میرنیوز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در هفتهای که گذشت شرکت فرودگاهی ع-ع طی نامهای به سازمان هواپیمایی کشوری از تعطیلی فرودگاه چابهار (کنارک) به دلیل تعمیر سطوح پروازی، سیستم ناوبری و ... تا اطلاع ثانوی خبر داد.
این اقدام در کنار عدم توجه ایرلاینهای داخلی باعث سرگردانی مسافران شد و در نهایت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چند روز بعد در بازدیدی از این فرودگاه اعلام کرد فرودگاه چابهار موقتا بازگشایی میشود. مسئلهای که نشان داد ادعای شرکت فرودگاهی ع-ع درخصوص وجود مشکلات مربوط به سیستمهای ناوبری و سطوح پروازی واقعیت ندارد.
در این بین برخی نمایندگان مجلس نیز به ماجرای تعطیلی و بازگشایی فرودگاه کناک واکنش نشان دادهاند. معینالدین سعیدی نماینده چابهار، کنارک نیکشهر ، دشتیاری و قصرقند در مجلس با تاکید بر ضرورت شهر فرودگاهی چابهار میگوید: ذرهای تردیدی در ضرورت وجود شهر فرودگاهی چابهار وجود ندارد.
وی با قدردانی از تدبیر نیروی هوایی ارتش، وزارت راه و شهرسازی و استانداری در برقراری دوباره پروازهای فرودگاه کنارک، افزود: سواحل مکران هم به فرودگاه نظامی کنارک و هم به شهر فرودگاهی چابهار نیاز دارد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک شهر فرودگاهی در محدوده منطقه آزاد چابهار گفت: کسانی که با جایگاه ویژه چابهار به عنوان کانون و محور توسعه سواحل مکران آشنا باشند که مقام معظم رهبری تاکید موکد بر توسعه این منطقه دارند و کلیدواژه گنج پنهان را برای سواحل مکران به کار میبرند، میدانند که قطعا برای شکوفایی این گنج پنهان به یک شهر فرودگاهی با تمام کارکردها و ظرفیتهایش نیاز است.
وی ادامه داد: یک شهر فرودگاهی که در شأن سواحل مکران به عنوان یک هاب بزرگ تجاری و اقتصادی باشد. بنابراین معتقدم در بحث ضرورت وجودی این مجموعه هیچ تردیدی وجود ندارد و هیچ کارشناسی نیاز سواحل مکران به این شهرک فرودگاهی را رد نمیکند.
سعیدی با بیان اینکه کماکان به فرودگاه کنارک به عنوان یک فرودگاه نظامی نیاز داریم و این نیازی نه فقط برای منطقه که برای کل کشور است، اضافه کرد: فرودگاه کنارک نیز باید از حمایتهای لازم برخوردار باشد. اما برای مباحث اقتصادی و توسعهای که در افق چابهار و سواحل مکران دیده میشود، نیاز به یک شهر فرودگاهی داریم که با ظرفیتهای بالا بتواند نیاز بخشهای مختلف اقتصادی اعم از تولید و ترانزیت و تجارت تا مباحثی مانند توسعه گردشگری و ترانزیت مسافری را پاسخگو باشد.
وی یادآور شد: افق و چشمانداز چابهار یک نقطه کانونی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است. یعنی یک کانون تکرار ناپذیر در ایران و خاورمیانه. حال بدون تردید چنین کانونی برای شکوفایی ظرفیتهایش نیاز به یک مجموعه عظیم و توانمند فرودگاهی دارد که در تمام منطقه پیشرو باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: این دو فرودگاه یعنی فرودگاه کنارک به عنوان یک فرودگاه نظامی و فرودگاه جدید چابهار به عنوان یک شهر فرودگاهی هر دو برای سواحل مکران و البته کل کشور ضرورت وجودی دارند. اما هر کدام کارکردی جداگانه داشته و وجود یکی، نافی دیگری نیست.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
اتابک: ارز حاصل از صادرات باید در اختیار تولیدکننده باشد
کاهش ۲.۱ درصدی تورم تولیدکننده برق
کاهش ۶۰ درصدی ذخایر نیروگاهی علت خاموشی های پاییزی بود؟
دو دیدار مهم همتی با وزرای اقتصاد و سرمایه گذاری عربستان
وزیر راه: آماده همکاری با دیگر کشورها در حوزه دریانوردی هستیم
۳۸ هزار دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص شد
ابلاغ نحوه واگذاری ارز حاصل از صادرات به دیگران
قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهارشنبه ۷ آذر
هشدار هواشناسی کشاورزی و اعلام وضعیت سطح نارنجی
حمایت شرکت پالایش و پخش از کسب و کار جایگاهداران
رشد تولید برق نیروگاههای حرارتی در کنار کاهش مصرف سوخت
کاهش ۱۲ درصدی ورودی سدهای کشور نسبت به پارسال
گزارش هواشناسی امروز؛ بارش برف و باران در ۲۲ استان
علت گرانی خودرو به روایت یک نماینده مجلس
محدودیت تردد در چالوس/ برف و باران در جادههای ۱۵ استان
نرخ تسعیر ارز برای سرمایه گذاران خارجی بر مبنای نرخ توافقی شد
هواشناسی ایران امروز؛ بارش برف و باران در ۲۲ استان
فرار خودروسازان از ورشکستگی با تجدید ارزیابی؟
بخش خصوصی خواستار شفافیت نحوه مدیریت قیمت ارز در مرکز مبادله شد
قیمت جهانی طلا امروز ۷ آذر؛ هر اونس ۲۶۳۷ دلار و ۹۵ سنت
قیمت جهانی نفت امروز ۷ آذر؛ برنت ۷۲ دلار و ۷۹ سنت شد
روند تأمین سوخت در سراسر کشور مطلوب است
سهم ۳۰ درصدی بریکس از تولید ناخالص جهانی
جزئیات تغییر تعرفه برق برای مشترکان
قیمت طلا و سکه امروز ۶ آذر؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
اولین نشست تخصصی مزد ۱۴۰۴ برگزار شد
۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات برای خدمات مکانیزه
دریافت مالیات بر ارزش افزوده جدید از واردات لغو شد
ثبت رکورد جدید در ارزش معاملات خرد
میر شتاب ایران و روسیه اجرایی شد+ مزایا