میرنیوز

هاست چیست؟ راهنمای جامع معرفی انواع هاست

هاست چیست؟ راهنمای جامع معرفی انواع هاست 2023-06-13T14:14:06+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، زمانی که صحبت راه‌اندازی سایت باشد، اول از همه باید بر اساس هدفی که از راه‌اندازی سایتتان دارید، یک هاست مناسب انتخاب کنید. مثلاً کاربری که دنبال آنلاین‌شاپ است با کاربری که می‌خواهد نوشته‌هایش را منتشر کند یا دنبال سایت شخصی است، نمی‌توانند از یک نوع هاست یا همان سرویس میزبانی استفاده کنند، پس بیایید در قدم اول بیاموزیم هاست یا سرویس میزبانی وب چیست و سپس با انواع آن آشنا شویم.

هاست چیست؟

در پاسخ به سوال هاست چیست؟ باید گفت Host یا همان سرویس میزبانی در واقع فضایی است که به شما امکان اتصال به دنیای وب را می‌دهد. به این ترتیب از طریق هر دستگاهی مانند موبایل، تبلت یا کامپیوتر شخصی می‌توانید به فضای اینترنت متصل شده و کارهایتان را انجام دهید، مثلاً کالا و خدمات موردنظر را برای فروش بگذارید یا مطالبی را منتشر کنید.

به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، هاست یک فضاست که دارندهٔ کسب‌وکار آن را اجازه می‌کند تا شرکت میزبانی از اطلاعات کسب‌وکارش در منابع سرور نگهداری کند و امکان برقراری ارتباط وب‌سایت را با کلاینت‌ها (مرورگرهای موبایل، ‌تبلت یا کامپیوتر کاربران) امکان‌پذیر کند.

به این ترتیب برای شروع کار و حضور در فضای وب باید اول از همه باید هاست از شرکت معتبری مانند تهیه کنید و سپس سراغ مراحل بعدی بروید. با این مقدمه بیایید با انواع هاست اشتراکی و اختصاصی آشنا شویم تا ببینیم بهترین سرویس میزبانی برای کسب‌وکارتان کدام است.

آشنایی با انواع هاست

همان‌طوری که گفتیم برای شروع کار و راه‌اندازی سایت باید بدانید هاست چیست و سپس با انواع آن آشنا شوید. معروف‌ترین سرویس میزبانی که احتمالاً بارها درباره‌اش شنیده باشید، هاست وردپرس است. علاوه‌براین بر اساس نوع کسب‌وکارتان می‌توانید از سرویس‌های میزبانی ووکامرس، لینوکس، ایمیل و هاست دانلود استفاده کنید که در ادامه مفصل درباره‌شان صحبت کردیم. در قدم اول بیایید با هاست وردپرس آشنا شویم.

هاست وردپرس، مشهورترین سرویس میزبانی

یکی از زیرمجموعه‌های سرویس میزبانی یا همان هاست، هاست وردپرس است. این هاست مخصوص کاربرانی است که سایتشان را به کمک وردپرس ساخته‌اند. تفاوت اصلی هاست ورپرس با هاست عادی در ویژگی‌ها و تنظیماتی است که شرکت هاستینگ بر روی این هاست انجام داده است. از آنجایی که طبق آمارها ۴۳ درصد کل سایت‌های جهان به کمک CMS وردپرس ساخته شده‌اند شرکت‌های میزبانی به فکر ایجاد هاست وردپرس افتادند. شما با استفاده از هاست وردپرس خیالتان راحت است که مناسب‌ترین و تطابق‌پذیرترین هاست را برای سایت وردپرسی‌تان خریداری کرده‌اید.

هاست وردپرس، مشهورترین سرویس میزبانی

هاست وردپرس مناسب چه کسانی است؟

همانطور که بالاتر گفتیم هاست وردپرس برای استفاده افرادی که سایت‌های وردپرسی دارند مناسب است.

هزینه مناسب سایت‌های وردپرسی است در شروع کار می‌تواند بهترین انتخاب برای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی باشد.

این هاست برای افراد مبتدی نیز بسیار مناسب است چرا که از قبل اقدامات امنیتی و بسیاری از موارد فنی لازم روی این هاست از طرف شرکت میزبانی اعمال شده است.

هاست لینوکس، سرویس میزبانی موردعلاقهٔ کاربران خاص

تعداد زیادی از کاربران هستند که مانند من یا شاید شما از سیستم‌عامل ویندوز استفاده نمی‌کنند و ترجیحشان سیستم‌عامل لینوکس است. این کاربران در راه‌اندازی سایتشان هم ترجیح می‌دهند سراغ انتخاب هاستی بروند که روی سرورهای سیستم‌عامل لینوکس نصب شده باشد.

لینوکس یک سرویس متن‌باز open source است، در نتیجه توسعه‌دهندگان می‌توانند در صورت تمایل در هسته سیستم‌عامل تغییر ایجاد کنند. همین مسئله هم باعث شده لینوکس برای بسیاری از کاربران محبوب باشد.

کدام کاربران از هاست لینوکس استفاده می‌کنند؟

اگر در ابتدای راه هستید، هاست لینوکس شاید خیلی مناسب شما نباشد و بهتر است که از هاست وردپرس استفاده کنید. در واقع هاست لینوکس برای کسانی مناسب است که:

علاقه‌مند استفاده از سیستم‌های متن‌باز هستند

به دنبال تنظیمات امنیتی به‌روز و کارآمد هستند

به دنبال سازگاری با پایگاه‌های داده مختلف و متنوع و تطبیق‌پذیری بالا هستند

مدیریت، پیکربندی و سوئیچ کردن برایشان اولویت دارn

دانش فنی نسبتاً خوبی دارند

هاست ایمیل مناسب برای پرستیژ کاری

با راه‌اندازی یک کسب‌وکار مدرن و به‌روز، بسیاری از مدیران و کاربران ترجیح می‌دهند که ایمیل سازمانی مطابق با نام دامنه اختصاصی سایتشان داشته باشند. علاوه‌بر داشتن ایمیل اختصاصی با نام کسب‌وکار، خرید هاست ایمیل امکان انجام ایمیل مارکتینگ به صورت حرفه‌ای را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. ایمیل مارکتینگ ارزان‌ترین شیوه بازاریابی محتوا است که اتفاقاً بالاترین ROI را نیز به خود اختصاص داده است.

کدام کاربران باید هاست ایمیل تهیه کنند؟

بسیاری از مدیران و کاربرانی که به دنبال پرستیژ کاری هستند، می‌خواهند کارهای دفتر را بین نیروها و تیم‌های مختلف هماهنگ کنند، یک سیستم ایمیل اختصاصی برای ارسال و دریافت پیام‌ها و مدارک داشته باشند، با شرکا و رقبای داخل و خارجی به شیوه کارآمد و مدرن ارتباط بگیرند و تأثیرگذاری بیشتری روی آن‌ها داشته باشند، برای ارسال ایمیل از آدرسی که یکسان با سایتشان باشد، می‌توانند از خدمات هاست ایمیل باید استفاده کنند.

البته نباید کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از مزایای ایمیل مارکتینگ استفاده کنند را نیز از یاد برد. این افراد جز اصلی‌ترین کاربران هاست ایمیل هستند.

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود به شما کمک می‌کند تا تمامی فایل‌های موردنیازتان را ذخیره کرده و نگران پهنای‌باند و فضای کافی برای ذخیره داده‌ها نباشید. در نتیجه اگر کسب‌وکارتان به نحوی است که نیاز به دانلود داده‌ها، فایل‌ها، تصاویر و فیلم‌های بی‎شماری دارید، بدون نگرانی از فضای کافی و پهنای بند بهتر است که از خدمات هاست دانلود استفاده کنید.

هاست دانلود برای چه کسب‌وکارهایی کاربرد دارد؟

هاست دانلود صرفاً برای دانلود و آپلود فایل‌ها و داده‌ها استفاده می‎شود. در نتیجه کسب‌وکارهایی که به این نوع از خدمات یعنی فضای کافی برای ذخیره‌سازی نیاز دارند یا فایل‌هایی که روی سایت بارگزاری می‌کنند حجم بالایی دارند بهتر است هاست دانلود تهیه کنند وگرنه در مدت کوتاهی با کندی سایت در اثر کمبود حافظه هاست مواجه می‌شوند.

هاست ووکامرس، سرویس میزبانی آنلاین شاپ‌ها

ووکامرس سرویس میزبانی موردنیاز فروشگاه‌های اینترنتی است که صرفاً برای ارائه محصول و امکان خرید آنلاین کالا و خدمات طراحی شده است. این سرویس میزبانی مشکلاتی مانند کندی سایت، قطعی مکرر، عدم اطلاع‌رسانی موجودی انبار به صاحب سایت یا ادمین و موارد مشابه را ندارد، پس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسب‌وکارهای آنلاین است.

چه کاربرانی به هاست ووکامرس نیاز دارند؟

اگر به دنبال راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی هستید و می‌خواهید کالا یا خدمات مشخصی مانند دوره آموزش زبان یا کالاهای فیزیکی و… را به مشتریانتان بفروشید، بهترین هاست برای کسب‌وکار شما سیستم سرویس میزبانی ووکامرس است.

لیموهاست، تجربه‌ی خوب میزبانی

لیموهاست (limoo.host) یکی از شرکت‌های هاستینگ ایران است که با پشتیبانی بسیار قوی و ۲۴ ساعته در تمام مدت شبانه‌روز پاسخگوی مشکلات و سوالات فنی کاربران است علاوه‌براین پلن‌های این شرکت میزبانی بر اساس استانداردهای جهانی راه‌اندازی شده و از لحاظ امنیت، سرعت، بکاپ و مانیتورینگ نیز از ویژگی های قابل توجهی برخوردار است. امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشیم به شما در انتخاب هاست مناسب کسب‌وکارتان کمک کرده باشیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)