میرنیوز
به گزارش ایسنا ، بنابراعلام رشدمان، «عدهای میگویند بالاخره یک روز جهان مرا کشف میکند اما این حرف بیهودهای است و افراد باید خودشان اقدام به برند سازی شخصی کنند.»
نخستین وبینار رشدمان با بیان این مطلب و دهها نکته کاربردی و کلیدی دیگر نوید بخش آیندهای روشن و پُرامید به فعالان حوزه تدریس بود تا از زاویهای دیگر تواناییها و استعدادهای خود را مرور کرده و برای گامهای موفق و بلند پیش رو در قرن جدید برنامه ریزی کنند.
به گزارش روابط عمومی خانه تعالی، در این وبینار که ساعت ۱۹ الی ۲۱ روز دوشنبه هجدهم اسفند ماه با حضور علاقه مندانی از سراسر کشور برگزار گردید، اساتید مختلف به ارائه مطالبی درخصوص یادگیری و روشهای تولید محتوای جذاب آموزشی پرداختند.
*** کوروش اسماعیلی: اگر دانش تغییری در فرد ایجاد نکند به درد نمیخورد
سالها قبل فردوسی حکیم در دیباچه شاهنامه گفت: «توانا بُود هرکه دانا بُود.» خانم و آقای تافلر نیز در کتاب موج سوم میگویند عصر فعلی عصر دانایی است و دانایی هم توانایی است اما اگر دانش تغییری در فرد ایجاد نکند به درد نمیخورد و کافی نیست. زمانی میتوان دانش را از افراد پذیرفت که به عمل تبدیل شود. یعنی توانا بود هرکه عمل کند!»
برای معلم و استاد خوب بودن صرفا دانش تخصصی نیاز نیست بلکه باید اصول آموزشی را نیز بلد باشید. دانش برقراری ارتباط،دانش حوزههای تخصصی ارتباطی،مهارت تدریس،مهارتهای برقراری ارتباط،کار تیمی،توانایی تفکر خلاق، توانایی رهبری و نگرشهای متفاوت در حوزه کار و... برخی از دانشهای مورد نیاز یک مدرس است. افراد فعال در حوزه تدریس نمیتوانندبدون انجام عملی و برداشتن قدمی فردی با کیفیت شوند و به همین دلیل توصیه من به افراد این است که بین ۵ تا ۱۰ درصد درآمد سالانه خود را برای رشد،ارتقا و توسعه خود هزینه کنند.
***بهمن دانشیان: تولید محتوا نکنید میمیرید!
این روزها در حوزه تولید محتوا فرمت ویدئو رایج ترین و کاربردی ترین فرمت است اما خیلی از ما از ضبط ویدئو و آمدن جلو دوربین به بهانههای مختلف اجتناب میکنیم. در مغز همه ما یک سری بهانه است تا از زیر ضبط ویدئو و تولید محتوای ویدئو که موضوع بحث امروز است فرار کنیم. اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم راه آن را پیدا میکنیم و اگر بخواهیم از انجام آن طفره برویم و نخواهیم آن را انجام دهیم بهانهاش را پیدا میکنیم اما با وجود فناوریهای جدید که در اغلب گوشیهای هوشمند امروزی قابل دستیابی است، دیگر بهانهای برای تولید نکردن محتوا وجود ندارد. شما به عنوان مدرس برای معرفی خود به جامعه به تریبون احتیاج دارید. بیایید برای خودتان تریبون درست کنید. شما بهترین متخصص شیمی، فیزیک، آموزش تعمیرات گوشی و... هستید اما تا موقعی که تریبون نداشته و تکلم نداشته باشید شناخته نخواهید شد. اینکه عدهای میگویند بالاخره یک روز جهان مرا کشف میکند حرف بیهودهای است و افراد باید خودشان برند سازی شخصی کنند.»
***مجتبی حصامی: به صدای خودتان فراز و نشیب بدهید
ما انسانها هر دانش و اطلاعاتی که داشته باشیم باید بتوانیم آن را خیلی خوب ارائه کنیم. اگر نتوانیم ارائه خوبی داشته باشیم دانش ما به هیچ دردی نمیخورد و اجرا و گویندگی ویترین چیزی است که ما به آن فکر میکنیم و میاندیشیم.
همه ما نیاز به بیان خوب داریم. در عصر ارتباطات اولین ابزاری که ما در اختیار داریم که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنیم صدا است. قبل از ورود به یک اتاق یا قبل از اینکه بخواهیم با شخص مورد نظرمان قراری بگذاریم، تلفنی با او صحبت میکنیم و اولین ابزار ارتباطی ما کلام است. ما باید بیان خیلی خوبی داشته باشیم تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنیم. بخشی از بیان این است که آنچه میخواهیم بگوییم را به شکلی سالم به گوش مخاطب خود برسانیم اما آیا داشتن یک بیان خوب و مناسب به تنهایی کافی است؟ پاسخ این سوال منفی است زیرا کلام ساده فقط هفت درصد در مخاطب تاثیر دارد که رقم بسیار اندکی است.اگر تکنیکهای صدا و بیان را هم به این کلام اضافه کنیم تاثیر آن به سی و هشت درصد میرسد. تا اینجای کار تاثیر کلام مابه نصف هم نرسیده و پنجاه و پنج درصد تصویر انسان در مخاطب شامل:لباس،چهره،لبخند،ممیک صورت،زبان بدن،دستها و...است. مثلا چیدمان میز اتاق در زمانی که با فردی قرار دارید بخشی از شخصیت پردازی شما را شکل میدهد.»
***حمید رضا علأالدینی : در آموزش فرسوده نشوید
اغلب آدمها از کودکی با مدرسه و آموزش مشکل دارند. آیا یادگیری واقعا سخت و رنج آور است؟ پاسخ این سوال خیر است. یادگیری یک لذت کاملا عمیق برای همه است که متاسفانه آن را فراموش کردهاند. به چنین حالتی که یادگیری به امری سخت و پُرمشقت تبدیل میشود «فرسودگی آموزشی» میگویند.افرادی که فرسودگی آموزشی بیشتری دارند معمولا آدمهای ناکارآمدتری هستند و از دستاوردهای علمی جدید کمتر استفاده میکنند و بعضا قانون گریز و بزهکار میشوند و احتمال ابتلا به اختلالهای عصبی و روانی در این افراد بسیار بیشتر است.
ساختار ذهنی انسان به گونهای است که مطلبی که الان آموخته بیست دقیقه بعد چهل درصد آن را از دست میدهد و یکساعت بعد کمتراز پنجاه درصد آن را به یاد خواهد آورد. روز بعد تقریبا کمتر از سی درصد مطالب آموزش دیده را خواهداشت. به همین دلیل باید تدابیر و تکنیکهایی را به کار ببریم که یاددهندهها خودشان بهترین یاد گیرندهها باشند و هم یاد بگیرند و به یادشان بماند تا یاد گیرندهها بتوانند یاد بگیرند و از دانش استفاده کنند.
جهت مطالعه گزارش کامل این برنامه اینجا کلیک کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند