میرنیوز

افزایش نامتعارف اجاره بها منجر به بد مسکنی شد

افزایش نامتعارف اجاره بها منجر به بد مسکنی شد 2023-05-25T10:00:30+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته مشکلات اجاره بها ادامه دارد از سوی دیگر سامانه املاک و مستغلات برای دریافت رایگان کدرهگیری راه اندازی شد از سوی دیگر درآمد ۲۰ میلیارد دلاری پروژه رشت- آستارا بحث برانگیز شد.

پذیرش بد مسکنی به جای پرداخت اجاره بهای بالا

به تازگی اخباری مبنی بر بدمسکنی مستأجران رواج پیدا کرده است و این پدیده‌ها تحت فشار افزایش غیر منطقی اجار بها تحمیل شده است.

مستاجرانی که از پس اجاره بها در کلانشهرها برنمی آیند تصمیم بر جایگزینی راه‌های غیر منطقی برای معضل مسکن خود هستند وقتی صحبت از زندگی در کانکس شنیده می‌شود، ذهن بسیاری از مردم به سمت شرایط اضطراری مثل شرایط سیل و زلزله زدگی می‌رود. در این شرایط اسکان بازماندگان در کانکس چندان عجیب و غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد. اما افزایش غیرقابل مهار قیمت اجاره مسکن تا حدی است که برخی افراد مجبور به کانکس نشینی شده اند.

مرتضی افقه، کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت اجاره بها به خبرنگار مهر گفت: در بخش مسکن جهش وحشیانه صورت گرفته است که اقشار متوسط دیگر نمی‌توانند خانه اجاره کنند چه برسد به خرید خانه بعید است که در کوتاه مدت بتوان مشکل مستأجران را برطرف کرد با توجه به تورم موجود در کشور بحران‌های اقتصادی یکی پس از دیگری خودنمایی می‌کند.

وی در ادامه افزود: بحران مسکن از یک دهه بی تدبیری ایجاد شده است و مهاجرت‌هایی که از روستا به کلانشهرها انجام شد و کانکس نشینی و پشت بام خوابی تبعات مهاجرت‌های روستا به شهرها است به جای اینکه روستاها را جایی برای زندگی کنیم مردم را از روستاها فراری داده‌ایم.

کدرهگیری رایگان برای مستأجران

معاون مسکن و ساختمان گفت: سامانه املاک و مستغلات اولین سامانه رایگان برای موجر و مستأجر است.

هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان در برنامه رونمایی سامانه املاک و مستغلات گفت: این سامانه نخستین سامانه اجاره بها بین موجر و مستأجر است و در فاز اول آن مختص اجاره بها است و به مرور سامانه خرید و فروش هم اضافه خواهد شد.

وی در ادامه داد: در این سامانه مشخصات موجر و مستأجر ثبت و یک فردی به عنوان شاهد معرفی می‌شود.

وی افزود: کد رهگیری برای بنگاه‌های مشاور املاک فعال است در حال حاضر دو کد رهگیری داریم هم از این سامانه می‌شود کد رهگیری گرفت و هم از مشاورین املاک استفاده شود اما این سامانه به صورت رایگان کد رهگیری می‌دهد و در تمام ساعات شبانه روز این سامانه فعال است.

عباسی گفت: همچنین برای تمدید پس از توافق دو نفر معرفی شده و دولت هم تأیید می‌کند. پیش تر در مشاورین املاک کد رهگیری رایگان نبود. آنها فرآیند بهم رسانی را انجام داده حق زحمه دریافت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم گزارش کار انجام شده ارائه شود و وعده داده نشود.

تکمیل ۴ کریدور ریلی به منظوراتصال به شبکه حمل ونقل کشورهای همسایه

خیراله خادمی گفت: تکمیل ۴ کریدور ریلی به منظور اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه و همچنین تغییر مد حمل‌ونقل از جاده‌ای به ریلی در اولویت قرار دارد.

خیراله خادمی مدیر عامل شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل‌ونقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر مهندسی راه آهن گفت: با توجه به موقعیت ممتاز ایران در منطقه و به منظور بهره مندی از مزایای ترانزیت ملی و بین المللی، در حال حاضر توسعه شبکه ریلی کشور در قالب ۴ کریدور اصلی با تمرکز بر اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حمل و نقل ریلی را یک حمل و نقل ارزان، به صرفه و سبز معرفی کرد و گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای تغییر مد حمل و نقل از جاده‌ای به ریلی، تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل و رفع گلوگاه‌های شبکه ریلی کشور است و این هدف در حال حاضر با طراحی و اجرای ۴ کریدور ریلی و اتصال آن به بنادر مهم و مبادی ورودی و خروجی کشور دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: موقعیت ویژه ایران در منطقه از دیرباز تاکنون نشان می‌دهد با تکمیل شبکه حمل و نقل و ممتد کردن مسیرهای ریلی می‌توان از ظرفیت‌های موجود به ویژه بنادر جنوبی و شمالی کشور بهره مند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این همایش از تصویب ۴ کریدور اصلی در کشور و تاکید مقام معظم رهبری برای تکمیل هرچه سریع‌تر این مسیرها خبر داد و گفت: کریدور ریلی شرق به طول ۱۵۰۰ کیلومتر از ایستگاه چابهار تا یونسی در شرق کشور اولین کریدور است که احداث ۶۰۰ کیلومتر بخش جنوبی آن در حال انجام است و انعقاد قرارداد ۲۸۰ کیلومتر دیگر نیز در حال اجراست.

توسعه حمل و نقل چندوجهی فناورانه برای جهش ترانزیتی ایران

شهریار افندی زاده گفت: در حال حاضر در مسیرهای واقع در کریدورهای ترانزیتی عبوری از کشور شیوه‌های ترکیبی با تأکید بر ارتقای ظرفیت ترانزیتی کشور در دست عملیاتی شدن است.

شهریار افندی زاده اظهار کرد: رشد روزافزون تقاضای جهانی و منطقه‌ای برای حمل‌ونقل امن، ایمن، مؤثر، آسان و با صرفه اقتصادی مبادلات انواع کالا و جایگاه ممتاز جغرافیایی کشورمان با بهره‌مندی از زیرساخت‌ها و امکانات موجود و در دست تکمیل شقوق مختلف حمل‌ونقل اعم از شبکه ریلی و جاده‌ای، بنادر و پایانه‌های مرزی و درون سرزمینی و مراکز لجستیک همچنین ناوگان، نیروی انسانی و متصدیان و عوامل حرفه‌ای از جمله رانندگان و نیز شرکت‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های فعال و علاقه‌مند در این زمینه، ظرفیت‌های توسعه حمل و نقل چندوجهی فناورانه کشور بر پایه فناوری‌های هوشمند، دیجیتالی و الکترونیکی قابل توجه ارزیابی می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: موضوع توسعه حمل و نقل چندوجهی، که به عنوان راهبردی اساسی، یکی از موضوعات نوین و محوری و مورد مطالبه در راستای توسعه کریدورهای ترانزیتی، در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی با کشورهای هدف و سایر بازیگران این عرصه اعم از تجار، صاحبان بار، شرکت‌های حمل و نقلی و لجستیکی مطرح و در دستور کار قرار دارد، حتی در کوتاه مدت و در چارچوب اجرای اقداماتی هدفمند و هماهنگ مدیریتی، زودبازده و عموماً کم هزینه‌تر در قیاس با هزینه‌های کلان پروژه‌های عمرانی، جهش در عملکرد و جایگاه ترانزیتی کشور را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به استناد تعریف سازمان ملل متحد، حمل‌ونقل بین‌المللی چندوجهی به معنای حمل کالا توسط حداقل دو شیوه مختلف حمل‌ونقل براساس یک قرارداد واحد حمل و نقل چندوجهی از مکانی در یک کشور و توسط یک متصدی حمل و نقل چندوجهی به مکانی تعیین شده برای تحویل در مکانی در کشور دیگر می‌باشد. بر این اساس، برای توسعه حمل‌ونقل چند وجهی، علاوه بر لزوم ترکیب بهینه شیوه‌های مختلف حمل و نقل با محوریت مطلوبیت‌سازی مؤلفه‌های کلیدی زمان، هزینه و مسافت حمل و تناسب نوع کالاها، مستلزم تعیین چارچوب‌ها و سازوکارهای حقوقی و قراردادی موردنیاز در راستای هماهنگ نمودن و یکپارچه سازی اسناد جابجایی کالاها و ساده سازی نظامات حقوقی می‌باشد.

درآمد ۲۰ میلیارد دلاری ایران ازخط ریلی رشت-آستارا

ابر پروژه رشت- آستارا پس از ۲۰ سال ساخته خواهد شد و قرار است درآمد سالیانه این پروژه ۲۰ میلیارد دلار باشد.

راه آهن رشت- آستارا حلقه تکمیلی کریدور شمال- جنوب محسوب می‌شود که از آن به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می‌شود. همچنین ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا از طریق تکمیل این خط ریلی امکان پذیر می‌شود.

اما مزایای اقتصادی این خط آهن که مربوط به حمل بار و مسافر می‌شود چیست و تا چه اندازه اهمیت دارد؟ بر اساس اعلام بخشی از جزئیات قرارداد ساخت این خط آهن که روز چهارشنبه به امضای مقام‌های تهران و مسکو رسید، راه‌آهن رشت- آستارا که قرار است سه ساله ساخته شود، در سال نخست بهره‌برداری امکان جابه‌جایی ۱۰ میلیون تن حمل بار را دارد و در بُعد مسافری نیز در سال نخست می‌تواند تا یک میلیون مسافر را در سال جابه‌جا کند و بر این اساس سالیانه ۲۰ میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی داشته باشد.

علی ضیایی، کارشناس حمل و نقل درخصوص خط ریلی رشت- آستار به خبرنگار مهر گفت: خط ریلی رشت- آستارا سالیان زیادی است که مورد مذاکره قرار دارد و با کشورهای مختلفی منتظر احداث این خط بوده اند البته ۲۰ سال پیش تنش‌های سیاسی سطح جهان به این شدت نبوده است ولی ژئوپلتیک معمولاً طی این وقایع قابل تغییر نیست مگر اینکه این اتصال نقش خودش را پیدا خواهد کرد.

وی درادامه افزود: طی سال‌ها با کشورهای مختلف مذاکره شد اهمیت این خط ریلی روسیه و اروپا و… غیر را از غرب دریای خزر به جنوب و این یک راه میانبر است مسیر دریایی هم همچنان به کار خودش ادامه می‌دهد منتهی خیلی از کالاها محصولات نهایی است و زمان رسیدن کالا مهم است و صاحبان کالاها حاضر هستند تا هزینه بیشتر را متقبل شوند تا کالا زودتر به مقصد برسد

دستور حذف پروازهای چارتری طی دو هفته

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از مهلت دو هفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس خبر داد.

حسن خوشخو در توییتی نوشت: پس از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما، برای کنترل قیمت، امروز مهلت دوهفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس داده شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که پس از موعد مقرر در صورت مشاهده هرگونه بلیط چارتری در این مسیرها، مجوز پرواز آن شرکت در مسیر مذکور تعلیق می‌شود.

به نوشته معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، شش مسیر در تهران به مقصدهای مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس و تبریز و برعکس است.

احداث خط ریلی رشت- آستارا بدون تخریب جنگل

اخیراً سند توافق پروژه ایران و روسیه برای تکمیل راه آهن رشت-آستارا به امضا رسیده است. دراین مدت شبهه‌هایی مبنی بر اینکه این پروژه تخریب جنگل‌های هیرکانی را به همراه دارد مطرح شده است.

پروژه ریلی رشت آستارا به طول ۱۶۰ کیلومتر است که قرار است ۳ ساله به اتمام رسد. با این حال برخی از رسانه‌های معاند اعلام کرده‌اند اجرای این خط منجر به نابودی بخشی از جنگل‌های هیرکانی خواهد شد. که بعد از بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد این ادعا پوچ است.

سمیه رفیعی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در خصوص طرح ریلی رشت – آستارا اعتقاد دارد که این خط ریلی جنگل‌های گیسوم را نابود می‌کند اما این ادعا از سوی سازمان محیط زیست و مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن رد شد.

محمد منجمی مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور در این خصوص که آیا خط ریلی رشت آستا را به محیط زیست منطقه آسیب وارد می‌کند یا خیر گفت: به طور کلی حمل‌ونقل ریلی به عنوان ترابری سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود و احداث راه‌آهن رشت - آستارا در بخش باختری استان گیلان، هم در توسعه استان نقش ایفا می‌کند و هم موجب کاهش سوانح و تصادفات می‌شود. از سوی دیگر این پروژه در کاهش عوارض زیست محیطی و جلوگیری از رشد بی رویه شهرها در کرانه راه‌ها نیز تأثیر گذار است.

وی به جنبه‌های زیست محیطی این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: بنابر توافق صورت گرفته با سازمان محیط زیست و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در اجرای این پروژه کمترین میزان خسارت به جنگل‌ها از جمله جنگل گیسوم وارد می‌شود.

نوسازی ۱۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده

رئیس بنیاد مسکن گفت: ۱۵ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در بافت‌های های فرسوده نوسازی می‌شود.

مراسم امضای تفاهم نامه ساخت ۲ هزار و۵۰۰ واحد مسکونی در راستای قانون جهش تولید مسکن در منطقه ۱۸ تهران در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا ء رسید.

در این مراسم اکبر نیکزاد گفت: بنیاد مسکن همکاری خوبی با بدنه شهرداری و برخی از بانک‌ها داشته است و این همکاری به طور قطع با شدت بیشتری ادامه می‌یابد که به طور قطع ثمرات بسیار خوبی برای مردم تهران به همراه خواهد داشت.

به گفته رئیس بنیاد مسکن، برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ذیل تفاهم نامه‌ای که شهردار با رئیس جمهور برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد داشتیم بنیاد مسکن با شهرداری تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد را امضا کرد که در حال حاضر ۱۱ هزار و۱۵۰ واحد مسکونی که بیش از تفاهم نامه منعقد شده در بافت‌های فرسوده عملیات اجرایی آن شروع شده و از امروز هم پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی در منطقه ۱۸ آغاز خواهد شد و فردا هم عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار واحد در محله الگو شروع به کار خواهد کرد.

وی گفت: در مجموع ۱۵ هزار و ۶۵۰ واحد در قالب تفاهم نامه با شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده و همچنین در راستای طرح جهش تولید مسکن آغاز به کار خواهد کرد.

افزایش بیش از ۲۹ درصد بلیت هواپیما تخلف است

پس از صدور مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما، انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های نامتعارف بلیت را منتشر کرد که این قیمت‌ها دیشب اصلاح شد.

روز پنجشنبه افزایش بلیت هواپیما از سوی انجمن هواپیمایی اعلام شد. پیش از این سازمان هواپیمایی کشوری با شفاف سازی این موضوع و تنویر افکار عمومی، در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که افزایش قیمت از سوی ایرلاین‌ها تابع شاخص‌های اقتصادی، نرخ تورمی و نرخ ارز است به گونه‌ای که نرخ بلیت با وجود عدم تغییر در طول ۲۲ ماه گذشته ثابت مانده اما حقوق و دستمزد کارکنان این بخش چه خصوصی و چه دولتی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابراین نمی‌توان این فشار ناشی از شاخص‌های تورمی و گران شدن قطعات و دستمزدها را نادیده گرفت، لذا تأمین ایمنی صنعت هوانوردی، مستلزم بسته‌های حمایتی از سوی دولت جهت شرکت‌های هواپیمایی می‌باشد.

حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما و الزام به رعایت نرخ نامه انجمن ایرلاین‌ها از برخورد با گران فروشی بلیت هواپیما خارج از قیمت مصوب خبر داد.

حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما مصوب شد و شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت نرخ نامه‌ای که توسط انجمن ایرلاین‌ها در معرض دید افکار عمومی از طریق سایت رسمی انجمن منتشر می‌شود، خواهند بود.

وی اظهار داشت: هر چند شرایط شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر شده و علاوه بر تورم، افزایش نرخ ارز هم که درصد بالایی در هزینه‌های یک صندلی پروازی را شامل می‌شود بالاست، و شرایط مدیریت صنعت را با چالش‌های بزرگی روبرو ساخته است، اما رعایت حقوق مردم از اولویت‌های این سازمان می‌باشد.

تجویز نسخه‌های اشتباه برای ساماندهی بازار مسکن

با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان راهکار ساماندهی بازار مسکن را تکمیل سامانه املاک و اسکان می‌دانند؛ اما بسیاری از دستگاه‌ها وظایف خود را در این راستا انجام نداده اند.

بازار اجاره مسکن در هفته‌های اخیر وارد فاز نابسامانی شده و مستأجران تحت‌فشار مضاعفی قرار گرفته‌اند. در این شرایط برخی از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به‌جای آنکه تکالیف قانونی خود را در زمینه ساماندهی بازار مسکن انجام دهند به مردم توصیه می‌کنند که بیش‌ازپیش هوای مستأجران را داشته باشند.

بنا بر نظر برخی از کارشناسان حوزه مسکن، موضوعی که می‌تواند به ساماندهی بازار کمک کند، تکمیل و راه‌اندازی سامانه اطلاعات املاک و اسکان است؛ اما اجرایی‌شدن این قانون در سال‌های اخیر و از زمان دولت دوازدهم تا کنون موردتوجه قرار نگرفته است و این سامانه که قرار بود از سال ۱۳۹۴ عملیاتی شود، اجرایی نشد.

البته در جلسه اخیر شورای‌عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور مسائل عمده بازار مسکن از جمله اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی پیگیری شد. بنا بر نظر ابراهیم رئیسی برای تسریع در اجرای این قانون، تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف مؤثر است؛ اما بررسی شواهد موجود نشان می‌دهد که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی عزمی برای تکمیل بستر اجرایی این طرح نداشته و حتی بر خلاف مسیر حرکت می‎‌کنند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)