میرنیوز

سرور HP DL۳۸۰ Gen۱۰

سرور HP  DL۳۸۰  Gen۱۰ 2021-01-04T10:30:00+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این بین یکی از پرچمداران سرورها، سرور اچ پی DL۳۸۰ Gen۱۰ با فرم فاکتور ۲U است که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ همواره در صدر لیست فروش سرور HP قرار داشته است. این سرور یکی از محبوب ترین سرورهای رکمونت است که امروزه در پایگاه داده‌ها و حتی شرکت‌های کوچک بطور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرور اچ پی مدل ProLiant DL۳۸۰ G۱۰ با بالاترین قدرت پردازشی، سطح امنیت و کارایی برای انواع کسب و کارها مفید و ایده آل است. این دستگاه بر روی مطمئن‌ترین پلتفرم محاسبات صنعتی استاندارد شده است و دارای طراحی ایمن برای حداقل سازی هزینه و پیچیدگی است.

مشخصات فنی

سرور HP DL۳۸۰ G۱۰ نسبت به نسل قبلی خود مثل Gen۹ و Gen ۸ بهبودهای چشمگیری داشته است. از جمله این برتری‌ها می‌توان به پشتیبانی از ۲ پردازنده از سری پردازنده‌های Intel Xeon Scalable با ۴ تا ۲۸ عدد هسته پردازشی اشاره نمود که این مسأله موجب افزایش ۶۰ درصدی کارایی پردازنده در نسل اول و نیز افزایش ۷۱ درصدی کارایی در نسل دوم پردازنده نسبت به سرور HP DL۳۸۰ G۹ گردیده است.

بنابراین در صورت استفاده از پردازنده‌های نسل اول Xeon Scalable در این سرور، کارایی ۶۰ درصد، و در صورت استفاده از پردازنده‌های نسل دوم Xeon Scalable کارایی ۷۱ درصد افزایش خواهد یافت. در این سرور، پردازنده‌های قدیمی نظیر Intel Xeon سری E۵ پشتیبانی نشده و به جای آن با استفاده از سوکت FCLGA۳۶۴۷، از پردازنده‌های جدیدتر زئون مثل مدل E۷ و سری intel Xeon Scalable استفاده می‌شود. پردازنده‌های نسل اول سری Scalable عبارتند از: پردازنده‌های پلاتینیوم (Platinum) سری ۸۱۰۰، پردازنده‌های طلایی (Gold) سری ۵۱۰۰ و ۶۱۰۰، پردازنده‌های نقره‌ای (Silver) سری ۴۱۰۰ و پردازنده‌های برنزی (Bronze) سری ۳۱۰۰.

از طرف دیگر پردازنده‌های نسل دوم سری Scalable شامل پردازنده‌های پلاتینیوم (Platinum) سری ۸۲۰۰، پردازنده‌های طلایی (Gold) سری ۵۲۰۰ و ۶۲۰۰، پردازنده‌های نقره‌ای (Silver) سری ۴۲۰۰ و پردازنده‌های برنزی (Bronze) سری ۳۲۰۰ می‌شوند.

علاوه بر این، سرور اچ پی DL۳۸۰ G۱۰ از حافظه‌های رم به صورت ۲ ماژول ۶ کاناله تا سقف ۶ ترابایت با نرخ انتقال ۲۶۶۶ MT/s و تا سقف ۳ ترابایت با نرخ انتقال ۲۹۳۳ MT/s در ۲۴ اسلات بسته به نوع پردازنده تعبیه شده، پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌های نسل اول Xeon Scalable با نرخ انتقال ۲۶۶۶ MT/s و نسل دوم این پردازنده با نرخ انتقال ۲۹۳۳ MT/s سازگار هستند.

انعطاف پذیری

توجه داشته باشید که در کانفیگ های تک پردازنده ای، تنها نیمی از اسلات‌های DIMM در دسترسی می‌باشند. نوع حافظه مورد استفاده در این سرور DDR۴ Smart Memory همراه با امکان استفاده از Intel Optane Persistent Memory است که بسته به نوع پردازنده می‌تواند حافظه پایدار وجود داشته و یا نداشته باشد.

یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که سرور HP DL۳۸۰ G۱۰ نسبت به نسل قبلی خود داشته، امکان پشتیبانی از ۳۰ عدد هارد SFF، ۱۹ عدد هارد LFF و ۲۰ عدد هارد NVMe با نرخ انتقال ۱۲ گیگابایت در ثانیه است. این میزان از فضای ذخیره سازی و قدرت پردازشی موجب شده تا این سرور برای تمامی امور از پردازش‌های تحلیلی و یادگیری ماشین گرفته تا مدیریت دیتابیس‌های بسیار بزرگ مانند اپلیکیشن‌های حافظه محور بسیار کارآمد باشد.

علاوه بر این، سرور HP DL۳۸۰ G۱۰ با دارا بودن ۸ عدد شکاف توسعه PCIe به ازای هر پردازنده و نیز پشتیبانی از ۴ عدد پورت شبکه با سرعت ۱ تا ۴۰ گیگابیت امکان انجام پردازش‌های گرافیکی سنگین را نیز به صورت ۵ تا ۷ پردازنده گرافیکی (GPU) در سطح Single-Wide و ۳ عدد پردازنده گرافیکی (GPU) در سطح Double-Wide فراهم نموده است. بنابراین امکان استفاده از پردازش‌های سنگین و انیمیشن‌های پیچیده نیز توسط پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند این سرور قابل پشتیبانی است. شکاف‌های توسعه علاوه بر امکان افزایش قدرت پردازش گرافیکی، امکان اضافه نمودن دستگاه‌های ذخیره ساز (استوریج) را نیز فراهم می‌نمایند.

حافظه پایدار HPE DC با DRAM کار می‌کند تا سرعت، ظرفیت بالا، حافظه با هزینه مقرون به صرفه و ذخیره سازی را برای انتقال داده‌های سنگین ارائه دهد و با استفاده از توانایی ذخیره داده‌ها، انتقال و پردازش سریع، آن‌ها را پردازش کند.

کنترلر پیش فرض و تعبیه شده در این سرور مانند دیگر سرورهای نسل ۱۰ اچ پی، کنترلر HPE Dynamic Smart Array S۱۰۰i است که امکان استفاده از هارد درایوهای SATA با امکان پشتیبانی از Data، Boot و Media را فراهم می‌کند.

همچنین این سرور اچ پی ای دارای کارت شبکه تعبیه شده ۴x۱GbE است که امکان انتخاب HPE FlexibleLOM یا اسلات PCIe را فراهم می‌کند تا پهنای باند شبکه شما بین ۱GbE و ۴۰GbE متغیر شود و در نتیجه همراه با رشد و تغییر حجم کسب و کارتان، گسترش یابد.

به جز ویژگی‌های سخت افزاری منحصر به فرد، در این سرور امکان استفاده از تمامی نسخه‌های سیستم عامل اعم از ویندوز، Clear OS، Cent OS، Microsoft Azure و یا حتی کانتینرهای Docker فراهم شده است. بعلاوه با استفاده از نرم افزارهای داشبورد مدیریت و امنیت نظیر HPE Info Sight و HPE OneView می‌توان مشکلات، حملات، خرابی داده و آسیب‌ها را به صورت لحظه‌ای تشخیص داده و آنها را رفع نمود.

مدیریت در سرورهای نسل ده اچ پی از طریق HPE iLO ۵ فراهم شده است. iLO ۵ امکان دسترسی Out of Band به سرور را فراهم می‌کند، این یعنی شما می‌توانید با استفاده از مرورگر استاندارد رایانه خود و از راه دور به سرور خود متصل شوید. قابلیت iLO ۵.۰ امکانات جدیدی را ارائه داده به طوری که مدیریت را ساده‌تر کرده و وضعیت سیستم را به طور خلاصه نشان می ‌دهد.

جمع بندی

سرور HP DL۳۸۰ G۱۰ به گونه‌ای طراحی شده که با کاهش هزینه‌ها، حداکثر کارایی را داشته و پردازش‌های بسیار سنگین و پیچیده را پاسخگو است. از این سرور قدرتمند می‌توان برای مجازی سازی، استفاده در محیط‌های ابری و یا پردازش داده‌های بزرگ (Big Data) بهره برد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این سرور، امنیت بسیار بالای آن است که توسط تکنولوژی HPE Silicon Root of Trust تأمین می‌گردد.

ویژگی‌ها

امکانات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی وجود دارد که باعث شده بسیاری از مدیران کسب و کارها به خرید سرور اچ پی DL۳۸۰ Gen۱۰ فکر کنند. در ادامه ویژگی‌های این سرور محبوب را آورده ایم:

* کنترلر ذخیره سازها نیز به صورت پیش فرض یکی از مدل‌های Smart Array S۱۰۰i و یا Smart Array P۴۰۸i-a و یا Smart Array P۸۱۶i-a و یا Smart Array E۲۰۸i-a است.

* این مدل از سرور HP دو یونیت از فضای رک را اشغال می‌کند.

* پشتیبانی از انواع کارت‌های گرافیک تولید شده توسط NVIDIA و AMD Radeon

* با استفاده از پیشنهاد جدید شرکت اچ پی به نام HPE Trusted Supply Chain، قبل از Boot سرور می‌توانید اپلیکیشن‌ها، برنامه‌های حساس و داده‌ها را به صورت ایمن اجرا کنید.

*تیبانی از UEFI Secure Boot

* بهره وری از تکنولوژی Intelligent System Tuning

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)