میرنیوز
به گزارش ایسنا بنابر اعلام مجتمع چاپ روتا، کسبوکارها از تبلیغ خدمات و برندها، جذب و تأثیرگذاری بر عادتهای خرید مصرفکنندگان است. علاوه بر آن، بازاریابها از تبلیغات در رسانههای چاپی برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی، کسبوکارها و عموم مردم نیز، استفاده میکنند.
به شکلی نوشتاری یا تصویری از ارتباطات جمعی گفته میشود. رسانهی چاپی به صورت مکانیکی یا الکترونیکی و از طریق قالبگیری یا فتوکپی ایجاد میشود. چاپگرها میتوانند شکلهای مختلفی از ارتباط را با استفاده از روشهای دیجیتالیِ خودکار تولید کنند.
رسانهی چاپی نوعی از ارتباطات جمعی است که اخبار و اطلاعات را از طریق نشریات چاپی تولید و منتشر میکند.
عموم مردم این داده و تصاویر و گرافیکها را به شکل چاپشده روی کاغذ دریافت میکند که با عنوان هارد کپی (نسخه چاپی) نیز، شناخته میشود. مثلا چاپ کاتالوگ تبلیغاتی نمونه ای از این ابزار ارتباطات چاپی روی نسخههای فیزیکیِ قابل لمسِ رنگی یا سیاه و سفید است.
چاپگرها معمولاً محتوای رسانهای چاپی را روی کاغذ نمایش میدهند. با این حال، شرکتهای چاپ ممکن است از بسترهای مختلفی مانند کرباس، پارچه، وینیل (نوعی پلاستیک PVC) و... نیز، استفاده کنند. اکثر خوانندگان، تبلیغکنندگان و دیگر کاربران رسانه، با نمونههای زیر از رسانههای چاپی آشنا هستند:
روزنامهها مثالهای خوبی برای رسانهی چاپی هستند و در آنها، تبلیغکنندگان طیف گستردهای از گزینهها را برای تبلیغات خود در اختیار دارند. انواع مختلف روزنامه عبارتند از هفتهنامهها، روزنامههای محلّی، منطقهای، عصر و جمعهنامهها.
مصرفکنندگان اصلی روزنامه، چه کسانی هستند؟ این رسانهی چاپی طیف گستردهای از خوانندگان را با علایق مختلفی همچون ورزش، کسبوکار، سرگرمی، مُد، سیاست، اخبار محلّی و بینالملل جذب میکند.
علاوه بر آن، روزنامهها فضای خود را به تبلیغکنندگانی میفروشند که برای به نمایش گذاشتن تبلیغات خود به صورت متن، گرافیک، عکس و دیگر تصویرسازیها، به کمک نیاز دارند.
انواع مختلفی از بروشور وجود دارد که تبلیغکنندگان میتوانند از آنها برای عمومیسازی برند و خدمات خود، استفاده کنند. چاپ بروشور تبلیغاتی، صنایع خاصّی مثل الکترونیک، امور مالی، تولید و... را تبلیغ میکنند. بروشورها مصرفکنندگان، به تبلیغ علایق مختلفی میپردازند مثل مُد، سلامت، ورزش و تفریحات.
مجلّات دیگر به انتشار محتوای مخصوص مدیران و مرتبط با حرفههایی همچون بازاریابی حرفهای، مهندسی، مدیریّت منابع انسانی و... میپردازند.
بیشتر مجلّات به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی منتشر میشوند. با این حال، تبلیغکنندگان میتوانند فضایی را برای قرار دادن تبلیغ خود، بصورت سیاه و سفید یا رنگی، خریداری کنند.
چاپ پوستر و بیلبورد انواعی از رسانههای چاپی هستند که به تبلیغکنندگان اجازه میدهند که به مصرفکنندگانِ در حال حرکت دسترسی داشته باشند. آنها معمولاً متن و گرافیک بزرگی دارند و در فضای باز قرار داده میشوند. قرار دادن این پوسترها در نقاط استراتژیک مثلاً در نزدیکی پاساژها، به تبلیغکنندگان کمک میکند که روی مصرفکنندگانِ نزدیک باجههای فروش تأثیر بگذارند.
آژانسهای تبلیغاتی بیلبوردها را در مکانهای عمومی مثل نزدیک فرودگاهها و ایستگاههای قطار قرار میدهند تا به گروههای بزرگتری از مخاطبان دسترسی پیدا کنند.
علاوه بر آن، تبلیغکنندگان میتوانند روی بیلبوردها، متن چاپی و دیجیتال را ترکیب کرده و پیامها، شعارها و تصاویر را در زمان معیّن، تغییر دهند.
اخبار، تولید و دیگر صنایع، با وجود رشد استفاده از رسانههای الکترونیک در صنعت تبلیغات، هنوز هم از روش سنّتی چاپ استفاده میکنند. اگرچه کاهش اندکی در هزینهی تبلیغات مشاهده میشود ولی، رسانهی چاپی هنوز زنده است.
تبلیغکنندگان هنوز هم از رسانهی چاپی برای تأثیرگذاری بر رفتار مصرفکننده در مورد برندها و خدمات استفاده میکنند؛ زیرا تأثیر آن، دوام بیشتری دارد. مصرفکنندگان ممکن است یک بروشور چاپی را چند بار بخوانند ولی، پس از مطالعهی تبلیغهای الکترونیک، به سرعت از آنها عبور خواهند کرد.
علاوه بر این، رسانهی چاپی تا حدّ زیادی به تعّهد خریدار کمک میکند. اکثریّت مصرفکنندگان هنوز هم از این رسانه برای جستجوی محصول موردنظر استفاده میکنند. به گفتهی NielsenIQ، حدود ۶۸درصد از خردهفروشیها، رسانهی چاپی را به عنوان استراتژی ایدهآلشان برای تبلیغات میشناسند.
رسانهی چاپی در مقایسه با نسخه الکترونیکی که رایجتر و پیشرفتهتر است، کانالی قدیمیتر برای ارتباطات جمعی است.
از طریق چاپ و انتشار تولید میشود؛ درحالی که رسانهی الکترونیک از طریق یک فرآیند کامپیوتری تولید میشود.
رسانهی سّنتی از خواننده میخواهد که سواد خواندن اطّلاعات را داشته باشد؛ ولی در رسانهی الکترونیک داشتن سواد اولویّت اوّل نیست زیرا مصرفکننده میتواند با تماشای ویدئو یا گوش دادن به صدا، از محتوا آگاه شود.
خوانندگان برای اشتراک رسانهی چاپی، پول بیشتری میدهند تا رسانهی الکترونیک. در رسانه چاپی، شما تنها چیزهایی که نیاز دارید را، در زمان نیاز میخرید و میتوانید در زمانی دیگر نیز به آن مراجعه کنید. اشتراکهای الکترونیک بعد از مدّت زمانی معیّن، منقضی میشوند و شما مجبورید دوباره آن را تهیّه کنید؛ حتّی اگر تنها قصد یکبار خواندن آن را دارید.
توجّه کامل روی یک رسانهی چاپی آسانتر است تا یک رسانهی الکترونیک. حواسّ فردِ در حال مطالعهی یک نشریهی آنلاین، میتواند با اعلانهای چت زنده، پیامهای شبکههای اجتماعی یا حتّی قطعی برق، پرت شود.
رسانهی چاپی آنی نبوده و ۲۴ ساعته در دسترس نیست. مثلاً چاپگرها، روزنامهها را بصورت روزانه، هفتگی یا ماهانه چاپ میکنند ولی رسانهی الکترونیک بصورت آماده و «زنده» در دسترس است. شما میتوانید اخبار و تبلیغات روز را، همان زمان که اتّفاق میافتند، روی تلفن هوشمند، تلویزیون و شبکههای خبری دریافت کنید.
برخلاف رسانههای اجتماعی که محتوای بزرگ را در فضایی کوچک ارائه میکنند، روزنامهها، مجلّات، بیلبوردها و دیگر رسانههای چاپی محدودهی کمی را پوشش میدهند.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
قیمت جهانی طلا امروز ۱۲ بهمن؛ طلا در آستانه رکوردزنی
جشن مبعث در ایرانمال
قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ بهمن؛ سکه از ۶۰ میلیون تومان عبور کرد
سرپرست اسیدسیتریک کرمانشاه منصوب شد
خودرو ۷.۸ میلیارد دلار ارز گرفت
فراخوان ۳۰۰ هزار خودروی هوندا در آمریکا
قیمت جهانی طلا امروز ۱۱ بهمن؛ اونس ثابت ماند
برگزاری حراج انواع سکه ضرب ۱۴۰۳ در روز شنبه ۱۳ بهمن
طرح نوبان بانک صنعت و معدن؛ فرصت طلایی تأمین مالی با نرخ ۹ درصد
سفر به قلب تاریخ ایران از شیراز تا اصفهان
تعرفه دندانپزشکی در تهران؛ معرفی بهترین کلینیک دندانپزشکی
خواص موم عسل برای مردان+ طریقه مصرف
نرخ طلا ۱۰ بهمن ۱۴۰۳؛ قیمت سکه امامی کاهشی شد
ثبت شرکت؛ گام نخست برای راهاندازی کسبوکار رسمی
بستههای سفر ارزان در راه است!
قیمت جهانی طلا امروز ۱۰ بهمن؛ انس طلا کاهشی شد
سرمایهگذاری هزار میلیارد ریالی دُنسه در هتل المپیک تهران
مجوز واردات سیبزمینی صادر شد
قیمت دلار و یورو چهارشنبه ۱۰ بهمن؛ جدول نرخهای ارز بازار رسمی
۳۵۰ تن سیب زمینی وارد بازار تهران شد
در چه پروندههایی به وکیل خانم نیاز داریم؟ معرفی ۳ وکیل خانم در تهران
نرخ طلا ۸ بهمن ۱۴۰۳؛ قیمت سکه در کانال ۶۱ میلیون تومان خواهد ماند؟
اخذ مجوز واردات تجهیزات پزشکی
فاصله بین دندان چه اثری بر لبخندتان دارد؟
اتصال پایانههای فروشگاهی بهپرداخت ملت به فناوری پیشرفته «کهربا»
چگونه طلای آب شده بدون اجرت ساخت و مالیات بخریم؟
افزایش راندمان تصفیه فاضلاب با دیفیوزرهای هوادهی نسل جدید
خرید اینترنتی پتو گلبافت + لیست قیمت
رونمایی بانک اقتصادنوین از نخستین نئوبانک کسبوکار در ایران
کاهش قیمت دلار و یورو دوشنبه ۸ بهمن؛ جدول نرخ ارزهای بازار رسمی