میرنیوز

معرفی انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری

معرفی انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری 2021-09-12T16:22:07+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از زمان پیدایش تکنولوژی لیزر و امکان استفاده از آن در صنایع گوناگون به جرأت می‌توان بیشترین صنعتی که دستخوش تغییر و تحول شده است را می‌توان صنعت حکاکی و برش لیزری متریال گوناگون دانست. در این صنعت با پیدایش دستگاه‌های لیزر صنعتی و امکان استفاده از آن‌ها در حکاکی و برش لیزری انواع متریال گوناگون اعم از فلزات و غیر فلزات تغییر و تحولی شگفت از لحاظ دقت سرعت و کیفیت خروجی کار پدید آمد. اگر اپراتور دستگاه‌های لیزر آموزش‌های لازم را دریافت کرده و به اندازه کافی تبحر داشته باشد، با استفاده از این دستگاه‌ها و به سادگی می‌تواند محصولاتی بسیار زیبا، چشم نواز و کاربردی را خلق کند.

از جمله صنایعی که دستگاه‌های لیزر صنعتی در آن‌ها کاربرد بسیاری دارند می‌توان به صنایع نظامی، خودروسازی، هوافضا، کشتی سازی، ساختمان سازی، پزشکی، آزمایشگاهی، پژوهشی، ارتباطی و … اشاره کرد.

تاریخچه برش لیزری

در ارتباط با تاریخچه استفاده از برش لیزری می‌توان گفت اولین استفاده از دستگاه برش لیزر در سال ۱۹۶۵ میلادی با هدف ایجاد حفره در قالب‌های الماس بوده است. بعد از آن در سال ۱۹۶۷ میلادی این بریتانیا بود که با ساخت دستگاه‌های برش لیزری با بهره گیری از تکنولوژی جت اکسیژن جهت برش فلزات دستگاه‌هایی را طراحی و تولید کرد. بعد از آن در سال ۱۹۷۰ میلادی تکنولوژی جت اکسیژن جهت برش تیتانیوم با هدف کاربرد در صنایع هوافضا مورد استفاده قرار گرفت. در همین زمان بود که استفاده از تکنولوژی لیزر CO۲ جهت حکاکی و برش لیزری متریال غیر فلز همچون چوب، چرم، پارچه، نمد و غیره به کار گرفته شد. از آنجایی که تکنولوژی لیزر CO۲ توانایی برش لیزری فلزات را نداشت، رفته رفته دستگاه‌های لیزر فایبر با بهره گیری از تکنولوژی فیبر نوری جهت ایجاد شکاف و برش در فلزات روی کار آمدند.

عملکرد دستگاه برش لیزری

عملکرد دستگاه‌های برش لیزری به این صورت است که اشعه لیزری تولید شده توسط مولد لیزر از هد دستگاه بر روی متریالی که قصد برش آن را داریم تابیده می‌شود و بعد از آن پرتو لیزر با توجه به میزان قدرتی که توسط دستگاه تعیین شده است باعث بریده شدن قسمت مورد نظر می‌شود و در انتها قسمت‌های بریده شده و جدا شده از قطعه توسط گاز از روی آن برداشته می‌شود تا سطح صاف و صیقلی از قطعه برش خورده باقی بماند. دستگاه لیزر می‌تواند انواع مختلفی از لیزر را تولید کند از جمله: لیزر شیمیایی، لیزر رادیواکتیو، لیزر گازی و لیزر جامد.

از بین لیزرهای نامبرده پرکاربردترین آنها را می‌توان لیزر گازی و لیزر جامد دانست که جهت برش و حکاکی روی متریال فلز و غیر فلز کاربرد دارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت دستگاه‌های لیزر صنعتی جهت استفاده در صنایع گوناگون در دو دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از دستگاه برش لیزری فلزات و دستگاه برش لیزری غیر فلزات.

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه لیزر فلزات همانطور که از نام آن نیز پیداست جهت حکاکی و برش لیزری انواع فلزات کاربرد دارد. در دستگاه‌های لیزر فلزات امروزی از تکنولوژی لیزر فایبر که آخرین تکنولوژی مورد استفاده در این دستگاه‌ها است جهت حکاکی و برش لیزری فلزات استفاده می‌شود.

در این دستگاه‌ها از تکنولوژی لیزر فایبر که به صورت پرتو نور متمرکز بر روی سطح فلز تابیده می‌شود جهت برش فلزات در ضخامت‌های گوناگون استفاده می‌شود. نحوه کار با این دستگاه‌ها بسیار آسان بوده و تنها با تسلط بر نرم‌افزارهای گرافیکی موجود می‌توان به سادگی دستگاه و نحوه برش را کنترل کرد.

مزایای دستگاه‌های برش لیزری فلزات

از جمله مزایای بیشماری که این دستگاه‌ها به صنعت حکاکی و برش لیزری فلزات وارد کرده اند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش سرعت برش

افزایش دقت در برش

کیفیت بسیار بالای قطعات بعد از انجام برش

کاهش نیروی انسانی

کاهش هزینه برق مصرفی

هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین و مقرون به صرفه

کاهش ضایعات حاصل از برش

و بسیاری موارد دیگر

دستگاه‌های برش لیزری غیر فلزات

دستگاه لیزر غیر فلزات از تکنولوژی لیزر CO۲ جهت حکاکی و برش لیزری انواع متریال غیر فلز اعم از پارچه، چوب، چرم، نمد، شیشه، پلکسی گلاس و غیره استفاده می‌کند. استفاده از انواع دستگاه‌های برش لیزری غیر فلزات در صنایع گوناگون سبب تولید محصولات بسیار زیبا و کاربردی شده است که توانسته است سبب رونق کسب و کارهای بسیاری شود. از جمله این صنایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید انواع لوازم تزئینی دکوری و تبلیغاتی چوبی

تولید انواع کارت‌های کاغذی و مقوایی مراسم همچون عروسی، تولد، کارت پستال و غیره

تولید انواع کفش و کیف چرم

تولید انواع البسه پارچه‌ای

برش سنگ جهت تولید انواع محصولات زیبای سنگی

تولید محصولات گوناگون نمدی

و بسیاری موارد دیگر

توسعه صنعت لیزری

با پیدایش هر تکنولوژی جدیدی در صنعت در صورت عدم استفاده از آن به سادگی می‌توان گفت که امکان عقب ماندن از رقبا وجود خواهد داشت چراکه همواره افرادی که به دنبال وارد کردن آخرین تکنولوژی‌ها به صنعت خود هستند در بین رقبای شما وجود خواهند داشت که در صورت همراه نشدن با آن‌ها امکان رسیدن به رکود در کسب و کار وجود خواهد.

توصیه می‌شود در هنگام تهیه یک دستگاه لیزر صنعتی به نکاتی توجه داشته باشید، از جمله این نکات عبارتند از: صنعتی که به آن اشتغال دارید و کسب و کار خود، انتظاراتی که از دستگاه برش لیزری خود دارد، ابعاد و اندازه کارگاه خود که به نحوی تعیین کننده ابعاد و اندازه دستگاهی است که باید خریداری کنید، سورس دستگاه که همان منبع مولد لیزر دستگاه است، بهره وری دستگاه لیزر، تلورانس دستگاه، توان تیوب لیزر دستگاه، میزان بودجه‌ای که جهت تجهیز کارگاه خود در نظر گرفته اید، پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکتی که قصد خرید دستگاه لیزر خود را از آن دارید و بسیاری موارد دیگر.

نوین تاک لیزر را می‌توان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده دستگاه‌های حکاکی و برش لیزر صنعتی دانست، که مجموعه‌ای از به روزترین و کامل‌ترین دستگاه‌های لیزر فلزات، دستگاه‌های لیزر غیر فلزات، دستگاه‌های حکاکی مارکینگ و دستگاه جوش لیزر را جهت ارائه به صنعتگران محترم شاغل در این حوزه گردهم آورده است.

این شرکت با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان خود در زمینه ارائه انواع دستگاه لیزر صنعتی اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین دستگاه‌های لیزر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. ارائه پشتیبانی تیم فنی مهندسی این مجموعه و همچنین خدمات پس از فروش عالی این شرکت نیز از ابتدای مسیر دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان تا خرید، نصب و راه اندازی دستگاه‌ها با شما عزیزان خواهد بود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)