میرنیوز

۷ ویژگی یک شریک عاطفی امن از دید یک روانشناس قبل ازدواج!

۷ ویژگی یک شریک عاطفی امن از دید یک روانشناس قبل ازدواج! 2021-09-14T12:05:20+04:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام انتخاب نو، حضور یک همراه که برای او فرد دوست داشتنی هستید می تواند تلخی های زندگی را قابل تحمل و شیرینی های آن را چندین برابر کند. پیش از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله بهتر است تا در مورد فواید یک رابطه سالم چند نکته را مطرح کنیم؛ طبق دیدگاه روانشناس قبل ازدواج یک رابطه امن موجب افزایش طول عمر، خوشحالی و شادی، کاهش استرس روانی، خواب آسوده، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سریع تر می شود. اما هر رابطه ای دارای این مزیت ها نیست؛ همان طور که یک ارتباط خوب توانایی سازندگی و رشد را دارد یک ارتباط بد هم می تواند برای روان و ذهن مخرب باشد. در ادامه قصد داریم به ۷ ویژگی برجسته و مهم یک نامزد مناسب بپردازیم. 

۱.رشد عاطفی: فردی که دارای رشد عاطفی است هیجانات و احساسات خود را می بیند و اجازه می دهد هیجاناتش در زمان مناسب بدون هیچ گونه قضاوتی جاری شوند. چنین فردی همانطور که به خود فکر می کند، قابلیت همدلی با دیگران را نیز دارد و به اصطلاح می تواند خود را جای افراد دیگر بگذارد و احساسات آنها را نیز بپذیرد. این اشخاص، مستقل و مطمئن به خود هستند و به همسر خود حس دلبستگی دارند نه وابستگی!

۲.گشودگی: منظور از گشودگی پذیرای تجربیات جدید بودن است. یک شریک عاطفی نه تنها نباید شما را محدود کند بلکه باید پر و بالی برای پرواز شما به سمت اهداف تان باشد. زمانی که زوجین پذیرای یکدیگر نباشند و عرصه را برای رشد و پیشرفت یکدیگر محدود کنند آن زمان است که می توان فهمید در آنها هیچ گونه گشودگی وجود ندارد.

۳.صداقت: برای هر شخصی دروغ گفتن اتفاق پسندیده ای نیست اما زیاد اتفاق می افتد که زوجین به آن به عنوان مرهمی کوتاه مدت برای حل مشکلات خود نگاه می کنند. جالب است بدانید طبق تحقیقات بین کمتر دروغ گفتن و ارتباط بهتر رابطه معنی داری وجود دارد. هر چه بین زوجین یکرنگی و اعتمادی بیشتری موج زند به طور طبیعی صمیمت بیشتری را با هم حس می کنند.

۷ ویژگی یک شریک عاطفی امن از دید یک روانشناس قبل ازدواج!

۴.احترام و حساس بودن به یکدیگر: از جمله با ارزش ترین احساساتی که یک فرد می تواند تجربه کند مورد احترام واقع شدن است. وقتی شخصی به خود واقعیتان احترام می گذارد احساس دوست داشتن را برای شما آسان و ساده می کند چرا که می بینید در یک رابطه خود شما با تمام علایق، نقاط ضعف و قدرتتان مورد قبول هستید و این حس شیرینی است.

۵.استقلال: تصور عموم به این صورت است که یک زوج برای ما شدن باید تلاش کنند و زندگی مشترک باید سرشار از فداکاری باشد. شاید در ابتدا هر زوجی اینگونه فکر کنند اما با گذر زمان می توان فهمید که یک رابطه سالم اینجوری کار نمی کند. هر انسانی منحصر به فرد است و دارای افکار و علایق خاص خود است و یکی شدن با فردی دیگر می تواند به ندیدن خود و خواسته های خود تمام شود که در انتها موجب نا امیدی می شود. در یک رابطه سالم افراد جدا از همراهی و همدل بودن به فکر حفظ فردیت و استقلال خود نیز هستند چرا که متوجه ارزش انسان هستند و به دنبال تغییر اجباری یکدیگر نیستند.

۶. مسئولیت پذیری : مسئولیت پذیری به معنای تعهد درونی است که فرد نسبت به انجام وظایف خود احساس می کند. این جمله که مسئولیت زندگی خود را به عهده گیرید را شاید زیاد شنیده باشید. اما فایده مسئولیت پذیری چیست؟ از دید دکتر نسرین باقری مشاور ازدواج هر چه افراد مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهند دیگران اعتماد بیشتری به آنها می کنند و حس رضایت دو طرفه ایجاد می شود. افرادی که مسئولیت پذیر هستند به خود به عنوان فردی اثرگذار نگاه می کنند که می توانند در حل اختلاف خانواده کنترل زندگی را به دست گیرند و برای حل آن قدمی بردارند. واضح است که فردی با این ویژگی در بحران های زندگی در کنار همسر خود خواهد بود نه در مقابل او!

۷. همدلی: از دید راجرز همدلی به معنی درک دنیای پدیدارشناسی شخص مقابل است. منظور از پدیدار شناسی درک جهان بینی شخص است. اینکه یک فرد دنیا را، خود را و دیگران را چطور می بیند و درک می کند؟
زوجینی که همدلی می کنند به یکدیگر گوش می دهند و از نگاه دکتر تابع جماعت روانشناس پیش از ازدواج این افراد قصد جانب داری ندارند و به دنبال مقصر هم نیستند تنها سعی می کنند در غم و شادی، دنیا را از دید یکدیگر ببیند و حس کنند. زوج ها قرار نیست یکدیگر را قضاوت کنند اما قرار است به پای صحبت های یکدیگر بشینند و اجازه دهند تا آسیب پذیر باشند. چرا که تنها اینگونه است که می توانند با جنبه های بیشتری از خود آشنا و آنها را آشکار کنند. مهربانی از مهم ترین خصوصیات یک انسان است و هر انسانی باید به دنبال شخصی باشد که در پیچ و خم زندگی مهربانی را به او هدیه دهد.

۷ ویژگی یک شریک عاطفی امن از دید یک روانشناس قبل ازدواج!

همانطور که در این مقاله گفته شد وجود و حضور یک همسر امن می تواند بر تمام جوانب زندگی شما بسیار اثرگذار باشد. پس اگر در چنین مسیری هستید و قصد دارید تا با یک انتخاب آگاهانه، این زندگی پر فراز و نشیب را با آرامش خیال طی کنید می توانید از یک مرکز مشاوره خوب مانند کلینیک انتخاب نو وقت بگیرید و با کمک یک متخصص تصمیمی درست بگیرید. هر چند که هیچ وقت نمی توان از مسیر پیش رو مطمئن بود اما می توان قدم بعدی را با اطمینان برداشت!

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خرید لوله پلیکا در شرایط بازار فعلی

خرید لوله پلیکا در شرایط بازار فعلی
2021-09-21T17:45:12+04:30
خرید لوله پلیکا برای سازندگان بسیار مهم است. قیمت لوله پلیکا می تواند در هزینه ساخت بنا تاثیرگذار باشد. انواع لوله پلیکا فاضلابی، ساختمانی و غیره را از مرکز ...

چطور قیمت آجر نما را از کارخانه تولید کننده آجر بگیریم؟

چطور قیمت آجر نما را از کارخانه تولید کننده آجر بگیریم؟
2021-09-21T17:45:10+04:30
پروسه استعلام قیمت انواع آجر نما همواره دارای مشکلاتی بوده است.

پارتیشن‌های اداری مدولار انعطاف‌پذیری زیادی برای تجارت شما به ارمغان می‌آورند

پارتیشن‌های اداری مدولار انعطاف‌پذیری زیادی برای تجارت شما به ارمغان می‌آورند
2021-09-21T17:45:09+04:30
برخی دفاتر معمولی امروزی با پلان باز، از ردیفی از میزهای اداری تشکیل شده‌اند که شاید فضای خصوصی کمتری به کارمندان بدهد.

ثبت برند خشکبار

ثبت برند خشکبار
2021-09-21T17:45:08+04:30
چنانچه قصد راه اندازی یک کارگاه یا مغازه خشکبار دارید بایستی بدانید که برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران از برند شما بایستی برای ثبت برندتان اقدام کنید...

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟
2021-09-21T17:45:08+04:30
اگر شما هم جزء افرادی هستید که دارای تصاویر و ویدئوهای بی‌نظیر در زمینه کاری خود هستید که ساعت‌ها بر روی تهیه آنها وقت گذاشته‌اید و هم اکنون از بازدید بالایی...

قبل از خرید ابزارآلات و تجهیزات صنعتی نکات زیر را بدانید

قبل از خرید ابزارآلات و تجهیزات صنعتی نکات زیر را بدانید
2021-09-21T17:45:07+04:30
ابزارآلات و تجهیزات صنعتی نقش مهمی در روند تولید محصولات پرتیراژ دارند. استفاده از تجهیزات مدرن که فن‌آوری بالایی دارند، می‌تواند بر افزایش کیفیت محصولات تاث...

پوستر دیواری لوکس و ارزان قیمت

پوستر دیواری لوکس و ارزان قیمت
2021-09-21T17:45:07+04:30
پوستر دیواری از جمله دیوار پوش‌های قدیمی به شمار می رود، که با گذشت زمان بر تنوع و کیفیت این کالای شیک و زیبا افزوده شده است.

بالابر ویلچر چیست؟

بالابر ویلچر چیست؟
2021-09-21T17:45:06+04:30
از بالابر ویلچر برای جابجایی راحت‌تر معلولان و افراد مسن استفاده می شود.

اجاره خودرو راه حلی ساده برای سفری آسان

اجاره خودرو راه حلی ساده برای سفری آسان
2021-09-21T17:45:06+04:30
چه در یک سفر داخلی باشید و چه در یک کشور خارجی، اجاره خودرو راه حلی آسان برای دسترسی راحت به مکان‌های مختلف است. اگر در یک سفر کاری مهم هم باشید، در شهر شلوغ...

۸ نکته که همه فراموش می‌کنند در تلفن هوشمند خود رعایت کنند

۸ نکته که همه فراموش می‌کنند در تلفن هوشمند خود رعایت کنند
2021-09-21T17:45:05+04:30
استفاده مداوم از تلفن هوشمند، جمع‌آوری اطلاعات و فایل‌های بسیاری را به همراه دارد که از راه‌های ارتباطی مختلفی انجام می‌شود.

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترین پرده بازار تبدیل شده است؟

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترین پرده بازار تبدیل شده است؟
2021-09-21T15:08:27+04:30
پرده زبرا به دلیل ویژگی هایی که دارد از محبوب ترین انتخاب های مشتریان است. اما چرا این پرده در دکوراسیون منزل جزو انتخاب های اصلی افراد است؟ دلایلش را اینجا ...

ابهامات طرح آزادسازی واردات خودرو/ نظام قیمت گذاری باید اصلاح شود

ابهامات طرح آزادسازی واردات خودرو/ نظام قیمت گذاری باید اصلاح شود
2021-09-21T15:08:26+04:30
اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر در بیانیه ای ۶ ابهام طرح آزادسازی واردات خودرو را تشریح و تاکید کرد که پیش از هر اقدامی، اصلاح نظام قیمت گذاری خودرو باید در دس...

نکات مهم رزرو مسافرخانه در تهران

نکات مهم رزرو مسافرخانه در تهران
2021-09-21T14:28:26+04:30
برای آن که سفر شما به تهران خاطره‌ای خوش را در ذهنتان حک کند ما در این مطلب قصد داریم به بیان نکاتی مهم و کاربردی بپردازیم تا شما بتوانید مناسب‌ترین مسافرخان...

قیمت سکه ٣٠ شهریور ١۴٠٠ به ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسید

قیمت سکه ٣٠ شهریور ١۴٠٠ به ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسید
2021-09-21T14:01:50+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه ٣٠ شهریور ١۴٠٠ در بازار آزاد تهران به ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسید .

چرا از آژانس تبلیغاتی ایران نوین برای خدمات تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم؟

چرا از آژانس تبلیغاتی ایران نوین برای خدمات تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم؟
2021-09-21T12:41:52+04:30
در این مطلب با مرکز تبلیغات در ایران بیشتر آشنا می شوید.

کار در اروپا و ویزای شنگن با راز آسمان پایتخت

کار در اروپا و ویزای شنگن با راز آسمان پایتخت
2021-09-21T12:18:28+04:30
پیدا کردن کار یکی از عمده دلایل مهاجرت از کشور است اما اینکه بتوانید کشورهای مناسب کار در اروپا را پیدا کنید مقداری سخت است.

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید
2021-09-21T11:48:30+04:30
مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، با حضور دکتر اخلاقی، عضو هیات مدیره بانک سپه و اعضای هیات مدیره این هلدینگ بزرگ معدنی کشور ...

موقعیت ویژه برای تحصیل علاقمندان به رشته داروسازی کالج اویسینا

موقعیت ویژه برای تحصیل علاقمندان به رشته داروسازی کالج اویسینا
2021-09-21T11:48:29+04:30
کالج بین المللی اویسینا در بیست ‌و پنجمین سالگرد تاسیس خود شرایط ویژه ای را برای علاقمندان به تحصیل در رشته داروسازی فراهم آورده است.

بهترین ابزارهای پی ال سی کدام‌اند؟

بهترین ابزارهای پی ال سی کدام‌اند؟
2021-09-21T11:48:29+04:30
در ادامه به انواع plc و همچنین برندهای مختلف و مشهور آن آشنا خواهیم پرداخت.

ایرانسل جایزۀ نوآوری گروه MTN را دریافت کرد

ایرانسل جایزۀ نوآوری گروه MTN را دریافت کرد
2021-09-21T11:25:08+04:30
ایرانسل در گردهمایی سالانۀ گروه MTN با موضوع راهکارهای سازمانی، موفق شد جایزۀ ویژۀ نوآوری را دریافت کند.

شهر فافا، ۲۲ سال در کنار شما

شهر فافا، ۲۲ سال در کنار شما
2021-09-21T11:25:08+04:30
مطمئناً شما نیز مثل دیگر کاربرانی که خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، دوست دارید از سرگذشت برخی فروشگاه‌های اینترنتی بدانید اینکه چگونه شروع کرده...

تقدیر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از همراه اول

تقدیر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از همراه اول
2021-09-21T11:25:08+04:30
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اعطای لوح تقدیر از مدیرعامل همراه اول تقدیر کرد.

به میزبانی بانک سرمایه؛ اولین نشست هم‌اندیشی ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی برگزار شد

به میزبانی بانک سرمایه؛ اولین نشست هم‌اندیشی ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی برگزار شد
2021-09-21T11:25:07+04:30
اولین نشست هم‌اندیشی ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی به پیشنهاد بانک سرمایه با حضور رؤسا ومسئولین ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی کشور، روز دوشنبه 29 ش...

انتقال بیمه شخص ثالث را در پاییز ۱۴۰۰ چگونه انجام دهیم؟

انتقال بیمه شخص ثالث را در پاییز ۱۴۰۰ چگونه انجام دهیم؟
2021-09-21T11:25:07+04:30
تا به حال برایتان پیش آمده که قصد داشته باشید خودروی خود را به فروش برسانید؟ یا به علت رانندگی خوبی که داشتید، بخواهید تخفیف بیمه شخص ثالث را به خودروی جدیدت...

هر آنچه باید درباره بخیه (Suture) بدانید

هر آنچه باید درباره بخیه (Suture) بدانید
2021-09-21T11:25:07+04:30
بخیه برای بستن زخم روی پوست یا سایر بافت‌ها توسط پزشک استفاده می‌شود.

رسیدن به نمره ایده آل در آزمون آیلتس

رسیدن به نمره ایده آل در آزمون آیلتس
2021-09-21T11:25:07+04:30
یکی از آزمون‌های بین المللی بسیار پر طرفدار و کاربردی در حال حاضر برای زبان انگلیسی ، آزمون آیلتس است. کسانی که قصد ادامه تحصیل و یا کار در کشورهای دیگر را د...

رزین وینیل استر، بهترین پوشش محافظ مخازن بتنی و فولادی در برابر خوردگی

رزین وینیل استر، بهترین پوشش محافظ مخازن بتنی و فولادی در برابر خوردگی
2021-09-21T11:25:06+04:30
مخازن یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین سازه های عصر حاضر هستند که بصورت فولادی و یا بتنی و یا ترکیبی از هر دو طراحی و ساخته می شوند. ...

شرایط کلی کار در اروپا

شرایط کلی کار در اروپا
2021-09-21T11:25:06+04:30
پیدا کردن کار یکی از عمده دلایل مهاجرت از کشور است اما اینکه بتوانید کشورهای مناسب کار در اروپا را پیدا کنید مقداری سخت است.

دیوار ماژولار و کاربردهای آن در صنعت ساخت و ساز

دیوار ماژولار و کاربردهای آن در صنعت ساخت و ساز
2021-09-21T11:25:06+04:30
دیوار ماژولار چیست؟ آیا می‌دانستید سال‌هاست چنین دیواری به حوزه ساخت و ساز وارد شده‌است؟

برگزاری دوره آموزشی عارضه یابی برای شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین توسط شتاب دهنده صدرفردا

برگزاری دوره آموزشی عارضه یابی برای شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین توسط شتاب دهنده صدرفردا
2021-09-21T11:25:05+04:30
شتاب دهنده دانش بنیان صدرفردا با هدف ارتقای سواد عارضه یابی کارکنان شرکت های تابعه صدرتامین یک دوره آموزشی سه روزه تحت عنوان دوره آموزشی عارضه یابی برگزار خو...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)