میرنیوز
به گزارش ایسنا، محمد علی الباکری، نایب رییس منطقه ای یاتا برای منطقه آفریقا و خاورمیانه اظهار کرد: سفرهای هوایی منطقه خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ احیا نخواهد شد و آفریقا ممکن است تا سال ۲۰۲۳ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگردد.
وی در ادامه افزود: محدودیتهای دولتی و قرنطینه ها، تقاضا برای سفرهای هوایی را ضعیفتر کرده است. خاورمیانه به دلیل هابهای بزرگ پروازهای بین المللی که در این منطقه وجود دارد یک سال دیرتر از آفریقا بهبود پیدا می کند.
خاورمیانه هابهای پروازهای بین المللی در دوبی و ابوظبی امارات متحده عربی و دوحه قطر دارد که برای پر کردن صندلیهای پرواز به مسافران ترانزیتی متکی هستند.
تنزل دورنمای سفرهای هوایی احتمالا به تقاضا برای سوخت جت در این منطقه آسیب خواهد زد به خصوص در امارات متحده عربی که در حدود ۳۰ درصد از تقاضای منطقه ای برای سوخت جت در سال ۲۰۱۹ سهم داشت.
پروازهای ایرلاینهای خاورمیانه در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر ۶۰ درصد کمتر از ابتدای سال ۲۰۲۰ بود. با این حال در مقایسه با کاهش ۹۲ درصدی در آوریل بهبود داشتند. در آفریقا پروازها در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر ۵۶ درصد کمتر از ابتدای سال بود و پایینترین رکورد مربوط به اواسط آوریل بود که پروازها ۹۶ درصد کاهش داشت.
هر دو منطقه عقبتر از بازار جهانی هستند که پروازها ۴۷ درصد کاهش در مقایسه با ابتدای سال داشته اند. یاتا در سپتامبر دورنمای سفرهای هوایی جهانی را هدف بازنگری منفی قرار داد و کاهش ۶۶ درصدی برای کل سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ را پیش بینی کرد.
بر اساس گزارش پلاتس، یاتا اعلام کرده که مسافران هوایی در خاورمیانه امسال به حدود ۶۰ میلیون در مقایسه با ۲۰۳ میلیون در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا می کنند. شمار مسافران هوایی در آفریقا به ۴۵ میلیون در مقایسه با ۱۵۵ میلیون در سال ۲۰۱۹ می رسد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هزینه مصرف گاز صنایع بورسی اعلام شد
هواشناسی ایران ۲۹ بهمن؛ آغاز بارش برف و باران در ۲۰ استان
قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ بهمن؛ نفت رشد کرد
هزینه رجیستری آیفونهای واردشده قبل از رفع ممنوعیت اعلام شد
فرزین: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
کسری تجاری ۱.۲ هزار میلیارد دلاری آمریکا
صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی