیت ایثارگران عضو هیات علمی دانشگاه با توجه به ماده ۹۰ قانون پنج‌ساله ششم توسعه و با توجه به مصوبه اخیر مجلس خبرداد و افزود: از دیگر اقدامات دانشگاه در این حوزه می‌توان به برگزاری جلسات هماهنگی رئیس دانشگاه با مشاور امور ایثارگران با هدف برگزاری مراسم تجلیل وتکریم ایثارگران شاغل و بازنشسته، معرفی ایثارگران دانشگاه وخانواده‌های ایشان به مدیریت تربیت بدنی دانشگاه برای استفاده از مجموعه ورزشی شهید احدی، دیدار حضوری رئیس دانشگاه با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جمع آوری اطلاعات شهدای سلامت اشاره کرد.

دکتر پیری در ادامه این جلسه به اقدامات دانشگاه نیز در زمینه حفظ آثار ویادمان شهدای دفاع مقدس وسلامت اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت دو هزارو ۶۷۳ ایثارگر شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: ایثارگران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شامل آزاده‌ها، جانبازان بدون احتساب درصد جانبازی، جانبازان بالای ۷۰ درصد، پدرو مادر شهید، شهدای کارمند، شهدای دانشجو، شهدای سلامت، همسرشهید، فرزند شهید، فرزند آزاده، همسر جانباز ۵۰ درصد به بالا، خواهر و برادر شهید، همسر جانباز زیر ۵۰ درصد، رزمنده، فرزند جانباز و فرزندان رزمندگان می‌شوند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)