میرنیوز
به گزارش ایسنا، از ابتدای تیر ماه امسال شرکتهای هواپیمایی قیمت بلیت پروازهای داخلی را تا بیش از ۳۰ درصد در مسیرهای مختلف افزایش دادند در حالی که آنها نه تنها هیچ مجوزی برای این اقدام خود نداشتند بلکه حاضر به پاسخگویی و توضیح دلیل این اقدامشان نشدهاند. اما اتفاق جدیدی که رخ داده این است که ایرلاینها به تازگی اقدام به افزایش قیمت دوباره بلیت هواپیما در روزهایی خاص کردهاند و به گفته مسافران حتی با این وجود پروتکلهای بهداشتی مانند محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر را هم رعایت نمیشود.
به گونه ای که اگر این شرکتهای هواپیمایی تا دیروز قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران- مشهد را یک میلیون و ۷۸ هزار تومان میفروختند حالا برخی از آنها به راحتی قیمت را دوباره تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا بردهاند اما خبری از برخورد با آنها نیست.
همچنین قیمت بلیت پروازهای تهران-اهواز هم تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت بلیت پرواز تهران-بندرعباس هم تا بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.
البته اخیراً سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیهای اعلام کرده بود که «هرگونه تخطی از اجرای مصوبات، ابلاغیهها و دستورالعملها و سهلانگاری در این رابطه تخلف محسوب شده و شرکتهایی که از اجرای این مقررات خودداری کنند، این سازمان نسبت به مجوزهای پروازی آن شرکتها اقدام خواهد کرد.»
در ادامه اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد که «هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار خود ندارد و شرکتهای هواپیمایی موظفند در خصوص نرخ بلیت هواپیما، براساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای عالی هواپیمایی عمل کنند و فروش بالاتر از سقف نرخ تعیین شده در جلسه مذکور، تخلف محسوب میشود.»
اما مشخص نیست که چرا هر روز شرکتهای هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را هرطور که دلشان بخواهد افزایش میدهند و در این میان نظارت براین تخلفات هم موثر نبوده است.
یکی دیگر از از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که مسافران اعلام میکنند که در پروازهایی که انجام میدهند نه تنها قیمت بلیت مشخص نیست و هر ایرلاینی، در هر روزی قیمتی متفاوت را ارائه میدهد بلکه پروتکلهای بهداشتی هم رعایت نمیشود و هواپیماها بدون رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر پروازهایشان را انجام میدهند.
به نظر میرسد با این وضعیت، باید هر چه سریعتر درباره تغییرات مدیریتی در سازمانی که ماههاست بدون رییس مانده و با سرپرست اداره میشود، تصمیم گیری شود تا شاید تکلیف این وضعیت آشفته در حمل و نقل هوایی روشن شود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
موجودی آب سدهای تهران در وضعیت قرمز
سرمایه گذاری سنگین آمریکاییها روی تولید برق خورشیدی
پیش بینی کاهش قیمت نفت برای سال آینده
اعلان جنگ تجاری اروپا علیه آمریکا
آزادسازی واردات آیفون؛ ضرورت یا انحراف از اولویتهای ارزی؟
ممنوعیت واردات پارچههای تولید داخل برای حمایت از صنعت نساجی
نفوذ عناصری از فرقه بهائیت در صنعت خودروسازی کشور
اسامی برندگان قرعهکشی خودروهای وارداتی فردا اعلام میشود
هدررفت واقعی آب در تهران ۱۱ درصد است
انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی نیاز به بررسی دارد
وزارت نفت: پاکنژاد به دلیل تلاش برای فروش حداکثری نفت تحریم شد
قیمت جهانی طلا امروز ۲۴ اسفند؛ هر اونس طلا ۲۹۸۴ دلار و ۸۵ سنت
قیمت جهانی نفت امروز ۲۴ اسفند؛ برنت ۷۰ دلار و ۳۳ سنت شد
مدیر عامل توانیر: عراق به واردات برق ایران ادامه میدهد
هشدار هواشناسی؛ شب عید باران میبارد
کیفیت خودروها در کاهش تلفات جاده ای اثرگذار است
خروج خودروهای وارداتی از شمول قیمت گذاری شورای رقابت
دستور پزشکیان برای ممنوعیت واردات پارچه مشابه تولید داخل
افزایش بیسابقه اخراج کارکنان در آمریکا در ماه فوریه
اختصاص فاینانس برای خرید کالاهای ایرانی به کشورهای آفریقایی
خبرهای خوشی در حوزه تولید نفت در پیش است
پروازهای ایران - انگلستان مجددا برقرار میشود؟
اتصال نیروگاه «هنگام» به شبکه خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی
پیشبینیهای هواشناسی برای ایام نوروز اعلام شد
ضرورت تعامل و هماهنگی حداکثری دستگاهها در ایمنی سفرهای نوروزی
رجیستری آیفونهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آغاز شد
رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳
ساخت لوکوموتیو جدید ایرانی با قدرت ۴۰۰۰ اسب بخار
وجوه بلوکهشده مشتریان خودروهای وارداتی آزاد شد
دستمزدهای واقعی در ژاپن کاهش یافت