میرنیوز

تکیه محض بر دانش و تجربه شخصی یا آموزش تخصصی-کاربردی-حرفه‌ای؟ مسئله این است

تکیه محض بر دانش و تجربه شخصی یا آموزش تخصصی-کاربردی-حرفه‌ای؟ مسئله این است 2021-12-27T16:21:06+03:30

به گزارش ایسنا بنابر اعلام مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه شهید بهشتی، تحصیل در رشته ام بی ای یا مدیریت عالی کسب و کار مزایای زیادی دارد، به ویژه اگر در یک موسسه معتبر آموزش داده شود. با توجه به مزایای متعدد و محبوبیت این رشته،  در حال حاضر، جدا از دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) و دوره کارشناسی رشته مدیریت کسب و کار (BBA) که پذیرش در آن ها تنها از طریق کنکور سراسری امکان‌پذیر است و به ترتیب حدود دو سال و نیم و چهار سال و نیم طول می‌کشند، دوره‌های آموزشی تخصصی-کاربردی-حرفه ای یکساله متعددی در این زمینه‌ها برگزار می‌شوند که امکان تحصیل در رشته ام بی ای (MBA) برای همه افراد با مدرک تحصیلی لیسانس به بالا و در رشته بی بی ای (BBA) برای همه افراد با مدرک تحصیلی دیپلم به بالا را فارغ از موقعیت شغلی یا وضعیت سنی آن ها فراهم می‌کند. این دوره‌ها، بیشتر کاربردی و حرفه‌ای و عملی و اجرایی است تا پژوهشی و تحقیقاتی و آکادمیک، و هدف اساسی آن ها کاربردی و اجرایی و مهارتی نمودن دانش محض مدیریت است. یکی از این دوره‌ها که در آستانه برگزاری است، دوره عالی مدیریت کسب و کار(MBA ) دانشگاه شهید بهشتی است که در یک دوره یک ساله عمومی و تخصصی و با ارائه گواهینامه معتبر دو زبانه با قابلیت ترجمه رسمی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

ما در این نوشتار به بررسی چند موضوع مهم مطرح برای افرادی که آماده ورود به دنیای رقابتی کسب و کار و تجارت و تحصیل در رشته ام بی هستند می‌پردازیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که دوره ام بی ای چه مزایایی دارد و در مجموع آیا هزینه و تحصیل در این رشته ارزش دارد؟

ام بی ای چیست؟

واژه MBA مخفف عبارت انگلیسی Master of business administration است که همان مدیریت کسب و کار است. ام بی ای یک رشته بیشتر مهارتی است و دانش پذیرانی که وارد این رشته می‌شوند به تدریج در حوزه‌های متفاوتی از مهارت‌های مدیریتی از حوزه‌های تجاری تا عملیاتی متخصص می‌شوند. بسیاری از این دانش پذیران بعد دریافت گواهینامه ام بی ای به سراغ کارآفرینی و ایجاد استارت‌ آپ‌های شخصی می‌روند و یا در بخش‌های مدیریتی سازمان‌ها از بخش مدیریت ارشد گرفته تا اطلاعات و مالی و بازاریابی فعالیت می‌کنند.

تکیه محض بر دانش و تجربه شخصی یا آموزش تخصصی-کاربردی-حرفه‌ای؟ مسئله این است

تخصص‌های ام بی ای متناسب با اهداف افراد

یکی از سوال‌های اساسی قبل از ورود به دوره ام بی ای تعیین هدف حرفه‌ای و شغلی افراد است. یعنی هر فرد باید یک نمای کلی از آن‌چه که در آینده قصد انجام آن را دارد داشته باشد و در این نمای کلی به بررسی ضرورت ام بی ای و  تناسب آن با هدف خود بپردازد. به عنوان نمونه هر فرد باید بداند از خود بپرسد که در انتخاب این مسیر آیا به دنبال افزایش دستمزد است؟ آیا گذراندن دوره MBA می‌تواند سبب ارتقای مسیر شغلی مورد نظرش باشد؟ یا به دنبال راه اندازی کسب و کار خویش و کارآفرینی است؟ یا به عنوان یک مدیر ارشد یا میانی به دنبال به روز رسانی و توسعه و ارتقاء کسب و کار سازمانی خود با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین روش‌های علمی، تخصصی، کاربردی و حرفه‌ای است؟

ام بی ای، در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در دنیا محسوب می‌شود. به همین جهت بسیاری از دانشگاه‌ها این رشته را در حدود ۳۰ گرایش مختلف ارایه می‌کنند و همچنین MBA طیف گسترده و متنوعی از انواع تخصص‌ها در زمینه کسب و کار و تجارت را شامل می‌شود. هریک از این گرایش‌ها و تخصص می‌تواند متناسب با یکی از اهداف افراد قرار گیرد.

از جمله این تخصص‌ها می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

۱_ مدیریت عمومی برای توسعه چندجانبه کسب و کار و محیط کاری تجاری

۲_ تجارت بین‌الملل برای محیط های کاری بین‌المللی و کار در خارج از کشور

۳_ مدیریت استراتژیک در راستای برنامه‌ریزی‌های بلند مدت کسب و کار

۴_ امور مالی برای کار در محیط‌های بانکی، حسابرسان و مدیران ارشد مالی

۵_ بازاریابی در راستای توسعه مشاغل مرتبط با توزیع خدمات و محصول

۶_ کارآفرینی در جهت راه‌اندازی استارت‌ آپ

۷_ مدیریت عملیات در راستای بهینه سازی فرایندهای تولید

۸_ مدیریت فناوری اطلاعات برای کار در بخش فناوری توسعه محصول

۹_ منابع انسانی در راستای کار با گروه‌های بزرگ کاری و ایجاد انگیزه در کارکنان

۱۰_ مشاوره در جهت حل مشکلات و چالش‌های شرکت و محیط کار

آیا می‌توان تنها بر دانش و تجربه شخصی تکیه کرد؟

علی‌رغم این‌که در حال حاضر به درستی داشتن یک مدرک دانشگاهی برای ورود به عرصه کسب و کار و تجارت کافی نیست و بخشی از یادگیری باید در عمل صورت بگیرد، به همان اندازه نیز تکیه محض بر صرف تجربه شخصی کافی نیست. چرا که دارا بودن علم و دانش تخصصی در یک زمینه در وهله نخست برای به کارگیری تجربه مورد نیاز است. در واقع مدیران ارشد باید در کنار تجربه شخصی خود به متدها و روش‌های تخصصی تحلیل سازمان و درک آن شامل دانش نظری در حوزه‌های تخصصی مالی، بازاریابی، تولید، منابع انسانی، تحقیق و توسعه و .. مسلط باشند.

پس در واقع در عرصه کسب و کار و تجارت، تجربه و دانش تخصصی هردو در جهت پیشبرد اهداف به یک اندازه مهم هستند، چرا که به عنوان مثال در یک سازمان در کنار تجربه شخصی، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و تکنیک‌های تحلیل سازمانی و متدهای به روز در روابط استراتژیک و.. می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و پیشرفت اهداف آن سازمان موثر باشد.

توسعه و انعطاف مهارت‌های مدیریتی

در کنار دانشجویان تازه نفس، از جمله طرفدارن و متقاضیان شرکت در دوره‌ ام بی ای معمولا تجار با چندسال سابقه حرفه‌ای و حتی مدیران ارشد شرکت‌ها هستند. چرا که بهبود و پیشرفت در امر مدیریت مستلزم تسلط بر دانش تخصصی مدیریت و آگاهی از به روزترین متدها و تکنیک‌های علمی و کاربردی در این امر است.

 دوره‌های ام بی ای به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های مدیریتی خود را توسعه داده و با جدیدترین متدهای بین‌المللی کسب و کار و تجارت آشنا شوند و با به کارگیری ابزارها و تکنیک‌های به روز کسب و کار خود را بهبود ببخشند و به موقعیت‌های شغلی بهتر و ارتقا در شغل فعلی خود دست پیدا کنند. ضمن این‌که مهارت‌های MBA در ایجاد آمادگی برای تغییر شغل و تغییر محیط‌های کاری و ایجاد انعطاف پذیری در محیط بسیار موثر است.

بسیاری از افراد در سنین ۳۰ و ۴۰ سالگی علی‌رغم دارا بودن انگیزه و علاقه برای یادگیری بیشتر در زمینه تجارت و بیزینس، شروع دوره ام بی ای را برای رنج سنی خود دیر تلقی می‌کنند. در حالی که بطور میانگین دانشجویان ام بی ای در هاروارد در سنین ۲۷ سال بوده که بیش از ۱۰ درصد آن‌ها بیش از ۷ سال سابقه کاری حرفه‌ای داشته‌اند! دو دانشگاه کلمبیا و یو سی ال ای نیز میزبان دانشجویان زیادی در رده سنی ۴۰ سال هستند.

بنابراین به نظر می‌رسد برای افرادی که هدف مشخصی از شرکت در دوره ام بی ای دارند سن اساسا موضوع قابل اهمیتی نیست.

تکیه محض بر دانش و تجربه شخصی یا آموزش تخصصی-کاربردی-حرفه‌ای؟ مسئله این است

دوره عالی مدیریت کسب و کار دانشگاه شهید بهشتی

یکی از فرصت‌های خوب برای مطالعه دروس ام بی ای و دریافت گواهینامه معتبر شرکت در دوره‌های MBA است. در حال حاضر مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی و با حضور شماری از کارآفرینان برتر ملّی با هدف به روز رسانی، پرورش، پیشرفت و ارتقا مدیران کارآمد، تاثیرگذار، تحول زا، کارآفرین و اعتبار افزا برای اداره دستگاه ها، تشکیلات، سازمان ها، مؤسسات، شرکت ها، بنگاه‌ها و اصناف اقتصادی-اجتماعی، تولیدی و خدماتی یا یکی از زیر مجموعه‌های آن‌ها و دستیابی ایشان به دانش، تجارب و راهکارهای پیشرفته کاربردی، حرفه‌ای، عملی و اجرایی در کسب و کار و نیز دانش و مهارت‌های جدید و کاربردی مدیریت برای حل مسائل و چالش‌های مدیریتی و افزایش بهره‌وری، اقدام به برگزاری دوره عالی مدیریت کسب و کار (Master of Business Administration) یکساله با سه گرایش پرطرفدار استراتژی، مالی و بازاریابی (دوره عمومی: ۸ ماه (۲۰۸ ساعت) و گرایش تخصصی: ۴ ماه (۱۰۰ ساعت)) در بستر پلتفرم آنلاین تلویزیون اینترنتی رسانا تی وی کرده است. از دیگر مزیت‌های مهم این دوره، اعطای گواهینامه معتبر دو زبانه با قابلیت ترجمه رسمی و مورد تأیید وزارت علوم است.

چند مورد دیگر از مزیت‌های این دوره به شرح زیر است:

تکیه بر تجربه شخصی دانشجویان توام با آموزش مباحث نظری و تخصصی

در دوره‌های ام بی ای معمولا علاوه بر ارائه محتوای علمی، رویکردی تعاملی از دانسته‌ها و تجربیات دانشجویان لحاظ می شود، به طوری که هر فرد پس از اتمام دوره علاوه بر مهارت‌های فنی مثل حسابداری، تحلیل بازار، مدیریت بازاریابی و اصول و فنون مذاکره، با انواع مهارت‌های آینده پژوهی، تفکر استراتژیک و مهارت‌های رهبری نیز آشنا شده و در این مسیر از تجربیات متعدد دانشجویان دیگر نیز بهره‌مند می‌شود

تفکر سیستمی و ریشه‌یابی و تحلیل مسایل

ام بی ای سعی دارد تا نظام فکری افراد در مواجهه با مشکلات را تغییر دهد و با ایجاد یک تفکر علمی و نظام‌مند به افراد در حل مشکلات سازمان کمک کند. زیرا سازمان به عنوان یک سیستم دارای مجموعه‌ای از اجزا است که بر یکدیگر اثر می‌گذارند و حل مشکلات مرتبط با آن نیازمند یادگیری و ایجاد یک تفکر سیستمی است.

امکان مدیریت زمان و آموزش آنلاین

دوره ۳۰۸ ساعته ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی، بصورت آنلاین برگزار می‌شود. در این دوره‌ها افراد شاغل و پرمشغله می‌توانند هم به صورت آنلاین و هم  به صورت آفلاین به محتوای درسی مورد نظر در پلتفرم تلویزیون اینترنتی رسانا تی وی دسترسی داشته باشند، ضمن این‌که در هر زمان می‌توانند به شکل آنلاین با همکلاسی‌های خود در ارتباط باشند.

شبکه سازی حرفه‌ای و تعامل دانشجویان

در دوره‌های عالی مدیریت کسب و کار دانشگاه شهید بهشتی، کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود که بدین وسیله، دانش پذیران و افراد با انگیزه و علاقمند به دنیای کسب و کار و تجارت، می توانند به راحتی با بسیاری از مدیران و کارآفرینان آشنا شوند، از تجربیات آن‌ها استفاده نمایند و همچنین می توانند  با هم‌دوره‌ای‌ها در ارتباط مؤثر قرار گیرند، مباحثه کنند و از دانش و تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند و با همفکری به رشد یکدیگر کمک نمایند و شبکه ای حرفه ای بسازند. این گونه همفکری‌ها در کنار شکل‌گیری یک شبکه حرفه‌ای و افزایش دانش تخصصی، در بهبود مهارت‌های کار گروهی و کلامی دانش پذیران نیز موثر است.

علامندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینستاگرام https://www.instagram.com/resanatv/ مراجعه کرده یا با شماره تلفن:  ۰۲۱-۲۸۴۲۹۶ تماس حاصل فرمایند .

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)