میرنیوز

بیش از ۶۰ درصد بازار غیررسمی لوازم یدکی خودرو تقلبی است

بیش از ۶۰ درصد بازار غیررسمی لوازم یدکی خودرو تقلبی است 2022-04-04T10:29:20+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، امیرمحمد پرهام فر با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: وزارت صمت با اولویت قراردادن کالاهای مهم و عمده قاچاق که یکی از آن‌ها لوازم یدکی خودرو است، کار خود را در بخش قاچاق آغاز کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور اسفند سال گذشته بازدیدی از یک کارخانه بزرگ خودروساز داشت و پس از بازدید دستورالعمل ۸ ماده‌ای را خطاب به وزیر صمت ابلاغ کرد که یکی از بندهای آن ناظر به اطمینان بخشی از کالای قانونی بود یعنی کالایی که تقلبی و قاچاق نیست و این کالا باید در اختیار خودروساز و مصرف کننده بازار قرار گیرد.

پرهام فر گفت: لوازم یدکی خودرو از نظر ارزش، بازار بزرگی را به خود اختصاص داده، اما مهمتر از آن امنیت جانی و سلامت مصرف کننده است که به طور مستقیم به این موضوع گره خورده و همچنین قاچاق لوازم یدکی تضییع حقوق دولت و برهم خوردن رقابت سالم بین تولید کننده و وارد کننده است.

وی خاطرنشان کرد: در برآورد حجم قاچاق، نیاز بازار برآورد می‌شود که در مقابل آن تولید رسمی، واردات رسمی و صادرات کالا قرار می‌گیرد و برآوردها از بازار لوازم یدکی خودرو نزدیک به ۹ و سه دهم میلیارد دلار می‌باشد که برآورد ما درباره حجم گردش مالی تولید کنندگان رسمی لوازم یدکی خودرو ۵.۵ میلیارد دلار است، یک تا یک و سه دهم میلیارد دلار واردات داریم و بقیه هم بازار غیررسمی است.

مدیرکل دفتر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بخش غیرقانونی همیشه با تقلب و تولیدات تقلبی داخلی همراه بوده است، بنابراین زمانی که تولید رسمی را ثبت می‌کنیم تولیدات غیر رسمی و تقلبی در میزان شکاف عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد یعنی سهم آن در حساب قاچاق می‌رود.

وی افزود: الان بر اساس برآورد تولید کنندگان و اتحادیه صنفی در بازار غیر رسمی لوازم یدکی خودرو بیش از ۶۰ درصد در اختیار تولیدات تقلبی و غیر استاندارد است یعنی تولید فاقد کیفیت که در سامانه جامع تجارت ثبت نشده است، بنابراین چون در سامانه ثبت نشده در آمار ۵/۵ میلیارد دلار حجم گردش مالی تولید کنندگان رسمی لحاظ نمی‌شود و این سهم در ۲.۵ میلیارد دلار قاچاق و غیر رسمی قرار می‌گیرد.

پرهام فر گفت: سال ۹۸ به میزان ۴,۳۰۰ میلیارد ریال کشفیات لوازم یدکی خودرو داشتیم، سال ۹۹ این عدد به ۷,۵۲۰ میلیارد ریال و در ۹ ماهه ۱۴۰۰ به ۱۶,۵۰۰ میلیارد ریال رسید و این کشفیاتی می‌باشد که به سطح عرضه ربطی ندارد.

سهم کشفیات لوازم یدکی خودرو به ۱۲ درصد رسید

وی خاطر نشان کرد: سهم لوازم خودرو از کل کشفیات ۴ درصد بود که به ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است و لوازم یدکی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است که ایمنی خودرو و از همه مهمتر موضوع جان مردم را شامل می‌شود که در آمار تصادفات خودش را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ۱۳ قلم کالا طی ماه‌های آینده مشمول طرح می‌شود که تمام این ۱۳ قلم کالا مستقیم به ایمنی خودرو مرتبط می‌شود مانند ترمز و جلوبندی.

برخورد با نشان‌های مطرح پوشاک قاچاق و مراکز سطح عرضه ادامه دارد

مدیر کل دفتر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره آغاز مراحل طرح لوازم خانگی و پوشاک گفت: سطح عرضه در موضوع پوشاک از سال ۹۷ شروع شد و سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ هم ادامه داشت و برای سال ۱۴۰۱ برخورد با نشان‌های مطرح قاچاق و مراکز سطح عرضه ادامه دارد.

وی افزود: دلیل اصلی قاچاق به عنوان بیماری مستمر این است که تمام کالاهایی که نام بردیم وقتی به صورت قاچاق وارد می‌شود بخشی از نیاز بازار را پاسخ می‌دهدو نزدیک ۲۵ درصد بازار در سامانه ثبت نمی‌شود که قاچاق یا تولید غیر رسمی است، ولی در عمل این وسیله فروخته می‌شود.

پرهام فر گفت: نظارت‌ها در بخش لوازم یدکی ضعیف است و در موضوع لوازم یدکی طرح جامع شناسایی کالای غیرقانونی نداریم.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های مقابله با قاچاق و تولید غیررسمی لوازم خانگی و پوشاک شروع شده است، ولی درباره لوازم یدکی خودرو اولین بار است که به شکل جدی سطح عرضه را دنبال می‌کنیم. حمایت از تولید یک وظیفه در حوزه قاچاق است، زمانی که در موضوع پوشاک طرح‌های سطح عرضه را اجرا کردیم نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار بازگشت بازار به سمت تولید کننده داخلی را داشتیم و درحوزه لوازم خانگی هم با برخورد قانونی، قاچاقچی و افرادی که از این طریق سود نامشروع به دست می‌آوردند، عقب نشینی کردند.

مدیرکل دفتر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همیشه در سطح عرضه راه‌های فرار داریم و ممکن است با کالایی در سطح مغازه برخورد شود، ولی از طریق فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی بازار راه خود را پیدا کند که خیلی بزرگ‌تر است.

وی افزود: در سطح عرضه به آگاهی بخشی مصرف کننده نیاز داریم که کالای خود را از مراجع قانونی تهیه کند و زمانی که از مغازه معتبر خرید می‌شود، شناسه رهگیری کالا را از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه پیامکی استعلام کند.

پرهام فر ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم نرم افزار سامانه جامع تجارت را برای استعلام کالاها در گوشی تلفن همراه داشته باشیم.

پرهام فر گفت: وقتی کالایی وارد مرحله برخورد در سطح عرضه می‌شود نیازمند طی کردن مقدماتی از قبیل تعریف شناسه کالا و شناسه رهگیری است، همچنین بعد از آن بر اساس ماده ۷ آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره فراخوان کالاهای موجود در انبار و واحدهای صنفی می‌باشد و افرادی که این کالاها را دارند و از مبادی قانونی تهیه کردند، ولی شناسه ندارد با ارائه مدارک یا معرفی تأمین کننده، شناسه دریافت می‌کنند و کالای موجود آن‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این مراحل طی شده است و اگر کالایی شناسه ندارد، ضابطان در دستور کار برخورد به عنوان کالای قاچاق دارند.

برخورد با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی خودرو مستمر است

وی خاطرنشان کرد: در سطح عرضه از روز دوشنبه برخورد با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی شروع می‌شود و این طرح مستمری است که از باتری و کمک فنر خودرو آغاز می‌شود و در روزهای دیگر سعی می‌کنیم مراکز عمده توزیع مورد بازرسی و نظارت قرار گیرد، ولی بخشی از این کار از طریق تولید کنندگان عمده لوازم یدکی می‌باشد و اطلاع رسانی از طریق آن‌ها به شبکه توزیع خودشان صورت گرفته است.

جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی با سامانه اصالت سنجی پیامکی

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت نیز در این برنامه گفت: طرح عملیات جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی چند مرحله دارد و در مرحله اول باید تولید کنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و خرده فروش‌ها در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند.

علیرضا شاه میرزایی افزود: در مرحله دوم کالاها باید شناسه داشته باشد و بیش از ۶۰ هزار شناسه صادر شده است و هزار و ۱۰۰ شناسه برای کمک فنر و ۳ هزار و ۸۰۰ شناسه در باتری خودرو داریم و هر کدام از این شناسه‌ها مربوط به یک نوع کالا می‌باشد و هر کالا با سطوح کیفی مختلف، شناسه‌های متفاوت می‌گیرد.

وی گفت: بنابراین فقط موضوع قاچاق نیست بلکه تقلب هم مهم است، سوم دریافت کد رهگیری است که به تعداد کالا صادر می‌شود و به عنوان نمونه برای کمک فنر یک میلیون و ۱۰۰ هزار کد رهگیری یکتا و بیش از ۳۵۰ هزار کد رهگیری یکتا برای باتری صادر شده است.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت ادامه داد: در موضوع لوازم یدکی ۲۷۰ تولید کننده و حدود ۴۰ هزار خرده فروش در سامانه ثبت نام کردند و به همین میزان هنوز ثبت نام نکردند.

شاه میرزایی با اشاره به اینکه کد رهگیری در مبارزه با قاچاق و تقلب مؤثر است، گفت: کد رهگیری برای مصرف کننده بسیار مفید است، زمانی که مصرف کننده باتری خودرو خریداری می‌کند، شناسه کالا درج شده است و فروشنده، شناسه را به سامانه پیامکی ارسال و سامانه درباره اصالت باتری اطلاع رسانی می‌کند.

آغاز طرح مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی با دو طبقه کالا

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح ابتدایی مقابله با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی با دو قلم کالای باتری و کمک فنر اجرا می‌شود که شناسه گذاری ۵۴ طبقه کالا شروع و کد رهگیری ۵۴ طبقه کالا هم اجباری شد.

علیرضا شاه میرزایی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره طرح عملیات جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی افزود: همچنین برای ۳۱۴ طبقه کالا شناسه گذاری در حال انجام است که همه این‌ها در یک گروه کالایی لوازم یدکی خودرو می‌باشد.

وی ادامه داد: فقط روش‌های برخورد جوابگو نیست و باید انگیزه اقتصادی ایجاد کنیم تا شناسه گذاری به نفع فعال اقتصادی باشد، اگر اکثریت از این طرح استقبال کنند می‌توانیم با اقلیت برخورد کنیم.

شاه میرزایی تصریح کرد: استقبال مردم از این طرح موجب می‌شود که خود به خود توزیع کننده و تولید کننده به این سمت حرکت کنند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در شبکه توزیع بیش از صد درصد روی قیمت تولید کننده افزایش را شاهد هستیم و الآن در این طرح میزان سود فروشندگان اینترنتی ۵ درصد است و از نظر اصالت کالا دارای کد می‌باشد بنابراین اگر مردم شاهد خدمت بهتری با قیمت بهتر باشند از خرده فروشی‌ها درخواست کالا با شناسه و کد رهگیری می‌کنند و با بازار سیاه و تقلب هم برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: تاکنون همراهی اصناف و تولید کنندگان در این طرح خوب بوده است و در این طرح رسانه باید مرحله به مرحله گزارش تهیه کند و دستگاه‌ها با جدیت بیشتر ورود و مردم هم در این طرح همراهی کنند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مقابله با قاچاق کار ساده‌ای نیست، چون بحث چندین میلیارد دلار مطرح می‌شود که منافع برخی افراد است و باید با این منافع مقابله کنیم و وظیفه حاکمیت هم مقابله با این هاست.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ابتدایی مقابله با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی که با دو قلم کالا شروع شد، همزمان ۳۶ گروه کالایی را در یک گروه انجام می‌دهیم.

شاه میرزایی گفت: سامانه جامع تجارت مربوط به فعالان اقتصادی است.

وی افزود: با دریافت کد رهگیری، انکارناپذیری ایجاد می‌کنیم یعنی تولید کننده نمی‌تواند تولیدات خود را انکار کند، همچنین سامانه‌هایی ایجاد کردیم که کار آن‌ها کمک به شفافیت توزیع و نظارت بر کار تعمیرکار است.

وی ادامه داد: مردم از طریق اینترنت می‌توانند به فروشگاه‌هایی که به صورت اینترنتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایجاد شده است، مراجعه کنند که در آنجا قطعه در هر نقطه ارسال می‌شود و بر تعمیرکاران نظارت دارند و می‌توانند نظر خود را درباره عملکرد تعمیرکار ارائه دهند همچنین ما روی تمام کالاهای آن‌ها شناسه گذاری و ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت داریم.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افرادی که کالای لوازم یدکی خودرو را به صورت انبار نگهداری می‌کنند اگر تا این لحظه کد رهگیری دریافت نکردند فرصت دریافت کد رهگیری دارند، ولی مهلت قانونی آن‌ها به اتمام رسیده است یعنی ضابطان اختیار برخورد دارند، ولی به این معنا نیست که سامانه برای آن‌ها بسته شد، بنابراین همچنان امکان وارد کردن اطلاعات وجود دارد، ولی مهلت دو قلم کالای باتری و کمک فنر خودرو بارها تمدید شده است و از روز دوشنبه با موارد تخلف برخورد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برخورد باکالاهایی که اقتصاد کشور و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد برای ما به شکل مضاعف اهمیت دارد که لوازم یدکی خودرو و لوازم آرایشی و بهداشتی از این موضوع می‌باشد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

 هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
2024-02-26T07:07:30+03:30
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی آسیب به نهاده‌ها و محصولات را برای کشاورزان ۱۹ استان کشور صادر کرد.

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد

 شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد
2024-02-26T07:07:29+03:30
شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز شد.

۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود

 ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود
2024-02-26T07:07:29+03:30
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار ...

انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف

 انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف
2024-02-26T07:07:28+03:30
شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به بارش برف از اجرای عملیات اوره پاشی در معابر دسترسی خبر داد و اعلام کرد: دید افقی در فرودگاه امام ۳۰۰ متر است.

"کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»
2024-02-26T07:07:28+03:30
با استمرار پیشرفت و توسعۀ فناوری، آیندۀ کشت دقیق، فرصت‌های هیجان‌انگیزی پیش روی انسان قرار خواهد داد. در این یادداشت به ۱۰ رویداد از بین رویدادهای برتر این ...

افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد

 افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد
2024-02-26T07:07:27+03:30
بر اساس داده‌ها و اطلاعات سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور تا ۴ اسفند نسبت به دوره بلندمدت ۳۹.۷ درصد کاهش یافته است. بارش‌ها تنها در ۴ استان مثبت بوده است.

ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد

 ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد
2024-02-26T07:07:27+03:30
عضو هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که تعداد ناوگان هوایی ایران ۳۴ فروند است، گفت: هما با هواپیماهای ATR به ۱۴ شهر کم‌برخوردار پروا...

جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان

 جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان
2024-02-26T07:07:27+03:30
مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه شدن آزادراه‌ تهران-شمال و محور چالوس و بارشر برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان خبر داد.

ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا

 ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا
2024-02-26T07:07:26+03:30
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و کاهش محسوس دمای هوا، هموطنان نسبت به کاهش مصرف برق و‌گاز اقدام نمایند.

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

 سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
2024-02-26T07:07:26+03:30
معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی گفت: برای برخی مودیان تا سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌های کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه

 ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه
2024-02-26T07:07:26+03:30
در پایان دهمین ماه سال، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲هزار و ۵۵ مگاوات رسید که از این رقم، واحدهای حرارتی با مجموع ظرفیت منصوبه ۷۴هزار و ۸۷۸ مگاوات سهمی ۸۱...

الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود

 الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از ابلاغ الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها طی هفته آینده خبر داد.

ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد

 ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس گفت: با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدام‌های نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه امسال سطح دریاچه به تراز ۱۲۷۰.۲ متر و...

سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد

 سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد
2024-02-26T07:07:24+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه ۱۴۰۳ ضمن اجتناب از بیش برآوردی در منابع مالی دولت، برخی از منابع نسبت به سال جاری کاهش داده شده است.

پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

 پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
2024-02-26T07:07:24+03:30
با توجه به استقرار یک جبهه هوای سرد از امروز و ورود دو سامانه بارشی به کشور از سمت غرب، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، طی هفت...

فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول

 فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول
2024-02-26T07:07:24+03:30
طرح تبدیل اختیاری محصولات شرکت بهمن موتور ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی (با نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۲) آغاز شد.

جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟

 جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟
2024-02-26T07:07:23+03:30
با توجه به اطلاعات سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت، میانگین ناخالص پرداختی به کارمندان دولت برابر حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی

 تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی
2024-02-26T07:07:23+03:30
به‌صورت سنتی و طی هزاران سال، مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند، و این اصل را بدیهی می‌گیرند که پول معتبر است، چون لابد حاکمیتی که همچون کوه پشت این اعتبار ا...

انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه

 انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه
2024-02-26T07:07:22+03:30
رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی از واردات ۴ میلیارد دلاری بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری به‌درستی ابراز نارضایتی کردند، کلام ایشان بر این ...

عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال

 عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال
2024-02-26T07:07:22+03:30
درحالی حدود ۴ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن (طرح اقدام ملی) شهر پردیس می‌گذرد که پیشرفت این واحدها به ۵۸ درصد رسیده است.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد
2024-02-24T08:40:43+03:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید.

برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند

 برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند
2024-02-24T08:40:43+03:30
نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های بهاره در ۵ نقطه‌ شهر تهران و به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد

 رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد
2024-02-24T08:27:21+03:30
رویترز طی گزارشی نوشت اسلام آباد در فکر نهایی کردن اولین فاز خط لوله ۸۰ کیلومتری گاز با ایران است‌ تا از جریمه احتمالی ۱۸ میلیارد دلاری دوری کند.

"کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»
2024-02-24T08:27:21+03:30
«کشت دقیق» یا «کشاورزی دقیق» نوعی خاص از مدیریت مزرعه یا باغ یا اصطلاحاً «سایت کشاورزی» است که در آن به‌جای اینکه با کل مجموعه...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-24T08:14:00+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است

 رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است
2024-02-23T15:47:14+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تداوم رشد اقتصادی در فصل پاییز و همچنین کاهش تورم در بهمن ماه نوشت: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق...

جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول

 جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول
2024-02-23T13:40:41+03:30
در پاییز امسال رشد اقتصادی گروه خدمات ۴.۶ درصد، صنعت ۱.۳ درصد، ساختمان ۰.۴ درصد، معدن ۰.۳ درصد و کشاورزی منفی ۱ درصد بوده است.

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد

 بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد
2024-02-23T13:27:13+03:30
بر اساس بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی طرح بخشودگی صد درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد.

مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز

 مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز
2024-02-23T12:34:02+03:30
بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز مخالفت کرد.

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران

 افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران
2024-02-23T11:40:34+03:30
ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)