میرنیوز

نکاتی که در هنگام خرید سرور HP رعایت نمی‌کنید

نکاتی که در هنگام خرید سرور HP رعایت نمی‌کنید 2021-09-01T10:18:14+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، انتخاب و خرید سرور از آن دسته محصولاتی است که اگر با رعایت چند نکته اصلی و کلیدی انجام نگیرد، نه تنها باعث می‌شود که راندمان و عملکرد یک شرکت یا سازمان پایین بیاید، بلکه هزینه‌ی که برای خرید آن پرداخت کرده‌اید هم هدر می‌رود. قرار نیست خرید سرور را تبدیل به یک چالش سخت کنیم، بلکه ما قصد داریم در این مطلب با بررسی نکات مهم و کاربردی، کلید تشخیص صحیح و دقیق انتخاب سرور متناسب با هدف‌تان را در اختیارتان بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

سرور HP چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور به انگلیسی SERVER به معنای سرویس‌دهنده یا یک کامپیوتر بزرگ است که به سایر دستگاه‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. در واقع سرور کامپیوتری مجهز به سخت‌افزاری قوی است که سرویس‌های گوناگونی را برای کامپیوترهای دیگر با نام کلاینت (Client) فراهم می‌سازد.

امروزه سرورها نقش بسیار مهمی در ذخیره‌سازی و امنیت و انتقال اطلاعات دارند. سرور نیازهای گوناگون یک کسب‌وکار کوچک مانند پرینت گرفتن تا شغل‌های بزرگ مانند اشتراک‌گذاری فایل و فولدرها و منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سطوح مختلف را برآورده می‌سازد.

سرور براساس کارآیی که ارائه می‌دهد با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود، زمانی‌که تنها در محدوده یک شبکه یا اصطلاحاً LAN باشد، آن‌را «سرور شبکه» می‌نامند. با این‌حال سرورها عملکردی فراتر از شبکه و شرکت‌های کوچک دارند، زمانی‌که فرآیند خدمات‌دهی سرور گسترده‌تر می‌شود و سرویس‌های گوناگونی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نام‌های دیگری خواهند داشت.

به‌عنوان مثال زمانی‌که در حال جست‌وجو در فضای مجازی هستید، درخواست شما توسط مرورگر به سرور اصلی ارسال و پس از دریافت اطلاعات آن موضوع برای شما نمایش داده می‌شود، این نوع سرور را «سرور اینترنت» می‌نامند.

برهمین اساس سرور براساس خدماتی که ارائه می‌دهد به «پروکسی سرور»، «اپلیکیشن سرور» «سرور پایگاه داده»، «سرور امنیتی»، «سرور محاسباتی»، «سرور ارتباطی» و … نام‌گذاری می‌شوند.

سرور با برندهای گوناگونی توسط کمپانی‌های صاحب‌نام مانند Dell، Lenovo، HPE و… به بازار عرضه می‌شود، اما به‌دلیل تنوع گسترده و خدمات منحصربه‌فردی که کمپانی HPE در اختیار کاربران قرار می‌دهد، باعث شد این برند در جهان تبدیل به پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نوع شود.

خرید سرورهای اچ پی چه مزایایی دارد؟

کمپانی HPE با در نظر گرفتن نیاز کاربران سرورهای گوناگونی را به بازار عرضه کرده است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند، که عبارتند از:

تست تمامی قطعات سخت‌افزاری توسط کمپانی اچ پی

ارائه انواع سرور متناسب با نیاز، هدف و بودجه کاربران

تولید محصولات جدید براساس هدف و انتظارات کاربران

مجهز بودن به ابزارهای مدیریتی و فریم‌ورها

کاهش هزینه‌های نگه‌داری، نصب و راه‌اندازی به‌دلیل تکنولوژی Ilo

مجهز به نرم‌افزار به‌روزرسانی هوشمند (Smart Update Manager (SUM

بالا رفتن کارآیی و امنیت قطعات سخت‌افزاری به‌دلیل مجهز بودن بهFirmware BIOS

مناسب بودن قیمت سرور HP نسبت به دیگر رقبا و ارزش بالای خرید

سازگاری با انواع شبکه، سخت‌افزار و تجهیزات جانبی

جلوگیری از خرابی و از دست رفتن اطلاعات به‌دلیل مجهز بودن به کنترلر هوشمند Array

توان بار کاری زیاد به‌دلیل بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده پیشرفته

راحتی تعویض قطعات سخت‌افزاری به‌دلیل مجهز بودن به ویژگی Hot Plug

انتخاب سرور اچ پی براساس فضای کاری‌

یکی از نکات مهم و اصلی برای خرید سرور HP، در نظر گرفتن فضای فیزیکی در شرکت یا سازمان‎‌تان است. برای این‌که یک انتخاب استاندارد و مناسب داشته باشید باید فضا یا اتاق که قصد دارید سرور را در آن نصب و نگه‌داری کنید مشخص سازید. سرور HP براساس نوع شاسی به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

سرور ایستاده یا ML: سرور ML که Tower نیز نامیده می‌شود، به‌دلیل این‌که شکلی شبیه به کیس دارند، برای شرکت‌ها با فضای کوچک مناسب هستند. سرور ایستاده اچ پی نیازی به محل مخصوص برای قرارگیری رک ندارد و به‌راحتی می‌توانید آن را در هر محل حتی روی میز یا زیر آن قرار دهید.

نکاتی که در هنگام خرید سرور HP رعایت نمی‌کنید

سرور DL یا رکمونت: سرور رکمونت (Rackmount) سرورهایی هستند که به‌دلیل طراحی شکل بدنه برای نصب نیاز به یک قفسه که اصطلاحاً رک نامیده می‌شود، دارند. سرور DL به‌صورت عمودی در رک نصب می‌شود و به‌دلیل مجهز بودن این قفسه به فن از خنک‌کنندگی مطلوبی برخوردار هستند. سرورهای رکمونت به‌دلیل این‌که باید تجهیزات شبکه مانند سوئیچ، ذخیره‌ساز، مودم، روتر و… را نیز در کنار خود داشته باشند به یک اتاق مخصوص یا فضای مشخص و به‌اندازه نیاز دارند.

سرور BL یا تیغه‌ای: سرور تیغه‌ای دقیقاً شبیه به سرور رکمونت است با این تفاوت که به‌صورت افقی در داخل رک نصب می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا فضای مورد نیاز برای استفاده از سرور BL نسبت به سرور DL کمتر باشد و چندین سرور در کنار هم به‌راحتی در یک محدوده مشخص یا اتاق قرار گیرند.

پس قدم اول که باید در هنگام خرید انواع سرور اچ پی در نظر بگیرید، نوع سرور براساس فضای کاری‌تان خواهد بود.

خرید سرور اچ پی براساس کاربرد

قدم بعدی در خرید سرور HP مشخص کردن اهداف کسب‌وکارتان است. بسیار مهم خواهد بود که بدانید در آینده سازمان شما چقدر رشد خواهد کرد و چه زیرساخت‌هایی برای تغییر و رشد کاری‌تان نیاز دارید؟

علاوه بر این باید در هنگام خرید سرور تعداد کارمندان و همچنین بالا بردن بهره‌وری و راندمان کاری آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر این باید مشخص کنید که کارمندان با چه برنامه یا اپلیکیشن‌هایی راحت‌تر کار می‌کنند و در عملکرد آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد، نکته‌ی دیگر در انتخاب سرور است.

سرورهای اچ پی در انواع مختلفی وجود دارند که براساس هدفی که دارید، دسته‌بندی می‌شود که عبارتند از:

سرور HPE ProLiant Easy Connect؛ این مدل سرور HP از نوع سرور هیبریدی مدیریتی است که جهت دورکاری و استفاده ادمین‌ها یک انتخاب مناسب خواهد بود.

سرور HPE ProLiant MicroServer Compact؛ یک سرور کوچک، شیک و بی‌صدا که انتخابی ایده‌آل برای کسب‌وکارهای نوپا و متوسط خواهد بود.

سرور SL و Apollo؛دو مدل از سرورهایی که برای نصب نیاز به رک دارند. سرور SL به‌دلیل بهره‌مندی از (Density) چگالی بالا و سازگاری با درخواست‌های زیاد کاری، انتخابی مناسب برای محیط‌های کاری بسیار پیشرفته و توسعه‌یافته است. سرور Apollp که به سری XL نیز شناخته می‌شود از کارآیی و بهره‌وری بالایی برخوردار است. این سرور برای استفاده در محیط کاری High Performance Computing (HPC)، AI (هوش مصنوعی) ، وب هاستینگ، پردازش بیگ‌دیتا و… انتخابی ایده‌آل است.

سرور Moonshot System؛ این سرور اچ پی نرم‌افزار محور بوده و معمولاً برای دیتاسنترها و حجم کاری مشخص مناسب است.

سرور فضای ابری؛ کمپانی اچ پی برای فعالیت کاربران در فضای ابری چندین مدل سرور را تولید کرده است که عبارتند از:

HPE ProLiant DL۳۶۰/۳۸۰/۵۶۰/۵۸۰

HPE ProLiant BL: HPE ProLiant BL۴۶۰c/ BL۶۶۰c Gen۹ Server Blade

HPE Synergy ۴۸۰ / ۶۲۰ / ۶۶۰ / ۶۸۰ Compute Module

نکاتی که در هنگام خرید سرور HP رعایت نمی‌کنید

انتخاب مشاور برای خرید سرور اچ پی

بعد از مشخص کردن فضا و نوع کسب‌وکارتان انتخاب سرور HP براساس قیمت است. یک سرور ایده‌آل نه هزینه‌ای گزاف دارد نه خیلی ارزان. همچنین برخلاف خرید کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌های شخصی در هنگام خرید سرور نیازی نیست که بالاترین و جدیدترین مدل را انتخاب کنید. پس بهتر است که سرور را براساس نیاز واقعی و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید خریداری کنید.

اگر از میزان بودجه، هدف و نیاز کارمندهای‌تان اطلاع دارید، اما در خرید سرور HP و انتخاب مدل هنوز تردید دارید، جای نگران نیست. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت سرور اچ پی، نوع و مدل سرور و دیگر نکات فنی و کاربردی و همچنین دریافت مشاوره رایگان با مشاورین با تجربه و حرفه‌ای تجارت سرور پارسه به شماره ۰۲۱۴۳۴۹۱ تماس بگیرید یا به‌وب‌سایت این شرکت به نشانی hpparseh.com مراجعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)