میرنیوز

فرصت‌هایی که عضویت در سازمان شانگهای پیش‌پای دولت می‌گذارد

فرصت‌هایی که عضویت در سازمان شانگهای پیش‌پای دولت می‌گذارد 2021-09-19T12:21:45+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، میزگرد تخصصی ابعاد اقتصادی، سیاسی و امنیتی حضور ایران در اجلاس شانگهای عصر دیروز در برنامه رادیویی گفتگوی سیاسی، با حضور سیدرضا صدرالحسینی، اصغر ابراهیمی اصل و فرشته رفیعی در محل خبرگزاری مهر برگزار شد.

در این میزگرد که با همکاری رادیو گفتگو برگزار شد، فرشته رفیعی، کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه سازمان همکاری شانگهای بیشتر رویکرد سیاسی و امنیتی دارد و نقش تسهیل‌گر را برای سایر پیمان‌های اقتصادی منطقه مانند اوراسیا و آسه آن ایفا می‌کند، گفت: عضویت قطعی ایران در سازمان همکاری شانگهای فرصتی است تا کشورمان بتواند در پیمان‌های اقتصادی آسیایی، اقیانوسیه و پاسفیک نقش موثرتری را ایفا کند. ضمن اینکه کشورمان فرصت خواهد یافت تا برخی استانداردها در حوزه سیاست خارجی خود را اصلاح کرده و وارد زمین بازی اقتصاد تحریم ناپذیر شود.

وی با اشاره به حجم اقتصاد ۲۳ هزار میلیارد دلاری کشورهای عضو این سازمان و مبادلات ۳۰۰ میلیارد دلاری اعضای این سازمان با یکدیگر گفت: عضویت کشورها در سازمان شانگهای موجب یکپارچگی تصمیم گیریهای اقتصادی کشورها و تأثیرگذاری بیشتر در عرصه اقتصاد جهانی شده است.

وی افزود: حجم اقتصاد کشورهای عضو و میزان مبادلات اعضا با یکدیگر نشان می‌دهد ظرفیت بالایی برای تعامل اقتصاد ایران با این سازمان وجود دارد.

رفیعی با بیان اینکه از زمان تأسیس سازمان شانگهای پیشنهادات مختلفی از سوی اعضا برای توسعه مناسبات اقتصادی بین اعضا مطرح شده است، به پیشنهاد سال ۲۰۰۳ چین برای تشکیل منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: چین پیشنهاد داد تا برنامه بلند مدتی برای تشکیل منطقه آزاد تجاری در سازمان شانگهای تدوین شود که این پیشنهاد پس از مدتی به سندی شامل یکصد برنامه مشخص برای افزایش سطح مبادلات تجاری میان اعضا تبدیل شد و به امضای اعضا رسید که شامل اقداماتی از قبیل یکسان سازی تعرفه‌های گمرکی، تسهیل مسیرهای صادراتی، سرمایه گذاری مشترک در حوزه‌هایی از قبیل انرژی و… می‌شد. که البته اعضا در اجرای این توافق، بیشتر به سوی توافقات دوجانبه حرکت کردند.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای اقتصادی سازمان شانگهای را توافق برای تشکیل شورای مشترک بانکی معرفی کرد و گفت: هدف از تشکیل این شورا، تسهیل نظام تأمین مالی پروژه‌های مشترک است که پروژه‌های تعریف شده ذیل ابتکار یک کمربند-یک راه نیز از همین مکانیزم تأمین مالی می‌شود.

رفیعی تشکیل باشگاه مشترک انرژی به پیشنهاد روسیه را از دیگر اقدامات برای توسعه مناسبات اقتصادی بین اعضای سازمان شانگهای عنوان کرد و گفت: البته این تشکیلات هنوز در ابتدای راه است اما با توجه به حضور ایران و روسیه بعنوان دو دارنده بزرگ ذخایر فسیلی جهان در سازمان، و از سوی دیگر، حضور هند و چین بعنوان دو مصرف کننده بزرگ انرژی جهان، ظرفیت بالایی برای تشکیل یک باشگاه انرژی تأثیرگذار بر بازار انرژی جهان وجود دارد.

وی ادامه داد: در ایده تشکیل این باشگاه مواردی از قبیل سرمایه گذاری مشترک برای اکتشاف، استخراج و بهره برداری از منابع نفت و گاز و… و استفاده مشترک از منابع آب شیرین مطرح شده است. که مورد آخر بویژه برای کشورمان که طی سالهای اخیر در حوزه اب با چالش‌های جدی مواجه بوده، می‌تواند راهگشا باشد و به تقویت دیپلماسی آب کمک شایانی کند.

رفیعی گفت: هر سه ایده‌ای که در سازمان شانگهای در حوزه افزایش مناسبات اقتصادی میان اعضا در حال پیگیری است برای اقتصاد ایران می‌تواند راهگشا بوده و فرصت‌های جدیدی را در حوزه صادرات، تأمین مالی پروژه‌ها و… پیش روی دولت و بخش خصوصی قرار دهد.

وی با بیان اینکه با قطعی شدن عضویت ایران در شانگهای و ایجاد توازن نسبتی در سیاست خارجی کشور، زمینه برای کاهش اثرات تحریم بر اقتصاد کشور فراهم خواهد شد، گفت: متأسفانه بدلیل عدم توازن در سیاست خارجی، اقتصاد کشور طی سالهای گذشته تحت تأثیر مسائلی همچون تحریم قرار گرفت و بهانه‌ای ایجاد شد که حتی سوءمدیریت های داخلی در عرصه اقتصاد را به تحریم و برجام و مباحثی مانند FATF ربط می‌دادند. که طی دو ماه گذشته مشخص شد ادرس های غلطی بوده است.

وی گفت: قطعی شدن الحاق ایران به سازمان شانگهای می‌تواند یک فرصت بی نظیر برای اقتصاد کشور باشد مشروط به اینکه دولت یک نقشه راه و چارچوب سیاستی برای بهره گیری از این فرصت‌ها در اختیار داشته باشد. در غیراینصورت صرف عضویت در این سازمان نمی‌تواند گشایشی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

معاون اسبق وزیر نفت: چین و روسیه به منابع انرژی ایران برای برنامه‌های توسعه‌ای خود نیاز دارند

اصغر ابراهیمی اصل، معاون وزیر اسبق نفت نیز در این برنامه گفت: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی از سوی دیپلمات‌های ایرانی برای ایجاد اجماع میان اعضای سازمان همکاری شانگهای جهت پذیرش عضویت ایران در این سازمان انجام شد ولی به نتیجه نرسید و نهایتاً اینکه در آخرین اجلاس این سازمان در جمعه هفته گذشته همه اعضا با تبدیل عضویت ایران از ناظر به اصلی موافقت کردند.

وی افزود: ایران سرجمع تولید نفت و گاز اول دنیا را دارد و چین و روسیه به نفت و گاز و انرژی ایران برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود نیاز دارند. بنابراین پذیرش عضویت ایران، لطف نیست بلکه نیاز آنها به انرژی ما است.

ابراهیمی اصل از دیپلمات‌های سابق کشورمان به قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین اشاره کرد و گفت: این قرارداد باید پیش از این امضا می‌شد و همچنین می‌بایست قراردادهای مشابهی را با روسیه و همسایگان امضا کنیم.

وی بیان کرد: ابتکار کمربند – راه می‌تواند شرایطی را برای ایجاد کریدورهای جدید فراهم کند که در بستر آن ثروت خلق شود.

به گفته ابراهیمی اصل ابتکار کمربند راه علاوه بر حوزه‌های حمل و نقل، در بخش انرژی هم سرفصل جداگانه ای دارد. همچنین در خصوص همکاری ایران و چین در فناوری‌های نوین، هوافضا، اقتصاد کوانتوم، میکروبیولوژی و… و. نیز مباحثی دیده شده است. به عنوان مثال ما در نانو تکنولوژی سالهاست که در رتبه ۴ دنیا هستیم اما اگر اقتصاد نانو ایجاد شود می‌توانیم از دانش موجود درآمدزایی کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث موجود در قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین این است که ایران به هاب ترانزیت انرژی تبدیل شده و ۱۵۰ هزار مگاوات برق از ایران به کشورهای منطقه ترانزیت شود.

معاون وزیر اسبق نفت با تاکید بر اینکه ۲۰۰ هزار نوع دارو و محصول از نفت و گاز تولید می‌شود، افزود: ما و روسیه با حفظ فواصل ایدئولوژیک خود می‌توانیم انرژی مورد نیاز چین و هند را فراهم کنیم.

به گفته کارشناس نفت و انرژی، گروه بریکس شامل روسیه، برزیل، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی نیز که در ادامه سازمان همکاری شانگهای تشکیل شده می‌توانند با توجه به عضویت مشترک تعدادی از اعضای شانگهای در این پیمان برای ایجاد بازارهای جدید انرژی ایران مؤثر باشد.

کارشناس ارشد مسائل بین الملل: با عضویت ایران در شانگهای، تغییر نگاه از غرب به شرق رخ داد

در ادامه این برنامه سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و تلاش غرب برای ممانعت از وقوع این اتفاق مهم گفت: سالهاست که رهبر معظم انقلاب بر لزوم تغییر نگاه سیاست خارجی ما به شرق تاکید دارند و این تغییر نگاه در شرایطی به وجود آمده که غرب فکر می‌کرد همه راه‌ها به روی ایران بسته شده و پروژه منزوی سازی جمهوری اسلامی از سوی غرب موفق بوده است.

وی تاکید کرد: آمریکا تلاش می‌کرد عضویت ایران در سازمان شانگهای اتفاق نیافتد. در داخل نیز برخی جریان‌های سیاسی تلاش می‌کردند تا ایران نتواند عضو سازمان شانگهای شود. حتی از زمانی که این عضویت قطعی شد بعضی جناح‌های سیاسی و رسانه‌ای در حال تقلیل جایگاه این عضویت هستند؛ اما با این حال نگاه ما از غرب به شرق با عضویت در سازمان شانگهای عملی شد.

صدرالحسینی افزود: طبیعی است جریانی که ریل گذاری اقتصادی و سیاسی ما به سمت غرب را انجام داده بود از این اتفاق راضی نیست چون منافع آنها از ایجاد رابطه با غرب بود اما دیدیم که شرکت‌هایی مثل توتال یا خودروسازهای فرانسوی و … با آغاز مجدد تحریم‌های ایران، کشور را رها کردند و رفتند.

وی یادآور شد: برای تغییر نگاه سیاست خارجی از غرب به شرق نه باید به گونه‌ای به سرعت حرکت کنیم که از جاده خارج شویم و نه اینکه مانند گذشته کاملاً متمایل به غرب باقی بمانیم که تجربه‌های تلخ قبلی تکرار شود.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: می‌توانیم بازیگر اصلی سازمان همکاری شانگهای باشیم کما اینکه در حاشیه اجلاس دوشنبه، نشستی با حضور کشورهای ایران، پاکستان، روسیه و چین با موضوع افغانستان برگزار شد که نشان دهنده جایگاه مهم ایران در منطقه است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد

 کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
2024-05-19T20:58:35+03:30
استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به موفقیت بانک مرکزی در تحقق هدف‌گذاری کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد در سال گذشته، گفت: این دستاورد در کاهش نرخ ت...

طراحی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد آغاز شد

 طراحی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد آغاز شد
2024-05-19T20:58:34+03:30
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت رجا ۷ سال است بابت لکوموتیو در اختیار پولی پرداخت نکرده است، گفت:پیشرفت فیزیک قطار برقی تهران-مشهد صفر درصد است.

ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف می‌شود؟

 ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف می‌شود؟
2024-05-19T20:58:33+03:30
بازار ارز اشخاص که وعده آن از سوی بانک مرکزی مطرح شده است، ظرفیت عرضه ارز حداقل به‌میزان ۲۰میلیارد دلار را خواهد داشت.

صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا

 صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا
2024-05-19T20:58:33+03:30
مدیرعامل شرکت تولیدکننده تجهیزات ریلی از صادرات قطعات ریلی به اروپا خبر داد و گفت:با وجود ظرفیت داخلی، اما عده ای برای خرید لکوموتیو دست دوم به چین و برزیل ...

ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باج‌خواری»

 ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باج‌خواری»
2024-05-19T20:58:32+03:30
هرساله همزمان با آغاز فصل پرداخت مالیات اصناف سروصداها علیه مالیات زیاد می‌شود، آن‌هم از جانب برخی صنوف و مشاغلی که علی‌رغم درآمدهای ده‌هامیلیاردی، به‌جای م...

چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر می‌شود

 چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر می‌شود
2024-05-19T20:58:32+03:30
۴ ضلعی رکود متشکل از نرخ بهره مثبت، حذف شوک گونه ارز ترجیحی، مدیریت بازار ارز غیررسمی و وضع مالیات های جدید، اگر چه تبعاتی از جمله افزایش بیکاری را به دنبال...

دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!

 دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
2024-05-19T20:58:31+03:30
۲۶ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور درخواست کردند مقابل طلافروشان ایستادگی کنند.

۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد

 ۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
2024-05-19T20:58:30+03:30
با توجه به گزارش بانک مرکزی، در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۴۳ میلیون دلار ارز اشخاص به حوزه مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی تخصیص پیدا کرده است که ۷۵ درصد آن سهم واردات...

صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم

 صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
2024-05-19T20:58:30+03:30
مگر قرار نبود "صندوق توسعه ملی" کشورمان روز به روز بزرگتر و منابعش بیشتر و اهمیت آن در رشد و توسعه اقتصاد به چشم بیاید و حافظ منافع آیندگان باشد؟ ...

سد «قیزقلعه‌سی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است

 سد «قیزقلعه‌سی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
2024-05-19T20:58:29+03:30
وزیر نیرو گفت: سد «قیزقلعه‌سی» که به دست مهندسان و پیمانکاران ایرانی ساخته شده است نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربایجان است که...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
2024-05-19T20:58:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشی‌ها ابطال شد

 ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشی‌ها ابطال شد
2024-05-19T20:58:28+03:30
شاخص کل بورس در معاملات امروز، ریزشی ۶۲ هزار واحدی را تجربه کرد.

نقطه‌‌ضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد

 نقطه‌‌ضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
2024-05-19T20:58:27+03:30
در حالی که افزایش نرخ رشد اقتصادی به یک نقطه قوت دولت آقای رئیسی در یکی دو سال اخیر تبدیل شده، نرخ رشد در حوزه کشاورزی منفی یا زیر ۱ درصد بوده است که نشان ا...

فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران

 فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
2024-05-19T20:58:27+03:30
براساس ابلاغ سازمان امور مالیاتی کشور، مودیانی که تا پایان روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳٫۰۳٫۲۰ نسبت به ارسال فهرست حقوق بگیران خود و پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات آن...

دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت

 دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
2024-05-19T20:58:27+03:30
افزایش فقر و کاهش سطح رفاه یکی از شاخص‌ترین نتایج سوءمدیریت اقتصادی در دهه ۹۰ بوده است. یک سوم درآمد سرانه مردم در طول این دهه محو شد.

نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمت‌گذاری خوراک پالایشی‌ها

 نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمت‌گذاری خوراک پالایشی‌ها
2024-05-19T20:58:26+03:30
رئیس سازمان بورس در نامه ای به وزیر نفت خواستار اصلاح دستورالعمل قیمت‌گذاری خوراک نفت و فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی شد.

روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند

 روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
2024-05-19T20:58:26+03:30
آمارهای بانک جهانی نشان می دهد فقر در ایران پس از شیب تند صعودی طی سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ از سال ۲۰۲۱ روند معکوس به خود گرفته و طی دو سال متوالی کاهشی شده است.

ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی

 ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
2024-05-19T20:58:25+03:30
طی ۱۴ ماه گذشته در حالی که ۹۶ درصد کالاهای وارداتی بدون معطلی ترخیص شده اند در مورد دلایل ایستایی ۴ درصد اقلام اظهار شده موضوعاتی از جمله عدم تخصیص به موقع ...

واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد

 واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
2024-05-19T20:58:24+03:30
بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان میدهد، در سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیون دلار موبایل از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود ترخیص شده است. همچنین نزدیک به یک میلی...

فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات

 فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
2024-05-19T20:58:24+03:30
بانک مرکزی فهرست اقلام کالایی دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد.

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)