میرنیوز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نصرالله ابراهیمی در نشست بررسی فرصتها و چالشهای بندر چابهار در افق کریدور شمال - جنوب اظهار کرد: هنوز شناخت واقعی نسبت به بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران وجود ندارد. باید این بندر را به دنیا معرفی کنیم، اینجا میتواند قطب بینالمللی اقتصاد ایران باشد که در GDP نقش بسیاری ایفا کند.
رئیس اداره منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه جنوب شرق آسیا، کشورهای CIF و اروپا، نیمی از حمل و نقل دنیا را به خود اختصاص دادهاند، ادامه داد: اگر تنها 3 تا 5 درصد این سهم را با تکمیل زیرساختهای حمل و نقل کشور به دست آوریم هم برای کشور و هم برای منطقه آزاد چابهار بسیار اثربخش خواهد بود.
وی با یادآوری اینکه طی یک سال اخیر 83 هزار هکتار به منطقه آزاد چابهار افزوده شده است، تصریح کرد: یکی از چالشهای ما وجود سکونتگاههایی است که با توسعه منطقه آزاد به این منطقه افزوده شده است. در این رابطه نیازمند برنامههای ساماندهی میانمدت و بلندمدت هستیم.
ابراهیمی گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت بندر چابهار استفاده کنیم، نیازمند زیرساختهای ارتباطی، تجهیزات بندری، منابع و روابط مالی و مدیریت یکپارچه هستیم. اگر در این رابطه بستهای نداشته باشیم نمیتوانیم به اهداف کلان دست پیدا کنیم.
رئیس اداره منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه باید با کشورهای هند و چین به عنوان دو ابرقدرت اقتصادی روابط حسنهای داشته باشیم، گفت: بخش خصوصی کشورهای هند، چین و ایران باید قوانین را بشناسند تا بتوانیم استراتژی بین بندر چابهار و سایر بنادر را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه 72 هکتار اراضی برای پارک لجستیک در مرحله احداث قرار دارد، یادآور شد: باید زنجیره لجستیک سواحل مُکران را تکمیل کنیم که یکی از ضروریات این برنامه احداث شهر فرودگاهی است.
ابراهیمی در رابطه با پروژههای ریلی و جادهای برای دسترسی به بندر چابهار نیز گفت: حدود 630 کیلومتر ریل و جاده به سمت زاهدان و ایرانشهر در حال ساخت است که باید طی 3 سال تکمیل شود و در این راستا دستگاههای دولتی باید با یک پیوستگی این اقدام را در اولویت کاری خود قرار دهند.
رئیس اداره منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه امروز ظرفیت کامل در بندر چابهار مشخص نیست، تاکید کرد: به همین دلیل بخش خصوصی نمیداند چه میزان سهمی را باید ایفا کند و اینکه چه مقدار بار را از بندر به مرکز کشور حمل کند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
طراحی قطار سریعالسیر تهران-مشهد آغاز شد
ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف میشود؟
صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا
ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باجخواری»
چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر میشود
دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
سد «قیزقلعهسی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشیها ابطال شد
نقطهضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمتگذاری خوراک پالایشیها
روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد