میرنیوز
به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، بر اساس گزارش اخیر پایگاه MIT Technology Review، یک استارتاپ قصد دارد یک نسخه دیجیتالی عمیق از چهره افراد را خریداری کند که از طریق آن نرمافزارهای هوش مصنوعی، محصولات و خدمات آموزشی را به مردم میفروشد.
تاکنون این شرکت تقریباً ۱۰۰ چهره ترکیبی دارد و میخواهد به آنها اضافه کند. ضمن اینکه برای فروش چهره خود و استفاده در تبلیغات جعل عمیق، نیازی به چهره زیبا در حد یک مدل نیست.
"ناتالی مونبیوت" از این شرکت میگوید: ما صف افرادی را داریم که برای تبدیل شدن به این شخصیتهای تبلیغاتی مشتاق هستند. برای پیوستن به این ارتش کوچک چهرههای بدون مغز در دنیای بازاریابی، علاقهمندان میتوانند در وبسایت این شرکت درخواست خود را ثبت کنند و مشخصات اینستاگرام، آدرس ایمیل و نام واقعی خود را ارسال کنند.
این شرکت از این جهت به دنبال چهرههای شبیه به مدلها نیست که میخواهد از مجموعه متنوعی از چهرهها در هر سن، جنس و نژادی استفاده کند.
این شرکت در صورت انتخاب چهره فردی، از آن چهره در حال صحبت کردن و بروز احساسات مختلف و حالات چهره متفاوت با پس زمینه صفحه سبز و یک دوربین با وضوح بالا فیلم میگیرد. سپس نسخه چهره شبیهسازی شده را به یک سیستم هوش مصنوعی تغذیه میکند که باعث ایجاد شخصیتی ترکیبی میشود که این شرکت میتواند با استفاده از آن هر آنچه میخواهد، بفروشد.
این پروژه موسوم به "Hour One" تاکنون صداهایی را با هوش مصنوعی تولید کرده است که با ویدیوی چهرهها مطابقت دارد که تفاوت زیادی با نرم افزار تبدیل متن به گفتار توسط هوش مصنوعی، ندارد.
در حال حاضر این استارتاپ میگوید که با بیش از ۴۰ مشتری از جمله شرکتهای تجارت الکترونیک، سرگرمی، املاک و سلامت دیجیتال کار میکند.
این استارتاپ هوش مصنوعی همچنین میتواند به مشتریهای خود یک بسته ویژه ارائه دهد که در آن صدای صداپیشههای حرفهای روی چهرههای ترکیبی مردم قرار میگیرد.
یکی از مشتریان این پروژه، موسسهای به نام "برلیتز" است که یک موسسه آموزش زبانهای بینالمللی است که دورههای ویدیویی تحت هدایت معلم را برای دهها زبان مختلف ارائه میدهد. "برلیتز" از این پروژه برای افزایش تعداد ویدئوهای تبلیغاتی و آموزشی خود استفاده میکند، چرا که در استفاده از استعداد انسانی و بدون کمک گرفتن از هوش مصنوعی دچار مشکل شد و به ورطه تکرار افتاد.
این پروژه یک معامله برد-برد برای همه افراد درگیر و یک گام تاریخی در استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی در بخش خصوصی است. اما مانند هر فناوری جدیدی، یک جنبه تاریک نیز دارد. بدیهی است که این استارتاپ هوش مصنوعی دارای سیاستهای اخلاقی خود است، اما سیستمی که امنیت اطلاعات را محافظت میکند، ضعیف است که باید تقویت شود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
رایزنی برای انتشار بیستودومین فراخوان جذب هیئت علمی علوم پزشکی
مرکز تحقیقات دریایی در دانشگاه امیرکبیر راهاندازی میشود
بسیجیان امروزین نسل زد بسیج هستند
تبدیل فیلتر سیگار به نوعی کامپوزیت توسط پژوهشگران دانشگاه تهران
مادران دانشجو در رشته های علوم پزشکی چه خدماتی دریافت میکنند؟
کارنامه آزمون دکتری علوم پزشکی منتشر شد
حمایت مجلس و دولت از طرحهای حوزه آب در سازمان جهاد دانشگاهی شریف
۶۰ دانشجوی دارای حکم انضباطی به دانشگاه برگشتند
توسعه زیرساختهای رهگیری تجهیزات پزشکی در مراکز دیالیز و ناباروری
دستاورد اقتصادی پذیرهنویسی سلولهای بنیادی خونساز در محک
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار مستند سازی تجارب رویان شد
قل هوش مصنوعی افراد ساخته شد
دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار مستند سازی تجارب رویان شد
نشست معاونان دانشجویی مناطق دهگانه در دانشگاه تهران
شیوهنامه انضباطی دانشجویان مجددا بازنگری میشود
رفع مشکل تحریمی دانش بنیانهای دفاعی/ ایجاد تحرک در تامین مالی
کارنامه آزمون دکتری علوم پزشکی منتشر شد/آغاز انتخاب رشته از ۶ آذر
جلوگیری از حمله صرع با کمک عینک نوین
۷ عامل خطر «زوال عقل» را بشناسید
بازدید طلاب مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ از موزه دین و دنیا
واکنش وزارت بهداشت به قطع برق در بیمارستانها
۶ بیمار کانادایی داوطلب کاشت تراشه ایلان ماسک می شوند
رئیس جمهور روز دانشجو به یکی از دانشگاههای تهران میرود
۶ بیمار کانادایی داوطلب کاشت تراشه ایلان ماسک شدند
همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم با حوزه هنری
مرگ و میر الکلیهای آمریکایی در ۲۰ سال دو برابر شد
چین موتور مخصوص تسلیحات مافوق صوت را آزمایش کرد
«اقتصاد دانشبنیان» محور همکاریهای مشترک ایران و ونزوئلا
قابلیت بیرون کشیدن متن از عکس مایکروسافت حذف شد
رونق تولید تبلتهای بریل با ۴ سال حضور در نمایشگاه ایران ساخت