میرنیوز

آیا کرونا دانشگاه‌ها را تا آخر اسفند تعطیل می‌کند؟

آیا کرونا دانشگاه‌ها را تا آخر اسفند تعطیل می‌کند؟ 2020-02-25T11:20:12+03:30

به گزارش ایسنا، در پی شیوع کرونا ویروس در برخی شهرهای کشور از جمله قم و تهران و تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، هر یک از این مراکز دستورالعمل‌ها و اقداماتی در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس در بین دانشجویان صادر کردند و وزیر علوم نیز با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از تمامی مراکز خواست "ستاد آگاه‌سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا" با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های مادر استان تشکیل شود و مراکز بهداشتی و درمانی موسسه تا حد امکان مجهز و از نظر تجهیزات پزشکی و درمانی به روز رسانی شود.

غیبت مجاز دانشجویان 

وزیر علوم، در این بخشنامه از دانشگاه‌ها خواست به منظور ایجاد آرامش روحی و آسایش خیال دانشجویان و خانواده های ایشان در صورت درخواست کاهش تعداد واحد درسی از جانب دانشجویان، ادارات آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با انعطاف پذیری لازم عمل شود و غیبت‌های دانشجویان با علایم سرماخوردگی، آنفولانزا و مانند آن موجه تلقی شد ضمن اینکه دانشگاه‌ها موظف شدند از  برگزاری کلاس‌های عملی از جمله واحد عملی تربیت بدنی (درس عمومی) که نیازمند تماس دانشجویان با ابزار، تجهیزات و امکاناتی است که ضدعفونی کردن آنها میسر نیست خودداری کنند.

ضمن اینکه تا اطلاع بعدی دانشگاه‌ها از برگزاری همایش ها، کنفرانس‌ها و سمینارهایی که موجبات تردد و آمد و شد افراد را از مکان های دیگر فراهم می سازد، منع شدند.

ادامه تعطیلی آموزش عالی تابع تصمیم وزارت بهداشت شد

در همین راستا دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی، اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با این بیماری در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، و نیز با توجه به لزوم پیروی از سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی قرارگاه کروناویروس، هرگونه فعالیت یا تعطیلی واحدهای آموزشی تابع تصمیم و اعلام رسمی وزارت بهداشت خواهد بود.

بنا بر اعلام معاون آموزشی وزارت علوم، لازم است در هر استان با اخذ نظر تخصصی مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان (یا در صورت لزوم اخذ تأیید شورای تأمین استان) نسبت به تعطیلی یا تداوم فعالیت مراکز آموزشی اقدام شود و در دانشگاه‌هایی که فعالیت آموزشی در آن‌ها به تبعیت از دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیل می‌شود، ضمن تعیین تکلیف دانشجویانی که در حال انجام آزمایش‌ها و پژوهش‌های مربوط به پایان‌نامه و رساله خود هستند، با تخلیه خوابگاه‌ها، غداخوری‌ها و دیگر فضاهای عمومی و مشترک نسبت به انجام اقدامات بهداشتی و ضدعفونی این فضاها اقدام لازم صورت پذیرد.

در این زمینه هماهنگی لازم در اسکان موقت و تأمین غذای آن گروه از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که الزام به حضور در محیط آموزشی دارند صورت گیرد.

تعویق آزمون دکتری 99

بر این اساس مهم‌ترین تصمیمی که در این زمینه اتخاذ شد لغو آزمون دکتری سال 99 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور شد که بر این اساس  آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ که قرار بود در تاریخ نهم اسفند ماه سال جاری برگزار شود با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ۲۸ فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه این آزمون نیز از ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ منتشر می‌شود.

با اعلام تعطیلی یک هفته‌ای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تقریبا اغلب دانشگاه‌ها خوابگاه‌های دانشجویی خود را تعطیل کردند و اقدام به ضدعفونی مراکز خوابگاهی و دانشکده‌های خود نمودند.

وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه تهران

در این زمینه دکتر حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران به ایسنا، گفت: تمامی خوابگاه‌های دانشگاه تهران تعطیل شده‌اند و تمامی دانشجویان خوابگاهی موظف تا صبح دوشنبه پنجم اسفندماه این خوابگاه‌ها را تخلیه کنند و تنها دانشجویان خارجی امکان حضور در خوابگاه‌ها را داشتند که بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، آنها را در مکانی دیگر اسکان خواهیم داد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهرانخاطرنشان کرد: زمان بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه تهران بستگی به مصوبه هیات دولت دارد و هر تصمیمی که دولت در خصوص فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها تصمیم بگیرد، ما نیز تابع هستیم.

دکتر حبیبا تاکید کرد: این که عنوان می‌شود دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه تهران قبل از ترک خوابگاه‌ها تست آزمایش کرونا ویروس را در درمانگاه این دانشگاه‌ بدهند به هیچ عنوان امکان پذیر نیست چرا که ما امکان چکاپ حدود 50 هزار دانشجوی دانشگاه تهران و همچنین خوابگاه‌ها را نداریم. البته اگر دانشجویانی با علایم مشابه کرونا ویروس به درمانگاه‌ دانشگاه مراجعه کنند پزشک برحسب تشخیص خود می‌تواند آنها را به بیمارستان‌هایی که به همین منظور تعیین و اعلام شده‌اند، جهت انجام آزمایشات تکمیلی معرفی کند.

برگزاری کلاس‌های نظری دانشگاه تهران به صورت مجازی 


معاونت آموزشی دانشگاه تهران در خصوص برگزاری کلاس‌های نظری دانشجویان دانشگاه تهران به صورت مجازی اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:
بعد از اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی کلاس‌های آموزشی در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا، جلسه هیأت رئیسه دانشگاه تهران تشکیل و مقرر شد کلاس‌های نظری نیم‌سال دوم ۹۹-۱۳۹۸ تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار شود و  مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی از تاریخ 5 اسفند جهت پشتیبانی‌های لازم برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی اعلام آمادگی نموده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص نحوه تشکیل کلاس‌های غیرحضوری و نحوه‌ی استفاده از سامانه‌های آموزش الکترونیکی، اطلاعیه‌ای به روسای کلیه دانشکده‌ها ومراکز آموزشی دانشگاه صنعتی شریف ارسال کرد.

تصمیم دانشگاه شریف برای جبران تعطیلی کلاس‌های آموزشی

همچنین بر اساس مصوبه‌ هیات رئیسه و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر جلوگیری از وقفه بیشتر در امور آموزشی و تشکیل کلاس‌ها، این دانشگاه راهکارها و پیشنهادهایی را در حوزه آموزشی و ارائه آموزش‌های لازم برای دروس نظری (غیرعملی) معادل حداقل دو هفته درسی تا پیش از پایان اسفند ۹۸ به صورت غیرحضوری ارائه داد.

ارائه‌ محتوای آموزشی به صورت ویدیوهای آموزشی،‌اسلایدهای درسی، جزوات و یادداشت‌های درسی،  ارائه کلاس به صورت برخط با استفاده از یکی از ابزارهای سامانه کلاس‌های مجازی دانشگاه، سامانه کلاس‌های مجازی دانشگاه، سامانه‌های ارتباطات تصویری با قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش مانند اسکایپ،  سامانه درس‌افزار شریف،  سامانه‌های اطلاع‌رسانی درسی مانند کوئرا، ایمیل‌های گروهی از طریق سامانه‌ی آموزش،  وب‌سایت دروس و  ویدیوهای موجود در سامانه درس‌افزار آزاد شریف از جمله برنامه‌های آموزشی این دانشگاه در مدت تعطیلی است تا برنامه درسی دانشجویان دچار وقفه نشود.

دانشگاه صنعتی شریف همچنین اعلام کرد؛ اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه استفاده از سامانه‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه شامل سامانه کلاس‌های مجازی و درس‌افزار شریف متعاقبا از طرف مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه اعلام خواهد شد.
 

تعطیلی تمامی خوابگاه‌های تربیت مدرس

بر اساس تصمیم هفته جاری معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تمامی خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه تعطیل شدند. محمدحسین نصرتی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در این زمینه به ایسنا گفت: تمامی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تا روز شنبه هفته آینده تعطیل می‌شوند و دانشجویان موظف به ترک خوابگاه شدند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه روزانه تمامی خوابگاههای دانشجویی به صورت مرتب ضد عفونی می‌شوند، اظهار کرد: رعایت بهداشت عمومی در سطح خوابگاه‌ها را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم. همچنین دانشجویان خارجی مشکلی برای ادامه اسکان در خوابگاه ندارند.

برگزاری کلاس‌های دانشگاه علم و صنعت به صورت الکترونیکی از روز شنبه
 

 دانشگاه علم و صنعت نیز اعلام کرد؛ پیرو اطلاع رسانی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص احتمال شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام تدابیر پیشگیرانه و نیز درخواست­‌های گروه‌های مختلف دانشجویی برای استفاده از امکانات غیر حضوری، به اطلاع می‌رساند به منظور اطمینان از تداوم صحت و سلامت دانشجویان، از روز شنبه 10 اسفند، کلیه کلاس‌های درسی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه، به صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه LMS ارائه خواهد شد. بدین ترتیب دانشجویان با اتصال به سامانه LMS از کلاس­‌های آموزش الکترونیکی مربوطه استفاده خواهند نمود.

در این زمینه مرکز آموزش الکترونیکی ضمن ایجاد امکانات دسترسی و کاربری مربوطه برای کلیه دانشجویان، فایل راهنمای لازم را نیز در اختیار آنها قرار خواهد داد و در خصوص برگزاری کلاس ­های آزمایشگاهی، کارگاهی و عملی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

لغو برنامه‌های گروهی دانشجویی وزارت بهداشت تا اطلاع ثانوی
 

دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز از لغو تمامی برنامه‌های گروهی دانشجویی وزارت بهداشت تا اطلاع ثانوی خبر داد و به ایسنا گفت:طبق تصمیم‌گیری‌هایی که در جلسه فوق‌العاده وزارت بهداشت صورت گرفت به این جمع‌بندی رسیدیم که ما کلیه برنامه‌های جمعی از جمله برنامه المپیادی را تعطیل کنیم بطوریکه دو روز گذشته قرار بود 350 دانشجو برای حضور در مسابقات بسکتبال به بوشهر اعزام شوند و همچنین 9 اسفندماه نیز برنامه اعزام دو تیم 1200 نفره از دانشجویان به شهر خزرآباد و بابلسر برای انجام مسابقات ورزشی را داشتیم که تمامی این برنامه‌ها لغو شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر برنامه‌های ورزشی تمامی گردهمایی‌ها، اجلاس‌ها، اردوها، نشست‌ها و همه المپیادها در دانشگاه‌های علوم پزشکی را لغو کردیم و در یک جلسه اضطراری با معاونین دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علوم پزشکی ایران و بهزیستی پروتکلی را برای همه دانشگاه‌ها تنظیم کنیم و این پروتکل‌های بهداشتی در قالب دستورالعمل به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

تعویق زمان برگزاری چهار آزمون‌های وزارت بهداشت


دکتر آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون‌های این وزارتخانه در اسفند ماه به ایسنا گفت: بر اساس آخرین مصوبه وزارت بهداشت امتحانات علوم پایه، پیش کارورزی و جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) که مقرر بود در تاریخ ۸ اسفند برگزار شود لغو شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برگزاری چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی کشور که قرار بود روز ۱۵ اسفند ماه برگزار شود پیرو بررسی های انجام شده و به دلیل تقاضای فراوان همکاران پزشک شاغل در نقاط مختلف کشور که مشغول خدمت رسانی به بیماران درگیر در  طغیان بیماری اخیر هستند، لغو شد . 

حیدرزاده تاکید کرد: آزمون های پیش کارورزی و جامع داروسازی (180 واحدی) صبح چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.همچنین آزمون های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی بعدازظهر همین روز برگزار می شود. ضمن اینکه آزمون چهل و هفتمین دوره پذیرش دستیاری رشته‌های پزشکی نیز صبح پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار می شود.

وی تاکید کرد: کلاس‌های درسی تئوری در استان‌های پرچالش‌تر و یا دارای موارد آلودگی تا پایان هفته تعطیل است که این تعطیلی شامل استان‌های تهران، البرز، قم، گیلان، مازندران، همدان، اراک، قزوین، اصفهان و گلستان است. ضمن اینکه کلیه همایش‌ها و تجمعات دانشجویی در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان اسفند ماه تعطیل اعلام شده است و این تعطیلی صرفا برای هفته جاری نیست.

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا ویروس در سطح کشور و به خصوص در استان‌هایی نظیر قم و تهران، فعالیت‌های آموزشی و دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به مدت یک هفته یعنی تا روز شنبه دهم اسفند ماه تعطیل شدند و در پی این تصمیم اغلب دانشگاه‌ها اقدام به تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی در هفته جاری نمودند، با توجه به افزایش نگرانی دانشجویان به خصوص دانشجویان خوابگاهی درباره شیوع این ویروس در این مراکز و همچنین انتشار اخباری منبی بر ابتلای برخی از دانشجویان خوابگاهی به کرونا ویروس به نظر می رسد مسئولان وزارت بهداشت که متولی اعلام تعطیلی مراکز دانشگاهی و آموزشی در کشور هستند با اعلام تصمیم قطعی در زمینه فعالیت یا تعطیلی دانشگاه‌ها تا پایان اسفند، تکلیف دانشجویان را مشخص کنند تا این دانشجویان به نگرانی و اضطراب مضاعف دچار نشوند.

انتهای پیام 

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)