میرنیوز
به گزارش ایسنا، پارسا پناهی دبیر «دومین جشنواره ایدههای نوآورانه آموزشی» و دانشجوی ترم ۱۰ رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه این دومین دوره از جشنواره ایدههای نوآورانه آموزشی است که برگزار میشود، گفت: این تنها جشنواره دانشجویی است که تنها دانشجویان در آن به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و امکان حضور اساتید و کارکنان در این جشنواره وجود ندارد، در حقیقت شرکت کنندگان در این جشنواره، دانشجویان در تمامی رشتههای علوم پزشکی هستند.
این فعال دانشجویی افزود: دانشجویان Ph.d رشته آموزش پزشکی نیز میتوانند در این جشنواره شرکت کنند با این تفاوت که برای این دسته از دانشجویان به این دلیل که رشته تخصصی آنها آموزش است، سهمیهای در نظر گرفته شده به این نحو که در قسمت جوایز تنها در سه عنوان امکان کسب رتبه برتر را دارا میباشند.
دبیر دومین جشنواره ایدههای نوآورانه آموزشی با بیان اینکه در این جشنواره دانشجویان میتوانند ایدههای خود را ارسال کرده و در این خصوص بنا نیست کاری انجام داده باشند، یادآور شد: دانشجویان علاقمند باید ایدههای خود را که بر مبنای رفع مشکل و یا اقدام بهتر در سیستم آموزشی است به این شکل که روش اجرا و مراحل اجرایی شدن ایده را در فرمتی که تعیین شده و از قبل در اختیار دانشجویان قرار گرفته است بنویسند و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
پناهی افزود: در این فرمت که به شکل سادهای طراحی شده است شرکت کنندگان باید مساله و پیشینه ایده را توضیح داده و در ادامه بگویند برای اجرای آن چه نیازهایی، چه منابعی و چه هماهنگیهای باید انجام شود و در ادامه ارزیابی ایده، مشخص شود که به چه شکل قصد اجرای این ایده را در دانشگاه خود دارند و چگونه میتوان این ایده را به دیگر دانشگاهها تعمیم داد و وارد کوریکولوم آموزشی رشتههای پزشکی عمومی، علوم پزشکی، بهداشت و ... کرد؟
این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه در حقیقت شرکت کنندگان به نوعی چکیدهای از پروپوزال خود را ارائه میدهند، به تعریف ایده نوآورانه آموزشی پرداخت و تصریح کرد: ایده نوآورانه آموزشی، ایدهای است که در دانشگاه فرد ارایه دهنده انجام نشده است، به این معنا که ممکن است این ایده در جایی از جهان ارائه شده باشد اما شرکت کنندگان در این جشنواره میتوانند همین ایده را با تغییراتی در دانشگاه خود بومی سازی کنند. اگر این ایده در خصوص موضوع خاصی در دیگر دانشگاههای کشور اجرایی شده باشد نیز فرد میتواند این ایده را با تغییراتی در دانشگاه خود بومی سازی کند و بگوید با شرایط این دانشگاه چگونه ایده مورد نظر قابل اجرا است؟.
وی تصریح کرد: تمام ایدههای نوآورانه باید در حوزه «آموزش علوم پزشکی» باشد و بر شش محور «تدوین و بازنگری برنامههای آموزشی»، «یاددهی و یادگیری»، «ارزشیابی آموزشی (دانشجو، هیأت علمی و برنامه)»، «مدیریت و راهبری آموزشی»، «یادگیری الکترونیکی» و «طراحی و تولید محصولات آموزشی» که مشابه با جشنواره شهید مطهری است استوار باشد، ممکن است برخی ایدهها در قالب بستههای تحول قرار بگیرد که علاقمندان میتوانند در فرم ثبت اثر، گزینههای مد نظر را پیدا کرده و ایده خود را تحت عنوان بسته مورد نظر ثبت کنند؛ البته اینکه این نوع ایده در قالب بستههای تحول قرار میگیرد امتیاز خاصی ندارد و تنها نوع ایده را بر این اساس که در قالب کدام بسته تعریف میشود نشان میدهد.
دبیر دومین جشنواره ایدههای نوآورانه آموزشی با بیان اینکه فراخوان جشنواره از آبان ماه ۹۸ اعلام شده است، گفت: زمان برگزاری جشنواره همزمان با جشنواره شهید مطهری و در روزهای ۲۷ الی ۲۹ فروردین ماه ۹۹ است است، اما زمان ثبت ایده در سایت از ۱۵ آذر ماه ۹۸ آغاز شده است و امروز ۲۲ دی ماه پایان مهلت ثبت ایده خواهد بود که به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.
به گزارش مفدا، این فعال دانشجویی استقبال از جشنواره طی یک دوره برگزاری را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: سال گذشته ۳۸۰ ایده برتر آموزشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۹ ایده به عنوان ایده برتر شناخته شد، در دور دوم این جشنواره رقابت حساس تر و استقبال بیشتر خواهد بود ضمن این که تعدادی از دانشگاهها از ایدههای دانشجویی ارایه شده در سال قبل استقبال و تقدیر کردهاند که این موضوع میتواند استقبال در این دوره را بیشتر کند.
پناهی با بیان اینکه خروجی این ایدهها به تلاش دانشجویان ارایه دهنده ایده بستگی دارد گفت: هر فرد ارایه دهنده ایده در مرکز مطالعات دانشگاه خود میتواند پروپوزال ایده را ثبت کرده و حمایت از ایده خود را تا رسیدن به مرحله اجرا داشته باشد، ثبت ایده برای فرد ارایه دهنده حق معنوی دارد و باید از طریق خود افراد دنبال شود. امکان دارد اگر فرد ارایه دهنده ایده، پروپوزال خود را به سمت اجرا پیش ببرد حمایتهایی را دریافت کند. البته تلاش داریم ارتباطی میان ایده پردازان و بخش مالکیت فکری برای کسب خروجی مناسب برای ایدههای برتر را داشته باشیم.
وی جوایز «دومین جشنواره ایدههای نواورانه برتر آموزشی» را تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی عنوان کرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
قدردانی نماینده حزب الله لبنان از جراحان ایرانی
ظرفیت بیهوشی و اطفال خالی مانده است
اسلحه خودکار برای پهپادهای سبک از راه رسید
نشست کمیته تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
سردار جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
راه حل محققان برای کاهش مصرف داروی شیمیدرمانی در درمان سرطان
بیش از هزار سایت خبر جعلی از جستجوی گوگل حذف شدند
نمی توان با دستمزدهای اندک دانشمندان برجسته را در کشور نگه داشت
اتحادیهها بازوی تصمیمسازی قوی در دانشگاه آزاد هستند
بازنگری ۲۰۰ برنامه درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ۱۲ استان
تدوین سند ذخایر راهبردی داروهای اساسی و واکسن
راکت لب ۵ ماهواره اینترنت اشیا به مدار زمین برد
انعقاد توافقنامه میان دانشگاه خواجه نصیر و یک شرکت فولادی
برنامه تحول دانشکده اقتصاد دانشگاه علامهطباطبائی رونمایی شد
ارزشیابی اساتید دانشگاه پیامنور تا ۱۹ آذرماه ادامه دارد
هند تهیه گزارش آنتی تراست درباره اپل را متوقف نمی کند
معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان منصوب شد
لایحه حمایت قضایی از کادر درمان تدوین میشود
سازمان ملی هوش مصنوعی با نظام صنفی رایانهای تفاهمنامه امضا کرد
لزوم ایجاد «آزمایشگاههای ملی مدرن» در راستای جهش و مرجعیت علمی کشور
تولد پنج قلوها در اهواز
سال ۱۴۲۰ رشد جمعیت ایران صفر میشود
بسیجیان امروز نسل زد بسیج هستند
دیابتیها این عارضه را جدی بگیرند
تاسیس داروخانه دولتی متوقف شود
درباره کیست کبد بیشتر بدانیم
کدام داروها نباید با گیاهان دارویی مصرف شوند؟
ارتباط کرونا و مشکلات قلبی طولانی مدت
چند توصیه غذایی به بیماران دیابتی