میرنیوز

میلگرد آجدار چیست؟ + نحوه استعلام قیمت روز میلگرد آجدار

میلگرد آجدار چیست؟ + نحوه استعلام قیمت روز میلگرد آجدار 2022-12-11T18:45:12+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، میلگرد آجدار را می‌توان یکی از مهمترین مصالح و مقاطع برشمرد که در صنعت ساخت و ساز کاربرد فراوان دارد. این مقطع به حدی دارای اهمیت است که حتی نقشِ قیمت آن را در برآورد هزینه‌های تمام شده‎ی پروژه‌های ساختمانی، نمی‌توان انکار کرد. بر همین اساس، استعلام قیمت روزانه‌ی آن برای هر پروژه عمرانی امری ضروری است.

یکی از مراجع تخصصی در این زمینه، آهن اسپات است که به عنوان ارائه دهنده دقیق‌ترین و جدیدترین قیمت‌های انواع میلگرد و همچنین تسهیل در معاملات آهن‌آلات فعالیت می‌کند؛ می‌توان از خدمات ارائه شده در این سایت از جمله استعلام قیمت میلگرد آجدار امروز هم استفاده کرد.

در رابطه با میلگرد باید گفت به‌طور کلی این مقطع، نوعی پروفیل میله‌ای طویل و توپر است که در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شود.

البته میلگرد آجدار برای مسلح کردن بتن و افزایش مقاومت کششی آن به کار می‌رود و به. این ترتیب باعث استحکام بتن و ساختمان می‌شود.

بتن مسلح شده با میلگرد آجدار، در برابر شرایط نامساعدی مانند زلزله که باعث ایجاد تنش کششی یا چرخشی می‌شود و همچنین در برابر آتش‌سوزی، به خوبی عمل کرده و استحکام سازه را حفظ می‌کند.

ویژگی‌های میلگرد آجدار

در میلگرد آجدار منظور از آج، برجستگی‌هایی است که به اشکال گوناگون، بر روی سطح میلگرد مشاهده می‌شود. به علت وجود همین برجستگی‌ها است که این نوع میلگردها را آجدار می‌نامند. انواع آج‌ها و برآمدگی‌هایی که در سطح میلگرد ایجاد می‌شوند، باعث کاهش لغزش و افزایش درگیری و اتصال میلگرد با بتن می‌شود.

میلگرد آجدار می‌تواند از مواد مختلفی تهیه و تولید شود. البته نحوه ساخت هر کدام از انواع آنها نیز متفاوت خواهد بود. در این رابطه می‌توان به اختصار به موارد زیر اشاره کرد:

میلگرد سیاه فولاد کربن‌دار: در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاوم نیست.

میلگرد اروپایی: از جنس آلیاژ منگنز کربن، سیلیکون است.

میلگرد گالوانیزه: مقاومت زیادی در برابر آسیب‌ها دارد.

میلگردی که با اپوکسی پوشش داده شده: در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است.

میلگرد کامپوزیتی فایبرگلاس: از پلیمر ضد زنگ ساخته می‌شود.

میلگرد استنلس استیل: که از جنس فولاد ضد زنگ است.

میلگرد آجدار چیست؟ + نحوه استعلام قیمت روز میلگرد آجدار

نحوه ساخت میلگرد آجدار

جدای از انواع مختلف میلگرد، میلگردهای فولادی معمولاً به صورت نورد گرم تولید می‌شوند. در دستگاهِ نورد، غلتک‌ها با اعمال کشش و فشار، طی چندین مرحله، باعث می‌شوند تا فولاد به قطر استاندارد برسد. برای میلگردهای آجدار، مرحله‌ی آج‌زنی، در فرایند نورد انجام می‌شود؛ یا بعد از خنک شدن و رسیدن به دمای معمولی آج‌ها بر سطح میلگرد حک می‌شوند.

در مرحله نهایی، میلگردهای تولید شده در اندازه‌هایی با طول استاندارد ۱۲ متر، برش خورده و بسته‌بندی می‌شوند. لازم به ذکر است که به روش بسته‌بندی میلگرد، باندیل یا به اصطلاح بندیل گفته می‌شود.

در مورد نحوه بسته‌بندی به این نکته هم باید اشاره کرد که اگر قطر میلگردهای نرم و نوع نیمه‌سخت، کمتر از ۱۲ میلی‌متر باشد، به دو روش کلاف و شاخه بسته‌بندی می‌شوند. ولی اگر قطر این دو دسته میلگرد، از ۱۴ میلی‌متر بیش‌تر باشد، فقط می‌توان آنها را به شکل شاخه‌ای بسته‌بندی کرد. میلگردهایی با جنس نوع فولاد سخت، فقط به شکل شاخه‌ای مستقیم بسته‌بندی می‌شوند.

استاندارد میلگرد آجدار

استانداردهای مختلفی برای اصول تولید و ویژگی‌های نهایی میلگردها تهیه و تدوین شده‌اند که شامل موارد زیر هستند:

ASTM انجمن مواد و آزمون آمریکا،

JIS استاندارد ژاپن،

DIN استاندارد آلمان،

ISO سازمان بین‌المللی استاندارد،

GOST استاندارد روسی، در کشور ما این استاندارد بسیار کاربردی است.

طبق استاندارد روسی، میلگردها بر اساس شکل ظاهری و نوع آج به ۲ نوع میلگرد ساده بدون آج و میلگرد آجدار تقسیم‌بندی می‌شوند. A۱ میلگرد ساده و بدون آج است. A۲، A۳ و A۴ میلگردهای آجدار هستند. از میان میلگردهای آجدار، میلگرد A۳ بیشترین کاربرد را در ساختمان‌سازی دارد.

با مراجعه به سایت آهن اسپات می‌توانید انواع مختلف میلگرد من جمله میلگرد ۱۰، ۱۲، ۱۴ و…را بررسی کرده و برترین تولیدکنندگان را انتخاب نمائید.

به طور مثال برای خرید میلگرد ۱۰ با ارزان‌ترین قیمت در آهن اسپات می‌توانید به بخش محصولات و صفحه میلگرد مراجعه نمائید.

انواع میلگرد آجدار

میلگرد :A۲ دارای آج‌های یکنواخت و هم‌جهت است و میلگرد آجدار مارپیچ یا میلگرد نیمه‌ترد نیز نامیده می‌شود. میلگرد A۲ اکثرآً در خاموت‌کاری کاربرد دارد.

میلگرد :A۳ نیمه سخت بوده و در طول بدنه دارای آج‌هایی به شکل هفت و هشت است، به همین دلیل به میلگرد جناغی معروف است. قابلیت شکل‌پذیری این نوع میلگرد پایین‌تر از موارد قبلی است.

میلگرد :A۴ آج‌ها در این نوع به صورت هفت و هشت هستند ولی در خلاف جهت یکدیگر قرار گرفته‌اند. میلگرد A۴ با نام میلگرد مرکب نیز شناخته می‌شود و جنس آن بسیار سخت است. این پروفیل در کارهای سازه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و قیمت بالایی دارد.

میلگرد آجدار چیست؟ + نحوه استعلام قیمت روز میلگرد آجدار

موارد مصرف و کاربرد میلگرد آجدار

از میلگرد آجدار برای ساخت چندین نوع آرماتور استفاده می‌شود که در مراحل مختلف مسلح کردن بتن به کار می‌روند. از جمله این آرماتورها عبارتند از:

خاموت

سنجاقی

رکابی

عصایی

زیگزاگ

میلگردهای آجدار، مواد مناسب نگه‌دارنده و مقاوم کننده‌ی بتن هستند. به‌علاوه میلگردهای آجدار از تخریب و فرسوده شدن بتن و سازه جلوگیری کرده و برای موارد زیر نیز به کار برده می‌شوند:

تقویت فونداسیون و افزایش مقاومت بتن،

استفاده در بتن‌ریزی کف سازه‌ها،

افزایش نیروی برشی،

بتن‌ریزی دیوارها،

همچنین میلگرد آجدار در انواع سازه‌ی بتنی مانند پل‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس BRT، ساختمان‌ها و برج‌ها به‌کار برده می‌شوند. در سازه‌های آهنی نیز به منظور تقویت سازه، مقاوم‌سازی در برابر زلزله و مواردی از این قبیل میلگرد آجدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه استعلام قیمت روز میلگرد آجدار

قیمت روز میلگرد آجدار، تحت تأثیر عوامل گوناگونی احتمال دارد در حال نوسان باشد. عواملی مانند ویژگی‌های فنی میلگرد یعنی سایز، وزن، خمش، مقاومت تسلیم و کششی و استاندارد، همچنین شرایط مختلف اقتصادی، تأثیر مستقیم بر تعیین قیمت میلگرد دارند. به همین علت استعلام قیمت روز میلگرد آجدار، ضرورت پیدا می‌کند.

جهت استعلام قیمت به‌روز انواع میلگرد با مراجعه به سایت آهن اسپات که یکی از مراجع تخصصی معتبر در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی و تسهیل معاملات آهن‌آلات در ایران است، می‌توان به قیمت‌های لحظه‌ای کارخانه‌ها و تولید کنندگان میلگرد به راحتی و سریع، دسترسی پیدا کرد.

برای استعلام قیمت میلگرد در آهن اسپاتو خرید آهن‌آلات و محصولات فولادی به صورت آنلاین، متخصصان این سایت آماده ارائه خدمات در این زمینه هستند کافیست وارد وبسایت آهن اسپات به ادرس شوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)