میرنیوز
به گزارش ایسنا، شرکتهای هواپیمایی و فرودگاههای جهان خواستار دستورالعملهای تست جهانی واحد برای چشم پوشی از قرنطینه اجباری مسافران هستند که سفرها را به شدت کاهش داده است. انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) پیش بینی کرده که ترافیک هوایی امسال تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا ۶۶ درصد کاهش پیدا کند.
محدودیتهای سفر و استفاده از تست در حال حاضر در سطح جهانی متفاوت است. برخی از ایرلاینها مسافران را ملزم می کنند نتیجه منفی تست را ارایه کنند حتی اگر برخی از کشورها به مسافران بدون گذراندن قرنطینه اجازه ورود دهند در حالی که برخی دیگر از کشورها ورود همه مسافران خارجی غیرضروری را ممنوع اعلام کرده اند.
انتظار می رود دستورالعمل سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) درباره گرفتن تست و اقدامات مدیریت ریسک بین مرزی در نوامبر اعلام شود و دستورالعمل فنی داوطلبانه ای را عرضه کند اما کشورها را وادار نمی کند قرنطینه مسافران را حذف کنند.
به گفته منابع آگاه، انتظار نمی رود این دستورالعمل تستهای خاصی مانند آنتی ژن یا پی سی آر را پیشنهاد کند. در عوض، توصیه خواهد کرد مسافران با استفاده از تستی که حساسیت و درستی تشخیص آن ۹۵ درصد است، کنترل شوند تا موارد خطای مثبت و منفی کمتری وجود داشته باشد.
برخی از تستهای فوری در مقایسه با پی سی آر حساسیت کمتری دارند و بنابراین احتمال این که موارد مثبت را شناسایی نکنند وجود دارد با این حال این تستها از نظر میزان درستی اختلاف کمتری پیدا کرده اند.
یکی از منابع آگاه گفت: مجموعه ای از تستها با ضریب اطمینان حداقل ۸۰ درصد تا نزدیک به ۱۰۰ درصد مورد بررسی قرار گرفته اند.
یک پیشنهاد دیگر این است که مسافران ۴۸ ساعت پیش از سفر تست دهند که لزوما نباید در فرودگاه باشد.
دن الوِل، نایب رییس سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا که ریاست گروه کاری ایکائو در زمینه مسائلی مانند تست گرفتن و قرنطینه را برعهده دارد، چهارشنبه گذشته به رویترز گفت: این دستورالعمل سنگین نخواهد بود یا نسخه ای برای تست گرفتن ارایه نمی دهد.
بر اساس گزارش رویترز، ایکائو در ایمیلی اعلام کرد این دستورالعمل چارچوب مدیریت ریسک برای ارزیابی گزینه های تست گرفتن و عواملی که در تست گرفتن از سوی یک کشور باید مد نظر قرار گیرند را به کشورها ارایه خواهد کرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران
همایش صنعت لیزینگ آغاز به کار کرد