میرنیوز

کاربرد رزین اپوکسی در کفسازی

کاربرد رزین اپوکسی در کفسازی 2021-08-29T11:04:59+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کفپوش رزین اپوکسی (Epoxy Flooring) یکی از گزینه‌های بسیار مناسب است که برای کفسازی صنایع مختلف مانند کف کارگاه‌ها، کارخانجات، مجتمع‌های تجاری، پارکینگ‌ها، انبارها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره کاربرد دارد. این نوع کفپوش هم ظاهر شفاف، یکپارچه و زیبایی دارد و هم به آسانی می‌توان آن را تمیز کرد. کفپوش‌های رزین اپوکسی بر روی کف‌هایی از جنس موزاییک، فلز، بتن، سیمان و سنگ قابل اجرا هستند. طول عمر زیاد و مقاومت آن در برابر خرابی و سایش مهمترین ویژگی‌هایی هستند که این کفپوش‌های صنعتی را مورد توجه صنایع مختلف قرار داده است‌. در این مطلب قصد داریم به سوالاتی از قبیل رزین اپوکسی چیست و اپوکسی در چه مواردی کاربرد دارد پاسخ دهیم. همچنین مزایا و معایب استفاده از رزین در کفسازی را توضیح دهیم.

رزین اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی یک نوع رزین مصنوعی پرکاربرد و گران‌قیمت بر پایه پلیمر است که مزایای بسیار زیادی دارد. در واقع اپوکسی یا پولی پوکساید از ترکیب شیمیایی رزین اپوکساید و سخت‌کننده پلی آمید به وجود می‌آید. رزین تک جزئی با قرار گرفتن در برابر هوا به سرعت خشک می‌شود اما رزین چند جزئی مایع، پس از ترکیب شدن با هاردنر یا سخت‌کننده پس از طی فرآیندهای شیمیایی به حالت جامد در می‌آید. اگر مقدار ماده سخت‌کننده مخلوط شده با رزین کم باشد، اپوکسی از حالت مایع به حالت جامد تغییر نخواهد کرد و به همان حالت مایع باقی می‌ماند. این ماده در صنعت کفسازی، ساخت زیورآلات، ساخت میز کار، صنایع کشتی‌سازی و هوافضا، صنایع دفاعی، خودوسازی و… کاربرد زیادی دارد. داشتن خاصیت چسبندگی، قابلیت استفاده به عنوان عایق الکتریکی، مقاومت در برابر گرما و حرارت، ویسکوزیته بالا، استحکام زیاد، مقاومت در برابر رطوبت از مهمترین ویژگی‌های این ماده به شمار می‌روند. یک نمونه بسیار پرکاربرد برای اپوکسی می‌توان به کفپوش اشاره کرد. اگر تمایل دارید یک کفپوش لوکس و مقاوم را با قابلیت شستشو برای کفسازی سطوح وسیع انواع صنایع انتخاب کنید، کفپوش‌های رزین اپوکسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اپوکسی در چه مواردی کاربرد دارد؟

یکی از پرکاربردترین بخش‌هایی که از اپوکسی استفاده می‌کنند، بخش کفسازی صنایع است. کفپوش‌های رزین اپوکسی موجود در بازار عبارتند از: کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال، اپوکسی ضد جرقه یا آنتی استاتیک، اپوکسی خودتراز، اپوکسی ضد اسید و اپوکسی پارکینگی. هر فرد با توجه به نیازش می‌تواند کفپوش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کند. هر یک از انواع کفپوش اپوکسی قیمت‌های متفاوتی دارند. ساختار شیمیایی رزین به گونه‌ای است که برای سطوحی مانند پارکینگ که در معرض موادی مانند گریس و روغن ماشین قرار دارند، مناسب است و نظافت پارکینگ را راحت‌تر می‌کند. سالن‌های ورزشی یکی دیگر از اماکنی هستند که برای کفسازی آن‌ها از اپوکسی استفاده می‌شود. کف صنایعی مانند صنایع غذایی، داروسازی و همچنین آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز برای رعایت نکات بهداشتی باید قابل شستشو باشند و در مقابل رفت و آمد زیاد استحکام خود را از دست ندهند. بنابراین اپوکسی آنتی باکتریال در کفسازی این مکان‌های نامبرده کاربرد فراوانی دارد. از چسب‌های پروکسی نیز در صنعت ساختمان برای چسباندن مصالح مختلف استفاده می‌شود. کفپوش‌های سه بعدی، فلورسنت و ابر و باد ساخته شده از رزین اپوکسی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع کفپوش‌های دکوراتیو بیشتر در منازل مسکونی، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، شهرباز، کلوپ‌های بازی، مهد کودک‌ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری کاربرد دارند. کفپوش‌های آنتی استاتیک با داشتن قابلیت رسانایی از ایجاد جرقه جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل برای کفسازی انبارهای نگهداری مهمات و مواد منفجره به کار می‌روند تا از ایجاد جرقه و خسارات جلوگیری شود.

کاربرد رزین اپوکسی در کفسازی

مزایای استفاده از رزین در کفسازی

یکی از مزایای استفاده از رزین در کفسازی برخورداری از طول عمر، دوام و مقاومت بالا در برابر فشار است. کفپوش رزین مقاومت فشاری را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

قیمت مناسب و کم بودن هزینه‌های نگهداری یکی دیگر از مزایای کفسازی با رزین آپوکسی است. این نوع کفپوش با توجه به تنوع رنگ و عدم لک‌پذیری نسبت به انواع دیگری مانند سرامیک، موزائیک، سنگ و بتن مقرون به صرفه‌تر است.

تنوع طراحی و رنگ یک مزیت ارزشمند برای کفسازی با رزین به شمار می‌رود. طرح‌های شطرنجی، اکلیلی و … جلوه بسیار زیبایی به سطوح می‌بخشد. در صورت نیاز امکان ترمیم کفپوش نیز وجود دارد.

تمیز شدن راحت یکی از ویژگی‌های مهم کفپوش‌های رزین اپوکسی به شمار می‌رود. شما می‌توانید سطوح مختلف کفسازی شده با رزین را با یک تی نم‌دار یا ماشین‌های شستشوی مخصوص به راحتی تمیز کنید.

غیر قابل نفوذ بودن و داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال نیز از مزایای استفاده از رزین در کفسازی به شمار می‌روند. یکپارچگی، غیر قابل نفوذ بودن و نبود درز در این نوع کفسازی مانع از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

عایق بودن در برابر الکتریسیته و بالا بودن مقاومت حرارتی و شیمیایی در برابر اسیدها و دمای بالا را می‌توان به عنوان دیگر مزایای استفاده از رزین در کفسازی برشمرد.

معایب استفاده از رزین در کفسازی

نچسبیدن به سطوح مرطوب و آلوده به گازوئیل و روغن را می‌توان به عنوان یکی از معایب استفاده از رزین در کفسازی معرفی کرد. برای مرطوب نبودن کف، حداقل باید ۴ هفته از اجرای زیرساخت آن گذشته باشد. برای کف‌های روغنی نیز باید زیرساخت جدید ساخته شود.

از آنجایی که اجرای کفپوش رزین آپوکسی به صورت لایه لایه انجام می‌شود، به زمان زیادی نیاز دارد. بنابراین می‌توان گفت که برای کوچک‌ترین کفسازی با کمترین مساحت حداقل چهار روز باید منتظر بمانید.

یکی دیگر از معایب استفاده از رزین در کفسازی لغزنده بودن سطح آن هنگام خیس شدن است. البته این مشکل را می‌توان با اجرای پوست پرتقالی یا سیلیس‌پاشی حل کرد.

کفپوش‌های رزین در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم نیستند و نمی‌توانند در محیط باز و در معرض تابش نور آفتاب اجرا شوند. زیرا به مرور زمان چسبندگی و رنگ خود را از دست می‌دهند.

در سطوحی که امکان ترک خوردگی سطح زیرین کفپوش وجود دارد نمی‌توان از رزین استفاده کرد، زیرا این نوع کفپوش سخت و شکننده است و در صورت کشیدن اشیاء تیز روی سطح کفپوش خش ایجاد می‌شود. بنابراین خش‌پذیری و شکنندگی نیز یکی از معایب استفاده از رزین در کفسازی محسوب می‌شود.

کفسازی با رزین اپوکسی توسط شرکت آرملات

کاربرد رزین اپوکسی در کفسازی

برای خرید و اجرای کفسازی با رزین در مکان مورد نظر خود می‌توانید به سایت شرکت آرملات با آدرس اینترنتی https://www.armelat.com/ مراجعه کنید. این شرکت اولین شرکت تولیدکننده کفپوش‌های صنعتی در ایران است و تاکنون برای بسیاری از کارخانه‌های صنعتی، پارکینگ‌های عمومی، سکوهای مترو و راه‌آهن، صنایع نظامی، فرودگاه‌ها و موارد دیگری از این قبیل پروژه‌های کفسازی انجام داده است. از جمله این کفپوش‌ها می‌توان به کفپوش بتنی اشاره کرد. آرملات مفتخر است که علاوه بر ایران، محصولات خود را به سایر کشورهای جهان نیز صادر می‌کند. کارشناسان این شرکت ابتدا مکان مورد نظر را بررسی می‌کنند و پس کارشناسی دقیق محصول متناسب با نیاز مشتری را به او ارائه می‌دهند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)