میرنیوز
به گزارش ایسنا، طی هفته گذشته مشکلاتی در زمینه حمل و جابهجایی کالا از بندر امام خمینی (ره) به وجود آمده بود و خبرهای بسیاری منتشر شد از اینکه به دلیل کمبود کامیون تخلیه و بارگیری کالا از بندر امام خمینی (ره) با کندی انجام شده و حجم بسیار زیادی از کالاهای اساسی در این بندر انباشت شده است.
پس از آن در ویدئوهایی که از کامیونداران در حال اعتراض به مسئولان محلی و در مصاحبههای نمایندگان تشکلهای آنها منتشر شد، انتقادات بسیاری مطرح شد از اینکه چرا این وضعیت به وجود آمده است.
احمد کریمی -دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران- در این باره به ایسنا گفت: بیبرنامه بودن و کوتاهی دستگاهها و متولیان متعدد سبب شده که حمل کالا در بندر امام خمینی (ره) با مشکل مواجه شود اما موضوع کمکاری کامیونداران در این زمینه به هیچ وجه درست نیست.
وی افزود: اگر کامیونی برای حمل بار به بندر امام خمینی (ره) میرود باید یک هفته در تعمیرگاه کرایهای که گرفته را هزینه کند تا این ماشین دوباره برای بارگیری آماده شود و این زمانی طولانی را میگیرد. این در حالی است که اگر کامیونی فرسوده نباشد در ماه تا هشت سرویس هم میتواند برای بارگیری به بندر امام سفر کند اما با این شرایط توانایی کامیون فرسوده تا حدود سه سرویس در ماه کاهش مییابد.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران بیبرنامه بودن و و ناهماهنگی برای ترخیص کالا را یکی از مشکلات کامیونداران دانست که سبب کندی تخلیه و بارگیری کالا از بندر امام خمینی (ره) میشود و گفت: کامیونداران در بندر امام خمینی (ره) به همین دلیل، مدت طولانی منتظر میمانند؛ چرا که فرآیند ترخیص کالا تا مرحله بارگیری بسیار طولانی است.
این اظهارات در حالی مطرح شد که فرهاد منتصر کوهساری –معاون بندری و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی- در گفتوگو با ایسنا این گلایههای کامیونداران را ناشی از خستگی آنها میداند وی در این باره معتقد است که کامیونداران راه طولانی را تا بندر امام خمینی (ره) میآیند و خسته هستند. اگر اعتراضی هم میکنند، حق دارند اما فرآیند ترخیص کالا طولانی نیست و هم اکنون بالغ بر دو میلیون تن کالا ترخیص شده و آماده بارگیری است. همچنین از ابتدا هیچ ناهماهنگی بین دستگاههای مختلف برای ترخیص، تخلیه و بارگیری کالا وجود نداشته است.
منتصر کوهساری افزود: طی روزهای گذشته مشکلاتی در زمینه کمبود کامیون وجود داشت، اما هم اکنون این مشکل برطرف شده و روزانه حدود ۲۰۰۰۰ دستگاه کامیون به بندر امام خمینی (ره) میآید و کالاهای اساسی را جابهجا میکنند. همچنین در تلاشیم تا در روزهای آتی تعداد کامیونها را که به بندر امام خمینی میآیند به ۲۵۰۰ دستگاه افزایش دهیم و برای رسیدن به این هدف مشوقهایی هم برای کامیونداران در نظر گرفته شده است.
با وجود این اظهارات به نظر میرسد مشکلات متعددی طی ماهها و سالهای گذشته به وجود آمده و همه آنها ریشه در خستگی کامیونداران ندارد چرا که همواره یکی از مباحث مطرح شده در این زمینه، انباشت کالا در بنادر کشور به دلایل مختلف بوده که به نظر میرسد همچنان گریبانگیر این بخش است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
موجودی آب سدهای تهران در وضعیت قرمز
سرمایه گذاری سنگین آمریکاییها روی تولید برق خورشیدی
پیش بینی کاهش قیمت نفت برای سال آینده
اعلان جنگ تجاری اروپا علیه آمریکا
آزادسازی واردات آیفون؛ ضرورت یا انحراف از اولویتهای ارزی؟
ممنوعیت واردات پارچههای تولید داخل برای حمایت از صنعت نساجی
نفوذ عناصری از فرقه بهائیت در صنعت خودروسازی کشور
اسامی برندگان قرعهکشی خودروهای وارداتی فردا اعلام میشود
هدررفت واقعی آب در تهران ۱۱ درصد است
انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی نیاز به بررسی دارد
وزارت نفت: پاکنژاد به دلیل تلاش برای فروش حداکثری نفت تحریم شد
قیمت جهانی طلا امروز ۲۴ اسفند؛ هر اونس طلا ۲۹۸۴ دلار و ۸۵ سنت
قیمت جهانی نفت امروز ۲۴ اسفند؛ برنت ۷۰ دلار و ۳۳ سنت شد
مدیر عامل توانیر: عراق به واردات برق ایران ادامه میدهد
هشدار هواشناسی؛ شب عید باران میبارد
کیفیت خودروها در کاهش تلفات جاده ای اثرگذار است
خروج خودروهای وارداتی از شمول قیمت گذاری شورای رقابت
دستور پزشکیان برای ممنوعیت واردات پارچه مشابه تولید داخل
افزایش بیسابقه اخراج کارکنان در آمریکا در ماه فوریه
اختصاص فاینانس برای خرید کالاهای ایرانی به کشورهای آفریقایی
خبرهای خوشی در حوزه تولید نفت در پیش است
پروازهای ایران - انگلستان مجددا برقرار میشود؟
اتصال نیروگاه «هنگام» به شبکه خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی
پیشبینیهای هواشناسی برای ایام نوروز اعلام شد
ضرورت تعامل و هماهنگی حداکثری دستگاهها در ایمنی سفرهای نوروزی
رجیستری آیفونهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آغاز شد
رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳
ساخت لوکوموتیو جدید ایرانی با قدرت ۴۰۰۰ اسب بخار
وجوه بلوکهشده مشتریان خودروهای وارداتی آزاد شد
دستمزدهای واقعی در ژاپن کاهش یافت