میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برند سازی، یکی از مهمترین بخش های بازاریابی است آموزش آنلاین بازاریابی و برند سازی نیکزیساخت یک برند معتبر، مشهور و محبوب، شاید سختترین کاری باشد که یک متخصص بازاریابی باید از عهده آن برآید و برای غیر متخصصان قطعا نیاز به آموزش بازاریابی در زمینهی برندسازی، از ابتدا لازم و ضروری است.
در این مقاله به توصیه های آموزش بازاریابی در زمینه ی برند و برند سازی می پردازیم.
برندی که در یادها و خاطرهها باقی بماند؛ و محصولات تولید شده زیر نام آن، مورد توجه مشتریان هدف قرار بگیرد.
در زمینه برند سازی روشها و توصیههای متعددی وجود دارد؛ و متخصصان بازاریابی با توجه به منابع موجود و نوع بازار انتخابی، در این زمینه دست به انتخاب میزنند.
اما در این نوشته میخواهیم ۴ استراتژی اصلی برای برند سازی داشته باشیم.
تعیین هدف مناسب برای برند سازی
هر برندی هدفی دارد.بهطور دقیقتر منظور از هدف، نیازی است که برند از مشتریان خود رفع میکند.بنابراین در این مرحله از برند سازی، هدف از سودآوری مالی را به کناری بگذارید؛ و بررسی کنید که هدف کسبوکار و برند شما، پوشش چه بخشی از نیازهای مشتریان است.
"به آموزش آنلاین ۱۱ قانون برند سازی مراجعه فرمایید"
در مثالی ساده شرکت لوازم خانگی ایکیا هدفش فروش یا تولید وسایل خانه نیست.
حتی این شرکت هدف خود را رفع نیاز کاربران در زمینه محصولاتش نیز نمیداند.
بلکه در تعریف برند ایکیا، هدف از فعالیت شرکت در شعار آنها، یعنی " خلق زندگی بهتر برای هر روز" نهفته است.
در این میان تولید محصول باکیفیت، فروش بالا و کسب درآمد، ابزارهایی برای رسیدن به این هدف والا هستند.
اگر میخواهید برندی قدرتمند و محبوب داشته باشید؛ باید بتوانید هدفی ویژه و جذاب برای بهبود کیفیت زندگی مخاطبان خود تعریف کنید؛ و البته بر روی دستیابی به این برند سازی پافشاری کنید.
تنها در صورتی که مخاطبان شما احساس کنند که برند شما برای دستیابی آنها به این هدف تلاش میکند و البته موفق است؛ به برند مدنظر علاقه نشان میدهند.
هماهنگی همه ابزارهای تبلیغاتی
بخش بزرگی از فعالیتهای برند سازی معمولا با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی شکل میگیرد.
از جمله این موارد میتوان به وبسایت، شبکههای اجتماعی، تبلیغات پولی و... در فضای آنلاین، و شبکههای تلویزیونی، جراید، بیلبوردها و... در فضای آفلاین اشاره کرد.
علاوه بر این فعالیتهای مرتبط با روابط عمومی نیز در زمینه برند سازی وجود دارند.
نشستهای خبری، شرکت در همایشها و اطلاعرسانی به روشهای گوناگون از این دسته هستند.
اگر میخواهید برند سازی را با سرعت پیش ببرید و برند شما به سرعت در ذهن مخاطبان ثبت شود؛ باید بتوانید از این ابزارهای تبلیغاتی بهصورت کاملا هماهنگ استفاده کنید.
به عنوان مثال استفاده از آرم و لوگوی یکسان در تمام رسانهها، استفاده از تم رنگی یکسان و شعار و سبک تبلیغات یکسان، تعدادی از مثالهای مرتبط با مسئله هماهنگی در ابزارهای تبلیغاتی گوناگون در برند سازی است.
دست گذاشتن روی احساسات
بسیاری از مشتریان بر اساس احساسات خود تصمیم به استفاده از محصولات یک برند میگیرند.
"مشتری با قلبش خرید می کند"
در واقع در دنیای پر از رقابت امروز، معمولا از هر کالایی، چندین برند با کیفیت در بازار وجود دارد و بسیاری روی برند سازی خود فعالیت می کنند.
در چنین شرایطی برندی در برند سازی موفق خواهد بود که بیش از سایرین توانسته باشد احساسات مخاطبان خود را به سمت خود جلب کند.
درگیر کردن احساسات مشتریان از طریق روشهای گوناگونی ممکن میشود.
شما میتوانید به مصرفکنندگان برند خود احساسات مخلتفی را نشان دهید.
یک مثال مناسب از برند سازی قدرتمند:
افرادی که از برند اپل استفاده میکنند؛ خود را در یک طبقه اجتماعی خاص میبینند؛ و بر همین مبنا و برای قرار گرفتن در این طبقه اجتماعی حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری برای خرید وسایلی مانند گوشی هوشمند، نسبت به سایر برندها هستند.
در این زمینه توجه به این موضوع ضروری است که نباید از احساسات مشتریان سوء استفاده کنید.
این کار علاوه بر آنکه از نظر اخلاقی صحیح نیست؛ از نظر تجاری نیز میتواند خیلی زود دچار شکست شود.
پس برند سازی را اصولی پیش ببرید.
آموزش آنلاین برند سازی
آموزش برند سازی در نیکزی
یادگیری بیشتر و بیشتر برند سازی و بازاریابی
دنیای بازاریابی دنیای بزرگ و همیشه رو به گسترش است.
اگر میخواهید همیشه از آخرین ترفندهای بازاریابی برای گسترش دامنه نفوذ برند خود استفاده کنید؛ باید زمان مناسبی را در طول روز به مطالعه منابع گوناگون آموزشی در زمینه بازاریابی، اختصاص دهید.
در این میان اگر احساس میکنید هنوز با اصول بازاریابی و برند سازی آشنا نیستید؛ توصیه میکنیم یادگیری خود را با مطالعه دورههای آموزشی آنلاین جدیتر و اصولیتر آغاز کنید.
آموزش آنلاین و دانلود ویدئوهای آموزشی آنلاین یکی از بهترین روشها برای یادگیری در حوزه برند سازی است.
مجموعه نیکزی که در زمینه ارائه انواع آموزشهای آنلاین فعالیت میکند؛ در این زمینه نیز، آموزشهای معتبری را با همکاری اساتید بازاریابی تدارک دیده است؛ که توصیه میکنیم برای آگاهی بیشتر در این زمینه، به وبسایت نیکزی مراجعه کنید.
این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند