میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بانک تجارت، رضا دولتآبادی در گفتوگو با روابط عمومی بانک تجارت ضمن تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالروز تاسیس این بانک به تشریح روند اجرایی پروژه بانکداری دیجیتال بانک تجارت پرداخت و گفت: طی سالهای اخیر متناسب با نیاز اقتصاد کشور از سوی مراجع بالادستی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی الزاماتی مبنی بر برنامهریزی اجرای پروژه بانکداری دیجیتال به بانکها و دستگاههای خدماتی و اقتصادی ابلاغ شد.
در همین راستا بانک تجارت با راهاندازی کمیته ویژه بانکداری دیجیتال به ریاست عضو هیات مدیره این بانک و با حضور مدیران و کارشناسان خبره این حوزه، پروژه بانکداری دیجیتال را در فاز مطالعاتی و برنامهریزی کلید زد.
مدیرعامل بانک تجارت به مطالعات صورت پذیرفته توسط مؤسسات تحقیقاتی معتبر بینالمللی در حوزه بانکداری دیجیتال اشاره کرد و گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته بانکداری دیجیتال دیگر تنها یک گزینه پیشروی بانکها نیست که به راحتی آن را نادیده بگیرند؛ بلکه یک ضرورت گریز ناپذیر پیشروی بانکها است و بانکها در سراسر جهان بهصورت فعالانهای در حال اجرای مباحث دیجیتالی شدن در فرایندهای داخلی و خدمات خود، به منظور برآوردهسازی انتظارات روزافزون مشتریان خود هستند.
دولت آبادی اشاره کرد که فعالیتهای بانک تجارت در این خصوص منحصر به مطالعات و برنامهریزی صرف نبوده و نخستین گام بلند اجرایی طرح بانکداری دیجیتال نیز برداشته شده است.
وی افزود: اکنون بانک تجارت در راستای هوشمندسازی اقتصاد و آمادهسازی زیرساخت استقرار بانکداری دیجیتال، از طریق طرح "زمرد" به عنوان زیست بوم متمرکز راهکارهای دیجیتال، اولین گام را برای توسعه و ترویج ارائه خدمات غیرحضوری، استوارتر از همیشه برداشته تا از این طریق حضوری موفقتر از پیش را در دنیای جدید بانکداری تجربه کند.
زیست بوم زمرد بر اساس شرح مختصر مدیرعامل بانک تجارت؛ مجموعهای از زیرساختها، خدمات و فرایندهایی است که طی آن «سفر دیجیتالی» مشتری در انواع محصولاتی که بانک ارایه میدهد، محقق میشود. بدین معنی که از احراز هویت دیجیتالی به عنوان اولین گام ارتباط مشتری با بانک این سفر آغاز شده و تا دریافت خدمات متناسب ادامه مییابد.
خدمات ارایه شده بر این بستر به صورت ارگانیک رشد و توسعه یافته و گسترده می شود تا جایی که بانک بتواند به عنوان یک هویت تمام دیجیتال در صحنه ارایه خدمات پولی و مالی در کشور حضور داشته باشد.
مدیرعامل بانک تجارت به مقوله افزایش تاثیرگذاری فناوری در زندگی روزمره مردم و تغییر در نگرش و رفتار مشتریان اشاره کرد و یادآور شد: این روند موجب شده بانکها بیش از هر زمان دیگری نیازمند تغییر و تحول مستمر باشند.
بدین منظور و به منظور پاسخ مناسب و بههنگام به این فشار بازار و فناوری، ضروری است بانکها مدل کسب و کار خود را در مسیر دیجیتالی شدن متحول کنند تا علاوه بر افزایش رضایتمندی و بهبود تجربه مشتریان، هزینهها و فرایندهای خود را نیز بهینه و توجیح پذیر نمایند.
دولتآبادی روند اجرایی پروژه بانکداری دیجیتال بانک تجارت در یکسال اخیر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای موفقیت در این طرح مهم، فرهنگسازی در بدنه کارکنان بانک بهعنوان اصلیترین اقدام در دستور کار قرار گرفت تا همسو با محیط کسب و کار و دنیای سرشار از تغییر، این حرکت مثبت به صورت همه جانبه پیش رود.
بر همین اساس برگزاری دورههای آموزشی و تهیه محتوای آموزشی برای تمامی پرسنل بانک در برنامه کاری کارگروههای تخصصی قرار گرفت تا با افزایش دانش پرسنل، تغییر در فرایندها، فرهنگ سازمانی و نگرش همکاران بانک را با حداکثر توان خود در دستیابی به اهداف یاری کنند.
همچنین فعالیتهای توسعه زیرساختهای مورد نیاز و ایجاد پلتفرمهای بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت دادههای بانکی و تعاملات باز با سایر بازیگران نظام بانکی، برنامهریزی و مستقر شد تا تمامی فعالیتهای بانک با هدف غایی بانک در تحول دیجیتال همراستا گردد.
دولتآبادی با بیان اینکه ایجاد تحول دیجیتال در هرسازمان تغییری همهجانبه در ارکان مختلف مجموعه و همچنین ارگانهای بالادستی و ذینفعان بانک را میطلبد افزود: لازم است تغییرات در ارکان مختلف یک سازمان به وجود آید تا بتوان گفت آن سازمان به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت است.
از جمله ارکان و محورهای این تحول میتوان به تصمیمگیری و شناخت مشتریان به شیوه داده محور اشاره کرد که در این نقطه عطف، نگاه بانکها از محصول محوری به مشتری محوری تغییر میکند و برنامهریزیها و تولیدات بر اساس نیازمندی مشتری انجام میشود.
مدیرعامل بانک تجارت، ضمن تبریک مجدد سالروز تاسیس بانک بزرگ تجارت و قدردانی از کارکنان سخت کوش و خدوم آن اشاره کرد: در این مجال بر خود وظیفه میدانم تا بار دیگر دستان پر مهر مشتریان ارجمند و سایر ذینفعان این بانک شامل سهامداران و عموم مردم که در این شرایط سخت مواجهه با ویروس منحوس کرونا و دشواری های ناشی از تحریم های ظالمانه، به خدمتگزاران خود در بانک تجارت اعتماد کرده و با ایشان همراهی و همکاری کرده اند را گرمتر از گذشته بفشارم و از خداوند سبحان برای آنها تندرستی و بهروزی آرزو کنم.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
راهنمای سفر به مشهد در خلوتترین زمانها
قیمت آجر سفال ۱۴۰۳؛ محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع دیوار ۲۰سانتی
بررسی مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی
چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟
تقویت سئو با افزایش دامین اتوریتی و خرید ورودی گوگل
خدمات تخصصی شیشه اتومبیل تهران
قیمت سکه یک میلیون تومان افزایش یافت
برنجهای وارداتی در حال ترخیص است
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای