میرنیوز
به گزارش ایسنا، پروژه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان ۴۱۰ کیلومتر بوده که ۱۶۵ کیلومتر در مسیر تهران– قم و مابقی در بخش قم-اصفهان به طول ۲۴۵ کیلومتر است از سال ۱۳۹۳ که قرارداد آن بسته شد، بازه زمانی پنج ساله برای آن پیشبینی شده بود اما در شهریور ماه شال گذشته با مشکلاتی مواجه شد عملا موقف شد.
البته سعید رسولی همان زمان در نشست خبری در این باره در پاسخ به ایسنا گفته بود که پروژه قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان متوقف نشده است اما در زمینه مسائل مالی و اعتباری با سازمان برنامه و بودجه اختلاف نظرهای داریم که امیدواریم به زودی حل و فصل شود.
وی افزود: در این مسیرکارهایی هم در حوزه زیرساختی انجام شده، اما در زمینه مسائل مالی و اعتباری اختلاف نظرهایی با سازمان برنامه و بودجه داریم که امیدواریم به زودی حل و فصل شود البته نگاه غالب در این زمینه این است که این پروژه انجام شود و پیمانکار آن همچنان در پروژه وجود دارد.
عباس خطیبی - معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حملونقل کشور – در گفتوگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: مشکلاتی در تامین منابع فاینانس چینی داشتیم که البته به تدریج در حال برطرف شدن است و طرف چینی وعده هایی برای بهبود این شرایط داده است و از سوی دیگر مجموعه دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی مساعدت بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: طی جلسات اخیری که با وزیر راه و دیگر مسئولان دولت و بانک مرکزی داشتهایم مقرر شد که فاینانس چهار میلیارد یوآنی چین را که حدود یکماه تا انقضاء آن باقی مانده تمدید کنیم و ال سی ۹.۶ میلیارد یوآنی بخش دوم این پروژه ریلی را نیز باز کنیم تا کار و مراحل اجرایی سریعتر پیش برود.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حملونقل کشور ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان در بخش اول حدود ۳۰ درصد و در کل پروژه حدود شش درصد بوده است اما در حال حاضر در مراحل زیر بنایی هستیم این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر این بخش به خوبی انجام شود با اجرای دیگر مراحل و قسمت های پروژه که شامل بخش های روبنایی، روسازی، شبکه بالاسری و... غیره است، میزان پیشرفت فیزیکی رشد چشمگیری پیدا می کند.
خطیبی با بیان اینکه هیچ مشکلی در استفاده از ریل ملی وجود ندارد اما تا آن زمان فاصله زیادی داریم، گفت: با راهاندازی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان خط ریلی ۴۵۰ کیلومتری که در حال حاضر سیر در آن ۹ ساعت طول میکشدبه یک سوم کاهش یافته و سفر از تهران تا اصفهان سه ساعته مقدور میشود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
اتابک: ارز حاصل از صادرات باید در اختیار تولیدکننده باشد
کاهش ۲.۱ درصدی تورم تولیدکننده برق
کاهش ۶۰ درصدی ذخایر نیروگاهی علت خاموشی های پاییزی بود؟
دو دیدار مهم همتی با وزرای اقتصاد و سرمایه گذاری عربستان
وزیر راه: آماده همکاری با دیگر کشورها در حوزه دریانوردی هستیم
۳۸ هزار دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص شد
ابلاغ نحوه واگذاری ارز حاصل از صادرات به دیگران
قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهارشنبه ۷ آذر
هشدار هواشناسی کشاورزی و اعلام وضعیت سطح نارنجی
حمایت شرکت پالایش و پخش از کسب و کار جایگاهداران
رشد تولید برق نیروگاههای حرارتی در کنار کاهش مصرف سوخت
کاهش ۱۲ درصدی ورودی سدهای کشور نسبت به پارسال
گزارش هواشناسی امروز؛ بارش برف و باران در ۲۲ استان
علت گرانی خودرو به روایت یک نماینده مجلس
محدودیت تردد در چالوس/ برف و باران در جادههای ۱۵ استان
نرخ تسعیر ارز برای سرمایه گذاران خارجی بر مبنای نرخ توافقی شد
هواشناسی ایران امروز؛ بارش برف و باران در ۲۲ استان
فرار خودروسازان از ورشکستگی با تجدید ارزیابی؟
بخش خصوصی خواستار شفافیت نحوه مدیریت قیمت ارز در مرکز مبادله شد
قیمت جهانی طلا امروز ۷ آذر؛ هر اونس ۲۶۳۷ دلار و ۹۵ سنت
قیمت جهانی نفت امروز ۷ آذر؛ برنت ۷۲ دلار و ۷۹ سنت شد
روند تأمین سوخت در سراسر کشور مطلوب است
سهم ۳۰ درصدی بریکس از تولید ناخالص جهانی
جزئیات تغییر تعرفه برق برای مشترکان
قیمت طلا و سکه امروز ۶ آذر؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
اولین نشست تخصصی مزد ۱۴۰۴ برگزار شد
۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات برای خدمات مکانیزه
دریافت مالیات بر ارزش افزوده جدید از واردات لغو شد
ثبت رکورد جدید در ارزش معاملات خرد
میر شتاب ایران و روسیه اجرایی شد+ مزایا