میرنیوز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی ملانژاد در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر ظرفیت تولید لکوموتیو در کشور، اظهار کرد: بین سالهای 84 تا 86 واگن پارس ماهانه 4 دستگاه لکوموتیو تولید می کرد، شرکت مپنا نیز همین ظرفیت را داشت. این در حالی بود که سفارش گذاری برای تولید لکوموتیو، پیوسته نبوده است.
وی با بیان اینکه اگر طی 15 سال اخیر تولید تداوم داشت امروز نیازی به واردات لکوموتیو نداشتیم، یادآور شد: عده ای برای خرید لکوموتیو دست دوم به چین و برزیل سفر کرده اند.
وی با اشاره به صادرات قطعات ریلی، اضافه کرد: از سال قبل مذاکراتی را با عراق، ترکیه، کوبا، لهستان و افغانستان مذاکرات را برای صادرات قطعات ریلی انجام داده ایم. در زمان حاضر نیز با افغانستان تفاهمنامه ای را امضا و ارائه خدمات را آغاز کرده ایم.
وی بیان کرد: امروز با عراق همکاری را شروع کرده ایم. به عراقی تا خدمات تعمیراتی ارائه می دهیم.
سبحان نظری رییس انجمن شرکتهای ریلی نیز در نشست با بیان اینکه بخش حملونقل ریلی کشور به لحاظ کمی و کیفی افت داشته است، اظهار کرد: این در حالی است که در مقابل افت بخش ریلی، بخش جاده ای رشد سریعی داشته است. بهعنوان مثال سال گذشته 9 درصد رشد داشته و بار ریلی 4 درصد افت.
وی افزود: از اینکه گفته می شود شبکه ریلی دیگر نیازی به واگن باری ندارد، تعجب کردم. این حرف از برنامههای توسعه ای کشور در تضاد است.
وی تصریح کرد: مگر نباید برنامههای راه آهن جمهوری اسلامی ایران از صدر تا ذیل با برنامههای توسعه ای هماهنگ باشد.
رییس انجمن شرکتهای ریلی با اشاره به اینکه براساس برنامه های توسعه ای قبل و برنامه هفتم توسعه سهم بار و مسافر ریلی به ترتیب به 30 و 20 درصد افزایش یابد، گفت: در زمان حاضر سهم خطوط ریلی از حمل بار 7 درصد است. در بخش مسافری نیز 1.5 تا 2 درصد سفرهای مردم با قطار انجام می شود.
نظری بیان کرد: با وجود برنامههای توسعه ای اعلام می شود نیازی به واگن باری نداریم و اگر نیازی نیست، بخش خصوصی سرمایههای خود را از این بخش خارج کنند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
طراحی قطار سریعالسیر تهران-مشهد آغاز شد
ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف میشود؟
ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باجخواری»
چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر میشود
دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
سد «قیزقلعهسی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشیها ابطال شد
نقطهضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمتگذاری خوراک پالایشیها
روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه