میرنیوز

پالادیم مرز ۳۰۰۰ دلار را درهم شکست

پالادیم مرز ۳۰۰۰ دلار را درهم شکست 2021-05-01T07:02:20+04:30

به گزارش ایسنا، هر اونس پالادیم در معاملات روز جمعه تا مرز ۳۰۰۷ دلار و ۷۳ سنت پیش رفت و آخرین بار در ۲۹۵۲ دلار و ۶۹ سنت ایستاد.

قیمت این فلز از ۱۶ مارس که شرکت نورنیکل روسیه از آبگرفتگی دو معدن و کاهش تولیدش خبر داد، بیش از ۲۰ درصد رشد کرده است.

جفری کریستین از گروه CPM اظهار کرد: صنعت خودروسازی و صنعت محصولات الکترونیکی پالادیم بیشتری خریداری می کنند و بنابراین بازار دچار کمبود عرضه شده است. وی در ادامه افزود: افزایش تقاضا ماهیت سفته بازی دارد و بنابراین می تواند قیمتها را برای مدت طولانی بالا نگه دارد.

تقاضا از سوی صنعت خودروسازی با تسهیل کمبود تراشه در اواخر امسال ممکن است افزایش بیشتری پیدا کند.

کارستن فریتچ، تحلیلگر کومرس بانک اظهار کرد قیمتها بعید است بالای ۳۰۰۰ دلار بمانند و کاهش پیدا خواهند کرد زیرا خودروسازان به جای پالادیم به استفاده از پلاتین روی می آورند که فلز ارزانتری است. در چنین سطح قیمتی، خودروسازان بیشتری به فکر جایگزین برای پالادیم می افتند.

مقررات محیط زیستی سخت گیرانه خودروسازان را مجبور کرده است طی سالهای گذشته از پالادیم بیشتری در موتورهای بنزینی استفاده کنند اما استفاده از پلاتین و تغییر گرایش به سمت خودروهای برقی احتمالا تقاضا برای پالادیم را ضعیفتر خواهد کرد.

مصرف اصلی پالادیم و پلاتین در مبدلهای کاتالیزوری است. پالادیم در موتورهای بنزینی بازار چین و آمریکا که اولین و دومین بازارهای بزرگ جهان هستند محبوب است و پلاتین در خودروهای دیزلی که در اروپا محبوب هستند به کار می‌رود.

بر اساس گزارش رویترز، در معاملات روز جمعه، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۶۹ دلار و ۸۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۶۷ دلار و ۷۰ سنت ایستاد.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۸۸ سنت ایستاد اما در آوریل شش درصد افزایش نشان داد که بزرگترین رشد ماهانه از دسامبر بود. هر اونس پلاتین ثابت بود و ۱۱۹۸ دلار معامله شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

امضای ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه بنادر کشور

امضای ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه بنادر کشور
2021-05-10T20:40:02+04:30
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور با شرکت‌های دانش بنیان امضا شد.

هیچ فولادی گم نشده است

هیچ فولادی گم نشده است
2021-05-10T18:53:16+04:30
سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: هیچ فولادی گم نشده و رقم ۲.۶ میلیون تن اعلام شده درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

۱۵ میلیارد دلار ارز کشور بلوکه شده است

۱۵ میلیارد دلار ارز کشور بلوکه شده است
2021-05-10T18:26:37+04:30
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت:بنابر اعلام بانک مرکزی، نزدیک به ۷ میلیارد دلار در کره جنوبی و حدود ۴ میلیارد دلار در عراق بلوکه شده که با سایر کشورها در مجموع...

واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی غیرقانونی است

واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی غیرقانونی است
2021-05-10T18:26:37+04:30
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی کاملاً غیرقانونی است.

فهرست تولیدکنندگان فولاد مجاز به انجام صادرات اعلام شد

فهرست تولیدکنندگان فولاد مجاز به انجام صادرات اعلام شد
2021-05-10T16:53:18+04:30
مدیر صنایع فلزی وزارت صنعت فهرست واحدهای فولادی مجاز به صادرات محصولات فولادی را به سازمان توسعه تجارت اعلام کرد.

بهره برداری از طرح‌های ملی صنعت برق با اعتبار ۱۳۴۵ میلیارد تومان

بهره برداری از طرح‌های ملی صنعت برق با اعتبار ۱۳۴۵ میلیارد تومان
2021-05-10T16:53:18+04:30
طرح‌های ملی صنعت برق کشور با سرمایه‌گذاری ۱۳۴۵ میلیارد تومان فردا سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو همزمان با هفته ششم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری می‌رسد.

لزوم توقف انتخابات غیرقانونی مجامع سهام عدالت استانی/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟

 لزوم توقف انتخابات غیرقانونی مجامع سهام عدالت استانی/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟
2021-05-10T16:46:36+04:30
در حالی وزارت اقتصاد برای بار دوم بدنبال برگزاری فوری، مجامع سهام عدالت استانی است که این موضوع با واکنش برخی نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و ......

انتخابات غیرقانونی مجامع سهام عدالت استانی باید متوقف شود/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟

 انتخابات غیرقانونی مجامع سهام عدالت استانی باید متوقف شود/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟
2021-05-10T16:19:56+04:30
در حالی وزارت اقتصاد برای بار دوم بدنبال برگزاری فوری، مجامع سهام عدالت استانی است که این موضوع با واکنش برخی نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و ......

برگزاری انتخابات مجامع سهام عدالت استانی باید متوقف شود/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟

 برگزاری انتخابات مجامع سهام عدالت استانی باید متوقف شود/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟
2021-05-10T16:06:36+04:30
در حالی وزارت اقتصاد برای بار دوم بدنبال برگزاری فوری، مجامع سهام عدالت استانی است که این موضوع با واکنش برخی نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و ......

کمبود نقدینگی، مهم‌ترین دلیل رکود واحدهای صنعتی

کمبود نقدینگی، مهم‌ترین دلیل رکود واحدهای صنعتی
2021-05-10T15:09:58+04:30
تا پایان سال گدشته بیش از ۹۵۹ هزار نفر در واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیدند مشغول به کار بودند، نزدیک به ۵۰ درصد کل واحدها در صنایع ...

کرونا چه بلایی بر سر ترکیه آورد؟

کرونا چه بلایی بر سر ترکیه آورد؟
2021-05-10T15:09:58+04:30
رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید، شیوع کرونا و کاهش تعداد مسافران و گردشگران خارجی، فشار قابل توجهی بر اقتصاد ترکیه وارد کرده است. ...

انجام تست سریع کرونا از مسافران در بندر حقانی+جزییات

انجام تست سریع کرونا از مسافران در بندر حقانی+جزییات
2021-05-10T15:09:57+04:30
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی از انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی به عنوان قطب مسافری دریایی کشور خبر داد و...

سکوت تلخ شورای رقابت/ حاشیه‌روی با زامیاد!

سکوت تلخ شورای رقابت/ حاشیه‌روی با زامیاد!
2021-05-10T15:09:57+04:30
شورای رقابت که تا پیش از این ذوق زده از برگشت به قیمت گذاری خودرو بود و از عملکرد خود دفاع می کرد، این روزها با صدور دستورالعمل جدید برای افزایش قیمت خودرو و...

حمله سایبری به خط لوله آمریکا توسط یک باند تبهکار انجام شده است؟

 حمله سایبری به خط لوله آمریکا توسط یک باند تبهکار انجام شده است؟
2021-05-10T15:13:17+04:30
حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا آسیب پذیری زیرساخت های مهم انرژی این کشور در برابر حملات هکری را بیش از پیش آشکار کرده است.

ورقهای فولادی ۱۵ درصد گران شد

 ورقهای فولادی ۱۵ درصد گران شد
2021-05-10T15:13:17+04:30
باوجود کاهش نرخ ارز قیمت ورق متاثر از قیمتهای جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شد.

دلار به کانال ٢١ هزار تومانی بازگشت/ نرخ روی ٢١۶۶١ تومان ایستاد

دلار به کانال ٢١ هزار تومانی بازگشت/ نرخ روی ٢١۶۶١ تومان ایستاد
2021-05-10T14:39:58+04:30
قیمت دلار آمریکا (اسکناس) در میانه معاملات امروز دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ در صرافی های بانکی برای خرید ٢١ هزار و ٢٣٢ و برای فروش ٢١ هزار و ۶۶١ تومان رسید.

انتقاد وزارت راه از بودجه عمرانی ۱۴۰۰ دو ماه بعد از تصویب لایحه!

انتقاد وزارت راه از بودجه عمرانی ۱۴۰۰ دو ماه بعد از تصویب لایحه!
2021-05-10T14:26:38+04:30
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از حذف تبصره ۱۹ از قانون بودجه ۱۴۰۰ در خصوص تأمین مالی پروژه های عمرانی بر اساس مشارکت عمومی- خصوصی انتق...

نحوه اعمال افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان قراردادی، پیمانی و رسمی

 نحوه اعمال افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان قراردادی، پیمانی و رسمی
2021-05-10T14:33:19+04:30
پس از اعمال ضریب ریالی، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (قرارداد) کارکنان، نباید از مبلغ ۳۵ میلیون ریال کمتر شود و باید مابه‌التفاوت آن با مبلغ ۳۵ میلیون ر...

ساز و کار برگزاری مجامع شرکتها بصورت الکترونیک

ساز و کار برگزاری مجامع شرکتها بصورت الکترونیک
2021-05-10T14:00:00+04:30
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: هر شرکت ثبت شده نزد سازمان می‌تواند با درج در آگهی مجمع عمومی، اعلام نشانی سامانه جامع و هوشمند و چگونگی دسترسی به راهن...

ادامه مذاکره امارات برای فروش گاز کردستان عراق

ادامه مذاکره امارات برای فروش گاز کردستان عراق
2021-05-10T13:59:59+04:30
شرکت داناگاز امارات متحده عربی همچنان در حال مذاکره برای فروش گاز منطقه اقلیم کردستان عراق است.

انجام تست سریع ۱۵۰ هزار تومانی کرونا در قطب مسافری دریایی کشور

 انجام تست سریع ۱۵۰ هزار تومانی کرونا در قطب مسافری دریایی کشور
2021-05-10T14:06:39+04:30
مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهید حقانی به عنوان قطب مسافری دریایی کشور خبر داد.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۰|افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار گران شد

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۰|افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار گران شد
2021-05-10T14:06:37+04:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۵۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان است.

صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری زعفران ایران به ۶۰ کشور جهان در سال ۱۳۹۹

 صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری زعفران ایران به ۶۰ کشور جهان در سال ۱۳۹۹
2021-05-10T14:06:37+04:30
در سال ۹۹ بیش از ۳۲۴تن زعفران با ارزش بیش از ۱۹۰میلیون دلار به ۶۰کشور صادر شد که پنج کشور هنگ کنگ، امارات، اسپانیا، چین و افغانستان، ۷۹درصد وزن و ۷۸درصد ارز...

نحوه برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت مغایر قانون است

 نحوه برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت مغایر قانون است
2021-05-10T14:06:36+04:30
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصمیمی که در شورای عالی بورس برای نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به منظور انتخاب هیات مدیره در این...

قیمت سکه طرح جدید ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۹میلیون و ۷۹۰هزار تومان رسید

قیمت سکه طرح جدید ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۹میلیون و ۷۹۰هزار تومان رسید
2021-05-10T13:46:38+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۹ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید.

بورس ۵۶۰۰ واحد رشد کرد/ شاخص به یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد رسید

بورس ۵۶۰۰ واحد رشد کرد/ شاخص به یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد رسید
2021-05-10T13:46:38+04:30
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رشد ۵۶۷۰ واحدی به یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.

نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خلاف قانون است

نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خلاف قانون است
2021-05-10T13:46:37+04:30
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس از تمام ابزار نظارتی خود به منظور بررسی دقیق ابعاد تخلف برگزاری مجامع انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی همه متخلفان ش...

شوخی ۱۳ میلیارد دلاری!

شوخی ۱۳ میلیارد دلاری!
2021-05-10T13:09:57+04:30
سازمان برنامه و بودجه معتقد است که" دولت استقراضی از بانک مرکزی نداشته و این حرف بی اساسی است که رییس کل بانک مرکزی هم آن را تایید می کند و در عین حال ا...

با کاهش نرخ ارز کدام کالاها ارزان نمی‌شود!؟

با کاهش نرخ ارز کدام کالاها ارزان نمی‌شود!؟
2021-05-10T12:56:42+04:30
عضو هیأت علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی معتقد است در اثر کاهش نرخ ارز قیمت کالاهایی کاهش پیدا می‌کند که مانند خودرو یا ملک و مستغلات حالت بورسی دارن...

اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۰

 اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
2021-05-10T12:46:44+04:30
امروز سهامداران شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری غدیر در بورس و معامله‌گران شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)