میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع حمل و نقل عمومی و تأمین و تجهیز این ناوگان مصوبات و قولهای خوبی در دولت داریم اما متأسفانه هیچکدام به نتیجه نمیرسد و آنچه تاکنون به نتیجه رسیده است، از بودجه خود شهرداری تأمین شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته در بخش نوسازی اتفاقاتی در حال رخ دادن است یعنی بودجههایی تزریق میشود، بعضاً اتوبوسها و واگنهای قدیمی در حال نوسازی هستند اما در خصوص تجهیزات نو هنوز هیچ فعالیت جدی آغاز نشده است.
هاشمی ابراز داشت: طی یک سال گذشته با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری، ساخت داخل قطار مترو از نظر طراحی به ۸۰ درصد و از نظر ساخت به ۷۵ درصد رسید که طی چند روز گذشته نیز از اولین قطار ملی رونمایی شد. رئیس جمهور نیز در آن جلسه دستور تولید از این قطار و تأمین بودجه آن را داد.
وی افزود: در این شرایط دیگر امکان فاینانس وجود ندارد چراکه کشورهای خارجی برای ایجاد کار برای خود به دیگر کشورها وام خواهند داد. در نتیجه مسیر استفاده از وام مسیر جدیدی نخواهد بود و از مصوبه دولت برای تأمین هزار واگن ۴۲۰ عدد هنوز باقی است و برای آن تصمیم گیری نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دولت میتواند برای این واگنها که مصوبه قبلی هم دارد، به صورت ریالی برای کارخانه جات داخلی تأمین اعتبار کند و ساخت این واگنها آغاز شود.
هاشمی خبر داد: شهرداری تهران نیز با شرکت واگن سازی تهران برای ساخت ۱۰۵ واگن قرارداد جدیدی را امضا کرده است. بنابراین کار میتواند به سرعت آغاز شود و خواهش من این است که در انتهای دولت این پول پرداخت شود و در دوره مدیریت شهری بعدی شاهد وجود این واگنها باشیم.
وی تصریح کرد: شرایط کرونایی بسیار حاد است و تعداد فوتیها در تهران نزدیک به ۱۰۰ نفر رسیده است و به نظر میرسد بالاتر هم میرود. توصیه ما این است که مردم بیش از ۱۵ دقیقه در وسایل حمل و نقل عمومی باقی نمانند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: با توجه به شرایط واکسیناسیون نیز حداقل تا یک سال آینده همچنان درگیر کرونا خواهیم بود و لازم است تا دولت نسبت به قول خود برای تأمین ناوگان عمومی تلاش بیشتری کند.
هاشمی خاطرنشان کرد: نمیدانم که چرا این قفل باز نمیشود. این بسیار ساده است که دولت میخواهد برای این تعداد اتوبوس و واگن تأمین اعتبار کند و علاقه نیز به ساخت داخل است و سال پشتیبانی از تولید داخل است و تأمین این مقدار چندان سخت نیست. دولت میتواند از بودجههای دولتی یا سیستم بانکی این مبلغ را تأمین کند.
منبع : خبرگزاری مهر
هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد
۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برقآبی جدید احداث میشود
انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف
"کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکلدهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»
افت ۷۸.۲ درصدی بارشها در کرمان/ بارشها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد
ایرانایر ۳۴ فروند هواپیما دارد
جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جادههای ۲۹ استان
ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و گاز با کاهش محسوس دمای هوا
سازمان مالیاتی: رسید دستگاههای کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه
الگوریتم مجریان ذیصلاح ساختمانها هفته آینده ابلاغ میشود
ورودی آب رودخانههای اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد
سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد
پیشبینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول
جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟
تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی
انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه
عقبماندگی شدید پروژههای نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد
برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند
رویترز: پاکستان بهرغم تحریمها خط لوله انتقال گاز ایران را میسازد
"کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است
جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول
بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد
مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز
افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران